LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faunaland Entius

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Je kan krant neerleggen,
Juist niet dan wordt de hond , "krantzindelijk". Je moet zodra de hond geslapen heeft en opstaat meteen de hond buiten zetten.
Ja ook maar ze zeggen ook krant...dan ben je al eind en xie je dat ie naR krant gaat ,optillen
Die van mij,verscheurde hem die dacht opzouten met je krant

Giggity
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2013 14:43

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Giggity »

Bootje is nu 4 maanden....en nu zo goed als zindelijk...soms nog wel eens een klein ongelukje...maar bijna nooit meer...gelukkig maar!

Alleen dat alleen zijn went niet....hij wordt al panisch als ik even op het balkon sta en hij kan niet mee...dat opbouwen proberen we, maar hij blaft de hele buurt bij elkaar..

Misschien een beetje offtopic, maar hebben mensen nog tips?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Bel eens met een hondenschool bij je in de buurt, die kunnen tips genoeg geven.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Giggity schreef:Bootje is nu 4 maanden....en nu zo goed als zindelijk...soms nog wel eens een klein ongelukje...maar bijna nooit meer...gelukkig maar!

Alleen dat alleen zijn went niet....hij wordt al panisch als ik even op het balkon sta en hij kan niet mee...dat opbouwen proberen we, maar hij blaft de hele buurt bij elkaar..

Misschien een beetje offtopic, maar hebben mensen nog tips?
Tv of radio aanzetten.
Iets met je geur in mandje leggen, t-shirt ofzo

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Puppencursus, babyfoon lenen/aanschaffen en overleggen met je buren, zat dingen om een hond te leren alleen te zijn.

Trouwens mag hopen dat je het per minuten doet? Dat je niet ineens een half uur weg bent.

Giggity
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2013 14:43

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Giggity »

Ja, allemaal geprobeerd...de vrouw die de puppycursus geeft, komt een keer langs, om te kijken hoe we het doen en hoe Bo reageerd...

en nee, we zijn niet in 1 x een half uur weg...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien heb ik het verkeerd, maar verwacht je niet te veel van je hond? 4 maanden is nog niet zo oud en puppencursus kan je zelf een boel van opsteken. Kost wel wat en ook energie, maar je krijgt er wel wat voor terug.

Giggity
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2013 14:43

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Giggity »

Ik heb niet het idee dat ik dat doe...als ik verhalen hoor over zijn leeftijdsgenootjes, zijn die allemaal stil in de bench en kan het baasje eventjes weg...ik niet, dus dat doe ik ook zo weinig mogelijk...ook niet goed natuurlijk!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Giggity schreef:Ik heb niet het idee dat ik dat doe...als ik verhalen hoor over zijn leeftijdsgenootjes, zijn die allemaal stil in de bench en kan het baasje eventjes weg...ik niet, dus dat doe ik ook zo weinig mogelijk...ook niet goed natuurlijk!

Jouw hond is anders dan andermans honden. Vergelijken kan je niet en weet jij of ze allemaal de waarheid zeggen???
Geloof jij die onzin dat mensen zeggen van "de mijne doet het nooit", dat soort mensen heb je ook hoor.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb eeenbench alles erop en eraan,hij gaat er niet in! Mee opgegroeid in nestje,maar hier denkt ie mzzl..

Als wij weggaan gaat ue gang in( grote gang) kleed,speeltjes,eten drinken
Opgebouwd kwartiertje,nu ruim vier uur,dat vind ik zelf lang genoeg...
Alle hondjes zijn anders wat ciske zegt bv,hier vlakbij wonen paar chiwa wa,s man als voorbij loopt knetter wordt jr ervan...andere kant wijk precies zelfde,dus is rad wat misschien,,,niet fijn vind

Giggity
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2013 14:43

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Giggity »

Ja, daar heb je ook weer helemaal gelijk in Ciske!
Ik werd er gewoon moedeloes van, op een gegeven moment wordt je onzeker, of je het allemaal wel goed doet...


Maaarrr...Gister kon ik even op de gang staan, met de deur dicht...meneer gaf geen kik!
Dus het gaat (langzaamaan) de goede kant op...hoop ik!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Top!! Langzaam uitbreiden en niet gaan vergelijken. Daar zou je inderdaad moedeloos van worden, maar is geheel overbodig, de ene hond is sneller dan de andere, succes.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Giggity schreef:Ja, daar heb je ook weer helemaal gelijk in Ciske!
Ik werd er gewoon moedeloes van, op een gegeven moment wordt je onzeker, of je het allemaal wel goed doet...


Maaarrr...Gister kon ik even op de gang staan, met de deur dicht...meneer gaf geen kik!
Dus het gaat (langzaamaan) de goede kant op...hoop ik!
Goed zo!
Idd wat ciske zegt lsngzaam aan,andere altijd beter en oh de mijne...gewoon doen wat je zelf beste vind

Ben benieuwd hoe het gaat,laat je soms eens weten succes

Giggity
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2013 14:43

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Giggity »

Nou....bo is helemaal zindelijk, geen ongelukjes meer...

en ik kan al 5 min op de gang of buiten de deur staan, zonder dat hij blaft..poe poe...het is een heel stappenplan, maar er zit dus vooruit gang in :)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ciske »

Mooi ,gaat goed komen!

fearless
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:13

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door fearless »

Om even on topic te blijven (bij mij was Entius door allerlei omstandigheden ook even weggezakt)
Maar DIT is mooi nieuws!

http://www.medemblikactueel.nl/brekend- ... mment-6297

Omdat ik niet kan vinden wat de stand van zaken momenteel is, verzoek ik mensen met info wederom op dit topic te reageren!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb het toen gezien ,was ergens nov dec al,
Maar zou me niks verbazen als hij weer verdergaat is al meerdere keren veroordeeld.
Die verdient maar 1 ding maar dat mogen de mensen zelf invullen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door tenormin »

fearless schreef:Om even on topic te blijven (bij mij was Entius door allerlei omstandigheden ook even weggezakt)
Maar DIT is mooi nieuws!

http://www.medemblikactueel.nl/brekend- ... mment-6297

Omdat ik niet kan vinden wat de stand van zaken momenteel is, verzoek ik mensen met info wederom op dit topic te reageren!
Heb er geen aanvullende info over, maar ben wel blij dat (hoewel ik deze toko niet ken) er toch weer actie ondernomen gaat worden. Heb topic van Entius was al van 2007 (?), dus is kennelijk nog steeds of alweer bezig. Heb wel even in zijn algemeenheid op die site gereageerd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ze vorig jr aan de telefoon gehad,omdat ik wist wat ik moest vragen etc,wazig verhaal

Ik zeg dus de pups zijn bij u geboren...nou neeez( vrouw) ze zijn van ern vriend uit frieslsnd,en ze liggen in de dierenwinkel...maaaaar nu moet je niet denkendat hele winkel vol ligt hoor..( dacht bij mezelf mzl )en de moedehond,ja die is weer bij mij,ik oh ja ja,nou bedankt info...

Waarom heb ik zo,n vaaaaag telefoon gesprek wel door..
Zeg niet dat ik een ubbermens ben,maar beetje vragen en de antwoorden hoor je het al..
Wa dus faunaland,nou over me l,,k dat ik daar binnenstap

Gesloten