LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
mh73

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mh73 »

Da's nog aan de prijs voor een broodfokker. :shock:

Junior91
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2014 15:32

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Junior91 »

Eind September 2012 heb ik een Husky pup gekocht bij [naam verwijderd] in Steensel. Ik schrik behoorlijk van alle verhalen hier! Ik zie helaas wel enkele overeenkomsten zoals bijvoorbeeld in het bericht van @Galgogek geplaatst in okt 2012. Hierdoor vraag ik me dus af of ik ook te maken heb gehad met dezelfde praktijken.(heb haar adres gegevens en telefoonnummer nog)

Ik ben bij deze fokker terecht gekomen via een advertentie op Marktplaats. Toen ik belde voor het maken van een afspraak vertelde de dame aan de telefoon me dat ze nog maar 1 husky pup over had. Ik dacht daarmee geluk te hebben en ben samen met een vriendin gaan kijken. Het huis lag aan een rotonde met een ruime paarden wei met houten hek voor de deur.Bij aankomst werden we vriendelijke ontvangen. De laatst overgebleven husky pup speelde bij aankomst met choco kleurige labrador pup gemoedelijk in de achtertuin. De moeder hond bleek niet aanwezig. Toen ik naar de moederhond vroeg vertelde de vrouw mij dat ze de puppy verkocht voor een vriendin, ze had de pup nu in huis genomen omdat ze zelf ook nog een pup overhad en ze zodoende met elkaar konden spelen. (ik realiseer met nu dat er alarm bellen hadden moeten gaan rinkelen) De pup reageerde wel heel leuk op de vrouw, en de pup kwam regelmatig bij haar knuffelen. Het was liefde op het eerste gezicht en ik heb de pup voor 450€ gekocht. Ik kreeg een Royal Canin voer pakket zoals aangegeven in de advertentie. Het paspoort leek in orde, Geboren op 16-07-2012. De pup schijnt ingeënt te zijn door een Dierenarts uit België genaamd [naam verwijderd]. Verder kreeg ik nog een opgesteld contract waarin stond dat als er iets met de hond was, ik contact op kon nemen. Ik zou in het eerste jaar dan gratis terecht kunnen bij de dierenarts in Arendonk.

Na een aantal dagen thuis te zijn kreeg de pup erg last van diarree. Ik dacht dat dit door de stres kwam maar heb voor de zekerheid contact opgenomen met de fokker in Steensel. De vrouw deed naar mijn mening totaal niet moeilijk en gaf aan dat ik langs kon gaan bij haar dierenarts. Ik heb toen in dezelfde week nog een afspraak gemaakt en ben vanuit Amsterdam naar de dierenarts in Arendonk/België gereden.
Tot mijn verbazing kwamen we een oude bekende tegen in de dierenarts praktijk, namelijk de choco kleurige labrador pup! De puppy's die elkaar een aantal dagen niet gezien hadden herkende elkaar meteen.Toen ik de dierenarts uitlegde dat ik de pup herkende, vertelde ze me dat ze inderdaad op de pup paste. Mijn pup werd uitgebreid onderzocht, ik kreeg uiteindelijk antibiotica in pasta vorm mee wat de klacht zou moeten verhelpen. Ik kreeg verder ook nog een gratis zak voer mee, anti-diarree voer volgens de vrouwelijke dierenarts. Gelukkig was de pup na een week weer de oude. Haar darmen blijven echter wel haar zwakke plek. Een tijd na de diarree klachten kreeg de pup oogontsteking. Ik ben toen vanwege de afstand naar mijn eigen dierenarts gegaan. De oogontsteking was gelukkig goed te bestrijden met zalf. (Ze heeft nu echter wel al 3 keer oogontsteking gehad.) De hond bleek kort geleden ook schijnzwanger, ik heb toen nogmaals contact opgenomen met de fokker. Ze stond me vriendelijk te woord. Ze gaf aan zelf niet veel te weten over dit onderwerp en ze adviseerde me daarom dan ook om langs te gaan bij de dierenarts. Het viel me wel op dat ze niet meer goed wist wie ik was, en over welk nest ik het had.

