LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatisch betalinen bij essent

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jolanda Janssen

automatisch betalinen bij essent

Ongelezen bericht door Jolanda Janssen »

Het is misschien verkeerd om er erg boos over te worden maar af en toe zorgt het dat mijn haren ter berge rijzen.
Ik betaal al enige tijd automatisch mijn maandelijkse rekening voor gas en licht, en dat is altijd redelijk goed gegaan tot essent een nieuw programma installerde. Het begon in oktober en november 2002 toen er niets werd afgeschreven. Vervolgens werd er begin december afgeschreven, eind december en in de eerste week van januari viel er een brief op de deurmat waarin dit werd verteld. Vervolgens zouden ze nog 1 maal dubbel afboeken of het zou hiermee gedaan zijn dat verschilde per klant blijkbaar. Tot mijn verbazing werd er vervolgens de afgelopen maand in tijd van 6 dagen twee keer het maandbedrag afgeboekt zonder dat ik daar vooraf (of achteraf) ook maar een berichtje over mocht ontvangen. Na enkele dagen heb ik dus zelf maar is gebeld en werd mij verteld dat dit ook nog achterstallige bedragen waren en dat dit dus nog een keer zou gaan gebeuren zonder dat ik hiervan op de hoogte word gebracht, want ze gaan nu namelijk ook nog is een keer vooraf af boeken.
Nou vraag ik me dus af of ik me hier nu voor niks zo boos over maak en of dit dus zomaar mag, en of er nog meer mensen zijn die dit soort dingen met essent hebben meegemaakt?????
Wel ik hoop op een reactie en daarvoor alvast mijn dank.

Jolanda Janssen

marieke

Re: automatisch betalinen bij essent

Ongelezen bericht door marieke »

Je bent niet de enige bij mij is afgelopen maand 5 keer een bedrag afgeschreven door Essent, Volgens mij klopt het nu weer, maar ik ben de draad kwijt, heb ze vorige jaar een paar keer gebeld begin dit jaar nog en toen dacht ik bekijk het maar, en nu na mijn idee alle achterstallige betaald is heb ik mijn incasso introkken en ze sturen me in het vervolg maar gewoon een acceptgiro, want het is gewoon een zooitje bij hun!!
Marieke

Edit

Re: automatisch betalinen bij essent

Ongelezen bericht door Edit »

Hier inderdaad excact hetelfde gehad, ik ben ook volledig de draad kwijt..wat misschien nog dommer is; is dat ik vanaf december (althans dat denk ik, nergens te achterhalen!!) groene stroom van Nuon heb... ik begrijp geen snars meer van wat ik nou aan wie betaal...en of ik uberhaupt betaal!!!

Gesloten