LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is dat mogelijk

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ed,edd,eddy

is dat mogelijk

Ongelezen bericht door ed,edd,eddy »

hallo

heb het volgende aan de hand ik loop wel eens een paar dagen tot een week uit met het betalen van alimentatie.
nou staat er in het covernant dat er voor de eerste van iedere maand betaald moet zijn dit lukt dus niet altijd daar ik een 4 wkn salaris heb.
nu heeft me ex dus een incasso der op gezet, en de eerste brief die ik kreeg werdt mij verzocht binnen een x aantal dagen te betalen, ik gebeldt want we hadden mondeling afgesproken dat het rond de 15e betaalt zou worden i.v.m. de belastingteruggaaf hij stelde voor een contrakie te maken etc. die kreeg ik maar dat stond mij niet aan daar er gelijk gedreigdt werd met gerechtelijke stappen zonder een waarschuwing vooraf.
nu 2 mnd verder was ik 3 dgn te laat en lag er dus weer een brief(sommatie) en gelijk 83 euro extra kosten erbij en binnen 14 dgn betalen.


nu wil ik wel eens weten of dat zomaar kan gelijk die kosten en het dreigen met verdere stappen? op het net zie ik veel verschillende dingen

en gelden er voor particulieren soms andere regels dan wat je met berdijven heb?

vr. gr. bennie

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: is dat mogelijk

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Incasso bureau's hebben een duur eiken houten of marmeren bord voor hun kop! Dit is nog erger dan de georganiseerde maffia, één bedrijf, zal de naam niet noemen, loopt hierbij voorop. Zelf heb ik er hele nare ervaringen mee. Er was een voorstel gedaan en hiervan kreeg ik ook een bevestiging, met de mededeling dat voor een bepaalde datum en tijd het geld binnen moest zijn. Dit was gewoon onmogelijk, omdat ik het geld van familie leden heb moeten lenen. Dit was dus niet zo maar beschikbaar en het ging nog een paar dagen duren. Hieraan had men geen boodschap en toen ik het dan via het postkantoor had voldaan, was het te laat binnen. Dus kwam er weer een extra boete boven op! Ik geloof dat men het verschil niet weet tussen niet willen en niet kunnen! Een lamme in een rolstoel wordt gesommeert te gaan lopen en als hij dit niet doet dan slaan wij hem dood! Wat voor verschil maakt het nu uit of een betaling een paar dagen later komt, het is toch voldaan! Zo helpt men iemand nog verder in de problemen, maar dat interesseert ze geen bal.

Vr. Gr. Hans.

Kelvin

Re: is dat mogelijk

Ongelezen bericht door Kelvin »

Nou dat bedrijf wat je bedoeld is natuurlijk Intrum Justitia.
Kan niet missen!

arie.o

Re: is dat mogelijk

Ongelezen bericht door arie.o »

Het inkasso burio is door uw echtgenote ingeschakeld. Zij moet dus voor de kosten opdraaien. U kunt volstaan met de mededeling dat U het inkassoburo niet als rechthebbende ziet. (melden aan het inkassoburo).

Zorg ervoor dat er geen openstaande posten zijn. BETAAL NOOIT AAN het inkassoburo. U geeft daarmee namelijk indirect aan te claim te erkenen. Laat de zaak voor de desnoods voor de rechter komen.

ALs u steeds tijdig betaalt (een paar dagen verschil vormen echt geen probleem, het inschakelen van het inkassoburo lijkt meer op ex-je pesten) zal de rechter de inkasso kosten nietig verklaren.

BETAAL DUS ABSOLUUT NOOIT NIETS AAN EEN INKASSOBURO ZONDER RECHTERLIJKE UITSPRAAK IN DEZE. Zorg er wel voor dat er geen betaalachterstand is. 2 Weken uitstel van betaling is normaliter geen probleem.

Gast

Re: is dat mogelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Bij mijn info kan er pas een inccasobureau ingeschakeld worden als de ex parter drie maanden zijn (alimentatie) verplichtingen niet is nagekomen. Een paar dagen te laat betalen en dan een deurwaarder inschakelen lijkt mij niet juist ,immers je voldoet aan je verplichtingen en er zijn nog geen achterstanden. Dus er is helemaal geen vordering. Volgens mij heeft de deurwaarder geen poot om op te staan.


Inormeer maar eens bij een ander goed aangeschreven incassobureau.

ed,edd,eddy

Re: is dat mogelijk

Ongelezen bericht door ed,edd,eddy »

hallo,

bedankt voor de reakties, helaas iets te laat heb inmiddels al betaald, maar ben wel bezig nu om de extra kosten terug te krijgen zal wel een zwaare dobber worden maar ik heb de tijd.

iemand nog ideen ( ander incasso erop zetten?)

gr bennie

Gesloten