LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
G.J.Visser944
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:35

ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door G.J.Visser944 »

Officiele Klacht over TBK Incasso bureau. Maart 2017 gebeld met ANWB verzekeringen om een adreswijziging door te geven. De dame aan de telefoon geeft aan dat dit per brief kan en geeft het Postbusnummer door. Geeft in het telefoongesprek aan dat als het adres wordt aangepast bij de verzekeringstak van de ANWB, ook de klantgegevens kunnen worden aangepast voor ANWB leden. Kennelijk heeft de ANWB op geen enkel kantoor de ingestuurde wijziging doorgevoerd met als resultaat dat 1 jaar later de rekening + aanmaningen naar mijn oude adres gingen, 75 kilometer verderop. Binnen een aantal weken hangt er direct al een TBK Incasso traject aan vast waar 50 euro extra kosten in rekening wordt gebracht.

Toen ik deze correspondentie onder ogen kreeg, heb ik direct gecommuniceerd via de E-mail. Moest binnen een aantal dagen bewijs aanleveren, wat ik netjes in een bijlage heb meegestuurd. Echter TBK was op geen enkele manier bereid ook maar te luisteren naar mijn uitleg en argumenten. Verifieren is nooit gebeurt, en je krijgt gewoon een standard brief eroverheen met een betaallink. Weer binnen 3 a 4 dagen betalen anders gaat het traject door met nog hogere kosten. Het enige wat je kan doen is betalen. Bellen met de klant van de ANWB doen ze niet, ik wil even aangeven dat dit een zeer onprofessionele organisatie is met een agressieve werkmethode. Jammer dat ik klant van de ANWB ben. De ANWB moet zich schamen om met deze partij samen te werken. M vr gr G.J. Visser

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Har45 »

Mocht u TKB bedoelen in plaats van TBK dan valt te lezen op hun website dat de ANWB zeer tevreden is over hun werkzaamheden .
Ik citeer :
Inmiddels heeft TKB zich dubbel en dwars bewezen.
Bongers en Van den Ende ( beide van de ANWB) zijn zeer te spreken over hun incassopartner.
Van den Ende benadrukt dat zij zeer tevreden is met het grote inlevingsvermogen van TKB
“De sensibiliteit die zij toont bij de verschillende zaken is groot.
De medewerkers benaderen onze leden met ‘gevoel bij rede’, volledig aangepast aan onze bedrijfs-cultuur.

bron: https://www.tkb.nl/cases/anwb/

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door vroem »

ik neem aan dat de hoofdsom op zich wel al betaald is? voor de rest moeten ze dan maar moeite doen. Aangezien u ongetwijfeld kunt bewijzen de adreswijziging conform telefonisch advies doorgestuurd te hebben zal dit met een sisser aflopen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was u niet opgevallen dat er geen rekeningen binnenkwamen na de adreswijziging?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u een bevestiging ontvangen van de adreswijziging? Waarom dan niet meteen aan de bel getrokken? En als u weet dat er een betaling moe plaatsvinden, waarom toen niet aan de bel getrokken? U geeft af op de anwb, maar heeft zelf geen bewijs in handen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door witte angora »

G.J.Visser944 schreef:Officiele Klacht over TBK Incasso bureau. Maart 2017 gebeld met ANWB verzekeringen om een adreswijziging door te geven. De dame aan de telefoon geeft aan dat dit per brief kan en geeft het Postbusnummer door. Geeft in het telefoongesprek aan dat als het adres wordt aangepast bij de verzekeringstak van de ANWB, ook de klantgegevens kunnen worden aangepast voor ANWB leden. Kennelijk heeft de ANWB op geen enkel kantoor de ingestuurde wijziging doorgevoerd met als resultaat dat 1 jaar later de rekening + aanmaningen naar mijn oude adres gingen, 75 kilometer verderop. Binnen een aantal weken hangt er direct al een TBK Incasso traject aan vast waar 50 euro extra kosten in rekening wordt gebracht.

