LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting Engelse Bulldogs

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
meisje1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2008 16:09

Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door meisje1988 »

er worden 2 engelse bulldogs aangeboden voor niks (gratis)
de bulldogs zijn zogenaamt in nederland gekocht.
maar de mensen die ze gekocht hebben zijn geémigreert naar kamaroen.
de bulldogs die komen zogenaamt het land niet in.
en die worden gratis aangeboden op marktplaats.
als u en de mensen toestemmen gaan ze zogenaamt vliegen.
maar dan moet de vlucht betaalt worden.dat is €375
dan is het volgende probleem dat de honden niet verzekert zijn.
daar komt €1000 euro bovenop.
daarna is er nog een betaling nodig voor de voeding van de dieren.
€20 euro komt daar bovenop.
daarna krijgt u een bericht via de e-mail dat er nog is geld moet over gemaakt voor de bench waar ze in vervoert moeten worden.
het geld gaat naar een wisselbank.
als dat allenmaal betaalt is dan hoort u verder niks meer.
OFTEWIJL U KRIJGT GEEN BULLDOGS EN U BENT EEN HOOP GELD KWIJT !!!!!!

TRAP HIER NIET IN !!!!!!

Jaja1409
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 15:47

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Jaja1409 »

hoi hoi, ik ben er bijna ingetrapt, maar dan met een chihauhau. ik wilde graag een maatje voor mijn hondje en zag een chihauhhau voor 200 euro eigenlijk dacht ik al das wel heeeeeeeeeeeeeeeel goedkoop. ik informatie vragen ja het hondje is in kameroen,ik stuur het naar jou op en wordt dan vanaf het dichtsbijzijnde vliegveld bij u huis naar u togebracht. Dat vond ik al heel raar. maar toch doorgezet maar had zo een raar gevoel in me maag toch soort mensenkennis denk ik en heb het toen toch maar niet gedaan. ik nog een paar e-mails gehad ja waarom en dan stuur ik eerst het hondje en daarna hoeft u pas te betalen ik het er maar op gehouden dat me vriend het er niet mee eens was , was die ook niet. en wat ook vreemd was de advertentie stond onder de naam petra koller en moest het geld sturen naar tchoa gerard of zo iets en had ook een man aan de telefoon(zal me ook wel wat kosten as ik me tel.rekening krijg volgende maand) terwijl der een petra bij de advertentie stond klopt dus van geen kanten.Al met al ik nog een paar x op marktplaats gekeken en bij tweedehands.net en zag ik weer hondjes staan ook chihauhau ook voor 200,00 ongeveer. ik informatie gevraagd bij ongeveer 5 verschillende advertenties en kreeg van allemaal een e-mail terug waar hetzelfde in stond je naam adres dichtsbijzijnde vliegveld en je tel. nummer werd alles geregeld en alles vanuit kameroen. Dus of het nou vn 1 iemand komt of dat het een heel groot netwerk is (WAT IK EIGENLIJK DENK)maakt niet uit het klopt gewoon niet en trap der niet in. Wij sparen gewoon even door en gaan lekker naar een FOKKER.

Groetjes hoop dat jullie er wat aan hebben

taschke
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:51

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door taschke »

hey, mijn naam is natascha .

ik en mijn vriend heb dit ongeveer 6 maand geleden ook mee gemaakt.
wij zijn zo al ons geld en spaar geld kwijt geraakt in totaal zijn we iets van een 3000 euro kwijt.

wij zijn gestopt omdat we het verdacht begonnen te vinden omdat de pupy zo gezegd dood was gegaan in het vliegtuig .
en toen hadden ze ons 15.000 euro + onze 3000 euro belooft.

dus zo iets van een 18.000 euro zouden wij samen met die pupy ontvangen,maar ja zoals ge dacht zat er een addertje onder het gras.
wij moesten dit bedrag zelf eerst ophoesten voor we dit konden ontvangen. daarom dat we naar de polietie zijn gestapt.

wij hebben de bewijzen; de telefoonnummers en de e-mails aan hen (de politie) gegeven, maar die konden er niets aan doen zeide ze. :( maar hebben wel een procesverbaal opgesteld.

ondertussen zijn we er wel van bekomen en hebben hier in belgie een engelse buldog gekocht omzo onze vergissing en stommiteit te kunnen vergeten en verder te kunnen gaan met ons leven.

dit was zijn e-mail:XXXX
ps; wij hebben al de e-mails van een heel maand lang en allebetallingen nog altijd in een mapje en op de pc staan voor het geval er toch ooit iets moest van komen.

laat je dus zeker nooit niet vangen

alvast bedankt om dit te lezen

jaydjenn
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2008 07:58

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door jaydjenn »

ook wij hebben dit meegemaakt, en ik heb alle emails nog bewaard mocht dit ooit nog eens nodig zijn.

