LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door newmikey »

reggie2 schreef:Waar denk jij dat die honden in het asiel vandaan komen?? Juist ja....MP. En nogmaals , er is niks mis met MP, , zolang jezelf maar goed oplet, je huiswerk doet en dat doen de meeste mensen niet. Ze zien een pup en zijn verkocht!!
Honden in asiels komen van mensen die ze op MP hebben aangeschaft en er achter komen dat honden vuil zijn, kwijlen of niet alleen kunnen blijven dus indirect heb je wel gelijk ja. Als die mensen nou eens zouden stoppen met honden aanschaffen op MP zouden de asiels ook niet zo vol zitten. Huiswerk? Laat me niet lachen! Broodfokkers en import verkopers zijn wel iets slimmer dan dat. Met "huiswerk", hoe goed en grondig ook, kom je nul komma nada te weten. Het enige wat je ermee bereikt is dat je je zelf achteraf kunt verdedigen met "ik had toch echt mijn huiswerk gedaan" maar de pups/honden blijven slachtoffer en de Oostblokhandel blijft ermee doorgaan..

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ja hoor, je hebt helemaal gelijk slimpie :-) succes verder.
en er achter komen dat honden vuil zijn, kwijlen
Omschrijving van jezelf? Overduidelijk dat jij geen hondenmens bent.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet op de man spelen, reggie, daar wordt het niet beter van.
Ik kan me niet voorstellen dat serieuze fokkers hun honden aanbieden via MP. Een particulier misschien, die door onachtzaamheid een drachtig teefje heeft. En veder natuurlijk obscure broodfokkers en handelaren.
Overigens hebben juist "zuivere" rashonden (en katten) last van erfelijke aandoeningen.
Wie een huisdier wil, kan beter een dier uit een asiel halen.
En om misverstanden te voorkomen: ik heb nu zo'n veertig jaar honden en katten, altijd met veel plezier en een enkele keer met veel verdriet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door newmikey »

reggie2 schreef:Omschrijving van jezelf? Overduidelijk dat jij geen hondenmens bent.
Al 25 jaar OES'en in huis. Vies, haren overal en altijd een natte baard die enthousiast aan je broek wordt afgeveegd. Maar geeft niets hoor dat je argumenten echt helemaal op zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:Niet op de man spelen, reggie, daar wordt het niet beter van.
Ik kan me niet voorstellen dat serieuze fokkers hun honden aanbieden via MP. Een particulier misschien, die door onachtzaamheid een drachtig teefje heeft. En veder natuurlijk obscure broodfokkers en handelaren.
Overigens hebben juist "zuivere" rashonden (en katten) last van erfelijke aandoeningen.
Wie een huisdier wil, kan beter een dier uit een asiel halen.
En om misverstanden te voorkomen: ik heb nu zo'n veertig jaar honden en katten, altijd met veel plezier en een enkele keer met veel verdriet.
Ik speel niet op de man hoor, het is gewoon een eigenwijs persoontje.:-)

Nog steeds , mijn mening.....niks mis met MP , zolang je maar goed oplet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mydogismylife schreef: Fam van Kimenai
Ik heb jullie hier wel over gebeld, zo'n klein jaar geleden toen de aanvallen begonnen.
De dame die ik sprak was kortaf en zeker niet medelevend, vragen werden niet naar behoren beantwoord.
Als jullie iets willen oplossen met mij, dan geef mij het aankoop bedrag maar terug, dat zou dan een kleine vergoeding zijn voor de toren hoge kosten die gemaakt zijn bij verschillende dierenartsen, zowel in nederland als in Belgie!
Ik heb alles gedaan om haar te genezen en te ondersteunen!
Helaas!
Een jaar geleden hebben ze "netjes" gereageerd op een openbaar forum, hierna heeft u geen contact opgenomen, dat is niet erg netjes. Ze kunnen zich het eerste gesprek niet herinneren en u heeft ze geen tweede kans gegeven, beetje laat om nu iets te gaan verwachten als u zelf niet moeite heeft genomen om na uw openbare klacht hierop te reageren.

Nu terug naar de situatie. Epilepsie bij honden is niet altijd erfelijk, echter is er in januari 2013 een fokker aansprakelijk gesteld voor alle schade omdat zij niet konden aantonen voldoende te hebben gedaan om eventuele erfelijke epilepsie te voorkomen.

