LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanklacht telefoonterreur lindorff.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Vooral roeptoeterende vijanden! :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

[email protected]

Laat me niet lachten zeg.

"Lindorff ondertekent vaak mailtjes met mevrouw Bosch. En ook aan de telefoon geven medewerkers hun naam niet aan wanbetalers. Uit angst. "

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... gens.dhtml

http://www.google.com/search?q=mevrouwb ... =firefox-a

Ik vraag me ook af dit juridisch gezien wel in de haak is. In feite nemen werknemers bij Lindorff op deze wijze een valse identiteit aan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:[email protected]

Laat me niet lachten zeg.

"Lindorff ondertekent vaak mailtjes met mevrouw Bosch. En ook aan de telefoon geven medewerkers hun naam niet aan wanbetalers. Uit angst. "

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... gens.dhtml

http://www.google.com/search?q=mevrouwb ... =firefox-a

Ik vraag me ook af dit juridisch gezien wel in de haak is. In feite nemen werknemers bij Lindorff op deze wijze een valse identiteit aan.
Gezien de hoeveelheid gekken die er rondlopen lijkt het me niet verstandig om de naam van medewerkers bekend te maken. Voor die mensen is het ook maar gewoon een baan.

Maar je kan het natuurlijk heel principieel gaan spelen en wachten tot er een gek een aanslag pleegt op een medewerker van een incassobureau.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tsja, zo lust ik er nog wel een paar. Ik ga voortaan ook maar en valse naam opgeven. Er lopen zoveel gekken rond. Misschien gaan hunnie wel een aanslag op me plegen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Bob Schurkjens
Er lopen toch wel wat rariteiten kabinetten in de rondte, Bob, en gezien de berichtgeving omtrent de handelswijze welke Lindorff er op na schijnt te houden, is anonimiteit voor de schoolverlatende aspirant telefoon-terroristjes misschien geen overbodige luxe, die weten zelf immers niet waar ze mee bezig zijn behalve het doen wat ze gezegd wordt.
Ter illustratie, wat rariteiten kabinetten betreft, het gerechtsdeurwaarderkantoor waar wij zaken mee doen heeft kogelwerend glas bij de balie. En dit kantoor is toch wel een van de integerste die ik ken, geen wanklank over te vinden.

Wat mevrouw Bosch betreft, ik heb jaren geleden eens met haar van doen gehad, en zij kwam toch wel als terzakekundig en slagvaardig op me over. Nu was dit jaren geleden, ik weet niet of mevouw Bosch inmiddels is verworden tot soort van web-calamiteiten-bureau, bemand door iemand die zich mevrouw Bosch noemt. Dat kan zo maar natuurlijk, en zal mij niets verbazen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik vraag me ook af dit juridisch gezien wel in de haak is. In feite nemen werknemers bij Lindorff op deze wijze een valse identiteit aan.
Als je twijfelt aan de bevoegdheid van een medewerker van een incassobureau mag je eisen hiervoor bewijs te zien.
Geef een verklaring waarom je twijfelt aan de persoon waarmee je correspondeert/ communiceert en vraag dan:

Een bewijs van u aanstelling en bevoegdheid bij Lindorff zodat ik 'redelijkerwijs' (zie art. 3:61 lid 2 BW) kan aannemen dat u gemachtigd bent om voor Lindorf te handelen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Om nog even terug te komen op telefoonterreur.
Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit toch doen, dan kan ik niks anders dan dit zien als treiteren en intimidatie, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te vervolgen. Art.285b , en een procedure starten voor schadevergoeding. (art 6:106 BW )
Werkte bij mij wel, maar ja Lindorff is natuurlijk een geval apart :mrgreen:

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Eva_T »

Ook ik ben de dupe van hun telefoonterreur.

Ik word zo'n 3 keer per dag gebeld door 1 van de genoemde nummers. Wanneer ik opneem krijg ik geen gehoor (er is dus geen medewerker aan de lijn!) en wordt er uiteindelijk opgehangen. Omdat ik in de eerste instantie dacht dat er bij de verbinding iets mis was gegaan belde ik terug. Ik kreeg de telefonische beantwoorder van Lindorff. Ik heb direct opgehangen.

