LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op voor: Economic Data Research

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
F. Hek

pas op voor: Economic Data Research

Ongelezen bericht door F. Hek »

Er is momenteel een bedrijf aan het werk genaamd: Economic Data research. Onder schriftelijke bedreiging dat ze buren en naamsgenoten vragen zullen stellen, eisen ze jouw toestemming om je financiele positie in kaart te brengen. Ze schrijven dat ze dit onderzoek doen in opdracht van een bedrijf (die ze verder niet prijsgeven). vervolgens presenteren ze een lijst van instanties die ze willen raadplegen.

Ik ben met de brief naar een advocaat gegaan omdat het bedrijf stelt dat onderzoek toch wel te doen, of je nu toestemming geeeft of niet. De advocaat die zegt: onzin. Zeker niet ondertekenen want daarmee geef je ze wel toestemming, juridisch.

Dit lijkt een logisch antwoord maar de brief is zo dreigend van toon dat je schrikt. Telefonisch contact met hen leggen leidde alleen maar tot nog meer intimidatie. De nationale ombudsman, de consumentenbond en andere organisaties licht ik ook in.

groeten,
:!:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: pas op voor: Economic Data Research

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo F. Hek,

EDR is al bekend bij de gedupeerden van aandelenlease contracten.
dexia heeft dit bedrijf ingeschakeld om mensen onder druk te zetten toch te betalen.
Ik vindt de manier van werken van EDR onbeschoft en niet kunnen in Nederland.

Ik heb inmiddels contact gehad met de Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond.
De laatste gaf het goede advies, licht het CBP( College Bescherming Persoonsgegevens) in.

Ik heb gebeld, 070-3811300, en kreeg het advies een klacht in te dienen bij EDR over deze manier van benaderen en daarna, na bericht EDR(of geen bericht na een paar weken) dit te melden aan het CBP.
Zie ook http://www.cbpweb.nl

EDR is zelfs in staat je te registreren met verkeerde gegevens en vervolgens geld te vragen als je dit wilt corrigeren!!

Dus, accepteer het niet!

Groeten,
Piet

Gesloten