Maar het is zo dat wij vorig jaar onze bullmastif hebben moeten laten inslapen.. we wilden toen een engelse bull en kwamen de advertentie tegen een engelse voor 200 euro...

en op zo'n moment ben je labiel... Je wil ontzettend graag weer een nieuw maatje, bent nog bezig het een plekje te geven, en om zo'n moment ben je erg vatbaar voor zulke praktijken...

Wij hebben contact gezocht met de mensen en daar kwam inderdaad het verhaal dat ze de pups goedkoop wegdeden omdat ze uit zuid afrika kwamen en ze ze hier in nederland of belgie een goed leven gunde en wij hoefden alleen maar de transport kosten te maken.
Op een gegeven moment had ik toch zoiets van... dat vertrouw ik niet, en ben alles gaan uitzoeken. Ik heb ook tegen hun uitgesproken dat ik het niet vertrouwde en hun zeiden dat we ons niet ongerust moesten maken en dat het echt klopte, toen heb ik een telefoonnmr gevraagd want we wilden eerst echt met hun praten en niet alleen maar mail contact. Mijn broer heeft met hun gepraat en die was ervan overtuigd dat het allemaal goed zat... hun hadden onverwachts een nestje gekregen en deden er niets mee en gunde de hondjes een goed leven, we mochten er ook 2 voor dezelfde prijs... nou ik helemaal gelukkig en bijna toch erin getrapt want je hebt hun immers gesproken, we hebben het even laten rusten...
En weer kwam het gevoel in me boven dat het niet pluis was,... we wilden geen geld overmaken en we wilden de hond eerst zien met afhalen op het vliegveld, ook dit was in orde, maar toch hebben we alles afgezocht op internet en wat bleek, ze gebruikte de naam van een fokker uit amerika en ook de foto's van hun pups..

Ik heb ze daarna een heel boos mailtje gestuurd heb nog een reactie gekregen dat het echt goed zat, maar toen ik hun alles mailde met mijn bevinden kwam er geen enkele reactie meer...

Dus mensen trap er niet in, ik lees nu dat er mensen zijn die al wel geld hebben overgemaakt... heel jammer... en wat zo stom is, je mag op de site ook de mensen niet waarschuwen want dan word je advertentie weggehaald...

PAS op

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door S-je »

Als bepaalde advertenties op speurders en marktplaats niet kloppen of dat je denkt dat het oplichting is kun je dit aangeven bij speurders en marktplaats. Zij halen dan de advertentie weg.

lizzy28
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 07:43

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door lizzy28 »

wij hebben dit ook meegemaakt en gelukkig zijn we er niet in getrapt
huskypups voor 200 euro
je krijgt een mail met wat vragen
daarna worden er foto's van de pups toegestuurd dan kan je kijken welke je wil
en toen had ik al aangegeven dat ik het niet vertrouwde om eerst geld over te maken omdat je niet weet of het waar is en je heb die pup niet eens in het echt gezien
ook ik kreeg een mail terug dat alles in orde was en hun waren geen oplichtens enz enz
gelukkig heb ik verder niks meer met die mails gedaan en gister kreeg ik er weer 1 met foto's
jammer dat dit soort dingen gebeuren

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

meisje1988 schreef:er worden 2 engelse bulldogs aangeboden voor niks (gratis)
------------------------------------
OFTEWIJL U KRIJGT GEEN BULLDOGS EN U BENT EEN HOOP GELD KWIJT !!!!!!

Als iets gratis aangeboden wordt, haak je toch gelijk al bij de eerste keer af dat er geld wordt gevraagd?
Dùh!

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Renske99 »

Als het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn en dat is het dan ook.

Mijn dochter wilde heel graag een chihuahua en vond eentje gratis.
Mailde erheen en kreeg een mail terug.
Een onzin smoes, hondjes woonden nu in kameroen en het klimaat was te heet voor ze.

Tja jongelui trappen er mogelijk in zij zijn vaak nog wat naief, ikke niet, als je goed zoekt en voortdurend op bv mp zoekt vind je ook heus wel iets leuks, kost misschien een paar knikkers maar alles liever als die louche zaakjes vanuit het buitenland.
Je kunt op je vingers natellen en op je klompen aanvoelen dat je veel geld kwijt bent en geen hond ontvangt.