Met deze asociale manier van contact zoeken willen ze je blijkbaar dwingen om terug te bellen. Belachelijk. Vooral omdat ik niet eens schulden heb! Ik betaal mijn rekeningen keurig en laat het niet eens tot herrinneringen komen.

In een ver verleden (zeg zo'n 3 jaar terug) heb ik wel ooit iemand geholpen met zijn schulden. Ik heb nu totaal geen contact meer met diegene, noch heb ik zijn contactgegevens. Dat geldt voor Lindorff denk ik ook. Waarschijnlijk hebben ze toendertijd mijn nummer genoteerd en gaan ze me nu op deze manier benaderen. Ik vind het echt van de zotte.

Inmiddels heb ik een boze mail naar [email protected] verstuurd. Ik zeg stalken die handel!

Heeft iemand al succes geboekt bij Lindorff om telefoonterreurvrij te zijn?

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag EVA,

U heeft een klacht geplaatst op dit forum. Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht in behandeling te nemen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om zo spoedig mogelijk uw e-mailbericht die u heeft verzonden aan [email protected] te sturen naar [email protected] zodat uw klacht inhoudelijk in behandeling kan worden genomen?

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wachten uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
afhandeling klachten
Lindorff B.V.

Dhr. M. Bakker
systeembeheer telefonie
Lindorff B.V.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag EVA,

Uw e-mailbericht is intern inmiddels aan mij doorgestuurd. Ik zal de klacht vandaag in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Eva_T »

De kracht van internet en imago schade! Binnen 10 minuten geholpen? Love it.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Ik wil nog even kwijt dat ik het belachelijk vind dat er, zodra je iets negatiefs op internet plaatst, ineens wel direct netjes contact met je opgenomen wordt. Is het zo moelijk om mensen vanaf het begin normaal te behandelen?

I rest my case.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Eva_T »

Het mailtje wat ik zojuist ontving:

*verwijderd*:
In de disclaimer stond blijkbaar vermeld dat ik deze mail niet openbaar mocht maken. Ik moest het in mijn eigen woorden vermelden. (Ik kreeg DIRECT een mail dat ik het moest verwijderen. Grappig. Mensen lastigvallen zonder enige reden is normaal (nog geen excuses ontvangen), maar het posten van de mail om andere gedupeerden te kunnen helpen mag niet....

Even in het kort het mailtje dat ik ontving:
'Mevr. M. Bosch' gaat samen met 'mnr M. Bakker' mijn klacht in behandeling nemen. Ze weten niet hoe het mogelijk is dat ik gebeld wordt op mijn nummer en vervolgens niets hoor. Ze denken aan een technisch probleem. Behalve dat ze de klacht willen oplossen, willen ze ook een eventueletechnische storing opgelost hebben. Ze vragen mij daarom vriendelijk om wat extra gegevens door te geven;
1. Of ik in het bezit ben van een vorderingnummer en zo ja, of ze deze mogen ontvangen.
2. Of ik ook post op mijn adres ontvang betreffende deze vordering. En zo ja, of ze de postcode en het huisnummer mogen ontvangen.
3. Ze wil het telefoonnummer ontvangen waarop ik door Lindorff word gebeld.
Dan volgen er nog een heleboel contactgegevens. (Wie deze wil hebben; kom maar op.)


Ten eerste: technisch probleem? Gezien alle gelijksoortige klachten op dit topic vind ik dit hoogstonwaarschijnlijk. Dit lijkt op een 'normale' manier van handelen.

Antwoord op de vragen 1& 2: Nee, want ik heb geen vorderingen uitstaan.

Antwoord op vraag 3 wel gegeven en aangegeven dat per direct mijn nummer uit het bestand moet worden verwijderd.

Met de mail dat ik de post moest verwijderen hebben ze me alleen maar kwader gemaakt. Ik zal vanaf heden nog minder een blad voor de mond nemen over Lindorff. Bij deze. Grr.
Laatst gewijzigd door Eva_T op 12 aug 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad schijnheiligheid ten top. Het zou mogelijk moeten zijn om op een makkelijke en zeer toegankelijke manier schadevergoeding te krijgen van bedrijven als Lindorff die zich schuldig maken aan dit soort telefoonterreurpraktijken. Geld is toch het enige wat ze interesseert. Ze laten betalen is dan ook echt het enige wat helpt.

