LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Mydogismylife
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2017 19:58

Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Mydogismylife »

In mei 2016 heb ik mijn Heidewachtel als puppie gekocht in Dongen, geregistreerd op marktplaats [tekst verwijderd]. 10 maanden ging het goed, toen kreeg mijn hond ernstige epileptische aanvallen. Vaker om informatie in te winnen de fokker nog gebeld, maar toen ik belde over de epilepsie wist ze niet meer wie ik en mijn hond waren. Kortaf en er werd geen enkele intresse getoond. Een enorm vreemd gevoel gaf mij dit. Nadat mijn hond 4 dagen geleden wederom een ernstige aanval heeft gehad, ben ik op onderzoek uit gegaan. Op google zag ik mensen uit dongen, broodfokkers plaatsen de nestjes op marktplaats. Vind wederom op marktplaats van deze mensen een nestje, maar nu een kruising tussen een labarador en een heidewachtel. Toen ik mijn pup haalde waren er 2 heidewachtels, de vader en moeder en de enige honden die ze hadden, zeiden ze. Ik heb na aanleiding van de advertentie gebeld, en gezegd dat ik intresse in een pup heb. Gevraagd of de labarador en de heidewachtel hun eigen honden zijn, waarop het antwoord ja is. Terwijl toen ik er was ze 2 heidewachtels hadden, en dit het laatste nestje van hun eigen teef zou zijn, zeiden ze. Hoe het komt dat mijn hond nu epilepsie heeft is mij nu meer dan duidelijk, deze mensen zijn broodfokkers! Mijn hond heeft ernstig te lijden, meer dan wat ik nu doe om haar lijden te verlichten kan ik niet. Maar wat ik wel kan is deze mensen en hun harteloze praktijken stoppen! :( :( :( :(
Laatst gewijzigd door Radar op 31 okt 2017 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Mucha

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mydogismylife schreef:In mei 2016 heb ik mijn Heidewachtel als puppie gekocht in Dongen, geregistreerd op marktplaats [tekst verwijderd]. 10 maanden ging het goed, toen kreeg mijn hond ernstige epileptische aanvallen. Vaker om informatie in te winnen de fokker nog gebeld, maar toen ik belde over de epilepsie wist ze niet meer wie ik en mijn hond waren. Kortaf en er werd geen enkele intresse getoond. Een enorm vreemd gevoel gaf mij dit. Nadat mijn hond 4 dagen geleden wederom een ernstige aanval heeft gehad, ben ik op onderzoek uit gegaan. Op google zag ik mensen uit dongen, broodfokkers plaatsen de nestjes op marktplaats. Vind wederom op marktplaats van deze mensen een nestje, maar nu een kruising tussen een labarador en een heidewachtel. Toen ik mijn pup haalde waren er 2 heidewachtels, de vader en moeder en de enige honden die ze hadden, zeiden ze. Ik heb na aanleiding van de advertentie gebeld, en gezegd dat ik intresse in een pup heb. Gevraagd of de labarador en de heidewachtel hun eigen honden zijn, waarop het antwoord ja is. Terwijl toen ik er was ze 2 heidewachtels hadden, en dit het laatste nestje van hun eigen teef zou zijn, zeiden ze. Hoe het komt dat mijn hond nu epilepsie heeft is mij nu meer dan duidelijk, deze mensen zijn broodfokkers! Mijn hond heeft ernstig te lijden, meer dan wat ik nu doe om haar lijden te verlichten kan ik niet. Maar wat ik wel kan is deze mensen en hun harteloze praktijken stoppen! :( :( :( :(

Meer kan je wel doen. Ben je al bij een dierenarts geweest met die epilepsie? Er zijn medicijnen voor , alleen zal het nooit overgaan. Richt je op je hond en niet op waar je de hond gekocht hebt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door newmikey »