Verder heb ik altijd gedacht dat ze klein voor haar leeftijd was. Door de verhalen op het forum over fraude met geboorte datums krijg ik nu dan ook steeds meer argwaan! Na verder eigen onderzoek blijkt dat mijn pup geen Siberische husky schijnt te zijn maar een Alaska husky. Deze is over het algemeen iets slanker en heeft bijvoorbeeld een dunnere vacht. Ik moet hier wel bij zeggen dat er ook niet geadverteerd is met 'Siberische husky' maar met 'husky'. Ik hoop door het schrijven van dit bericht dan ook in contact te komen met mensen die bij dezelfde vrouw in Steensel een pup gekocht hebben!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Sorry, maar wat is het probleem?

Een hond kan nu eenmaal ziek worden of zijn en een gevoelige maag hebben, en of schijnzwangerschap terug te voeren is op de fokker...???

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Annikaatje schreef:Sorry, maar wat is het probleem?

Een hond kan nu eenmaal ziek worden of zijn en een gevoelige maag hebben, en of schijnzwangerschap terug te voeren is op de fokker...???

Ja dat is ook zo,maaar diaree en ontstoken oogjes zijn vaak niet goed,maar goed....
Het schijnzwanger tja???

Diaree kon parvo zijn,netjes dat je voer mee kreeg,pasta wat ik weet( maar wat ik weet nogmaals) is meestal voor ontworming...
Kan zijn dat hij zwakker darmpjes heeft,...en houd,,

Dievan mij ook,iets te koud water en hop..
Maar is niet ernstig...

Dat de fokker niet meer weet wie u bent,we zijn,1.5 jr verder wie weet hoeveel klanten verder??

Ik hrb dat dus nog wel met mij hummel zijn verkoopster,pas nog contact mee gehad,nu jr later,elke drie mnd...gewoon ze vind het leuk te weten hoe het gaat en hoe hij eruit ziet...dar is weer verschil met gelegenheids nestje en....(brood) fokker

Lara0
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2014 23:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Lara0 »

hoi allemaal ik zit dit net zo eens allemaal te lezen, Wat een negativiteit allemaal.
Het lijkt hier wel een klaag forum jeetje.

Ik heb mijn pup hier namelijk ook vandaan sterker nog 2 pups zelfs. Ik werd netjes ontvangen en er werd mij netjes alles uitgelegd, qua entingen, ontworming, eten, verzorging en noem maar op.
Ik kreeg zelfs nog wat spulletjes mee voor de pups.
De pups werden naar de woonkamer gebracht en renden heerlijk rond erg vrolijk waardoor ik meteen verkocht was.
Ook ik kreeg inderdaad een koopovereenkomst met een garantie. Dit was voor mij ook al een reden om te kopen, omdat ik dit erg netjes vond. Ik ben na aankoop meteen naar mijn dierenarts gegaan om te vragen of hij ze even na wilde kijken. Na onderzoek bleken de paspoortjes te kloppen en mijn 2 puppy werden kerngezond verklaard.
Ik was hier natuurlijk heel blij mee ondanks de nare verhalen.

Wij zijn nu een half jaar verder en ze doen het nog steeds super! Toen ik een keer in de buurt was ben ik zelfs nog langs die mensen geweest om ze mijn 2 trotse pups te laten zien, hier reageerde ze erg enthousiast op. Ook na aankoop kon ik nog altijd dus bij ze terecht en lieten ze me niet verreken zoals de meeste.

Ik heb namelijk ooit ook eens een hondje gekocht met een stamboom die binnen 2 maanden doodziek werd. Nou nou wat een garantie heb je dan met zoveel kosten voor aanschaf en naderhand nog eens zoveel onkosten waar niet eens meer nagekeken werd en de telefoon neer werd gehangen met andere woorden zoek het er maar mee uit. Hallo het is geen pakje boter je kunt op zn minst tot een oplossing komen. Iedere pup kan ziek worden het is een levend iets met of zonder stamboom, erkend of niet erkend. Bij aankoop ben je er zelf blij!

