LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanklacht telefoonterreur lindorff.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

doe er iets aan, geef het desnoods hier door en dan ga ik alles verzamelen en doorgeven aan de politie en mijn advocaat.

ik ben het zat.
Aangifte doen bij de politie dat je 5 keer per dag door een incassoburo wordt gebeld, vanwege een betalingsachterstand ?

De politie heeft niet eens tijd om boeven te vangen, waarom denk je dat ze hier dan wel serieus op in zullen gaan?

En je advocaat .... Die kun je beter reserveren voor het geval je gedaagd wordt door Lindorff in de rechtszaak.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Aangifte doen bij de politie dat je 5 keer per dag door een incassoburo wordt gebeld, vanwege een betalingsachterstand ?
niet goed gelezen?
TS heeft geen achterstand.

buiten dat om ben ik het er wel mee eens.
iedereen loopt te klagen als intrum zo vaak op een dag belt. maar lindorff mag het wel?

het is absoluut telefoonterreur en intimidatie.
ze gaan wel degelijk over de schreef.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

niet goed gelezen?
TS heeft geen achterstand.
in mijn geval is dus geen betalingsachterstand, alleen zij zeggen van wel.
Wel goed gelezen. TS zegt geen betalingsachterstand te hebben , maar Lindorff denkt hier heel anders over.

Waarom zouden ze anders bellen ?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Als een regeling naar behoren verloopt heeft Lindorff in dit geval geen reden om je telefonisch lastig te vallen. Er zijn twee manieren om er af te komen de eerste is alles betalen maar dat zal geen optie zijn, de tweede is met harde bewijzen komen dat er geen achterstand is.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Op de vraag waarom ze bellen krijgen we geen antwoord dus ts zal zich wel niet aan de betaalafspraken houden.
Als er nl geen probleem is gaat Lindorff echt niet voor de lol zitten bellen hoor.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door pollie66 »

TS zal hier wel even op reageren, ik ben namelijk niet echt gediend van valse beschuldigingen door een aantal forumleden.

alle betaalbewijzen zijn wel degelijk in mijn bezit, tevens had ik een achterstand van 1 maand, daar is netjes over gebeld naar lindorff en er zou een aantekening gemaakt worden.
ik moest er wel voor zorgen dat de volgende betaling wel op tijd betaald werd.
Dit is dus wel gedaan.

dit neemt niet weg dat een bedrijf je 5 á 6 maal per dag telefonisch mag lastigvallen.
als ik bijv. aangeef dat ik alleen aar schriftelijk wil communiceren dan zal dat ook op die manier moeten gebeuren.

ondertussen is er door KPN een onderzoek ingesteld.
hieruit blijkt toch wel dat KPN dit ook lastigvallen vindt.
ook heb ik een buurman geraadpleegt die politie agent is, ook die zegt dat dit niet is toegestaan.

lijkt me toch wel duidelijk toch?
jammer dat er sommige mensen zijn die het denken beter te weten.

BTW, ik betaal al anderhalf jaar netjes elke maand aan lindorff.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TS zal hier wel even op reageren, ik ben namelijk niet echt gediend van valse beschuldigingen door een aantal forumleden.
Beschuldigingen ? Welke beschuldigingen zijn er dan geuit?
als ik bijv. aangeef dat ik alleen aar schriftelijk wil communiceren dan zal dat ook op die manier moeten gebeuren.
Niet een klein beetje arrogant...
tevens had ik een achterstand van 1 maand, daar is netjes over gebeld naar lindorff en er zou een aantekening gemaakt worden.
Hoezo alleen schriftelijk communiceren. Dat zou dan ook voor TS moeten gelden.

En betekent het maken van een aantekening, ook dat er niet betaaald hoeft te worden?? Volgens mij ligt hier de kern van het verhaal. TS heeft een maand niet betaald, en denkt dat die maand nu in overgeslagen kan worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

alle betaalbewijzen zijn wel degelijk in mijn bezit, tevens had ik een achterstand van 1 maand, daar is netjes over gebeld naar lindorff en er zou een aantekening gemaakt worden.
ik moest er wel voor zorgen dat de volgende betaling wel op tijd betaald werd.
Dit is dus wel gedaan.

dit neemt niet weg dat een bedrijf je 5 á 6 maal per dag telefonisch mag lastigvallen.
als ik bijv. aangeef dat ik alleen aar schriftelijk wil communiceren dan zal dat ook op die manier moeten gebeuren.
Stuur dan kopieën naar lindorff wellicht houd het op. Aangeven dat je enkel schriftelijk benaderd wil worden is voor Lindorff niet steekhoudend. De achterstand van 1 maand is waarschijnlijk niet ingelost dus staat nog steeds open. Ergo je loopt nog steeds achter in de betaling.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Op de vraag waarom ze bellen krijgen we geen antwoord dus ts zal zich wel niet aan de betaalafspraken houden.
volgens mij is dit een beschuldiging van sephora30.
die gaat wel vaker over de schreef.
gewoon even melden, vroeg of laat wordt er wel een ban gegeven.

toch moet ik TS wel een beetje gelijk geven.
betalingsachterstand of niet, het geeft lindorff niet het recht mensen constant lastig te vallen met telefoontjes.

ze hebben gelijk door eens 1 keer per week te bellen om te vragen waar het geld blijft.
maar diverse keren per dag en vervolgens niets zeggen en op te hangen vind ik niet normaal en al helemaal niet professioneel.

en ja, helaas voor de mensen die het er niet helemaal mee eens zijn, maar het valt onder lastigvallen/stalken. art.285b sr

het is dus zelfs een strafbaar feit. politie moet er aangifte van opnemen en stappen ondernemen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

