LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
mh73

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mh73 »

@ster10

Alhoewel ik schrik van je verhaal, is het toch voor een heel groot deel je eigen verantwoordelijkheid. Als de moederhond niet aanwezig is, is het niet in de haak. Daarover kun je overal op internet informatie vinden. Er is volop informatie over hoe een pup eruit moet zien en moet reageren, over de omgeving waarin een pup op moet groeien, enz, enz. Verdiep je daarin vóórdat je een pup koopt, zoveel moeite is dat toch niet? En je voorkomt een hoop narigheid.
Dit stopt alleen wanneer mensen hun puppies kopen bij echte fokkers. Tja, dan zijn ze wel wat duurder. Of je moet genoegen nemen met een leuke pup uit een kruising of een gelegenheidsnestje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af of er ooit nog eens een moment komt dat mensen gaan begrijpen dat ze ook zelf verantwoordelijkheid dragen. Deze fokker heeft weer lekker geld binnen en gaat vrolijk door.

Dit stopt vanzelf als mensen geen geld meer geven aan dit soort criminelen. Maar ja, dat gebeurt dus niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bob Schurkjens schreef:Ik vraag me af of er ooit nog eens een moment komt dat mensen gaan begrijpen dat ze ook zelf verantwoordelijkheid dragen. Deze fokker heeft weer lekker geld binnen en gaat vrolijk door.

Dit stopt vanzelf als mensen geen geld meer geven aan dit soort criminelen. Maar ja, dat gebeurt dus niet.
Nee bob dat gebeurd niet :evil: aat ik zeggen vind zielig voor het beest...niet voor baasjes.
Waarom...mensen weten nadat er problemen zijn google wel te vinden oohhh oen dan de verhaal..
Als ze mou eerst eens leren vooraf!!! Te zoeken en info te zoeken,scheelt hoop leed voor de dieren...
Maar neeeeeee hop kopen die handel,dan mankeert heest wat eni eens googlen ze komen hier terecht,verrek wij ook zijn niet de enige..duuuhhh...heel internet staat vol...sorry..

Medelijden met diertjes niet et baasjes,klikt hard maar doen het zelf

derratje
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2014 10:54

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door derratje »

Ohh zo dom, ja ook ik ben erin getuimeld.

Het is onze derde Franse Bull, de eerste kochten we ca. 11 jaar geleden bij een oud vrouwtje in Nijmegen, stamboek en ze heeft eigenlijk nooit wat gehad en is nu bijn 11 jaar oud en nog altijd lekker aanwezig, onze tweede met een stamboom, nu 3 jaar oud en heeft een allergie en zit al ruim 2 jaar aan de pretnisone, verders alles goed en doet het geweldig, nu dan de derde gehaald eergisteren in jawel Tilburg, gisteren bij onze dierenarts geweest en op het eerste gezicht gezond, ze is levedig, eet en drinkt goed dus afwachten. Ook ik de moeder niet kunnen/mogen zien, paspoort werd geopend en liet de inentingen zien, paspoort dicht en in de tas met wat voer voor de eerste dagen e.d. Thuis gekomen, paspoort van Hongarije, ik bellen, smsen naar de fokker maar wordt niet beantwoord. Ik vertelde daar dat we al twee Franse Bullenhadden maar totaal geen intresse, wat ontzettend dom van mij dat ik hier in getrapt ben maar als je zo'n puppie ziet met zo'n koppie ben je verkocht. Hopen dat ze gezond blijft en zoniet dan ga ik verdere stappen ondernemen en ga ik echt tot het uiterste. Ik schrijf wekelijks hier hoe het gaat met onze kleine aanwinst en mocht er zich wat ernstig voordoen dan meteen. Misschien een optie om gezamelijk iets te ondernemen via de partij voor de dieren/diernbescherming of zo, laten ze in den haag een wet van kracht gaan waarin dit soort figuren gestraft kunnen worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

derratje schreef:Ohh zo dom, ja ook ik ben erin getuimeld.

Het is onze derde Franse Bull, de eerste kochten we ca. 11 jaar geleden bij een oud vrouwtje in Nijmegen, stamboek en ze heeft eigenlijk nooit wat gehad en is nu bijn 11 jaar oud en nog altijd lekker aanwezig, onze tweede met een stamboom, nu 3 jaar oud en heeft een allergie en zit al ruim 2 jaar aan de pretnisone, verders alles goed en doet het geweldig, nu dan de derde gehaald eergisteren in jawel Tilburg, gisteren bij onze dierenarts geweest en op het eerste gezicht gezond, ze is levedig, eet en drinkt goed dus afwachten. Ook ik de moeder niet kunnen/mogen zien, paspoort werd geopend en liet de inentingen zien, paspoort dicht en in de tas met wat voer voor de eerste dagen e.d. Thuis gekomen, paspoort van Hongarije, ik bellen, smsen naar de fokker maar wordt niet beantwoord. Ik vertelde daar dat we al twee Franse Bullenhadden maar totaal geen intresse, wat ontzettend dom van mij dat ik hier in getrapt ben maar als je zo'n puppie ziet met zo'n koppie ben je verkocht. Hopen dat ze gezond blijft en zoniet dan ga ik verdere stappen ondernemen en ga ik echt tot het uiterste. Ik schrijf wekelijks hier hoe het gaat met onze kleine aanwinst en mocht er zich wat ernstig voordoen dan meteen. Misschien een optie om gezamelijk iets te ondernemen via de partij voor de dieren/diernbescherming of zo, laten ze in den haag een wet van kracht gaan waarin dit soort figuren gestraft kunnen worden.
Zou nog een ritje naar Tilburg maken als u ze niet te pakken kan krijgen, paspoort (en pup mee) en dat document onder de neus duwen. Niet afwachten maar nu handelen. Nu is pup nog okay, de verkoop is dus niet okay, dus actie.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Zita1 »

Gooi ze op facebook!

Welke straat in Tilburg ben wel benieuwd ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door tenormin »

Zita1 schreef:Gooi ze op facebook!

Welke straat in Tilburg ben wel benieuwd ?
Nee Zita1, dat is tegen de forumregels!!. Google maar op broodfokker Tilburg en omgeving of alleen broodfokker Tilburg en je vind het net vol klachten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zita1 schreef:Gooi ze op facebook!

Welke straat in Tilburg ben wel benieuwd ?
ho stop! Neeeeee dat mag absoluut niet van radar...stel je voor
Ik had een lijst neergezet link met zwarte lijst van broodfokkers zodat mrnsen nankonden kijkek of ze safe zaten...

Een of andere broodfokker heeft geklaagd en de link moest weg,maar goed ,ik vond en vind dus dat radar zieke en dode hondjes niet zo belangrijk von/vind kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord op,respecteren mijn menig,,nou hij s fijn!!! Respecteren dat ik vind dat de broodfokkers hoogste boom moeten...
Geen hart en fatsoen in donder..

Dus kijk uit,je hebt zo een waarschuwing of een ban...maar een link naar???lutje broek mag wel...
Redenatie beetje ver te zoeken soms..

Dus mensen wees gewaarschuwd geen link doe het via pb!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

derratje schreef:Ohh zo dom, ja ook ik ben erin getuimeld.

