LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het mailadres veranderd zou zijn tussen het moment van het “winnen” van de veiling en het versturen van de factuur, dan moet het oude mailadres bekend zijn bij de verkoper. Want schijnbaar, u geeft er namelijk geen reactie op, had u geen account daar. Maar dan moet iemand anders alles gedaan hebben, maar die moet wel al uw persoonlijke gegevens weten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door alfatrion »

LSamira schreef:
13 jul 2020 17:15
Hoe kan ik bewijzen dat ik het echt niet was?
Dat hoef je niet. Zij moeten bewijzen dat je het wel was of dat ze er op mochten vertrouwen dat je het was. Kun je wat met over het account en het email adres vertellen? Overigens kun je dit ook nog aanvechten op basis van de kennelijke fout.

Harry68
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2020 18:40

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Harry68 »

Het is niet altijd mogelijk om uit de mail-headers het ip adres te achterhalen, dus misschien is het wel bluf.
Hoe heeft u dat mailtje gestuurd? Via een mail programma (bijv Outlook) of via webmail of via een telefoon?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Harry68 schreef:
13 jul 2020 18:35
Het is niet altijd mogelijk om uit de mail-headers het ip adres te achterhalen, dus misschien is het wel bluf.
Hoe heeft u dat mailtje gestuurd? Via een mail programma (bijv Outlook) of via webmail of via een telefoon?

IP adres wordt gewoon registreerd bij de aankoop, daar hebben ze geen mail voor nodig.

Harry68
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2020 18:40

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Harry68 »

@Methusalah, het ip adres bij aankoop hebben ze wel maar ze beweren dat de email van ts vanaf hetzelfde ip adres is verstuurd en daarom niet kan annuleren.

Zowiezo zou ik vragen welk ip adres ze hebben geregistreerd. Dan kan ts zelf controleren of deze klopt.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht is PC TS gehacked, en misbruikt om prijzen op te drijven bij biedingen.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Studentenhuis met meerdere mensen op hetzelfde ip adres is niet denkbeeldig, geen huisgenoot die lollig wilde zijn? Ruzie met iemand?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zit nog steeds met de e-mail waar de verificatie naar toe is gestuurd. Het is mogelijk dat e-mails onderschept worden, maar er is nog geen aanleiding om dat te vermoeden.

Het boeken van 5 reizen ouds natuurlijk wel vreemd en dat moet ook de aanbieder weten.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door witte angora »

LSamira schreef:
13 jul 2020 17:15
Ze hebben mij geen bewijs gestuurd dat het mijn ip adres is geweest en ik heb ook geen bevestigingsmail gekregen. Het kan zo zijn geweest dat het account eerst was gekoppeld met een andere mail en na de bevestigingsmail veranderd is naar mijn mail.
Als je van mailadres verandert zul je dat ook moeten bevestigen.

Bovendien; waarom zou iemand op jouw naam een account aanmaken met een mailadres dat niet het jouwe is, om vervolgens het mailadres in het jouwe te veranderen en jou 5 vakanties in de maag te splitsen?

Het enige wat ik je kan adviseren is om die 5 x 100 euro onder protest te betalen. Dan heeft het bedrijf het geld binnen en wordt er geen incassotraject opgestart. Dat gaat je nog veel meer kosten. Vanwege het betalen onder protest hou je de mogelijkheid open om een en ander aan te vechten. Het feit dat er nu al gedreigd wordt met een incassotraject geeft aan dat het gesprek van jouw behoorlijk pittig is geweest. Anders mogen ze dat niet doen.

Toch kan ik eerlijk gezegd maar moeilijk geloven dat een ander jou dit in de maag heeft gesplitst.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb nog een paar vragen, maar die kunnen alleen volgen als ik antwoord heb op mijn andere vragen, helaas.
Want de wijze van mail controleren en gebruikte apparatuur is van belang om te weten of ze bluffen over het Ip adres.
Dit is namelijk ALLEEN door hun geconstateerd, en kan dus niet waar zijn. Die kans is redelijk groot.
Ik kan uit mail headers meestal informatie halen die een "bluf" kan weerleggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
13 jul 2020 21:10
Wellicht is PC TS gehacked, en misbruikt om prijzen op te drijven bij biedingen.
De enige die belang heeft om de prijzen op drijven is de aanbieder. Maar als TS aangifte doet en deze doorstuurt is dit voldoende bewijs, immers is valse aangifte doen strafbaar.

Over het IP adres, heb je de mail verstuurd vanaf je PC met een eigen mail programma of heb je een webmail gebruikt. Als je een webmail hebt gebruik dan bluffen ze over het IP adres, deze wordt bij webmail niet meegestuurd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

sylvesterb schreef:
13 jul 2020 22:56
16again schreef:
13 jul 2020 21:10
Wellicht is PC TS gehacked, en misbruikt om prijzen op te drijven bij biedingen.
De enige die belang heeft om de prijzen op drijven is de aanbieder. Maar als TS aangifte doet en deze doorstuurt is dit voldoende bewijs, immers is valse aangifte doen strafbaar.

Over het IP adres, heb je de mail verstuurd vanaf je PC met een eigen mail programma of heb je een webmail gebruikt. Als je een webmail hebt gebruik dan bluffen ze over het IP adres, deze wordt bij webmail niet meegestuurd.
>>
Okay... Eigenlijk is het .. Pop3/SMTP, Imap of webmail....Vanaf Wifi of 3 of 4G

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
13 jul 2020 22:56
De enige die belang heeft om de prijzen op drijven is de aanbieder. Maar als TS aangifte doet en deze doorstuurt is dit voldoende bewijs, immers is valse aangifte doen strafbaar.
Dat bewijst niets.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
13 jul 2020 23:21
sylvesterb schreef:
13 jul 2020 22:56
De enige die belang heeft om de prijzen op drijven is de aanbieder. Maar als TS aangifte doet en deze doorstuurt is dit voldoende bewijs, immers is valse aangifte doen strafbaar.
Dat bewijst niets.
>>
Mij wel....