Zoals ik hier ook in jullie beschrijving lees blijkt deze man het al heel lang te doen. Het lijkt mij dan sterk na zon lange tijd dat er alleen maar negatieve reacties geplaats kunnen worden. Vandaar dat ik ook mijn verhaal even hier neer wil zetten! Mensen die niet op dit adres zijn geweest en uit gaan van andere zijn reacties ben je in mijn ogen heel naïef. Eerst kijken en dan oordelen! Ik vind dat als je een pup gekocht heb die gezond is en geen problemen mee hebt gehad + dat je normaal behandelt ben geweest er ook een positief bericht geplaats mag worden.
Zal deze man je echt laten zitten als er een pup ziek wordt of dood gaat terwijl hij een koopovereenkomst mee geeft waarvoor getekend wordt? Of zal hij wel tot een oplossing komen. Ik weet het helaas niet want ik heb het getroffen met mijn pups.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Lara0 schreef:hoi allemaal ik zit dit net zo eens allemaal te lezen, Wat een negativiteit allemaal.
Het lijkt hier wel een klaag forum jeetje.

Ik heb mijn pup hier namelijk ook vandaan sterker nog 2 pups zelfs. Ik werd netjes ontvangen en er werd mij netjes alles uitgelegd, qua entingen, ontworming, eten, verzorging en noem maar op.
Ik kreeg zelfs nog wat spulletjes mee voor de pups.
De pups werden naar de woonkamer gebracht en renden heerlijk rond erg vrolijk waardoor ik meteen verkocht was.
Ook ik kreeg inderdaad een koopovereenkomst met een garantie. Dit was voor mij ook al een reden om te kopen, omdat ik dit erg netjes vond. Ik ben na aankoop meteen naar mijn dierenarts gegaan om te vragen of hij ze even na wilde kijken. Na onderzoek bleken de paspoortjes te kloppen en mijn 2 puppy werden kerngezond verklaard.
Ik was hier natuurlijk heel blij mee ondanks de nare verhalen.

Wij zijn nu een half jaar verder en ze doen het nog steeds super! Toen ik een keer in de buurt was ben ik zelfs nog langs die mensen geweest om ze mijn 2 trotse pups te laten zien, hier reageerde ze erg enthousiast op. Ook na aankoop kon ik nog altijd dus bij ze terecht en lieten ze me niet verreken zoals de meeste.

Ik heb namelijk ooit ook eens een hondje gekocht met een stamboom die binnen 2 maanden doodziek werd. Nou nou wat een garantie heb je dan met zoveel kosten voor aanschaf en naderhand nog eens zoveel onkosten waar niet eens meer nagekeken werd en de telefoon neer werd gehangen met andere woorden zoek het er maar mee uit. Hallo het is geen pakje boter je kunt op zn minst tot een oplossing komen. Iedere pup kan ziek worden het is een levend iets met of zonder stamboom, erkend of niet erkend. Bij aankoop ben je er zelf blij!

Zoals ik hier ook in jullie beschrijving lees blijkt deze man het al heel lang te doen. Het lijkt mij dan sterk na zon lange tijd dat er alleen maar negatieve reacties geplaats kunnen worden. Vandaar dat ik ook mijn verhaal even hier neer wil zetten! Mensen die niet op dit adres zijn geweest en uit gaan van andere zijn reacties ben je in mijn ogen heel naïef. Eerst kijken en dan oordelen! Ik vind dat als je een pup gekocht heb die gezond is en geen problemen mee hebt gehad + dat je normaal behandelt ben geweest er ook een positief bericht geplaats mag worden.
Zal deze man je echt laten zitten als er een pup ziek wordt of dood gaat terwijl hij een koopovereenkomst mee geeft waarvoor getekend wordt? Of zal hij wel tot een oplossing komen. Ik weet het helaas niet want ik heb het getroffen met mijn pups.