Het is onze derde Franse Bull, de eerste kochten we ca. 11 jaar geleden bij een oud vrouwtje in Nijmegen, stamboek en ze heeft eigenlijk nooit wat gehad en is nu bijn 11 jaar oud en nog altijd lekker aanwezig, onze tweede met een stamboom, nu 3 jaar oud en heeft een allergie en zit al ruim 2 jaar aan de pretnisone, verders alles goed en doet het geweldig, nu dan de derde gehaald eergisteren in jawel Tilburg, gisteren bij onze dierenarts geweest en op het eerste gezicht gezond, ze is levedig, eet en drinkt goed dus afwachten. Ook ik de moeder niet kunnen/mogen zien, paspoort werd geopend en liet de inentingen zien, paspoort dicht en in de tas met wat voer voor de eerste dagen e.d. Thuis gekomen, paspoort van Hongarije, ik bellen, smsen naar de fokker maar wordt niet beantwoord. Ik vertelde daar dat we al twee Franse Bullenhadden maar totaal geen intresse, wat ontzettend dom van mij dat ik hier in getrapt ben maar als je zo'n puppie ziet met zo'n koppie ben je verkocht. Hopen dat ze gezond blijft en zoniet dan ga ik verdere stappen ondernemen en ga ik echt tot het uiterste. Ik schrijf wekelijks hier hoe het gaat met onze kleine aanwinst en mocht er zich wat ernstig voordoen dan meteen. Misschien een optie om gezamelijk iets te ondernemen via de partij voor de dieren/diernbescherming of zo, laten ze in den haag een wet van kracht gaan waarin dit soort figuren gestraft kunnen worden.

Joh er wordt zoveel geprobeerd maar die gasten kunnen dit blijven doen,sorry dat ik her zeg,maar mede door mensen zoals jij in stand..
Waarom nu googlen en nu pas dit vinden vooraf moeten doen...
Maar weet jezelf ondertussrn ook wel...
Dat proberen we duidelijk te maken maar....

Ik hoop zeer zeker dat ie gezond blijft hoeft niet altijd fout te gaan..
Maar je kan ook doen wat tenormin zegt maar dan moet je hem terug geven,kan je dat...ik zou al janken bij idee...
Wat heeft je hondje voor allergie,serieus hoor

derratje
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2014 10:54

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door derratje »

Hoi Rozemarijn,

Onze Reu welke nu bijna 3 jaar oud is heeft dus een allergie, hij heeft dan jeuk vooral aan zijn pootjes en hoofdje (snuitje). Krijgt dan als het erg is wondjes aan poten en snuitje en onder zijn oksels, gelukkig is dat nu al een tijd geleden en denken dat we het met de dosering pretnison en voeding goed onder controle hebben.

Met de nieuwe pup gaat het eigenlijk ook wel goed, is speels, eet en drinkt goed, geen diaree, dus afwachten wat de tijd zal brengen. Volgende week zijn 2e inenting en vandaag weer wormkuurtje.

Ja terugbrengen doen we zeker niet, wij zullen goed voor der zijn en alles voor haar doen om haar een goed leven te geven, als we ze terugbrengen dan is het weer afwachten wat er met het beestje gaat gebeuren, en daarnaast zijn we en zeker onze dochter en mijn vrouw er stapelgek op.

Ik zal ze wel duidelijk (willen) maken dat hun manier van geld verdienen alle regels te boven gaan, althans regels welke ieder normaal mens zou moeten volgen en zich aan zal moeten houden.

Ben bezig met de diernbescherming en de Partij voor de Dieren en nog een andere instantie maar die naam geef ik nu nog even niet vrij omdat als dat doorgaat ze weleens echt door de mand vallen, en ze wellicht ook op dit forum zitten en ik wil niet dat ze zich kunnen voorbereiden op het geen dan komen gaat.

Ik zal regelmatig vermelden hoe het gaat met ze en ga me echt inzetten om dit soort mensen aan te pakken en hoop dat er nu eigenlijk eens een wet komt die dit soort praktijken verboden doen worden.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

U vertelt het alsof het iets heel heldhaftigs is, maar wat Rozemarijntje ook al zei: u, en mensen die net als u dieren kopen bij broodfokkers, zijn degenen die de hele broodfok in stand houden. Dan kunt u nu wel als een hysterische iets proberen, maar denkt u echt dat u de eerste bent? De meeste grote broodfokkers vallen elke zoveel jaar eens door de mand. Dan komt er es een rechtzaakje, krijgen ze wat boetes, en dan een jaar later beginnen ze weer van voor af aan.

