LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanklacht telefoonterreur lindorff.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

De eis om alle communicatie schriftelijk te laten verlopen, vind ik persoonlijk ook niet raar en zou ook hier zeker de voorkeur hebben. Dit forum staat vol van telefonische / mondelinge afspraken welke niet nagekomen worden.

Even theoretisch gesproken.. Zelfs al zou TS een betalingsachterstand hebben en is TS in gebreke gebleven het een en ander te betalen. Dan nog rechtvaardigt dat niet om 5 à 6 keer op 1 dag te bellen. Dat heeft namelijk geen enkele zin. Stel je zegt bij het 1e telefoontje al dat het overgemaakt wordt.. dan heeft het echt geen zin om de 2de, 3de ... keer te bellen omdat het bedrag dan niet op datzelfde moment op de rekening staat.

KPN gaf zelfs ook al aan dat zij het wel overlast vonden, zoals TS schreef.
ronald g schreef: Er is sprake van telefoonverkeer tussen een zakelijke en een particuliere relatie. Van stalking is dus geen sprake.
Dus als er maar een zakelijke grondslag is mag je tig keer per dag lastiggevallen worden? Stel je voor dat je net bent gewisseld van energieleverancier of van telecomaanbieder. Hoe zou je het vinden als deze je 5 a 6 x per dag zou bellen met waarom je weg bent gegaan en of je niet terug wil komen enz. en hoe zou je het vinden als alle bedrijven dat gaan doen waar je een zakelijk/pariculier relatie mee hebt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Stel je zegt bij het 1e telefoontje al dat het overgemaakt wordt.. dan heeft het echt geen zin om de 2de, 3de ... keer te bellen omdat het bedrag dan niet op datzelfde moment op de rekening staat.
Zo zal het dus niet gegaan zijn.

Misschien wel ongeveer zo:

TS zegt dat ze nu niks hoeft te betalen
Lindorff zegt van wel.
Wellus
Nietes
....
....
....
Ik leg beslag op uw loon en stuur een dagvaarding
Ik bel de politie en ook mijn adovocaat wegens stalking
...
...
Wellus
Nietus
...
...


Lindorff blijft bellen omdat ze telefonisch niet tot overeenstemming komen

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Emmy er is hier geen sprake van colportage die kun je via het bel me niet register voorkomen. Partij één heeft een afspraak met partij twéé die komt deze niet naar genoegen na, dan mag partij één alle middelen gebruiken om partij twéé te dwingen de afspraken na te komen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ronald g schreef:Emmy er is hier geen sprake van colportage die kun je via het bel me niet register voorkomen.
Dat weet ik, ik heb het ook niet over het register. Dat heb ik nog expliciet gezegd ergens... Telefonische overlast is een speciaal onderwerpje binnen telecomland en dat mag niet en dat heeft niets met colportage en dit register te maken.
ronald g schreef: Partij één heeft een afspraak met partij twéé die komt deze niet naar genoegen na, dan mag partij één alle middelen gebruiken om partij twéé te dwingen de afspraken na te komen.
Alle ? Nee, dat mag niet; dan moeten ze maar naar de rechter stappen.
Ze mogen je echt geen mes op de keel zetten..

@ Leo,
Zoiets kan inderdaad het geval zijn, maar dan nog heeft het geen zin om zovaak te bellen. Daardoor gaat iemand niet van gedachten veranderen. Dan moeten ze het maar via de rechter uitvechten. Ze mogen die ook niet onophoudelijk blijven doen zo. De wettelijke rente blijft zo ook alleen maar oplopen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@ Leo,
Zoiets kan inderdaad het geval zijn, maar dan nog heeft het geen zin om zovaak te bellen. Daardoor gaat iemand niet van gedachten veranderen. Dan moeten ze het maar via de rechter uitvechten. Ze mogen die ook niet onophoudelijk blijven doen zo. De wettelijke rente blijft zo ook alleen maar oplopen.
Dit klopt. Het heeft uiteindelijk niet zoveel zin.
Lindorff zal, als ze ervan overtuigt zijn dat TS in gebreke is gebleven, ook wel overgaan tot dagvaarden, en de volledige nog openstaande som opeisen.
Dit kost Lindorff wel geld vandaar dat ze het eerst op deze manier proberen.

