LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jochgem
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2015 17:35

Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door Jochgem »

Op 17-12-2015 krijg ik opeens een aanmaning aangaande een openstaande vordering inzake KPN SB van Intrum Justitia.

Het zou gaan om een rekening van KPN van € 93,60 met rente en kosten zou dit totaal uitkomen op €184,18. Verder geen enkele specificatie om welke rekening het precies zou gaan geen datum niks.

Na te hebben ingelogt bleek het te gaan om een rekening gedateerd 6-6-2001. Na telefonisch contact bleek het zelfs te gaan om een rekening die oorspronkelijk uit 1998 stamt en het een mobiel abonnement zou betreffen.

Ondanks het feit dat Intrum Justitia aangeeft in hun brief dat ze al enige tijd samen met mij naar een betalingsoplossing zoeken had ik voor vandaag nog nooit van het bedrijf gehoord laat staan dat er enige communicatie tussen mij en dit bedrijf heeft plaats gevonden.

Naar mijn weten heb ik nooit een aangetekende betalingsherinnering van de KPN gekregen. Daarnaast was ik van mening dat de verjaringstermijn op een dienst (in dit geval een mobiel abonnement) 5 jaar bedraagt (art.3:307 BW).
Uiteraard kan een bedrijf stuiting aanvragen maar als ik mij niet vergis betreft het dan wederom een termijn van 5 jaar. Ik weet echter niet hoe vaak en hoelang een bedrijf stuiting kan aanvragen misschien dat iemand dat hier weet?

Natuurlijk heb ik in het telefonisch contact met Intrum Justitia aangegeven dat ik het niet eens ben met de betreffende aanmaning en ik me beroep op verjaring en heb dit ook naar het gemaild en hen gesommeerd om mij bewijs te overleggen dat er geen verjaring heeft plaats gevonden. Is in dit geval een e-mail voldoende of moet ik een aangetekende brief naar het bedrijf sturen?

Ook vroeg ik mij af of het normaal is om na 17 jaar een rekening te krijgen en dat je deze dan moet betalen?

Hopelijk kan iemand op dit forum mij enig advies geven omtrent dit hele gebeuren.

kritische consument1
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2015 09:51

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door kritische consument1 »

Er wordt al veelvuldig op internet over deze kwestie geklaagd.
Ik heb er zelf ook al een onderwerp op dit forum voor geopend onder incasso

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door 16again »

Ben je verhuisd tijdens de verjaringsperiode van 5 jaar?
Moeilijk stuitingsbrief ontvangen, als je adres bij KPN niet bekend is.

stofzuigertje

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Geef zo min mogelijk gegevens van U zelf dus ook geen kopie legitimatie of zo.

2 Vraag de originele factuur uit 2001 op ter controle en als het niet voor jou is of iemand met zelfde naam op onbekend adres kun je dit melden en laten zitten...

Ze zoeken dus wanbetaler en vermoedelijk zelfde naam....

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Beste Jochgem,

In gesprek gaan heeft weinig zin. Ook al sta je in je gelijk, lees maar eens rond op het forum. Over het algemeen kun je hun het beste in hun sop gaar laten koken, ze ondernemen toch geen stappen.

Grtz
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 25 jan 2016 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jochgem
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2015 17:35

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door Jochgem »

Beste Ouburg84,

Inmiddels heeft intrum justitia toegegevn dat ze fout waren en hebben de claim ongegrond verklaart. Ik heb van hen een brief ontvangen waarin staat dat ze verder afzien van de claim. Het heeft dan ook geen zin voor mij om 1 cent aan hen over te maken.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanmaning Intrum Justitia na 17 jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ouburg84 schreef:Als je er wat aan doen wilt, start dan a.u.b. een eenzijdige betalingsregeling waarbij je dagelijks een cent over maakt. Ik probeer alle mensen die Intrum Justitia lastig valt ertoe te bewegen om dit te doen en hun zodoende een boekhoudkundige ramp te bezorgen. Tevens kost iedere cent die er gestort wordt hun 15 cent. Wil je mee helpen?
Maar lees eerst even vanaf hier:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2238067
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Gesloten