De enige duurzame oplossing is: niet meer kopen.

bulke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2014 22:57

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bulke »

Wij waren op zoek naar een vriendje voor onze franse bulldog die we al 9 jaar hebben. We zijn via marktplaats uitgekomen bij deze (wat naderhand bleek) broodfokker. Op marktplaats hebben we gekeken of er meerdere advertenties waren van deze persoon maar dat bleek niet zo te zijn ( hier net gelezen dat ze verschillende namen gebruiken). Daar aangekomen werden we netjes te woord gestaan en werden de 2 reutjes (franse bulldog) naar de woonkamer gebracht. Ze kwamen vrij angstig over op het eerste moment maar toen ik ons hondje optilde was hij rustig, niet bibberen of piepen of zo. We waren meteen verkocht en onze kindjes ook. Toen gevraagd of ze meerdere hondjes fokten maar volgens verkoopster hadden ze een erkend certificaat voor het fokken van deze hondjes, al ruim 25 jaar gedaan door haar ouders. Dit certificaat prijkte mooi aan de woonkamermuur. Op dat moment denk je dat het wel goed zit, aangezien ze dit 25 jaar doen en erkend zijn, wisten wij veel....ook gevraagd of de moederhond aanwezig was maar kregen beetje vaag antwoord dat die achter zat en de vader in een andere kennel, zo dom dat we erin getrapt zijn.....Toen papieren in orde gemaakt, tasje mee met voeding en spulletjes, betalen en naar huis om vervolgens thuis erachter te komen dat deze pup een hongaars paspoort heeft. De voorkant van het paspoort hebben ze ons niet laten zien, wel een keuring door een belgische dierenarts en het bewijs van inenting. Zelf hebben we niet gelet op de voorzijde van het paspoort wat we uiteraard wel hadden moeten doen. Toen laten checken door dierenarts, welke ons aanraadde om voor de zekerheid de ontlasting te laten controleren op parasieten omdat hij uit het buitenland komt. Op het eerste gezicht ziet hij er goed uit, is speels, eet uit de hand, drinkt en slaapt rustig, maar na al deze verhalen kan ik toch pas rustig slapen als ik zeker weet dat hij geen parasieten bij zich draagt. Na het bezoek aan de dierenarts heb ik gebeld om verhaal te halen: 'Ja mevrouw, hij komt uit Hongarije''. 'Nee, natuurlijk zetten we het niet bij de advertentie, dat moet je nooit doen'. 'U heeft t paspoort toch gezien, dus u bent er zelf bij". "Uw hondje is toch niet ziek, waarom dan bellen?" "Nee, dat heeft u verkeerd verstaan dat de moederhond achter zit, dat zeggen wij nooit". " Dat is een fabeltje dat honden uit het buitenland ziektes bij zich dragen". "En mocht er iets met uw pup zijn, dan kunt u altijd naar ons bellen".Om dan vervolgens gewoon de hoorn erop te gooien. Pfff, zulke mensen hebben geen geweten. Ik hoop dat onze pup gezond is en blijft, want we kunnen nu al niet meer zonder hem. We hebben het ook deels absoluut aan onszelf te wijten, en onze goedgelovigheid, maar zulke mensen zijn nog een graadje erger.......Maar goed, we hebben onze les weer geleerd zullen we maar zeggen....
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2014 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit topic is nog geen drie jaar oud, en kent 16 pagina's. Die lui uit Tilburg weten dan toch aardig wat hondjes te verkopen...

En iedereen waarschuwt voor dezelfde broodfokker, en steeds weer trappen er nieuwe mensen in die vervolgens weer gaan lopen waarschuwen. Als mensen nu eens begonnen met zichzelf te waarschuwen alvorens ergens wat te kopen?

mh73

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mh73 »

Als mensen een computer kopen, of een smartphone, dan verdiepen ze zich erin. Dit moet erop zitten en daar moet ie aan voldoen. En het mag wat kosten.