Enfin, uiteindelijk zal de rechter dan bepalen wie er gelijk heeft, maar wel zonde van de gemaakt kosten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Pressie in welke vorm dan ook is de kracht van de incassoboer, er zijn gedragsregels maar niet wettelijk vastgesteld. het doel is innen en de "klant" er op wijzen dat er een vordering open staat. Volgende stap van Lindorff zal waarschijnlijk een huisbezoek zijn. Ts kan de kop wel in het zand steken maar als het geschil niet wordt opgelost zal de terreur doorgaan met als resultaat een dagvaarding en echt dat moet je niet willen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

alle middelen staan vrij om te incasseren een actief beleid zoals telefoonterreur is mogelijk om de vordering te innen.
helaas, maar dat is dus niet het geval.
niet alle middelen zijn toegestaan, we wonen niet in Italië waar maffia het leven beheerst.

er zijn wettelijk toch echt wel regels aan gebonden.

maar waarschijnlijk werk jij zelf als domme incassoboer, vandaar dat je zo denkt.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door pollie66 »

Volgende stap van Lindorff zal waarschijnlijk een huisbezoek zijn. Ts kan de kop wel in het zand steken maar als het geschil niet wordt opgelost zal de terreur doorgaan met als resultaat een dagvaarding en echt dat moet je niet willen.
ik steek mijn kop voor niemand in het zand,
het valt mij op dat er zoveel aannames zijn die totaal niet stroken met wat ik heb geschreven.

ik zal het nog 1 keer uitleggen.

ik had een achterstand van 1 maand door een beslaglegging op mijn loon.
hierbij werd de beslagvrije voet niet gehanteerd.
ik heb netjes gebeld naar lindorff en de situatie uitgelegd en ook verteld dat ik die maand niet kon betalen.
de medewerker vond dit geen probleem, mits ik de volgende maand maar wel weer gewoon mijn afspraken na zou komen.
dit is dan ook gebeurd, ze hebben ook gezien dat ik netjes weer betaald heb.

alleen zitten er van die eigenwijze afgekeurde studentjes die het blijkbaar leuk vinden mensen te treiteren.
zo stellen ze nog een beetje iets voor in de maatschappij.

kortom, ik heb me dus aan alle regels en afspraken gehouden.
ik heb dit ook nog een aantal malen aangegeven.

toch blijft lindorff doorgaan met bellen.

ik hoop toch echt dat zo'n sukkel het lef heeft hier aan de deur te verschijnen.

geen enkel incassobureau heeft de status dit alles te rechtvaardigen.
indien ze denken in hun recht te staan moeten ze tot dagvaarden overgaan.
pressie, ok, maar ga niet te ver zoals nu.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ondertussen is er door KPN een onderzoek ingesteld.
hieruit blijkt toch wel dat KPN dit ook lastigvallen vindt.
Ga dan aangifte doen! Of durf je dat niet?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

TS vraagt om een advies en wordt aan alle kanten aangevallen.
wat voor mentaliteit hangt hier toch?

zijn we allemaal rechters geworden ofzo?????

