LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] administratiekosten bekeuring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
esselbrugge
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:49

administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door esselbrugge »

Hallo,

Wat ik niet begrijp is dat er nooit iemand iets onderneemt tegen de abnormaal hoge kosten a € 6,00 voor elke bekeuring.
Ik kreeg net een bekeuring van 4 km te hard a € 17,00 echter wordt deze zomaar even verhoogd met € 6,00.
Ik vind dat de ANWB of Tros Radar hier iets aan moet doen.
Je voelt je onmachtig omdat de overheid het maar gewoon doet en alle schapen gewoon volgen.

m vr gr Martin

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik vind dat je gewoon niet te hard moet rijden. Dan heb je helemaal geen last van deze administratiekosten. Een bekeuring krijgen is echt een keuze. Je kiest er namelijk zelf voor om je snelheidsmeter wel of niet goed in de gaten te houden. Bovendien is een bekeuring van 4km/h te hard ongeveer 10km/h te hard op je eigen snelheidsmeter. Ik kies er zelf al jaren voor om geen bekeuringen te krijgen door me aan de regels te houden.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind dat de ANWB of Tros Radar hier iets aan moet doen.
Ik vind dat de politiek hier iets aan moet doen. Meerdere keren te hard rijden = exit rijbewijs.

Zijn meteen de files opgelost. :mrgreen:

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Die 6 euro is idd belachelijk evenals die reakties van mensen die zelf niet kunnen rijden..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door dhc »

Thundercracker schreef: van mensen die zelf niet kunnen rijden..
Waar baseer jij dat op?
Je forumnaam bekijkend schaar ik je onder de categorie aso's, gti en boomklevertje (zo'n type dat zondagochtend om een boom heengevouwen zit omdat je met 120 een flauwe bocht mist....)

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

Thundercracker schreef:Die 6 euro is idd belachelijk evenals die reakties van mensen die zelf niet kunnen rijden..
Alles en iedereen is belachelijk, behalve Thundercracker. Toch?? :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoewel een boete mischien terecht is - is het natuurlijk onzin dat er 'administratiekosten' berekend worden.

Dit heeft niets meer met veiligheid en fout gedrag aanpakken te maken - maar met geld binnenharken.

Zowiezo vraag ik me af waarom er zoveel mensen zijn voor snelheidscontroles (de flitsers zeg maar) maar niet bijvoorbeeld op fout parkeren in woonwijken, of echt intensief op asociaal rijgedrag gecontroleerd word. Dit zou EN geld opleveren, EN andere normale weggebruikers blij maken EN de veiligheid vergroten.

Of bijvoorbeeld net als in Engeland gebruikelijk is, onverzekerd rijdende automobilisten de auto in beslag nemen, totdat men met een verzekeringsbewijs langskomt - met terugwerkende kracht!

Verkeersveiligheid is belangrijk - maar het boetebeleid is in mijn ogen alleen maar een melkkoe, en in sommige situaties zelfs strijdig met de verkeersveiligheid.

Enneh, ik heb zelf slechts 1x een parkeerboete gehad...15 jaar terug.
Dus ik ben niet rancuneus of zoiets...

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door brenda229 »

Ik vind ook belachelijk waar ze controleren.
We woonde in een woonwijk waar zo hard gereden werd dat het voor kinderen echt gevaarlijk was. We hebben meerdere keren gevraagd te controleren, maar we kregen als reactie dat het niet rendabel was.
We hebben aangegeven dat het toch om de veiligheid gaat het controleren zoals de politie altijd zegt. maar blijkbaar moet het wel rendabel zijn.

Dus wat bij betreft is bekeuren gewoon een melkkoe als het maar op meen paar km gaat.

gr brenda

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door JtC »

Weet je wat nu het mooiste is: de meesten die het hardst klagen (de bewoners zelf) houden zich net zo min niet aan de maximum snelheden :lol:

Let wel: die 5 of 10 km harder gaan dan het maximum, kan net het verschil zijn tussen leven en dood bij een aanrijding, hoe lullig soms de boetes kunnen zijn.

Ik vind inderdaad dat je te hard rijden echt zelf in de hand hebt. 4 km te hard op de bon, is in werkelijkheid toch net even iets harder op de teller. Ja, en om dan te klagen over administratiekosten... ESDB :wink: (eigen schuld dikke bult).

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De KLPD heeft op dit moment miljoenen euros aan rekeningen uit staan
Als de KLPD niet door de staat onderhouden zou worden waren zij inmiddels failliet.
Als (tijdelijke) oplossing wordt het volk als pinautomaat gebruikt want de controles worden opgevoerd en de boetequota verhoogd. Snelheid, telefoneren, gordel, papieren alles wordt aangepakt. NIET voor de veiligheid maar doodgewoon voor de centen, denk maar niet dat de junk die vandaag een slechte dag van maar 3 gejatte fietsen heeft, er iets van merkt dat onze gezagvoerders druk aan het werk zijn hoor.

En kijkt u maar goed om u heen naar het aantal controles, dan zult u zien da'k gelijk heb...

Tuurlijk; regels zijn regels maar zoals als heel vaak betoogd; "ze (horen te-)gelden voor iedereen" .