Deze fokker is op de hoogte (forum is het bewijs, immers hebben ze uw klacht beantwoord) dat de pub epilepsie heeft, ondanks dit hebben ze wel een nieuw nestje. Hiermee zijn ze dus nalatig. Indien deze pubs ook epilepsie hebben dan zijn ze 100% aansprakelijke voor alle schade.
Indien u dus kunt bewijzen dat de fokker op de hoogte was toen u de pub kocht (dus een andere koper die voor uw was vinden) dan kunt u ze aansprakelijk stellen voor alle schade die u heeft geleden.

Dat het niet verstandig is om dieren te kopen via MP van een consument is niet echt verstandig, maar dat weet u inmiddels ook wel dus waarom dit nog relevant is snap ik niet helemaal.

Nicolevanbeveren
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2018 09:28

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Nicolevanbeveren »

Lieve mensen die deze berichten lezen omdat ze een pup daar willen kopen; ik zeg DOEN! :)
Ik ga me persoonlijk niet mengen in deze discussie omdat ik vooral bij puppies bij goede fokkers maar ook bij puppies van marktplaats gemengde ervaringen persoonlijk heb meegemaakt (gelukkig niet bij mezelf). Mijn conclusie dus: je weet het nooit zeker of je een gezond hondje mee naar huis neemt.
Waarom ik een reactie hier plaats is omdat ik zelf bij deze mensen een maand geleden onze Max heb opgehaald, een blij, lieve, aanhankelijke, speelse labrador x heidewachtel kruising die volgens onze eigen dierenarts kern gezond is! Hij was binnen twee weken zo goed als zindelijk (op af een toe een ongelukje na), hij is sociaal naar andere honden en katten, extreem lief en zachtjes voor kinderen en iedereen die we tegenkomen smelt weg van onze zachtaardige knuffelbeer. Hij groeit als kool en zijn vacht glimt prachtig (wat ook al in het nest te zien was bij Max en alle andere puppies!). Het was moeilijk kiezen omdat alle puppies blij en speels op je af komen en allemaal enorme knuffel konten waren. De eigenaren hebben echt het beste met de hondjes voor en gaven ons dan ook ruim de tijd om te ervaren welk hondje het beste bij ons paste. En wat een match!!! Ik gun dit iedereen en vandaar mijn berichtje hier!
Het advies wat ik daarom geef: laat je niet leiden door negatieve berichten want je weet het nooit zeker. Ga het zelf ervaren, kijk goed om je heen en bij twijfel niet doen. Voor ons voelde het goed en daar hebben we geen spijt van gekregen! Succes :)
IMG_20181029_112526_977.jpg
(124.67 KiB) 117 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nicole

En u kwam toevallig op dit forum en meldt zich aan om een juichverhaal iver die fokker te plaatsen? Heel ongeloofwaardig, maar veel plezier met uw hond.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nicolevanbeveren schreef:
09 nov 2018 09:56




Het was moeilijk kiezen omdat alle puppies blij en speels op je af komen en allemaal enorme knuffel konten waren.

Zoals de meeste pupjes zijn. :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat brengt zo'n review hier op?

Nicolevanbeveren
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2018 09:28

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Nicolevanbeveren »

@Lady1234

Natuurlijk hadden wij onszelf ook ingelezen en kwamen we daarbij op deze blog terecht. Wij hebben alleen de insteek die ik eerder noemde: Eerst zien, dan geloven.

Jammer dat positieve berichten als ongeloofwaardig bestempeld worden, maar we gunnen onze ervaring meer mensen toe :)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door kuklos »

Nicolevanbeveren schreef:
09 nov 2018 17:17
@Lady1234

Natuurlijk hadden wij onszelf ook ingelezen en kwamen we daarbij op deze blog terecht. Wij hebben alleen de insteek die ik eerder noemde: Eerst zien, dan geloven.

Jammer dat positieve berichten als ongeloofwaardig bestempeld worden, maar we gunnen onze ervaring meer mensen toe :)
Dit is geen blog, maar een forum.
En jezelf registreren voor een positieve review is op een kritisch consumentenforum inderdaad niet erg geloofwaardig.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nicole

Dan zult u wel de grote uitzondering zijn.

Gesloten