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

ik had een achterstand van 1 maand door een beslaglegging op mijn loon.
hierbij werd de beslagvrije voet niet gehanteerd.
ik heb netjes gebeld naar lindorff en de situatie uitgelegd en ook verteld dat ik die maand niet kon betalen.
de medewerker vond dit geen probleem, mits ik de volgende maand maar wel weer gewoon mijn afspraken na zou komen.
dit is dan ook gebeurd, ze hebben ook gezien dat ik netjes weer betaald heb.
Ik weet het niet meer, loonbeslag, beslagvrije voet Ts is enkel geholpen met schuldhulpverlening en niet met mijn antwoorden.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door pollie66 »

jou antwoorden laten mij een beetje koud, sorry.

loonbeslag was gelegd door uwv. dit buiten mijn weten om maar ok.
dit ging om een relatief klein bedrag.
daarbij werd de beslagvrije voet niet aangehouden.

wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen?

verder voor ongeveer €3500,- komt niemand in de schuldhulpverlening.
verder heb ik nu nog maar €200 euro open staan bij lindorff.
dit is ook nog maar de enige schuld.
alleen ik kan dat niet in 1 keer betalen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door ronald g »

Loonbeslag was gelegd door uwv. dit buiten mijn weten om maar ok.
dit ging om een relatief klein bedrag.
Hoe naïef kun je zijn dat je niet weet dat er loonbeslag gelegd gaat worden. Sorry maar op deze manier gaat je geloofwaardigheid in mijn opinie wel hard achter uit.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je netjes betaald, je aan alle gemaakt afspraken houdt, wat heeft Lindorff dan te vertellen aan de telefoon :?:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik heb netjes gebeld naar lindorff en de situatie uitgelegd en ook verteld dat ik die maand niet kon betalen.
de medewerker vond dit geen probleem, mits ik de volgende maand maar wel weer gewoon mijn afspraken na zou komen.
dit is dan ook gebeurd, ze hebben ook gezien dat ik netjes weer betaald heb.
Als ik het hele topic overzie, denk ik dat Lindorff verwachtte dat er de volgende maand dubbel betaald zou worden, en dat TS slechts een enkele betaling heeft gedaan.

Mocht dat een juiste conclusie zijn, dan is er dus formeel een achterstand ontstaan bij Lindorff terwijl TS denkt dat alles in orde is.

Enfin, Het gaat in een rechtszaak uiteneindelijk om wat er bewezen kan worden, en een "aantekening" is niet bewijsbaar voor TS.

Uiteindelijk denk ik dat mijn vorige advies het beste is, en dat TS een (aangetekende ) brief aan Lindorff zou moeten schrijven, waarin ze haar visie uiteenzet.

Ik ben het overigens wel eens met de forumlezers die vinden dat TS nu haar kop in het zand steekt.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

volgens mij had TS in overleg 1 maand uitstel gekregen?
ik vind niet dat ts zijn/haar kop in het zand steekt.

buiten dit alles om is het niet gerechtvaardigd om een keer of 5 te bellen en vervolgens de hoorn er op te gooien.

dat is in mijn ogen gewoon treiteren en intimideren.
en dat is ook voor en incassobureau gewoon niet toegestaan.
ik zou een klacht indienen bij de NVIO, hoewel dat waarschijnlijk niet zal helpen aangezien die is opgezet voor en door de incassobureau's

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door snepke »

renegade66 schreef: ik zou een klacht indienen bij de NVIO, hoewel dat waarschijnlijk niet zal helpen aangezien die is opgezet voor en door de incassobureau's
Ben je gek ,helpt niet,heb ik ook gedaan.
Een slager die zijn eigen vlees keurt

Melder

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Melder »

Een slager mag wel ander vlees keuren maar niet het vlees van zichzelf.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door renegade66 »

daarom zei ik ook al, zal wel niet helpen. :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ronald g schreef:Is een incassoboer dan niet bevoegd tot dwingende maatregelen. De schuld moet geïnd worden, als het rechts om niet kan dan maar links om, alle middelen staan vrij om te incasseren een actief beleid zoals telefoonterreur is mogelijk om de vordering te innen.
Nee - een incassoboer mag vragen, of anders een rechtszaak aanspannen.
Een incassoboer heeft net zo veel rechten als iedere gewone man/vrouw.

Telefoonterreur is NOOIT toegestaan - en ieder bedrijf dat zicht hier van bedient dient aangepakt te worden.

Gesloten