Ik zou ook een klacht indienen bij Consuwijzer als ik jou was tegen Lindorff. Als ze meer klachten krijgen, kan de OPTA een boete opleggen. En die zijn niet mals.

www.consuwijzer.nl

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door snepke »

Je wil niet weten waar ik allemaal een klacht heb ingediend.
De meeste hoor je niets meer van,sommige sturen een mailtje dat ze je klacht hebben ontvangen en daarna hoor je niets meer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eva_T schreef:Het mailtje wat ik zojuist ontving:

*verwijderd*:
In de disclaimer stond blijkbaar vermeld dat ik deze mail niet openbaar mocht maken. Ik moest het in mijn eigen woorden vermelden. (Ik kreeg DIRECT een mail dat ik het moest verwijderen. Grappig. Mensen lastigvallen zonder enige reden is normaal (nog geen excuses ontvangen), maar het posten van de mail om andere gedupeerden te kunnen helpen mag niet....
Waarom verwijderen?
Ze dienen eerst maar te zorgen dat zij stoppen met jou lastig vallen - zeker als er geen vordering is, valt dat m.i. onder afpersing/bedreiging - in ieder geval behoorlijke inbreuk op de persoonlijke levenssfeer - en mogelijk schending privacy aangezien zij geen recht hebben onschuldigen te bellen..

En al helemaal niet beginnen met excuses?

Tja - arrogantie :(

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door snepke »

Eva_T schreef:Het mailtje wat ik zojuist ontving:

*verwijderd*:
In de disclaimer stond blijkbaar vermeld dat ik deze mail niet openbaar mocht maken. Ik moest het in mijn eigen woorden vermelden. (Ik kreeg DIRECT een mail dat ik het moest verwijderen. Grappig. Mensen lastigvallen zonder enige reden is normaal (nog geen excuses ontvangen), maar het posten van de mail om andere gedupeerden te kunnen helpen mag niet....

Even in het kort het mailtje dat ik ontving:
'Mevr. M. Bosch' gaat samen met 'mnr M. Bakker' mijn klacht in behandeling nemen. Ze weten niet hoe het mogelijk is dat ik gebeld wordt op mijn nummer en vervolgens niets hoor. Ze denken aan een technisch probleem. Behalve dat ze de klacht willen oplossen, willen ze ook een eventueletechnische storing opgelost hebben. Ze vragen mij daarom vriendelijk om wat extra gegevens door te geven;
1. Of ik in het bezit ben van een vorderingnummer en zo ja, of ze deze mogen ontvangen.
2. Of ik ook post op mijn adres ontvang betreffende deze vordering. En zo ja, of ze de postcode en het huisnummer mogen ontvangen.
3. Ze wil het telefoonnummer ontvangen waarop ik door Lindorff word gebeld.
Dan volgen er nog een heleboel contactgegevens. (Wie deze wil hebben; kom maar op.)


Ten eerste: technisch probleem? Gezien alle gelijksoortige klachten op dit topic vind ik dit hoogstonwaarschijnlijk. Dit lijkt op een 'normale' manier van handelen.

Antwoord op de vragen 1& 2: Nee, want ik heb geen vorderingen uitstaan.

Antwoord op vraag 3 wel gegeven en aangegeven dat per direct mijn nummer uit het bestand moet worden verwijderd.

Met de mail dat ik de post moest verwijderen hebben ze me alleen maar kwader gemaakt. Ik zal vanaf heden nog minder een blad voor de mond nemen over Lindorff. Bij deze. Grr.
Waarom het is toch jouw mailbox?
Jij mag met je mail doen wat je wil.Zij vallen jouw toch ook lastig, terwijl er geen vordering is.Jij moet je mail verwijderen,laat hun dan jouw telnr verwijderen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=660

Ik kreeg ook een boos mailtje

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat Lindorff allemaal van ons weet:
Zijn bedrijf heeft inmiddels gegevens verzameld over zo'n 3,4 miljoen huishoudens. Ben je een alleenstaande huurder van begin 30? Lindorff weet het. Ben je 50-plus en zijn je kinderen net het huis uitgegaan? Ook die informatie is bekend bij het incassobureau.*
Maar: een e-mail die Lindorff heeft verzonden openbaren is verboten.