Als je via mp, speurders of wat dan ook een leuke pup of herplaatser vind dan kun je erheen gaan en kijken, staat het je niet aan, jammer dan, in het andere geval neem je het dier mee en betaal je.
Ook kun je natuurlijk contact met diverse fokkers zoeken, je bent dan iets meer kwijt (waarschijnlijk).

Pas ook op met de zg. puppy fabrieken en handelaars, goed advertenties lezen, zelf filter ik altijd op bv onnozele schrijffouten, het gros valt dan al af.
Wat overblijft bekijk ik beter en eventueel maken we een afspraak.

Onze laatste 3 honden komen vanaf internet, herplaatsers en een pup.
In alle gevallen is het me goed bevallen, maar het eerste gevoel wat een advertentie bij je oproept is vaak al juist.

Laat nooit een pup (kitten, vogel of ander dier) vanuit het buitenland naar je opsturen, vaak kom je bedrogen uit, je geld is goed, maar het dier komt nooit aan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat je hier intrapt :shock:
Ongelooflijk!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Dat je hier intrapt :shock:
Ongelooflijk!

dat snap ik ook niet , nooit gehoord dat je eerst gaat kijken, wie maakt er nou geld over :?:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niet te snappen :?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik sla hier bijna stijl van achterover.... je hebt de hond nog nooit gezien, hij wordt gratis aangeboden vanuit het buitenland, en als er dan om geld (véél geld) wordt gevraagd, maakt men dit nog over ook? Sorry, maar dan heb je toch even niet goed nagedacht, om het nog netjes te zeggen.

Ranarop
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2012 18:34

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Ranarop »

Vandaag heb ik ongeveer het zelfde meegemaakt.
Gisteren reageerde ik op een site waar je dieren kunt kopen en verkopen.
Daar kwam ik een aantal Siberische Husky pups tegen en had een aantal reacties gegeven.
En ik kreeg direct reactie terug van iemand die zich voordeed als de eigenaar van de pups.
In gebrekkig Nederlands vertelde hij mij dat hun in Engeland woonde en dat ik alleen hoefde te betalen voor de verzendkosten.
Hij stuurde mij een foto van de pups die al redelijk oud waren 10 maandjes en ik hoefde dus niks voor de pup zelf te betalen.
Aan de ene kant was het misschien logisch omdat er nu misschien veel pups over zijn gebleven en men deze niet kwijt kan.
Maar ik vond het wel raar en harteloos dat hij aanbood de dag erna al de hond op te sturen alsof er geen afscheid voor nodig was.

Hij vroeg mij mijn gegevens te sturen ook waaronder mijn ID-kaart nummer en telefoonnummer.
Die had ik na aarzeling wel gegeven omdat ik niet gelijk de conclusie wilde trekken dat het nep was.
Zo'n 10 minuten nadat ik de zogenaamde eigenaar had gemaild kreeg ik een email van het zogenaamde bedrijf pets courier international home delivery services.
De email was heel armoedig in elkaar gezet met gifjes van vliegende vliegtuigen en draaiende wereldbollen en met het letter type comic sans met zeer gebrekkig Nederlands op dezelfde manier als de eigenaar van de pups.
Ik ken geen een bedrijf dat online zaken doet en al helemaal niet via email die zulke slechte en lelijke e-mails stuurt dat is niet professioneel.
Het werd nog verdachter er werd aan mij gevraagd of ik wilde betalen via money gram op een postkantoor die totaal niet bij mij in de buurt zat.
Ik begreep dat niet zo en ik wilde even weten of er een telefoon nummer was die ik even kon bellen om te vragen waarom ik niet gewoon online kon betalen.
En toen zag ik dat het bedrijf was gevestigd in Kameroen de plek waar veel bekende internet scams vandaan komen.
Ik heb gewoon brutaal opgebeld en ik vroeg waarom ik niet online kon betalen de meneer wist gelijk zonder het op te zoeken in de computer wie ik was en waar ik vandaan kwam terwijl de meeste medewerkers van een vliegtuig maatschappij toch echt eerst vragen om bepaalde informatie..heeeeel erg slecht.
Hij vroeg of ik anders ook met creditcard kon betalen ik zei dat ik geen creditcard heb.
Dit is ook raar bij vliegtuigmaatschappijen kun je gewoon online boeken en betalen.
Hij beloofde mij te emaillen met de gegevens die ik nodig had om online te betalen natuurlijk kreeg ik die niet.
Ik was er meer dan klaar mee en ging even op internet onderzoek doen over dit bedrijf en ik kwam al gauw een hele zee aan verhalen tegen van mensen die belazerd zijn door deze man.
Ik belde hem nogmaals op om hem te vertellen dat ik weet dat hij een oplichter is een nog wel een slechte ook en dat ik hem dus met geen mogelijkheid het geld ga sturen.Hij antwoorden alleen heel erg geschrokken Oh yes madame I understand.... Ik vond het zo erg nog niet ik vond het wel jammer voor mijn kids en het voelt raar om telkens naar de foto van een puppy gestaard te hebben die waarschijnlijk gewoon bij iemand ergens woont en al van word gehouden. Ook vind ik het heel erg voor de mensen die flink wat geld kwijt zijn aan deze man.

