LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanklacht telefoonterreur lindorff.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nico2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2012 08:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door nico2000 »

Je kan Lindorf natuurlijk aanklagen. Je kan ze ook VOLLEDIG negeren. Zij zijn een incasso buro en je bent een incasso buro nooit geld schuldig. En dan bedoel ik ook echt NOOIT !!! Jij bent geen klant van ze, hebt niets besteld bij ze en hebt dus gewoon niets met ze te maken. Je hebt alleen te maken met de schuldeiser waarvoor ze proberen een rekening te innen. Ga dus niet in op voorstellen en beter nog, reageer helemaal niet. Zeker niet per email of brief. Beste is een regeling te treffen met de schuld eiser zelf. De meeste gaan daar wel voor.

Op een gegeven moment geven de incasso buro's het op, want zij weten dat ze niets kunnen en mogen en geven ze de opdracht terug aan de schuldeiser, die dan op zijn beurt kan beslissen naar een deurwaarder te stappen. En met een deurwaarder kan je beter wel in gesprek. Want die mag een hoop meer dan een incasso buro.

Hoe het precies wettelijk werkt, kan je natuurlijk even navragen, maar het bovenstaande heb ik geleerd uit ervaring... Never fails.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan Lindorf natuurlijk aanklagen. Je kan ze ook VOLLEDIG negeren. Zij zijn een incasso buro en je bent een incasso buro nooit geld schuldig. En dan bedoel ik ook echt NOOIT !!! Jij bent geen klant van ze, hebt niets besteld bij ze en hebt dus gewoon niets met ze te maken
Dit is niet helemaal correct.
Een incassobureau kan volgens de wet handelen als vertegenwoordigingsbevoegde van de achterman, of als cesionaris van de cedent. Voor de eerste moet je bericht hebben ontvangen van de Achterman( originele eiser) dat de vordering uit handen is gegeven aan dit incassobureau. Is dit niet het geval dan mag je om schriftelijk bewijs vragen. Hebben ze de vordering gekocht d.m.v. cessie dan mag jij bewijs hiervoor vragen: de akte van cessie.

Gesloten