Mydogismylife schreef:Maar wat ik wel kan is deze mensen en hun harteloze praktijken stoppen! :( :( :( :(
Ik zou eens beginnen bij uzelf - uw aankoop op Marktplaats is wat deze praktijken in stand houdt.

bassie310
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2017 18:01

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door bassie310 »

hallo,

Wij zijn de fokker van uw heidewachtel. Wij vinden het heel vervelend om dit bericht te lezen! Wij willen alle problemen op lossen. Het is voor ons belangrijk dat u tevreden en blij bent met uw hond en de aankoop daarvan. Het is voor ons een hobby en dat moet het ook blijven, we zouden het liefst hebben dat alle honden gezond zijn! Honden zijn levende dieren, het ziekenhuis ligt ook vol met mensen/kinderen van gezonde ouders!! Wij kunnen niet in een hond kijken, hierdoor kunnen wij ook niet verzekeren dat een hond nooit ziek word. Als er problemen zijn met uw hond hebben wij graag dat u contact met ons opneemt, in plaats van verhalen op internet zetten! Wij kunnen ons niet herrineren dat u ooit hebt gebeld, we zouden wel graag hebben dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt om over dit probleem te praten! Ik hoop dat u dit bericht wil verwijderen van internet, en dat wij in overleg een oplossing kunnen bedenken over het probleem.
ik hoor graag zo snel mogelijk van u!

mvg fam. Kimenai

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

bassie310 schreef:hallo,

Wij zijn de fokker van uw heidewachtel. Wij vinden het heel vervelend om dit bericht te lezen! Wij willen alle problemen op lossen. Het is voor ons belangrijk dat u tevreden en blij bent met uw hond en de aankoop daarvan. Het is voor ons een hobby en dat moet het ook blijven, we zouden het liefst hebben dat alle honden gezond zijn! Honden zijn levende dieren, het ziekenhuis ligt ook vol met mensen/kinderen van gezonde ouders!! Wij kunnen niet in een hond kijken, hierdoor kunnen wij ook niet verzekeren dat een hond nooit ziek word. Als er problemen zijn met uw hond hebben wij graag dat u contact met ons opneemt, in plaats van verhalen op internet zetten! Wij kunnen ons niet herrineren dat u ooit hebt gebeld, we zouden wel graag hebben dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt om over dit probleem te praten! Ik hoop dat u dit bericht wil verwijderen van internet, en dat wij in overleg een oplossing kunnen bedenken over het probleem.
ik hoor graag zo snel mogelijk van u!

mvg fam. Kimenai

U heeft toch weer een nestje op MP staan??

Over deze honden staat er ook op Facebook een waarschuwing.

bassie310
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2017 18:01

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door bassie310 »

hallo,

dat klopt dat we een nestje op marktplaats hadden staan. Dit zijn volgens de dierenarts gezonde pups, die ook gewoon warm bij ons in huis zitten, de pups zijn heel enthousiast en hier is niks mis mee. Nogmaals het zijn levende dieren dus wij kunnen niet garanderen dat een pup nooit ziek word! Voor degene die ons niet geloven mogen altijd bellen voor een afspraak, dan kunt u komen kijken hoe netjes de pups erbij liggen!

gr fam. kimenai

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

bassie310 schreef:hallo,

dat klopt dat we een nestje op marktplaats hadden staan. Dit zijn volgens de dierenarts gezonde pups, die ook gewoon warm bij ons in huis zitten, de pups zijn heel enthousiast en hier is niks mis mee. Nogmaals het zijn levende dieren dus wij kunnen niet garanderen dat een pup nooit ziek word! Voor degene die ons niet geloven mogen altijd bellen voor een afspraak, dan kunt u komen kijken hoe netjes de pups erbij liggen!

gr fam. kimenai

Dat is een uitspraak die de DA niet kan maken. Is er epilepsie in dat vorige nest, kan het doorgegeven zijn door de ouderhonden. Dus het kan ook bij het volgende nest bij de pups aanwezig zijn.

