LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassounie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nibbit
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2004 20:18

incassounie

Ongelezen bericht door nibbit »

Hallo,

Ik heb 5 jaar geleden in Almere gewoond.
Ik heb deze woning december 1999 opgezegd en netjes alle meterstanden aan de nuon doorgegeven.
Toen heb ik een jaar later een eindafrekening ontvangen met termijnbedragen uit een periode waarin in daar dus niet meer woonde.
Ik had inmiddels een huis gekocht in Hilversum en daar woonde ik vanaf 1 april 2000.
Ik heb toen een bezwaarschrift ingedient en aangetekend verstuurd op 25 januari 2001.
Daar heb ik nooit meer een reactie op gekregen.
Nu heb ik 2 weken geleden ineens een brief gekregen van de incassounie dat ik nog 900 euro verschuldigd ben en die onmiddellijk moet betalen plus kosten van het incassoburo, omdat ik volgens de Nuon nergens op reageerde. Ik heb toen aangegeven dat ik nooit iets heb ontvangen, waarop het incassoburo het is gaan uitzoeken. En inderdaad gaf de Nuon toe nooit iets naar mijn nieuwe adres te hebben gestuurd, dus mag ik het bedrag voldoen zonder bijkomende kosten. Maar het gaat nog steeds over termijnen toen ik er niet woonde, maar krijg dit niet aan hun verstand. Ook vraag ik mij af of het wel kan om 3 1/2 jaar na niet reageren op mijn bezwaarschrift zomaar met een 'dwangbevel' te komen. Is er iemand die hierover een goed idee heeft?

Gast

Re: incassounie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 5 jaar geleden in Almere gewoond.
Ik heb deze woning december 1999 opgezegd en netjes alle meterstanden aan de nuon doorgegeven.
Ik 5 jaar en een maand.

Gast

Re: incassounie

Ongelezen bericht door Gast »

Dwangbevel hebben ze niet, daar dreigen ze alleen mee. Waarschijnlijk is er bij het opzeggen iets fout gegaan. Als je opzegt komt er een monteur van het nuon de hoofdzekering/ aansluiting afsluiten, en de meterstand opnemen. (Dit is gratis).
Waarom heb je dan ook NIET goed geinformeerd hoe je moest opzeggen.

Is dit NIET gebeurt en heb je alleen de meterstanden doorgegeven dan heb je een probleem. Ik hoop dat je de opzegbrief nog hebt en het bewijs van verzending.

ipam

Re: incassounie

Ongelezen bericht door ipam »

Alle contacten met het incassobureau moet je in ieder geval schriftelijk laten verlopen en altijd kopieën achterhouden.

Uit je verhaal begrijp ik dat je in ieder geval een deel van de vordering verschuldigd bent omdat die betrekking heeft op de periode dat je nog wel in Almere woonde. Dat gedeelte van de vordering zou ik zo snel mogelijk voldoen. Als je niet weet hoe hoog dat bedrag is, dan moet je (schriftelijk) aan het incassobureau een berekening vragen van het onbetwiste gedeelte van het bedrag (te weten de periode dat je nog in Almere woonde). Eventuele rente en (incasso)kosten zou ik zonder meer niet betalen. Het energiebedrijf heeft immers toegegeven alle correspondentie naar het oude adres te hebben gestuurd.

Voor wat betreft de vordering die betrekking heeft op de periode dat je niet meer in Almere woonde: Als je de meterstanden schriftelijk hebt doorgegeven en nog een kopie van die brief hebt, dan kun je een kopie daarvan – alsmede van het bezwaarschrift dat je hebt ingediend – aan het incassobureau sturen. Daarbij moet je dan uitdrukkelijk aangeven dat je op het bezwaarschrift nooit iets hebt gehoord. Kun je op de één of andere manier niet bewijzen dat je de meterstanden toentertijd hebt doorgegeven, dan denk ik dat je een probleem hebt. In dat geval is het denk ik het handigste om de vordering zo snel mogelijk te voldoen om deze niet verder op te laten lopen (proceskosten, rente en kosten). Als je het bedrag niet ineens kunt voldoen, dan kun je het incassobureau verzoeken een betalingsregeling te treffen.

Gesloten