ik weet niet of je alle topics hebt gelezen over broodfokkers?ja??
zo niet weet je niet waar je het over hebt :wink: en goh ook speciaal aangemeld ??toppie...gaat slechter met de zaak,door alle negatieve aandacht....dus nu mensen maar positieve reacties laten plaatsen in de hoop broodfokken weer op de rails te krijgen,al gehoord dat zelfs ned er zich mee gaat bemoeien,gaat steeds moeilijker worden in de toekomst...

google eerst eens op dit soort topics dan komt het niet zo lachwekkend over..
heb je wel gezonde fijne lieve pup ben ik heel blij voor je....

maar negatief...ach....lees en huiver..maar dan ben je wel even bezig...zet je niet even klakkeloos zo,n reactie neer,waar ik eigenlijk nu hard om moet lachen...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

@Lara0, heb je betaald gekregen (in de vorm van een jaar hondenbrokken)? Of je hebt mazzel gehad, denk zelf dat je mooi verhaal ophangt. Is okay, als het met je geweten overeenkomt. Maar, meestal, als iets klinkt om te mooi om waar te zijn is dit dan ook. Veel blijvende gezondheid toegewenst met je honden. Dat natuurlijk te allen tijde.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oh gut lara nog wel gelezen gisteren,maar ziet dat haar verhaal verkeerde effect heeft..even wachten op volgende positieve eerste nw melder :lol:

@tenormin

Hondebrokken jaaaaa voor het hele jaar :lol: tuuuurlijk.. :lol:

Bij zoiets positiefs gaan bij mij juist haren recht over eind staan....omdat hij erg slecht bekent stAat..Maar dit is een roman story,zeg je nou,nou ik heb er ook pup vandaan,gelukkig goed,oke,maar dit...een en tov gestelde,neeee sorry..geniet van je 2 (299)pups...( als je medewerker bent en verzorg ze goed gelukkig wordt alles strenger dus hoop dat de boel daar snel op de fles gaat!!!)

Bunge
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2014 07:30

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Bunge »

Ook wij hebben een schlechte ervaring met de Fokker uit de Tilburg.
Na een telefonische afspraak om een donkerbruin teefje (spaniel) te gaan bekijken kwamen we na 80 minuten en 100 km in een woonkamer waar in een plasticbak twee blonde hondjes getoond werden..De dochter des huizes beweerde dat dit twee mahonie bruine hondjes waren. In het telefoon gesprek hebben we middels de foto op marktplaats het donkerbruine hondje besproken. Na mijn bezwaar ging ze 'achter' even controleren of de donkerbruine in een ander hok zou zitten. Weer terug beweerde ze dat ik het niet goed begrepen zou hebben en dat het om de hondjes in de bak ging, mahonie. Na opnieuw mijn bezwaar vond ze mij brutaal en wees me de deur. Bij het weggaan werden we uitgescholden. Gezien de enorme stank in de woonkamer zal het 'achter niet best wonen zijn' De honden zijn niet onder de mensen, hoewel ze dat wel zo proberen zo te laten overkomen. Dit alles is misleiding.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wees maar blij dat je hondje erniet tussen zat en je niet over hebt laten halen...

Nou duidelijk verhaal,de positieve vd twee pups hoor je niet meer zegt genoeg he...

Kijk volgende keer ff de lijst na,staan veel fokkers tussen die al gesignaleerd zijn...scheelt je weer een reis en hoop ellende...