Deze "ongelijke weegschaal" maakt de boete-ontvangers tot klagers.......

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door JtC »

Daar geef ik je ook wel gelijk in. :wink:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

Tuurlijk; regels zijn regels maar zoals als heel vaak betoogd; "ze (horen te-)gelden voor iedereen" .
Oh, maar de regels gelden ook wel voor iedereen, dat is het probleem niet.

Het probleem is dat niet iedereen zich aan die algemeen geldende regels houdt, en daaruit volgt dan de vraag waar de prioriteiten worden gelegd om die regels op enigerlei wijze te handhaven, en wat de motivatie is om die keuzes te maken.

En juist bij het motiveren van de keuze waar de prioriteiten liggen lijkt het mis te gaan.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door JtC »

En ook u heeft wel gelijk :wink:

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Thundercracker »

tja heilige boontjes zijn er ook genoeg , het is gewoon geld binnen harken , en een kind meer of minder maakt de politie echt niet uit hoor hier niet iig.

Wellicht komt daar de naam kinderkopjes vandaan ?!?!

En dhc nee ik rij niet zoals u (asociaal dus) als je uberhaupt rijden kan wat ik zeer betwijfel na zo'n antwoord...was zo lekker rustig..

maargoed welkom in communitisch nederland wen er maar aan word nog veel erger...

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

welkom in communitisch nederland wen er maar aan word nog veel erger...
Nou... je weet niet half hoe gelijk je zult krijgen...

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Thundercracker »

ik vrees van wel na 9 juni tenzij we allemaal nou eens goed stemmen ipv die troep die er al jaren zit ,beetje schuffelen kan geen kwaad.

Maargoed de gewone man word toch weer dubbel gepakt en de rijken worden rijker what else is new... :)

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Mendoza »

Als (tijdelijke) oplossing wordt het volk als pinautomaat gebruikt want de controles worden opgevoerd en de boetequota verhoogd. Snelheid, telefoneren, gordel, papieren alles wordt aangepakt. NIET voor de veiligheid maar doodgewoon voor de centen, denk maar niet dat de junk die vandaag een slechte dag van maar 3 gejatte fietsen heeft, er iets van merkt dat onze gezagvoerders druk aan het werk zijn hoor.
En nu komt het, als we met z'n allen de verkeersregels handhaven dan heeft de politie meer tijd voor het bestrijden van "echte" problemen.

Bovendien zijn bovenstaande zaken die je noemt gemakkelijk te voorkomen. Ik snap niet dat mensen zo kunnen klagen over boetes en vervolgens hun eigen gedrag niet veranderen. Boetes kun je zo makkelijk voorkomen.

Goed laat ik het zo zeggen : Laten we met z'n allen de overheid aanpakken door vanaf nu geen boetegeld meer te genereren. Dit kost ons niks, er zijn geen kamervragen nodig, het hele handhavingsbeleid hoeft niet gewijzigd te worden, er hoeft niet een heel nieuw proces te worden ingericht, enz.. Kortom er hoeft geen ambtenaar aan te pas te komen.

Dit is nu direct haalbaar!

Of misschien hebben jullie een beter idee?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

Haha, en dat noemen we dan een boete-staking. Dat zou inderdaad een keer landelijk gedaan moeten worden, allemaal een dag lang geen enkele verkeersovertreding maken.

Ik denk dat half Nederland dan op het eind van de dag in shock :shock: verkeert. :lol: :lol:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En nu komt het, als we met z'n allen de verkeersregels handhaven dan heeft de politie meer tijd voor het bestrijden van "echte" problemen.
Zoals Lucia de B., Hakan Saban, Koos H. de Puttense moordzaak e.d.?......

Alle kul op een stokje.........
Momenteel geldt: dan hebben we een hoop stakende agenten....... de schuld van de KLPD die in de miljoenen loopt heeft namelijk betrekking op de nog niet uitbetaalde overuren en vergoedingen van de agenten.......

Vraag dit maar eens aan een agent uit uw familie of zo.......

De schuld moet ingelopen worden, en dat gebeurt door middel van de boete-quota opvoeren.......dat is helaas de wrange waarheid, dus eigenlijk helpen wij de KLPD de crisis door :wink:

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

zelfstandigste schreef:
En nu komt het, als we met z'n allen de verkeersregels handhaven dan heeft de politie meer tijd voor het bestrijden van "echte" problemen.
Zoals Lucia de B., Hakan Saban, Koos H. de Puttense moordzaak e.d.?......

Alle kul op een stokje.........
Momenteel geldt: dan hebben we een hoop stakende agenten....... de schuld van de KLPD die in de miljoenen loopt heeft namelijk betrekking op de nog niet uitbetaalde overuren en vergoedingen van de agenten.......

Vraag dit maar eens aan een agent uit uw familie of zo.......

De schuld moet ingelopen worden, en dat gebeurt door middel van de boete-quota opvoeren.......dat is helaas de wrange waarheid, dus eigenlijk helpen wij de KLPD de crisis door :wink:
Dat hangt per korps af en dient te verrekend worden met de begroting van het eigen korps.
En overigens wordt dat niet op deze manier opgelost.

Gesloten