denise_is
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013 20:24

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door denise_is »

ranarop ik heb precies het zelfde gehad met die emails maar ik ben dus wel zo dom geweest om een paar honderd euro via money transfer te betalen naar camaroen hij zei dat daar het hoofd kantoor zit nou niet dus
nadat ik dat gedaan had moest ik ineens 1200 euro zogenaamde waarde van de 2 pups betalen als verzekering voor de vlucht ik kreeg nog meer argwaan dus ben ik gaan zoeken op internet voor transport kosten ik kwam toen op dit forum ik heb meteen die man gebeld dat ik weet dat hij een oplichter is en dat ik nu mijn geld terug wou hij zei dat t niet zo was en begon te dreigen dat hij mij zou aanklagen voor duizende euro's
ik knijp m nu wel ff maar ik heb inmiddels aangifte gedaan en een mail gestuurd naar marktplaats
dus mensen let op deze rare misbruikende galbakken zijn weer bezig

en als je een pup koopt of in nederland waar je de pup eerst kan zien
en dat je het geld handje contantje kan geven zonder rare dingen
ik ben er diep verdrietig over en ik ben heel blij dat ik mijn kinderen nog niks heb verteld

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Als je zó dom bent, ben je misschien ook gewoom te dom om een huisdier te verzorgen. Wauw. Echt. Wauw.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Barman »

denise_is schreef:ik heb meteen die man gebeld dat ik weet dat hij een oplichter is en dat ik nu mijn geld terug wou
Je vraagt een oplichter je geld terug? :shock:

Als dat lukt dan kunnen ze dat hele "oplichten" wel afschaffen :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

denise_is schreef:ranarop ik heb precies het zelfde gehad met die emails maar ik ben dus wel zo dom geweest om een paar honderd euro via money transfer te betalen naar camaroen hij zei dat daar het hoofd kantoor zit nou niet dus
nadat ik dat gedaan had moest ik ineens 1200 euro zogenaamde waarde van de 2 pups betalen als verzekering voor de vlucht ik kreeg nog meer argwaan dus ben ik gaan zoeken op internet voor transport kosten ik kwam toen op dit forum ik heb meteen die man gebeld dat ik weet dat hij een oplichter is en dat ik nu mijn geld terug wou hij zei dat t niet zo was en begon te dreigen dat hij mij zou aanklagen voor duizende euro's
ik knijp m nu wel ff maar ik heb inmiddels aangifte gedaan en een mail gestuurd naar marktplaats
dus mensen let op deze rare misbruikende galbakken zijn weer bezig

en als je een pup koopt of in nederland waar je de pup eerst kan zien
en dat je het geld handje contantje kan geven zonder rare dingen
ik ben er diep verdrietig over en ik ben heel blij dat ik mijn kinderen nog niks heb verteld

Sorry hoor,dit vind ik echt....nou ja kan heel wat zeggen..laat maar

Dus je wil twee pups kopen,je weet niet hoe ze eruit zien of ze je aantrekkelijk vinden,een pup,hoort naar je toe te komen bij je te passen,is geen parkiet of goudvis...nou ja volgens mij kan je het beter daarbij houden!!dus ongezien..twee pups..top!

Ne opgelicht...soms zeg je..eigen schuld dikke bult...en sorry in deze...

Mensen denk eens NA!!!!

Mienmien
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2013 16:53

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Mienmien »

Hoi, ik reageerde vandaag op 2 Siberische husky pups, ik kreeg al snel 2 mails terug en in die mail merkte ik dat het heel gebrekkig Nederlands was met Engels er door heen, eigenlijk kreeg ik een vaag levens verhaal en Melissa derbi noemt zei zich zelf stuurt steeds verschillende foto's bij elke mail lijken de honden niet op elkaar.

