LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privileged, verplichte afname , of niet?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Yosti13
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2004 12:36

Privileged, verplichte afname , of niet?

Ongelezen bericht door Yosti13 »

ik vraag bij deze jullie hulp over het volgende:


op 10-2-2004 heb ik Privileged een betaling verstuurd voor een kennismakingspakket
van Erotische DVD's. Dit was voor een bedrag van € 5.85.

Vervolgens krijg ik een brief, 6 acceptgiro's en een pakket met 6 DVD's.
Ook dit pakketje wordt door mij betaalt, dit was € 37.40
Privileged zegt dat omdat ik dit pakketje heb geaccepteerd ik ook die opvolgende pakketten
moet accepteren. Hier ben ik het niet mee eens omdat ik nooit getekend heb
voor die zes pakketten, maar dus wel twee acceptgirokaarten, voor het kennismakingspakket
en 1 vervolgpakket.

Privileged zegt dus door te tekenen voor het kennismakingspakket
ook getekend te hbben voor de rest van het abbonnement.
Vervolgens kreeg ik dus weer een pakket a € 29.95 , maar heb deze teruggestuurd
naar Privileged.

Privileged bleef erbij dat ik moest betalen en heeft het dossier uiteindelijk
naar het Nationaal Invacco Bureau gestuurd, waar ik twee bezwaarschriften
heb ingediend , hier werd inhoudelijk niet op ingegaan, maar er werd gedreigd
met een rechelijke procedure en loonbeslag. Het uiteindelijke bedrag wat
ik overgemaakt heb is: €192.30, zodat er geen rechtelijke procedure wordt
opgestart. De vraag aan jullie is, kan dit zomaar, wat zijn de kansen als er een rechtelijke procedure wordt opgestart, ben ik daadwerkelijk verplicht om alle pakketten
af te nemen, kan ik die € 192.30 nog terugvorderen?

bij voorbaat dank voor uw reactie,

met vriedelijke groet,

Joost van Berkom

Gast

Re: Privileged, verplichte afname , of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

Joost, stap een rechtswinkel binnen bij jou in de buurt. Van de mensen die je hier adviezen geven weet je de juridische achtergrond niet. Zeker omdat je te weinig vertelt over de contractvorm, of de voorwaarden bij de acceptatie van de eerste 2 zendingen. Misschien was je voor de kennismaking al een overeenkomst aangegaan die je had moeten beëindigen door binnen x dagen alles terug te sturen. Heb je betalingsherinneringen gehad? Blijf in ieder geval niet afwachten en begin met een brief te schrijven waarin je bezwaar maakt tegen de vordering, dan weet men in ieder geval dat je het er niet mee eens bent.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Privileged, verplichte afname , of niet?

Ongelezen bericht door berendjan »

Volgens mij schrijft Yosti dat hij al betaald heeft. Het niet betalen is dus al een gepasseerd station, terugvorderen kan niet. Bij een kennismakingspakket zit normaliter een brief waarin ook de geldende voorwaarden staa. Egaal of dat nu van een boekenclub of van een erotische dvd club is. En de belangrijkste voorwaarde is meestal dat indien je geen vervolgzendingen meer wilt je dit binnen een bepaalde tijd schriftelijk moet laten weten. Doe je dat niet, zit je eraan vast. Als je dan toch nog een zending krijgt, stuur die terug en laat nogmaals weten dat je op vervolgzendingen geen prijs meer stelt. Doe het aangetekend, dan heb je een bewijs.

Gesloten