Mydogismylife
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2017 19:58

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Mydogismylife »

Het is enorm stom van mij geweest om een hond op marktplaats te kopen, absoluut waar!
Ik had nog ooit eerder een hond gehad, en vanuit een diep verlangen heb ik veelte snel gereageerd.

Mijn hond is op 16 maart 2018 gestorven aan haar epilepsie.
Ze had een zeer ernstige vorm.
9 dagen voor haar 2de verjaardag.

Fam van Kimenai
Ik heb jullie hier wel over gebeld, zo'n klein jaar geleden toen de aanvallen begonnen.
De dame die ik sprak was kortaf en zeker niet medelevend, vragen werden niet naar behoren beantwoord.
Als jullie iets willen oplossen met mij, dan geef mij het aankoop bedrag maar terug, dat zou dan een kleine vergoeding zijn voor de toren hoge kosten die gemaakt zijn bij verschillende dierenartsen, zowel in nederland als in Belgie!
Ik heb alles gedaan om haar te genezen en te ondersteunen!
Helaas!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Brahms »

Geld heelt vele wonden, dus met het terugstorten aankoopbedrag van de hond van alles opgelost, begrijp ik dat goed ?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Das wel lekker kort door de bocht. TS geeft duidelijk aan waarom ze dat rechtvaardig zou vinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door olaf79 »

reggie2 schreef:Dat is een uitspraak die de DA niet kan maken. Is er epilepsie in dat vorige nest, kan het doorgegeven zijn door de ouderhonden. Dus het kan ook bij het volgende nest bij de pups aanwezig zijn.
Dat kan hij wel. Op dit moment zijn ze gezond. De fokker heeft helemaal gelijk als hij stelt: levend wezen, dus kan er altijd een ziekte ontwikkelen die je vtv niet kunt voorspellen. Net als bij mensen. Geen dokter zal zeggen u zult nooit ziek worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door moederslink »

Mydogismylife schreef:Het is enorm stom van mij geweest om een hond op marktplaats te kopen, absoluut waar!
Ik had nog ooit eerder een hond gehad, en vanuit een diep verlangen heb ik veelte snel gereageerd.

Mijn hond is op 16 maart 2018 gestorven aan haar epilepsie.
Ze had een zeer ernstige vorm.
9 dagen voor haar 2de verjaardag.

Fam van Kimenai
Ik heb jullie hier wel over gebeld, zo'n klein jaar geleden toen de aanvallen begonnen.
De dame die ik sprak was kortaf en zeker niet medelevend, vragen werden niet naar behoren beantwoord.
Als jullie iets willen oplossen met mij, dan geef mij het aankoop bedrag maar terug, dat zou dan een kleine vergoeding zijn voor de toren hoge kosten die gemaakt zijn bij verschillende dierenartsen, zowel in nederland als in Belgie!
Ik heb alles gedaan om haar te genezen en te ondersteunen!
Helaas!
Triest en verdrietig dat het zo heeft moeten aflopen en ik begrijp best wel waarom u de aanschafkosten van de hond dan op zijn minst terugvraagt maar ik denk zelf dat u dat niet gaat krijgen . Ze waren 1 jaar geleden al niet vol empathie en sympathie toen u dit meldde en hun houding hierin zal niet anders zijn geworden.
De handel op MP met levende have blijkt altijd weer een te groot risico te zijn ( enkele uitzonderingen misschien daargelaten ) en helaas zijn dit soort handelaren niet te stoppen en mensen blijven toch zelf ook dieren aanschaffen op MP .
Ik hoop dat u nog eens een lieve fijne hond treft bij oprecht goede fokkers of uit het asiel...

