LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autom. incasso.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
d.nieuwhof.

autom. incasso.

Ongelezen bericht door d.nieuwhof. »

brief d.d. 21/02, ontv. 16/02 van sponsor-loterij.
refereerd aan een tel.gesprek waarbij wij maandelijks zouden deelnemen met een aantal loten tot schriftelijk wederopzegging. het bedrag zou via autom. incasso van onze giro worden afgeschreven.
op 26/02 contact gezocht met sponsor-loterij.
de medewerksters kon niet zeggen wanneer dit tel. gesprek had plaatsgehad, ergens in december. ons totaal onbekent
echter we zouden dit wel vergeten zijn. belden juist op tijd, een dag later en het bedrag zou afgeschreven zijn.
ze had ook geen door ons ondertekende machtiging. was ook niet nodig in nederland, dit in tegenstelling tot een aantal andere europese landen waar dit wel vereist was.
kan mij niet voorstellen dat dit hier is toegestaan.
2e geval. nemen wel deel met een lot bij de postcode-loterij. werden in januari telef. benadert voor een of meer loten meer. zij hier niet op ingegaan. echter nu wordt er wel voor twee loten autom. van onze giro afgeschreven.
ook hier kon men geen ondertekende machtiging overleggen enhet verdere verhaal was identiek aan sponsor-lotereij
3e. geval. tijdschrift abonnementen met autom giro
afschrijving kom je alleen van af wanneer je het abon.geld weer terug laat boeken. bellen of schrijven geeft geen effect. bij terugboeking stopt het direct. groeten.

I. Jonkman

Re: autom. incasso.

Ongelezen bericht door I. Jonkman »

Ten aanzien van automatische incasso's vraag ik mij af welke rol de banken hierin zouden kunnen spelen.
Bij de AMEV heb ik een automatische incasso gestopt omdat er foutieve bedragen van mijn rekening werden geschreven. Bij een aantal was de termijn waarin het geld teruggevorderd kan worden ( binnen 30 dagen ) verlopen.
Ondanks het feit dat ik de automatische betaling heb gestopt ( rode kaartje intrekking machtiging naar de AMEV verstuurd) kan na 3 maanden de AMEV nog steeds geld van mijn rekening schrijven. Weer naar de bank en nu een selectieve blokkade van de AMEV geregeld.
Toch lijkt het de omgekeerde wereld.
Als een instantie een traag en log orgaan is,en hiervan zijn er inmiddels nogal wat in Nederland, duurt het dus soms wel 3 maanden of langer voordat er naar u als consument geluisterd wordt. En de consument moet maar regelen dat ze met hun vingers van het geld van de consument afblijven.
Kunnen de banken hierin niets doen?
Mijn bank beweert dat zij er niets aan kunnen doen.De enige oplossing voor dit probleem is dat je als consument in iedergaval niet zelf een automatsche incasso afgeeft, maar een periodieke overboeking doet indien het een regelmatige betaling betreft.Hiermee erkennen ze naar mijn idee het probleem.
Maar banken wat kunt u er nu echt aan doen? De consument geeft het geld bij u in bewaring maar u wil er niet op passen.

Gesloten