En als ze een hondje kopen, gaan ze naar het eerste adresje dat ze tegenkomen op MP met goedkope rashondjes.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het gebeurt wel vaak. Een hondje is een hele verantwoordelijkheid, want als het goed is heb je het een jaar of tien, vijftien in huis. Lijkt me dan toch wel de moeite waard om je er eens in te verdiepen, voordat je er een aanschaft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wa
Is zo,ik zeg het ook elke keer zoek op gemak eerst hele internet af of je wat over fokker kan vinden.
Maar meeste doen dat niet zoeken pup,googlen verkocht gaan er gelijk heen.problemen..dan googlen,dan is het te laat.
Ik heb er echt 1,5 jr over gedaan om juiste te vinden en geloof me heb ze allemaal aan de lijn gehad,meest rare verhalen hangen ze op,omdat ik wist moederhond etc,,neeeee is er niet want,nou wist ik al genoeg.
Andere hadden een dierenzaak,maar moest niet denken vol met pups,ja mzzl.

En op gegeven moment toch via mp!!!gelegenheidsnestje..ja kan ik een muts zijn om er lang over te doen.maar?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2014 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bron telegraaf:

Waarschuwing voor Tilburgse hondenfokker

[Bericht van de Moderator: De eerder geplaatste link van het artikel was per abuis weggehaald. Het plaatsen van niet-commerciële links is toegestaan, deze dient echter wel altijd vergezeld te gaan van een context-uitleg. In dit bericht is het integraal overgenomen artikel verwijderd: teksten mogen in verband met auteursrecht niet 1-op-1 worden gekopieerd. De link naar het artikel is: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2305 ... ker__.html]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2014 12:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie notitie in bericht

bolkebeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 20:03

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bolkebeer »

nu adverteren ze in Nijmegen met cocker spaniel pups de andere pups die over zijn !!!!!

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Zita1 »

Niet normaal al vanaf 11 november 2011 worden we al gewaarschuwd!

Waarom is deze fokker (wat hij niet eens is want hij koopt ze vanuit het buitenland) nog nooit gepakt.
Snap het niet zo goed waarom dit nog steeds wordt getollereerd !!

:evil:

mh73

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mh73 »

Zita1 schreef:Niet normaal al vanaf 11 november 2011 worden we al gewaarschuwd!

Waarom is deze fokker (wat hij niet eens is want hij koopt ze vanuit het buitenland) nog nooit gepakt.
Snap het niet zo goed waarom dit nog steeds wordt getollereerd !!

:evil:
Laten we niet vergeten dat het hier ook gaat om een stukje verantwoordelijkheid van de toekomstige hondenbezitters. Als die niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... Als die niet de moeite nemen om een goede fokker op te zoeken... of tenminste even te googelen of er over de beoogde fokker geen nare verhalen de ronde doen. Tja, dan kan zo'n figuur zijn gang blijven gaan. Heel simpel: geen kopers, geen handel.

bolkebeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 20:03

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bolkebeer »

26 januari 2012

TILBURG - Agenten van de dierenpolitie stuitten woensdagavond bij een controle in verband met het honden- en kattenbesluit bij een woning [Adresgegevens verwijderd door de Moderator] op een hennepkwekerij.

De agenten vroegen de eigenaar, een Tilburgse hondenfokker, of ze in de schuur mochten kijken. De man zei dat hij deze verhuurde. In de schuur vonden ze bijna 200 hennepstekken en 461 hennepplanten aan. De stroom bleek te worden afgetapt. Tot de naheffing voor de verbruikte stroom en de aansluiting zijn betaald, is de woning afgesloten van elektriciteit, aldus een politiewoordvoerster. Er volgt nader onderzoek naar het betoog van de Tilburger.

De Voedsel en Waren Autoriteit heeft proces verbaal tegen hem opgemaakt vanwege verwaarlozing van één dier, aldus de woordvoerster. De man gebruikte volgens haar illegale medicatie.

De dierenpolitie ging naar het adres na meerdere meldingen over het welzijn van de honden.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

Gesloten