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar het asiel en vraag daar een hond in “bruikleen”. Met uw aankoopgedrag houdt u dat foksysteem juist in stand.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

olaf79 schreef: Dat kan hij wel. Op dit moment zijn ze gezond. De fokker heeft helemaal gelijk als hij stelt: levend wezen, dus kan er altijd een ziekte ontwikkelen die je vtv niet kunt voorspellen. Net als bij mensen. Geen dokter zal zeggen u zult nooit ziek worden.

Onzin, je kan de ouders laten testen.

TS , er is niks mis met een hond kopen op MP, alleen moet je goed kijken en heel veel vragen.

Sterkte met het gemis.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door newmikey »

reggie2 schreef: TS , er is niks mis met een hond kopen op MP, alleen moet je goed kijken en heel veel vragen.
Pardon? Je hoeft alleen maar de drama's hier te volgen. Natuurlijk is er iets mis met een hond kopen op MP! Het is onverantwoordelijk, komt meestal neer op dierenmishandeling en het bevordert de broodfok en de invoer van pups van kapotgefokte Oost-Europese teefjes.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

newmikey schreef:
Pardon? Je hoeft alleen maar de drama's hier te volgen. Natuurlijk is er iets mis met een hond kopen op MP! Het is onverantwoordelijk, komt meestal neer op dierenmishandeling en het bevordert de broodfok en de invoer van pups van kapotgefokte Oost-Europese teefjes.

Ik denk dat jij beter moet leren lezen!! Ik zei hierboven al , dat je goed je ogen de kost moet geven en heel veel vragen. Ja als je gaat kijken bij een nestje en je kan dat niet weerstaan.....dan ben je verkeerd bezig.

Nogmaals is er niks mis met MP. Dat het hier vol staat met misstanden ligt aan de mens en niet aan MP.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door newmikey »

reggie2 schreef: Ik denk dat jij beter moet leren lezen!! Ik zei hierboven al , dat je goed je ogen de kost moet geven en heel veel vragen. Ja als je gaat kijken bij een nestje en je kan dat niet weerstaan.....dan ben je verkeerd bezig.

Nogmaals is er niks mis met MP. Dat het hier vol staat met misstanden ligt aan de mens en niet aan MP.
Er is hier nog iemand die moet leren lezen! Er is inderdaad niets mis met MP maar wèl met het aanbieden en kopen van honden via zo'n online platform. Honden haal je bij een asiel òf bij een fokker die aangesloten is bij een rasvereniging die zelf weer het logo "Lid van Raad van Beheer" voert. Honden koop je niet via MP, punt uit!

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door Nevyn »

newmikey schreef:
reggie2 schreef: Ik denk dat jij beter moet leren lezen!! Ik zei hierboven al , dat je goed je ogen de kost moet geven en heel veel vragen. Ja als je gaat kijken bij een nestje en je kan dat niet weerstaan.....dan ben je verkeerd bezig.

Nogmaals is er niks mis met MP. Dat het hier vol staat met misstanden ligt aan de mens en niet aan MP.
Er is hier nog iemand die moet leren lezen! Er is inderdaad niets mis met MP maar wèl met het aanbieden en kopen van honden via zo'n online platform. Honden haal je bij een asiel òf bij een fokker die aangesloten is bij een rasvereniging die zelf weer het logo "Lid van Raad van Beheer" voert. Honden koop je niet via MP, punt uit!

Of een straat bakken ras ontstaan door een ongelukje bij iemand in de kennissen kring. :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Heidewachtel uit Dongen heeft epilepsie

Ongelezen bericht door reggie2 »

newmikey schreef:

. Honden haal je bij een asiel òf bij een fokker die aangesloten is bij een rasvereniging die zelf weer het logo "Lid van Raad van Beheer" voert. Honden koop je niet via MP, punt uit!

Waar denk jij dat die honden in het asiel vandaan komen?? Juist ja....MP. En nogmaals , er is niks mis met MP, , zolang jezelf maar goed oplet, je huiswerk doet en dat doen de meeste mensen niet. Ze zien een pup en zijn verkocht!!

Gesloten