Melissa Derbi

Details weergeven
kenny.JPG (290,3 kB)
kenny1.JPG (351,4 kB)
kimberly.JPG (338,2 kB)
kimberly1.JPG (365,2 kB)
Bedankt voor de mail en belangstelling voor deze kleine puppies. Ik
heb net twee puppies overgebleven. hun namen zijn Kenny en Kimberly en
ze zijn 11 weken oud. Ze zijn mannelijke en vrouwelijke pups. Ik hou
zo veel van hen, maar het jammer dat, ik kan zelfs niet geven hen de
liefde en genegenheid ik heb in mijn hart voor hen. Ik hou zoveel van
hen en ik wil ervoor zorgen dat ze naar een familie die hen de
genegenheid ze verdient zal laten zien. Ze zijn gezondheid
gegarandeerd, en zal samen komen met al hun papieren, luiers, dekens
hond, spelen speelgoed, krat en menu eten. Ze zijn erg speels en mee
te gaan met kinderen en andere huisdieren thuis. Ze vinden het
heerlijk om te worden vastgehouden en geknuffeld en soms willen alle
aandacht voor hen zelf. Ik ben op een vrijwilliger missie om Britse
Kameroen samen met de malaria commissie van de VN, met betrekking tot
de ziekte bij zwangere vrouwen en kinderen. Ik reisde hier samen met
Kenny, Kimberly en mijn 9 jaar oude dochter. Ze zullen niet toestaan
dat Kenny en Kimberly voor een verblijf in het land voor reden
hiervoor is dat, huisdieren niet zijn toegestaan in het land uit
andere landen en ik hebben gekregen een maximum van 2 weken om hen
terug te sturen naar de Netherland. Dus dat is de reden dat ik heb om
voor hen te vinden een thuis terug in het Nederland waar ze worden
overladen met al die liefde en genegenheid. Ik hoop dat je het niet
erg me vragen u een aantal paar vragen:
Waar bent u gevestigd in Nederland?
Wil je echt wilt nemen op deze pups?
Welke van hen wenst u te nemen?
Heeft u ervaring met puppies?
Zal je de pup als onderdeel van uw familie in de toekomst overwegen
als je een van hen?
Heeft u een nummer kan ik u bereiken?
Ik ben gewoon bezorgd zijn over het type woning dat ze zullen gaan dus
dat is de reden waarom ik ben benieuwd know.So als je de kans op het
nemen van een van hen naar huis kan staan, zal u alleen hoeft te
betalen voor de puppy's leveringskosten . Deze vergoeding wordt
rechtstreeks aan de Levering Agentschap verstrekken van levering van
de puppy's worden betaald, omdat ik niet betalen voor een rondreis
toen ik naar beneden kwam naar Britse Kameroen. Maar ik vind het
jammer ik allereerst behoefte om te weten als je geïnteresseerd bent
in het idee voordat ik zullen weten of we kunnen doorgaan met het
opnieuw verzendkosten regelingen.
Wachten om binnenkort te lezen van je.


Het lijkt echt ma er klopte voor mij gevoel iets niet, ook is derbi net een dag actief op marktplaats
Hahahah dus ik dacht, laat ik even Google wat dat nou ongeveer kost dat over vliegen en en. En toen kreeg ik erg groot radar maar ik heb gelukkig nog niets overgemaakt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mienmien schreef: Het lijkt echt
Meen je dat nou ?
ma er klopte voor mij gevoel iets niet,
Een heleboel
ook is derbi net een dag actief op marktplaats
Hahahah dus ik dacht, laat ik even Google wat dat nou ongeveer kost dat over vliegen en en.
Je was nog niet overtuigd dat het nep was?
En toen kreeg ik erg groot radar
Als je geen link van Rader had gekregen, was je erin getrapt?
maar ik heb gelukkig nog niets overgemaakt.
Nee, dat zou niet zo slim zijn, als je vanaf het begin al het idee hebt 'er klopt iets niet, dan ga je niet als eerste geld overmaken'.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Oplichting Engelse Bulldogs

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ga je naar aanleiding van dit nog kijken wat het vliegen kost!! :shock:
Sorry maar als je hier intrapt dan..en dat was je dus al voor een deel! Het verhaal,geloofde je dus al!
Ze prijst ze veel te veel aan....pfff

Schrijffouten maak ik ook oordeel ik niet over,maar dit is zo overduidelijk opgesteld

Geef jolijn haar opmerkingen ook gelijk!

Gesloten