Snap ik het nu goed?

*) http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... gens.dhtml

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door snepke »

Bob Schurkjens schreef:Wat Lindorff allemaal van ons weet:
Zijn bedrijf heeft inmiddels gegevens verzameld over zo'n 3,4 miljoen huishoudens. Ben je een alleenstaande huurder van begin 30? Lindorff weet het. Ben je 50-plus en zijn je kinderen net het huis uitgegaan? Ook die informatie is bekend bij het incassobureau.*

Als ze alles van ons weten,weten ze ook dat er geen vordering is.
En dan toch proberen te incasseren. BAH,

Daar is een naam voor zulke personen!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zeg, Eva, heb jij niet toevallig een 'gebruikersovereenkomst' voor je telefoonnummer? Zo een waar je aangeeft dat onrechtmatig gebruik ongewenst is? (Ook wel, bel-me-niet register genoemd?)

Als dat zo is - klacht richting OPTA :)

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: aanklacht telefoonterreur lindorff.

Ongelezen bericht door Eva_T »

En nu ben ik het zat. Citeren mag altijd toch? Nou hierbij de laatste mail; netjes tussen aanhalingstekens en mét bron:

"Goedendag mevrouw Turkenburg, Inmiddels hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar de telefonischecontacten die hebben plaatsgevonden met het door u opgegevenmobiele nummer. Wij hebben 5 keer getracht telefonisch contact met telefoonnummer 06xxxxxxx op te nemen. 1 X in 2008 en 4 X op 10 en 11 augustus 2011.Op 10 en 11 augustus 2011 is het gesprek 3 keer "gedisconnect" ofwelafgebroken omdat er geen gehoor is gegeven. Onze dialer laat detelefoon een aantal keren overgaan en daarna wordt de verbindingverbroken om een nieuwe consument te bellen. 1 X hebben wij eenvoicemailbericht achtergelaten. U bent dus 4 X telefonisch benaderd in 2 dagen tijd. U heeft aangegevente hebben teruggebeld en de "telefonische beantwoorder" kreeg, echteris dit ons welkomstmenu die u doorverbindt met een medewerker als ubinnen de openingstijden belt. Indien u de verbinding niet had verbroken,dan was u doorverbonden met een medewerker die uw telefoonnummerdirect had verwijderd. In de algemene voorwaarden van Lindorff wordt het volgende gemeld:"Het incassotraject van Lindorff bestaat uit buitengerechtelijke en indiennodig,gerechtelijke invordering. Lindorff heeft ten aanzien van de invulling enuitvoeringvan haar incassotrajecten vrijheid van handelen. Een gerechtelijkeinvorderingzal alleen door Lindorff worden geïnitieerd indien alle buitengerechtelijkemogelijkheden tot invordering zijn benut en zonder resultaat zijngebleven". Onderdeel van ons incassotraject is telefonisch aanmanen. Indien eenconsument niet - of niet voldoende reageert op onze schriftelijkeaanmaningen,nemen wij telefonisch contact op om een betaalafspraak te maken.Telefonischaanmanen is een toegestane methodiek. In uw geval is uw telefoonnummer inderdaad gekoppeld aan de vordering vaniemand anders. Wij hebben uw telefoonnummer uit het systeem verwijderd enzullen u niet meer telefonisch benaderen. Onze welgemeende excuses voorhet ontstane ongemak. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Mevr. M. BoschAfhandeling klachten en fraudeLindorff B.V. "(Bron: Mevr. M. Bosch, Lindorf BV., 12-08-2011)

Punt 1: het telefoonnummer is niet de mijne?!?!
Punt 2: De data en de aantallen van het telefoonterreur kloppen niet.
Punt 3: Ik heb geen voicemail. Er KAN dus niets worden ingesproken.
Punt 4: Ik heb WEL gehoor gegeven. Er wordt vanuit LINDORFF opgehangen.
Punt 5: Duh, ik hang op als ik gedwongen word tot belkosten. Misschien moeten ze eerst eens checken of het nummer klopt op een normale manier.
Punt 6: Beweren ze nou dat ik lieg? De gore moed.
Punt 7: Hebben ze nu het juiste nummer (de mijne!!!) verwijderd?

Op de schandpaal wat mij betreft.

Gesloten