Je komt je hondje echt wel tegen :wink:

hondenbench
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2014 22:23

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door hondenbench »

ook wij hadden er een pup gekocht.en idd ze kwamen van achter en werden in een plastic bak gezet en toevallig was moeder net in de andere kennel bij hun ouders in tilburg?duitse herder met langhaar(?)moest 8 weken zijn maar was veel ouder,inentingen klopte helemaal niet en ook het paspoort bleek helemaal niet van die hond te zijn.we hebben de pup gekocht 26 april 2014 en 6 dagen erna weer terug gebracht.(en ja bij nader goed te luisteren bleken er achter nog meer pups te zitten)bij thuis komst bleek ze diaree te hebben die ze 6 dagen erna nog had maar later met bloed en slijm erbij.ben iedere dag bij de dierenarts geweest(me eigen dierenarts)omdat hun een dierenarts in belgie(turnhout)hadden ja en dat is niet voor niets he(denk vrienden die meklaar helpen met ronselen van boekjes en spuitjes)mijn pup bleek gairdia(hondenziekte)te hebben (wat de hond wel eens zijn hele leven zou mee kunnen dragen in de vorm van altijd diaree en dat het ook nog besmettelijk is voor andere honden)--kennelhoest wat uitgelopen is naar longonsteking.grote hardruis en noem maar op.het hondje was gewoon niet in orde en dat dan daar de dierenarts uit belgie ook nog aan mee werkt.(alleen maar geld,geld,geld)ik zou zeggen koop er geen puppen meer en laat deze mensen(beesten kun je ze beter noemen)gewoon werken om aan geld te komen en dikke autos te kunnen rijden ipv dat over de rug van de pups te doen.toevallig is er 2 weken gelden weer een inval gedaan op dat adres maar ja wat denk je!!! ze weten het weer zo te spelen dat alles volgens de regels gaat en dat ze ze niet kunnen oppakken.schandalig ze zouden eens dit forum moeten lezen mss dat ze dan wakker worden.ik hoop met vele denk ik dat deze mensen een hele grote zware straf boven het hoofd hangt en nooit meer zoiets kennen beginnen.politie en dierenbescherming moeten meer mogen om zulke fokkers te kunnen pakken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze lezen ook,en schrijven dan onder een andere naameen super positief bericht,te triest voor woorden..

Maar weer de vraag,waarom niet eerst googlen,nu komt de naam ook naar boven..dan had je gelijk gedacht oh nee laat maar...

Romy-86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Romy-86 »

Ook ik heb helaas een pup gekocht, bij deze broodfokker in Tilburg.
Een kaninchen teckel kortharig black&tan geboren op 18-11-2013.
M'n oom en tante hebben hier begin 2013 een kaninchen teckel gekocht.
We waren zo gek op haar en nadat we er al heel lang over gedacht hadden,
en veel met m'n oom en tante over gesproken hadden besloten wij dat de een kaninchen teckel
ook een ideaal ras voor ons zou zijn.
Dus nadat m'n oom een afspraak had gemaakt gingen we op 23 januari 2014 onze pup uitzoeken.
Er waren 4 teefjes waaruit wij onze pup hebben gekozen, black&tan kleur.
Er was ook nog een chocobruine, een roodbruine en een tijger gevlekte teef.
Nadat we thuis kwamen, lag ze op mn schoot met haar buikje naar boven en zag ik ineens 2 hechtingen onder aan haar buik, vlakbij haar plassertje.
M'n oom heeft toen direct gebeld en de vrouw in Tilburg legde toen uit, dat ze een navelbreuk bij de geboorte had gehad en hier direct aan geopereerd was na de geboorte.
In eerste instantie was ik wel boos dat dit niet was besproken, want de hechtingen moesten na een week ook verwijderd worden bij de DA, en je schrikt je rot als je bij je kleine pupje ineens 2 hechtingen ziet zitten. Maar ik dacht nog ok, wel netjes dat ze het probleem direct hebben opgelost.
De volgende dag ging ik haar buikje eens goed bekijken en daarbij ook foto's van een navelbreuk opzoeken, waarbij ik erachter kwam dat dit veel lager zat, en haar naveltje er prima uit zag.
Dit moest een liesbreuk zijn, wat de dag erna bij de DA ook bleek.
We kwamen daar voor haar eerste controle waarbij ik aangaf wat er was gezegd, en ook zij bevestigde dat ik gelijk had en dit om een liesbreuk ging ipv een navelbreuk.
Ook had onze pup last van oormijt (ze is inmiddels 7 1/2 maand en heeft nog regelmatig last van haar oren) en ontzettend veel en grote wormen (na goede ontwormingskuren heeft ze hier inmiddels geen last meer van). Ook zij bleek de eerste inenting en ontworming te missen, maar dit hebben wij bij de DA inmiddels ruimschoots ingehaald, en gelukkig gaat het nu allemaal prima met haar.

Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan, dat ik voordat we onze pup gingen halen, niet beter op internet heb gekeken. Ik heb blind vertrouwd op het feit dat m'n oom en tante hier eerder een pup hadden gekocht en nooit het idee hebben gehad dat er iets niet goed zat, of gezondheidsproblemen met hun pup hebben gehad.

Zij hebben tegelijk met onze pup, haar zusje, de getijgerde teef gekocht en hebben maar haar buiten wat oorproblemen verder ook geen kwaaltjes gehad.

Ik denk dat dit voor ons beiden gewoon geluk is, en geluk voor deze pups dat ze in een warm nest terecht zijn gekomen, maar weet zeker dat dit niet altijd het geval is. Want wat als de pups niet verkocht worden, wat doet deze broodfokker dan?

Ik kan niets meer veranderen aan het feit dat ik hier in getrapt ben, en bij deze verschrikkelijke mensen een pup heb gekocht, en m'n oom en tante zelfs 2, het enige wat ik kan doen, is m'n verhaal vertellen zodat anderen mensen deze fout niet maken. Al weet ik dat ook ik nu negatieve reacties zal ontvangen en dat snap ik ook wel. Dit is omdat mensen dieren een warm hart toedragen, net als ik.

Marktplaats staat nog steeds vol met advertenties, van verschillende rassen. Ze hebben ook weer een nieuw telefoonnummer die ze gebruiken zag ik. Als je dit telefoonnummer googelt dan zie je de diverse advertenties.

AUB MENSEN KOOP NOOIT MEER BIJ DEZE BROODFOKKER IN TILBURG!!!!
ALLEEN ZO KAN DEZE VERSCHRIKKELIJKE BUSINESS UITGEROEID WORDEN......

Romy-86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Romy-86 »

Het staat weer vol met advertenties op MP op het moment, allemaal verschillende rassen, maar zoekende met hun postcode, zijn ze terug te vinden:

Links verwijderd door moderator. Reden: advertenties op Marktplaats zijn verwijderd.

Romy-86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Romy-86 »

Ook ik heb net weer een melding gemaakt bij MP, en alle bovenstaande advertenties daarin genoemd.
Het zal helaas wel weer niets uithalen, maar niet geschoten is altijd mis.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee ik geef nu eens geen kritiek omdat jezelf wel weet hoe en wat...

Ben blij dat hey goed gaat!!
Idd navelbreukje zit hoger,die van mij had een kleine( komt vaker voor moeder of?schijnt de placenta dan te kort af te bijten) dit werd ons netjes gezegd en wa heeeeel klein,geen probleem.( ook notitie paspoort)
Ik heb een reutje en zat bij hem ongeveer ja wat zal het zijncm of 6 boven uiteinde piemeltje...als ie ligt op rug dus best ver ervan af...

Ik heb het wel laten weg halen toen hij gecastreerd werd,puurfeit,je vind toch eng,balletje voelde je etc..
Arts zei ook,ik snap je,maar hiervoor alleen niet onder zijl,maar gelijk castratie,hij heeft week lang last gehad van breukje dat verholpen was...balletjes eraf niks maar dat :?

Ik snap echt die fokkers niet....snel opereren niks zeggen...hoe krijg je het over je hart,liesbreukje!!ook weer niet al te ernstig maar vertel het gewoon !!!
Ik las vorige week in de krant dat meeste broodfokkers richting zuiden zitten...klopt ook wel..met advertenties bv mp.

