LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
henk599
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 10:42

Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door henk599 »

Na bijna 39 jaar lid van de FNV te zijn geweest, stopt (wat me ten zeerste spijt) per direct mijn lidmaatschap.

Reden: je kunt alleen je contributie nog betalen via acceptgiro of machtiging geven aan de FNV. Op een andere manier betalen kost je 1 euro extra per maand. Ik heb al die 39 jaar op mijn eigen manier betaald, echter door samengaan van FNV-bonden en het overgaan naar één FNV-rekening kan ik niet meer op mijn eigen manier betalen, kan wel: + 1 euro!
Men kreeg altijd keurig op de 4e van de maand mijn contributie overgemaakt.

Principieel WEIGER ik de 1 euro extra te betalen, moet ik dat wel, zeg ik mijn lidmaatschap na 39 jaar op.

Reactie FNV: Uw lidmaatschap wordt per 1 augustus a.s. opgezegd!

FNV schaam je, koester leden die lang lid zijn en hun contributie elke maand betalen.

Soortgelijke ervaringen? Laat het hier weten!

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Lowieze »

henk599 schreef:Na bijna 39 jaar lid van de FNV te zijn geweest, stopt (wat me ten zeerste spijt) per direct mijn lidmaatschap.

Reden: je kunt alleen je contributie nog betalen via acceptgiro of machtiging geven aan de FNV. Op een andere manier betalen kost je 1 euro extra per maand. Ik heb al die 39 jaar op mijn eigen manier betaald, echter door samengaan van FNV-bonden en het overgaan naar één FNV-rekening kan ik niet meer op mijn eigen manier betalen, kan wel: + 1 euro!
Men kreeg altijd keurig op de 4e van de maand mijn contributie overgemaakt.

Principieel WEIGER ik de 1 euro extra te betalen, moet ik dat wel, zeg ik mijn lidmaatschap na 39 jaar op.

Reactie FNV: Uw lidmaatschap wordt per 1 augustus a.s. opgezegd!

FNV schaam je, koester leden die lang lid zijn en hun contributie elke maand betalen.

Soortgelijke ervaringen? Laat het hier weten!
Heeft u na 39 jaar lidmaatschap zo weinig vertrouwen in de FNV dat u geen machtiging durft te geven?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zegt U ook principieel stroom gas en water op? Belasting? Telefoon?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door renewouters »

Dan ook principieel CAO loonstijgingen die door de FNV zijn onderhandeld weigeren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door sylvesterb »

henk599 schreef:Na bijna 39 jaar lid van de FNV te zijn geweest, stopt (wat me ten zeerste spijt) per direct mijn lidmaatschap.

Reden: je kunt alleen je contributie nog betalen via acceptgiro of machtiging geven aan de FNV. Op een andere manier betalen kost je 1 euro extra per maand. Ik heb al die 39 jaar op mijn eigen manier betaald, echter door samengaan van FNV-bonden en het overgaan naar één FNV-rekening kan ik niet meer op mijn eigen manier betalen, kan wel: + 1 euro!
Men kreeg altijd keurig op de 4e van de maand mijn contributie overgemaakt.

Principieel WEIGER ik de 1 euro extra te betalen, moet ik dat wel, zeg ik mijn lidmaatschap na 39 jaar op.

Reactie FNV: Uw lidmaatschap wordt per 1 augustus a.s. opgezegd!

FNV schaam je, koester leden die lang lid zijn en hun contributie elke maand betalen.

Soortgelijke ervaringen? Laat het hier weten!
De FNV kiest ervoor om kosten te besparen aan hun administratie en u vind dat ze zich hiervoor moet schamen? Beetje vreemd, nagenoeg geen enkel serieuze onderneming wilt dat klant gewoon geld overmaken, dit is vragen om ellende.

Via acceptgiro (wat erg netjes is dat ze dit nog aanbieden) en automatische incasso worden duizenden euro's per jaar bespaard die de FNV kan stoppen in het behalen van hun doelstellingen.

De enige die zich moet schamen om zijn zin af te dwingen door na 39 jaar op te zeggen bent u volgens mij zelf.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Feitelijk krijg je bij automatische incasso 1 € korting! Mooi meegenomen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Moneyman »

Principes zijn prima, maar als je doorslaat schiet je alleen in je eigen voet.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd zou ik niet eens weten of ik mijn vakbondslidmaatschap op "mijn eigen manier" kan betalen. Heeft u een automatische periodieke overschrijving ingesteld? Dan is een machtiging toch veel handiger? Die hoeft u nooit aan te passen, u betaalt altijd op tijd en mocht er iets mis gaan, dan kunt u het bedrag laten terugboeken. Nu steunt u het belangrijke vakbondswerk niet meer en heeft u zichzelf aan de kant gezet. Jammer.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door BL2 »

Of je nu 1 of 39 jaren lid bent, je rechten en plichten bij het FNV zijn precies hetzelfde.
Wil je hier niet aan meedoen dan is het beter geen lid (meer) te zijn.

YvonneOussoren
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2016 10:17
Contacteer:

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door YvonneOussoren »

Heel veel bedrijven die nog acceptgiro aanbieden geven aan dat er extra voor moet worden betaald. minimaal 1 euro, maar vaak zelfs meer. Ik kreeg laatst een brief binnen die wilde 2,50 voor de acceptgiro hebben. Toen ben ik toch maar over gegaan op automatische incasso.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Dirkie »

henk599 schreef:Principieel WEIGER ik de 1 euro extra te betalen, moet ik dat wel, zeg ik mijn lidmaatschap na 39 jaar op.

Reactie FNV: Uw lidmaatschap wordt per 1 augustus a.s. opgezegd!

FNV schaam je, koester leden die lang lid zijn en hun contributie elke maand betalen.
Waarom zou de FNV zich moeten schamen. U heeft bepaalde principes en de FNV blijkbaar ook. Deze komen niet overeen dus rest niets anders dan het al jaren lopen lidmaatschap te beëindigen. Volgens mij zijn beide partijen dan toch tevreden omdat ze beide aan hun principes vasthouden. Ik zie geen enkel probleem.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Automatische incasso FNV-lidmaatschap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Oftewel ik heb 1 €. Korting.

Gesloten