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Okay, sorry, mijn fout.. ik heb één bericht van TS over het hoofd gezien. Nog een beetje weinig info maar we komen er wel.
Ze woont in een studentenhuis, dus hierin heeft iedereen eenzelfde external IP (Wan Ip). Vermoedelijk zelfs oude bewoners en regelmatige "vrienden" en "bezoekers".
Dus hetzelfde ipnummer geld voor iedereen in dat huis, en zegt niet alles of zelfs niets.
Geen bevestigingsmail ontvangen, waar zijn die dan naartoe gezonden? Dat weet de tegenpartij, of heeft TS wellicht meerdere mailadressen, of, zitten ze in de spam folder? Die mails kunnen veel bevestigen en weerleggen.
Als dit een ander e-mailadres was, maar wel hetzelfde WAN ip, moet de tegenpartij bewijs sturen van het email adres, tijdens de boeking met een Ipnummer welke embedded is in het formulier.
Dit is een fraude gevoelige methode van deze website. Als je moet bevestigen met een e-mailed link, weet je dat de boeker beschikt over dat email adres en heb je meteen een tweede, meestal zelfde, ipnummer.

Mijn advies... Vraag/verzoek aan de tegenpartij om je de bevestigingsmails te forwarden (naar jouw e-mailadres.)
Zeker omdat je aangifte wil doen van identiteitsfraude en dit nodig hebt.
Want je wil het graag oplossen, maar dat kan beter met die informatie.

Je kunt mij dan eventueel de e-mail forwarden, die je de tegenpartij hebt gestuurd, dan kijk ik of het ip adres hieruit te distilleren is.
Indien het nodig is, mijn email adres even via PB.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door 16again »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 00:13
Mijn advies... Vraag/verzoek aan de tegenpartij om je de bevestigingsmails te forwarden (naar jouw e-mailadres.)
Met forwarden zijn de oorspronkelijke headers verdwenen !
In vergelijking van email met oude papieren brief: de mail headers is te vergelijken met envelop, elk postkantoor (=mailserver) voegt stempel toe.
Uitgaande van het gebruik van Outlook. Laat ze een nieuwe mail aanmaken, en sleep betreffende berichten in de nieuwe mail. Dan zitten headers er wel bij.

Webserver log lijkt me even interessant.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 00:13
Okay, sorry, mijn fout.. ik heb één bericht van TS over het hoofd gezien. Nog een beetje weinig info maar we komen er wel.
Ze woont in een studentenhuis, dus hierin heeft iedereen eenzelfde external IP (Wan Ip). Vermoedelijk zelfs oude bewoners en regelmatige "vrienden" en "bezoekers".
Dus hetzelfde ipnummer geld voor iedereen in dat huis, en zegt niet alles of zelfs niets.
Geen bevestigingsmail ontvangen, waar zijn die dan naartoe gezonden? Dat weet de tegenpartij, of heeft TS wellicht meerdere mailadressen, of, zitten ze in de spam folder? Die mails kunnen veel bevestigen en weerleggen.
Als dit een ander e-mailadres was, maar wel hetzelfde WAN ip, moet de tegenpartij bewijs sturen van het email adres, tijdens de boeking met een Ipnummer welke embedded is in het formulier.
Dit is een fraude gevoelige methode van deze website. Als je moet bevestigen met een e-mailed link, weet je dat de boeker beschikt over dat email adres en heb je meteen een tweede, meestal zelfde, ipnummer.

Mijn advies... Vraag/verzoek aan de tegenpartij om je de bevestigingsmails te forwarden (naar jouw e-mailadres.)
Zeker omdat je aangifte wil doen van identiteitsfraude en dit nodig hebt.
Want je wil het graag oplossen, maar dat kan beter met die informatie.

Je kunt mij dan eventueel de e-mail forwarden, die je de tegenpartij hebt gestuurd, dan kijk ik of het ip adres hieruit te distilleren is.
Indien het nodig is, mijn email adres even via PB.
TS,
Geef nooit aan iemand ( ook niet hier ) nog meer persoonlijke informatie af, zeker niet als hierom gevraagd wordt. Er zijn er al genoeg die hier grote problemen mee gekregen hebben.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry, ik geloof toch echt in een veel eenvoudigere verklaring: de TS heeft zelf per ongeluk die reizen geboekt en wil er nu zonder kosten vanaf. En dat gaat gewoon niet lukken.

Al dat complotdenken om de TS ter wille te zijn gaat toch echt nergens toe leiden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk nog simpeler. Het betreft hier een bedrijf dat met bluf probeert om mensen geld af te troggelen. Door te dreigen met een incasso en rechtzaak zijn er altijd genoeg die het er niet op aan durven laten komen en toch maar de annuleringskosten op zich nemen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door witte angora »

Klinkt dit als een bedrijf dat mensen op zo'n manier oplicht?
Bedrijfsgegevens:
Reizendeals

J.P. Coenstraat 7 (geen bezoekadres)
2595WP Den Haag

Telefoonnummer: 0900-1491
KvK 59152311
BTW Nr. NL001722066B42
En kijk eens op deze pagina: https://reizendeals.nl/contents.php?show=terms

Gesloten