LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

witte angora schreef:
14 jul 2020 09:34
alfatrion schreef:
14 jul 2020 09:27
witte angora schreef:
14 jul 2020 09:20
Kijk maar eens naar het biedproces. Je moet van tevoren nogal wat stappen zetten om tot een koop te komen, en bij iedere stap wordt je gewaarschuwd waar je aan toe bent. De algemene voorwaarden staan op de site, en die zijn ook klip en klaar. Geen speld tussen te krijgen. Dit is een heel andere situatie als MM die per ongeluk met een verkeerde prijs adverteerde.
Je wuift nu een legitiem verweer weg. TS wilt geen 5 reizen (art. 3:33 BW) en de aanbieder mag de gedragingen (het boeken) niet op maken dat TS dat wel wilde (art. 3:35 BW). Dat er een aantal stappen genomen moeten worden maakt niet dat de aanbieder onvoorwaardelijk mag opmaken dat iedere aanvaarding altijd gewild is.
Waarom zou iemand geen 5 reizen willen boeken? Er is 5 keer geboekt, daaruit kan de aanbieder opmaken dat het ook gewenst is.

Het enige wat de TS kan doen is aangeven dat ze niet begrepen heeft hoe de site werkt. Ook een redelijk kansloze missie, maar als je de reviews leest kom je wel meer verbazingwekkende dingen tegen. Misschien dat er uit coulance iets gedaan kan worden.
>>
Er is op 5 reizen geboden tot deze het hoogste bod had!!
Het kan dus zijn dat "iemand" voor 5 reizen wel 100 keer geboden heeft!!
Het is geen kwestie van boeken, het is een kwestie van "een veiling winnen, met een reis als prijs"

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 09:53
Moneyman schreef:
14 jul 2020 09:49
hebra98 schreef:
14 jul 2020 09:34
--------------
Ik wil jullie (meeste hier) nog wel even attenderen op de vreemde topic met Joep, zijn vrouw en Belgié.
Dit was toch ook niet mogelijk?
Niet dingen zomaar aannemen maar proberen te herleiden wat gebeurt kan zijn, want.


Assumption is the mother of all ****-ups.
----------------
Als je een punt maakt, helpt het als je dat duidelijk doet. Dit is niets meer dan een nietszeggend statement.
>>
Dat is jouw mening, dat maakt het niet de waarheid.
Dan zeg je, ik vind...
En ja, ik vind dat velen zich niet netjes hebben gedragen..
Als je nu eerst eens begint met je teksten normaal op te bouwen, fatsoenlijke interpunctie te gebruiken en gewone normale Nederlandse teksten te gebruiken. Dan wordt het allemaal al een stuk beter. Dan graag ook nog stoppen met het vragen om persoonlijke informatie en misschien wordt het nog wat.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb net een account aangemaakt bij reizendeals. Je krijgt een bericht per mail waar je op moet klikken om het account te bevestigen. Als je daarna naar de persoonlijke account gaat kan je het mailadres aanpassen zonder dat er op het oude en/of nieuwe mailadres een bericht komt. Theoretisch is het dus mogelijk om een account op een andere naam en jouw mailadres te openen, vele biedingen te doen en dan snel het mailadres te veranderen
Maar dan komt de logische andere vraag, waarom zou iemand dat doen? En wie in de omgeving van TS weet alle persoonlijke gegevens van TS?

Op de vraag of TS hier ooit zelf een account op aangemaakt heeft komt geen antwoord, waarom niet? En het boeken van 5 vakanties vreemd te noemen? Ik boek 1 keer per jaar nagenoeg al mijn vakanties. Lekker een weekje alles uitspitten en uiteindelijk alles boeken. Geen idee of ik dan vreemd ben, maar het gebeurd dus wel.

Dat het verhaal van TS theoretisch kan (mailadres aanpassen), wil nog niet zeggen dat het ook gebeurd is. Eerst maar even het verhaal compleet te zien krijgen.

En om te voorkomen dat iemand op mijn account zou willen boeken, ik heb de naam aangepast op D. Duck op de pechstraat in Duckstad.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
14 jul 2020 10:28
Maar dan komt de logische andere vraag, waarom zou iemand dat doen?
Dat zou hooguit een ex of een stalker kunnen zijn. Maar dan zal de TS dat toch wel weten en aan kunnen geven wat er aan de hand is? En dat is dus niet gebeurd, die mogelijkheid wordt nergens genoemd.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
14 jul 2020 10:33
NeoDutchio schreef:
14 jul 2020 10:28
Maar dan komt de logische andere vraag, waarom zou iemand dat doen?
Dat zou hooguit een ex of een stalker kunnen zijn. Maar dan zal de TS dat toch wel weten en aan kunnen geven wat er aan de hand is? En dat is dus niet gebeurd, die mogelijkheid wordt nergens genoemd.
Daarom, het verhaal blijft een beetje vaag nog.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
14 jul 2020 10:28
Ik heb net een account aangemaakt bij reizendeals. Je krijgt een bericht per mail waar je op moet klikken om het account te bevestigen. Als je daarna naar de persoonlijke account gaat kan je het mailadres aanpassen zonder dat er op het oude en/of nieuwe mailadres een bericht komt. Theoretisch is het dus mogelijk om een account op een andere naam en jouw mailadres te openen, vele biedingen te doen en dan snel het mailadres te veranderen
Maar dan komt de logische andere vraag, waarom zou iemand dat doen? En wie in de omgeving van TS weet alle persoonlijke gegevens van TS?

Op de vraag of TS hier ooit zelf een account op aangemaakt heeft komt geen antwoord, waarom niet? En het boeken van 5 vakanties vreemd te noemen? Ik boek 1 keer per jaar nagenoeg al mijn vakanties. Lekker een weekje alles uitspitten en uiteindelijk alles boeken. Geen idee of ik dan vreemd ben, maar het gebeurd dus wel.

Dat het verhaal van TS theoretisch kan (mailadres aanpassen), wil nog niet zeggen dat het ook gebeurd is. Eerst maar even het verhaal compleet te zien krijgen.

En om te voorkomen dat iemand op mijn account zou willen boeken, ik heb de naam aangepast op D. Duck op de pechstraat in Duckstad.
>>
Kon je ergens een Ip adres vinden?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 09:53
Moneyman schreef:
14 jul 2020 09:49
hebra98 schreef:
14 jul 2020 09:34
--------------
Ik wil jullie (meeste hier) nog wel even attenderen op de vreemde topic met Joep, zijn vrouw en Belgié.
Dit was toch ook niet mogelijk?
Niet dingen zomaar aannemen maar proberen te herleiden wat gebeurt kan zijn, want.


Assumption is the mother of all ****-ups.
----------------
Als je een punt maakt, helpt het als je dat duidelijk doet. Dit is niets meer dan een nietszeggend statement.
>>
Dat is jouw mening, dat maakt het niet de waarheid.
Dan zeg je, ik vind...
En ja, ik vind dat velen zich niet netjes hebben gedragen..
O, nee, nu is het hé-le-maal duidelijk... :roll: :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 5 reizen geboekt op mijn naam! HELP!

Ongelezen bericht door Radar »

Hm, vaag verhaal, al zeg ik het zelf. Maar goed, hoe het ook precies zit, ik zie dit topic op deze manier niet echt ergens meer naartoe gaan.

Mochten er significante relevante ontwikkelingen zijn, dan kan de TS ons een PM sturen met het verzoek het topic te heropenen, maar door het topic nu open te laten zal het vermoedelijk binnen no-time verzanden in nodeloos gespeculeer.

Hartelijke groet, Radar^SK

Gesloten