Toen ik deze correspondentie onder ogen kreeg, heb ik direct gecommuniceerd via de E-mail. Moest binnen een aantal dagen bewijs aanleveren, wat ik netjes in een bijlage heb meegestuurd. Echter TBK was op geen enkele manier bereid ook maar te luisteren naar mijn uitleg en argumenten. Verifieren is nooit gebeurt, en je krijgt gewoon een standard brief eroverheen met een betaallink. Weer binnen 3 a 4 dagen betalen anders gaat het traject door met nog hogere kosten. Het enige wat je kan doen is betalen. Bellen met de klant van de ANWB doen ze niet, ik wil even aangeven dat dit een zeer onprofessionele organisatie is met een agressieve werkmethode. Jammer dat ik klant van de ANWB ben. De ANWB moet zich schamen om met deze partij samen te werken. M vr gr G.J. Visser
Even één simpele vraag. Toen je benaderd bent door TKB, heb je toen direct de hoofdsom betaald, of juist niet?

Dan wat andere vragen:
Heb je een bevestiging gehad dat de brief binnen is gekomen en de adreswijziging verwerkt zou worden?
Het is eerder al gevraagd: had je zelf niet door dat de rekening wel erg lang op zich liet wachten?
Hoe kan het dat TKB ineens wel je goede adres had, terwijl de ANWB het kennelijk niet had?
Over welke termijnen heb je het precies? 'binnen een aantal weken', 'binnen een aantal dagen bewijs aanleveren' zegt me zo weinig.
Waarom vind je TKB onproffesioneel?
Waarom vind je hun werkmethode agressief? Hoe zou het volgens jou moeten?

Italiaander
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:44

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Italiaander »

Ik heb precies hetzelfde, heel erg om na zoveel jaar lidmaatschap zo te worden behandeld. TBK belt op en vertelt niet namens wie ze bellen. ze dreigen meteen met vorderingen en deurwaarde. Ze zouden op zijn minst moeten aangeven met wie ik aan de telefoon ben en namens wie er een vordering openstaat.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u om bewijs van die openstaande vordering gevraagd?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door piet987654 »

ANWB ??? Als U daar lid van bent en "de kampioen" iedere maand netjes in de bus heeft gekregen mag U
er van uit gaan dat de wijziging is doorgevoerd. Die wordt immers ook per post verzonden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door marnix »

piet987654 schreef:
02 apr 2019 17:34
ANWB ??? Als U daar lid van bent en "de kampioen" iedere maand netjes in de bus heeft gekregen mag U
er van uit gaan dat de wijziging is doorgevoerd. Die wordt immers ook per post verzonden.
Dat dacht ik ook, verhuisbericht gestuurd,
De reclamekampioen kwam op nieuwe adres maar, zo ontdekte ik later, ze geven het niet door aan de verzekeringstak.
Bijna onverzekerd rondgereden.
De acceptgiro was naar oude adres gestuurd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Amro bank had zelfde probleem, na fusie met Fortis maar de helft overgezet.

Ik zou gelijk ANWB opzeggen omdat het niet 1 organisatie is.
Ik zou zeker geen postbus iets sturen, moet ik eerst postzegels halen en ver lopen.
Gewoon via E mail moet kunnen, online aanmelden kan tenslotte ook.

Alle producten die zowel op dit adres staan en precies zelfde naam hebben.....
Als je als K. Kommer de Kampioen kreeg maar KGB Kommer een ander product mogen ze wel half werk doen!

Wel is na verhuizen alles controleren wel zo slim.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Brainless »

Je kan bij de ANWB inloggen en daar je gegevens (waaronder adres) wijzigen.
Hiervan krijg je ook direct een bevestiging per mail.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon het orginele bedrag overmaken, berichtje naar incassobureau én ANWB dat dit het eerste bericht is en u geen facturen heeft ontvangen en het zodoende nu is afgehandeld.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door marnix »

Brainless schreef:
03 apr 2019 14:56
Je kan bij de ANWB inloggen en daar je gegevens (waaronder adres) wijzigen.
Hiervan krijg je ook direct een bevestiging per mail.
En dan nog zult u dat apart bij de verzekering nog eens moeten doen.

Incasso-deskundige
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2013 21:24

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door Incasso-deskundige »

Maar met wie heeft u nou eigenlijk gebeld. Met ANWB B.V. of met Unigarant N.V. (dat is de verzekeringstak waarover u het vermoedelijk heeft). Dit zijn feitelijk twee verschillende bedrijven en een adreswijziging bij de één is dus niet (automatisch) een adreswijziging bij de ander.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik een klacht over Big Bazar heb, hoef ik niet bij Blokker aan te kloppen. Een fout van een medewerker van Kwantum wordt niet door Leen Bakker opgelost. Terwijl ze wel dezelfde moedermaatschappij hebben.

Als u inlogt bij de ANWB staat er duidelijk dat voor de verzekeringen elders ingelogd moet worden. Niets kan via de ANWB site geregeld worden op verzekeringsgebied, nog niet eens een polis inzien. Ook al zit er eenzelfde moedermaatschappij boven, elke tak is een zelfstandig opererend orgaan.

niet netjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2019 09:52

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door niet netjes »

Klacht over ANWB/TBK Incasso bureau. Een kleine twee jaar geleden per post aan de ANWB verzekering mijn adreswijziging door gegeven. Mevrouw aan de telefoon geeft aan dat dit per brief kan en geeft het Postbusnummer door. Kennelijk heeft de ANWB op geen enkel kantoor de ingestuurde wijziging doorgevoerd met als resultaat dat 2 jaar later de rekening + aanmaningen naar mijn oude adres gingen. De eerste rekening heb ik netjes via de mail ontvangen de tweede nooit gezien per mail ook niet de aanmaningen deze gingen naar mijn oude adres. Waar de bewoners de post retour verzonden met de tekst verhuist. Dan ga je er vanuit dat je alles hebt gedaan.
Tot dat TBK je mailt.Eerst vraagt je je af of deze mail wel klopt, jazeker mevrouw we hebben u op alle mogelijke manieren geprobeerd te bereiken.
Ik heb geen telefoontje gehad of een mailtje of brief op mijn nieuwe adres. Dus beland je in een TBK Incasso traject waar 50 euro extra kosten in rekening wordt gebracht.

Direct contact opgenomen met de ANWB dat ik de rekening niet in mijn mail heb gehad. Zij zeggen dood leuk mevrouw daar kunnen wij niks aan doen. Dan het verhaal wordt je van kastje naar de muur gestuurd. Ook kreeg ik het verwijd dat ik mijn adreswijziging niet per post mogen versturen daar doen we toch niks mee.
Dan ben je al jaren trouwe klant bij de ANWB en betaal je de rekening altijd op tijd. Je kan gewoon geen kant op.

Maar toch weten ze je wel te vinden ik heb namelijk een bloemetje gehad omdat ze mij 1 jaar terug wel 3 uur langs de weg hebben laten staan. Ja wie spreekt hier de waarheid.

Even 1 telefoontje om te verifiëren naar je trouwe klant was voldoende geweest.

reneebosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2020 09:53

Re: ANWB nalatig, TBK Incassobureau agressief

Ongelezen bericht door reneebosch »

Nu zijn we 3 jaar verder en ik heb precies hetzelfde probleem.
Verhuist en een telefonische adres wijziging doorgegeven voor de verzekering. Maar ANWB heeft dit dus niet in alle systemen aangepast en mijn lidmaatschap op het oude adres laten staan.

Blijkbaar heeft het TKB over de maanden heen facturen gestuurd naar mijn oude adres en besloten om mij na de eerste ophoging telefonisch te bellen. (ook frappant aangezien ze dit ook vanaf het begin kunnen doen lijkt me)

Gelukkig had de ANWB mijn verzekering per post bevestigd, aangezien ik zelf bewijs moest leveren om de verhoogde boete veroorzaakt door de ANWB op te lossen.
Nu geven ze aan dat ik een rest bedrag van 8 euro moet betalen, maar geven hier geen factuur of uberhaupt een reden voor. Toen ik per mail wederom vroeg om een specificatie, kreeg ik weer het oude bedrag met een termijn van een week teruggestuurd. Enorm onprofessioneel!!!!
Enorme schade voor de ANWB om hier mee samen te werken en blijkbaar doen ze ook niets aan de problemen over de jaren heen in hun eigen systemen.

Gesloten