LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoeven zij niet te reageren??

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Singlewhitefemale
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2003 17:47

hoeven zij niet te reageren??

Ongelezen bericht door Singlewhitefemale »

Gek word ik ervan! Probeer op allerlei mogelijke manieren een reactie te krijgen van een incassobureau/deurwaarder, maar er wordt nooit ergens op gereageerd.

Zijn zij niet verplicht te reageren of iets dergelijks? Moet ik eens proberen... Ik leg ze dingen uit, stel ze dingen voor, vraag me dingen af maar een reactie ho maar!

En ondertussen komen zij wel weer met nieuwe eisen e.d. en als ik daar dan weer op reageer krijg ik weer geen respons.

Hoe krijg ik nu antwoorden/duidelijkheid etc.?

Ik probeer in alle redelijkheid, samen met hun, tot een oplossing te komen, maar als vervolgens nergens op gereageerd wordt weet ik ook niet meer wat ik moet doen.

Gast

Re: hoeven zij niet te reageren??

Ongelezen bericht door Gast »

Men heeft inderdaad een informatieplicht. Indien men niet reageert en toch een rechtzaak begint, dan kunt u als verweer aangeven dat u best wilde schikken, dat u daarover diverse brieven heeft gestuurd (bewaar kopieën), maar dat men nooit reageert en dat u het daarom vreemd vindt dat u nu opeens voor de rechter staat. In deze gevallen geeft de rechter u gelijk en wordt het incassobureau/deurwaarder veroordeeld in de kosten.

Gast

Re: hoeven zij niet te reageren??

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon bellen die gasten en vragen wat er nou mis is

zaaknr vermelden en ze weten meteen wie u bent dan kunt u een regeling met ze treffen... 96% van de deurwaarders zijn dan al tevreden zolang u maar betaald

Gast

Re: hoeven zij niet te reageren??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou niet bellen. Het is mij al regelmatig met Intrum Justitia opgevallen dat wat in telefoongesprekken wordt gezegd geen waarde heeft. Ik vertrouw dit soort ondernemingen niet meer. Deze ondernemingen worden alleen gebruikt om op een agressieve manier achter geld aan te gaan. Of de vermeende wanbetaler nou gelijk heeft of niet betalen zal hij!!!

Gesloten