Gelukkig heb je nu plezier van je beestje,zijn er zat die het bij zo,n fokker niet overleven..
War ze doen met wat niet verkocht wordt...denk wel verkopen tegen spotprijzen..??

Ergste vind ik nog...wettelijk doen ze er geen moet aan pure dierenmishandeling.

Is goed dat je waarschuwt!!!je ziet meet foute als goede reacties,toch niet gek dat men de goede totaal niet serieus neemt..

Geniet ervan

Romy-86
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:36

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Romy-86 »

Zie hieronder de reactie van MP, heb je dus weer helemaal niks aan:

Geachte mevrouw/meneer Smit,

U geeft aan dat er een broodfokker actief is op Marktplaats. Dit is uiteraard niet de bedoeling en daarom wil ik u graag van nadere informatie voorzien.

De dierencategorie is, net als vele anderen, een populaire rubriek op Marktplaats die voorziet in een behoefte van een grote groep gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Helaas bestaat er ook een kleine groep mensen die soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie.
 
Marktplaats heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij, waar mogelijk, maatregelen nemen indien een advertentie in strijd is met de wet en/of de Marktplaats Gebruiksvoorwaarden. Wij zijn echter geen experts op dit gebied en daarom werken we nauw samen met de AID en de Dierenbescherming. We raden u aan om in geval van dierenmishandeling of -verwaarlozing, melding te doen bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID). U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt. 
 
Meer informatie over het melden van dierenleed kunt u vinden op: 
 
Dierenbescherming
http://www.dierenbescherming.nl/contact ... shandeling
 
NVWA
http://nvwa.nl/

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

@Romy-86, zo nietszeggend is de reactie van Marktplaats niet. Is immers volledig correct wat ze schrijven: men heeft zelf de verantwoordelijkheid e.e.a. goed na te gaan of zaken kloppen. Plus ze geven handvatten aan waar je beklag kan doen. En uiteraard, nog meer dan met "spullen" bij dieren moet je nu eenmaal extra alert zijn. Waar, zoals al veel over is geschreven, mensen een puppy zien is men al gauw "verkocht" en schakelt bijna het 'brein' uit; vraagt men niet eens naar de ouders, zien de meeste puppy's niet in eigen leefomgeving, wat al een grote indicatie kan zijn: is het schoon: pa en ma hond en eventuele andere pups aanwezig, papieren in orde, entingen gedaan, kan nog een hele waslijst opnoemen. Die verantwoordelijkheid ligt ook bij de koper. Hoe erg het soms uit kan pakken, topics vol zijn hierover geschreven.

bolkebeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 20:03

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bolkebeer »

ondanks wat ik hier lees hebben we geluk met onze cocker.
ik kwam erachter toen ik thuis was dat t om n broodfokker ging.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 aug 2014 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: advertentie verwijderd.

ster10
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2014 16:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ster10 »

In januari een bull terrier gekocht [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].Bleek met 1 oog blind te zijn achteraf en andere oogje ging ook snel achteruit.Hondje dronk extreem veel.bloed laten prikken en nieren werkten maar voor 20% en er is diabetes vastgesteld.Andere waardes in het bloed waren veel te hoog of te laag.Ik heb mijn hond na 5 maanden in moeten laten slapen.Ook bleek ze de eerste enting en ontworming niet gehad te hebben.Alle honden komen uit het oostblok.Dit heeft de broodfokker zelf toeggeven.Hij zegt dat de moederhonden in een kennel zijn op een ander adres zodat de pups niet meer te afhankelijk zijn van de moederhond en dit voor de nieuwe baasjes makkelijker zou zijn..Er is dus geen sprake van een kennel of moederhonden!!!Ik heb aangifte gedaan en ga meerdere stappen ondernemen.Misschien is het een idee dat iedereen zijn verhaal hier doet en deze mee kan nemen in de aangifte..Dit moet stoppen! De honden zitten in een bak in de schuur dus ook niet gesocialisseerd!!

Gesloten