De TS neemt in veel gevallen ook neit op dus die tellen sowieso al niet mee.
ik kan nergens vinden waar staat dat de TS de telefoon ook niet opneemt.

verder voor de duidelijkheid, een strafbaar feit wordt altijd in behandeling genomen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Oom agent neemt de aanklacht voor kennisneming aan en doet er vervolgens niets mee. Er is sprake van telefoonverkeer tussen een zakelijke en een particuliere relatie. Van stalking is dus geen sprake. Ts doet er goed aan om de maand achterstand in te lopen dus per direct te voldoen, dan houdt het bellen ook op, als het al niet te laat is regelingen zijn een gunst en geen plicht. Het is simpel als een betalingsregeling goed verloopt is geen enkele incassoboer gebaat bij het bestoken met telefoontjes Email en zo meer.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Er is sprake van telefoonverkeer tussen een zakelijke en een particuliere relatie. Van stalking is dus geen sprake.
ik weet niet uit welk kinderboek je dit hebt gehaald hoor.

zoals jij het zegt mag een bedrijf je elke dag van de week 5 á 6 keer per dag lastigvallen. (dit gebeurd omdat er regelmatig gewoon weer opgehangen wordt)

maar als ik het bij jou zou doen ben ik wel strafbaar????

tjonge, bedrijven staan dus boven de wet????

wordt wakker uit je onrealistische droom jongen.

al heeft TS 10 maanden achterstand, dan hoort zo'n flutbedrijf dit professioneel op te lossen, en anders gewoon dagvaarden.
in ieder geval niet op deze manier.
trouwens TS had hier afspraken over gemaakt toch?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
lijkt mij toch wel heel duidelijk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts had een afspraak gemaakt om de volgende keer op tijd te betalen niet over het inlopen van de achterstand. het is nu eenmaal zo dat als er een relatie tussen partijen is, er telefonisch contact op genomen mag worden. Je moet wel zakelijk blijven en niet intimideren of bedreigingen uiten in de persoonlijke sfeer, m.a.w. als je niet betaald pakken we de kinders dat is stalking en bedreiging, verzoeken om betaling is dat weer niet. Draai het eens om een kennis leent geld van jou en betaald maar niet dan hang je ook dagelijks aan de telefoon of gaat over tot zaken die niet door de beugel kunnen, is dat wel gerechtvaardigd?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Leo The Emperor schreef:
als ik bijv. aangeef dat ik alleen aar schriftelijk wil communiceren dan zal dat ook op die manier moeten gebeuren.
Niet een klein beetje arrogant...
Nou, nee dus.
Want door de telefoon kan men van alles beloven - maar als een en ander op schrift staat hebben BEIDE partijen dingen waar ze op terug kunnen vallen.

Dus, de eis om schriftelijk (fax, email, post) een en ander te doen is m.i. zeer redelijk, en geniet zelfs de voorkeur - JUIST omdat je zoveel leest over spookfacturen, administratiefouten e.d.

Aangeven dat iemand, die mogelijk ten onrechte benaderd word, maar heeft te slikken dat deze meerdere malen per dag (!!) gestoord mag worden, sorry - maar dat is in mijn ogen nog arroganter.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Draai het eens om een kennis leent geld van jou en betaald maar niet dan hang je ook dagelijks aan de telefoon of gaat over tot zaken die niet door de beugel kunnen, is dat wel gerechtvaardigd?
dan zou ik er een incasso op zetten en anders een deurwaarder, simpel.

dus jij zou wel akkoord gaan, met laten we zeggen 10 telefoontjes per dag?

het zijn dwingende maatregelen die ze nemen en dat is niet toegestaan, althans niet in deze mate.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Is een incassoboer dan niet bevoegd tot dwingende maatregelen. De schuld moet geïnd worden, als het rechts om niet kan dan maar links om, alle middelen staan vrij om te incasseren een actief beleid zoals telefoonterreur is mogelijk om de vordering te innen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nou, nee dus.
Want door de telefoon kan men van alles beloven - maar als een en ander op schrift staat hebben BEIDE partijen dingen waar ze op terug kunnen vallen.

Dus, de eis om schriftelijk (fax, email, post) een en ander te doen is m.i. zeer redelijk, en geniet zelfs de voorkeur - JUIST omdat je zoveel leest over spookfacturen, administratiefouten e.d.
Ik ben het zeker mee eens dat het de voorkeur geniet om alles schriftelijk af te wikkelen.
Mocht ik ooit in zo een situatie komen dan zal ik dat zeker ook doen.

De arrogantie schuilt erin dat TS de tegenpartij wil verbieden om telefonisch contact op te nemen.
Aangeven dat iemand, die mogelijk ten onrechte benaderd word, maar heeft te slikken dat deze meerdere malen per dag (!!) gestoord mag worden, sorry - maar dat is in mijn ogen nog arroganter.
Je kan dit met evenveel gemak omdraaien.
Iemand die een overeengekomen betalingsregeling niet nakomt, wil niet met het incassoburo praten, wil zelfs niet gestoord worden.

Enfin, ik zeg niet wie er hier (on)gelijk heeft.
Komt TS de regeling niet na , of heeft Lindorff zijn administratie niet op orde ? Er zijn eenvoudigweg te weinig feiten genoemd die een oordeel hierover mogelijk maken.

Ik constateer wel dat TS de discussie hierover uit de weg gaat. In ieder geal is het zeker verstandig dat TS (schriftelijk) aan Lindorff aangeeft hoe haar betalingen zijn en waarom zij vindt dat er geen achterstand is.

Straks ligt er een dagvaarding met extra kosten waar niemand blij van wordt
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 jun 2011 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten