Behandeling juristu

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
de-kleine.ronde
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2020 22:12

Behandeling juristu

Ongelezen bericht door de-kleine.ronde »

Januari 2018 heb ik juristu ingeschakeld nadat mijn scheiding uitgesproken was door rechtbank rotterdam.

Ik had juristu gevraagd wie voor de bijkomende kosten moest opdraaien. Ze schreven mij dat alle bijkomende kosten op de debiteur verhaald gingen worden en dat het kosteloos voor mij zou zijn.

Na een maand kreeg ik een voorschot rekening waar ik 1278 moest betalen voor deurwaarder griffierechten en dagvaarding. Deze heb ik netjes betaald
Weer werd er gezegt dat dit verhaald gingen worden.

Nu na 2 jaar kreeg ik 4 juli een eindafrekening waarbij er 5000 euro bij mijn ex is geïncasseerd ( volgens de scheiding beschikking) en incasso kosten . De kosten die ik voorgeschoten heb stonden nergens vermeld.
Wel stond er bij dat ik maar 3500 euro krijg want ik moet 1435 euŕo inleveren als dossierkosten.

Hier is mij nooit iets over gezegd dus ik ga hier niet mee accoord. Ik heb direct gemaild en dit kenbaar gemaakt
Juristu blijft voet bij stuk houden en neemt zelfs hun woorden/ beloftes terug.

Ik heb diverse media aangeschreven en zoals het er nu uit ziet mag ik 31 juli komen in de tv studio om mijn verhaal te doen bij meester Frank Visser.

Ik voel me namelijk behoorlijk opgelicht .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Leuk dat u op TV mag komen, maar op basis van uw verhaal is er weinig zinnigs te zeggen. En als Juristo niet meewerkt aan de rijdende rechter heeft u er weinig aan.

Dan is het enkel een jurdische advies en geen bindende uitspraak.

U kunt gaan procederen maar de vraag is of u wel bent opgelicht of dat u zelf de overeenkomst niet goed heeft doorgenomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Juristu, binnen 2 minuten aanmelden, binnen tien dagen geld, no cure no pay?
Dit klinkt heel anders.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Juristu heeft u wellicht ingeschakeld om het vonnis/afspraak te executeren. Ik neem aan dat de wederpartij dus niet nakwam, want waarom zou je ze dan inschakelen.

Tuurlijk zullen ze proberen de kosten te verhalen op de debiteur. Juristu heeft echter ook kosten gemaakt die niet in de beschikking/echtscheidingsconvenant opgenomen zijn en daarom niet zonder meer verhaalbaar denk ik. Kan echter wel.

De schade die u lijdt als gevolg van niet nakoming van het convenant is wat anders dan de executie van het echtscheidingsconvenant indien die niet wordt nageleefd vermoed ik en daarom betaalt u kosten aan hen denk ik.

Bij dit soort procedures en tenuitvoerlegging kan het zijn dat indien de overeenkomst niet wordt nagekomen er kosten moeten worden gemaakt. Die kosten zouden voor de wederpartij moeten zijn en zouden zeker daar neergelegd moeten worden en de rekening moeten worden gestuurd. Ze hebben het echter opgelost door u te laten betalen.

Indien Juristu iets toezegd dan moeten ze dat nakomen en duidelijk zijn. Daar is hier iets mis gegaan en Juristu heeft dat niet duidelijk gemaakt. Het verstoppen in de algemene voorwaarden kan maar ze hebben een duidelijke toezegging gedaan en die gaat toch voor.

Ik denk aan een fout van deze club, ik ken ze niet, maar indien ze aangesloten zijn bij een branchevereniging kan je daar wel iets mee.

de-kleine.ronde
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2020 22:12

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door de-kleine.ronde »

Toen ik juristu ingeschakeld heb is er zowel telefonisch als als via de mail aan hun uitgelegd dat de rechtbank in 2016 uitgesproken heeft dat ik de helft van alle rekeningen zou krijgen na de scheiding.

Ik heb hierbij gevraagd wat voor kosten er bij komen ķijken . Mij werd toen meerdere malen gezegt dat het kosteloos voor mij zou zijn en dat alle bijkomende kosten op de debiteur verhaald gingen worden.

Ook de kosten van dagvaarding griffierechten en deurwaarder hoefde ik alleen voor te schieten waarna het verhaald ging worden .

Na deze kosten werd mij gezegt dat dit de laatste kosten voor mij gingen zijn .

De debiteur heeft toen een regeling met hun getroffen dat hij 100 euro per maand ging betalen.

Ze hebben dus 2 jaär lang mij kunnen informeren over de eventuele kosten maar ik kreeg geen mail niks .

Ik heb na de afrekening meteen gemaild en gechat dat ik niet accoord ging omdat ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden .

Ik door die Voorschoten een jaar in de schulden gezeten incl voedselbank. Maar dat was niet hun probleem zeiden ze .

Ik moet het er mee doen en daarmee uit.

Ik wil mijn 5000 euro gewoon die bij de debiteur verhaald is zoals bij scheiding vast gelegd is en geen 2000 die extra kosten gaan ze maar gewoon verhalen op de debiteur .Het is immers zijn fout dat ik hun heb moeten inschakelen .

Helaas is juristu niet bij een branch aangemeld . De media is nog mijn enige hoop omdat juristu van te voren wisten hoe de situatie was en ik ben gewoon misleid / opgelicht . Dit laat ik niet zomaar gebeuren .

Ik wil waar ik recht op heb .

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik wil heel graag vrijblijvend helpen maar heb veel vragen u kunt mij contacteren en zoals men hier wenst de oplossing posten

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Proberen ze het te verhalen of garanderen ze dat?

Na vele jaren en mondelinge toezegging is dit een uitzending om over vele maanden naar uit te kijken.
Meld maar uitzend datum als het zover is.

Voor een zitting hier dingen noemen kan ook in Uw nadeel werken omdat tegenpartij kan meelezen
en de Advocaat is daar nooit echt blij mee.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

De personen hiet zijn niet bekend. Eens wat je zegt maar betwijfel of rechter hier meeleest

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mocht je nog van plan zijn een vordering aan deze club uit handen te geven... doe maar niet. Het hele vonnis is hier te lezen.

diana7p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022 19:06

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door diana7p »

Ik ben nu 16/01/2020 bezig met mijn geld ,van en klant de wil niet betalen ,
dus ik ging naar no cure no pay Juristu,
alleen om te horen dat ik moet betalen 1st dan graag ik mij geld terug, het is nou ik heb Juristu betaald €396,75 rekening van klant €302

vandaag graag ik en mail,
ik moeten deze klant betalen , en Juristu wilt niet mj helpen, maar ik hebben aan jullie betaald , graag ik te horen, helaas we kan niks doen,
maar was hele simple onze zaak,?

ik ben mij geld kwijt, klant heeft nog steeds zijn rekening niet betaald? ik moeten de klant betalen voor wat ? en mij werk ?mij tijd? We betaald onze schade , deze klant heeft ook en dood bedragen naar onze family en kinderen ik heft ook en aangifte gedaan, bij de Politie en nog steeds moet ik hem betalen , :( AUB help of advise nodig

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik begrijp 'm even niet.

Jij hebt een vordering van € 302,00 uit handen gegeven aan Juristu, en daarvoor moest jij aan Juristu een bedrag van € 396,75 betalen? Dat was dan een kostenvoorschot ofzo?

Daarna schrijf je dat jij nu je klant moet betalen. Waarom is dat? Is er een procedure geweest die je verloren hebt ofzo?

diana7p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022 19:06

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door diana7p »

Beste,

Ja daar was een procedure geweest, die heb ik verloren, maar ik snap het niet hoe kan dit ? was en heel simple zaak, ik weet het niet wat moet ik nou doen deze beslissing is gemarkt door vonis, Juristu €211,75 is voor dagvaarding produceren ? € 185 was voor kosten deurwaarder maar daar was niks gedaan ,

diana7p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022 19:06

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door diana7p »

ik ben gwoon oplicht door juristu, en OM /Vonis , en kan niks aan het doen, dus eerlijkheid bestaat hier in nederland niet, criminalatie loont, zo'n schande dat bedrijven dit mogen doen,,,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

diana7p schreef:
12 jan 2022 13:02
Ja daar was een procedure geweest, die heb ik verloren, maar ik snap het niet hoe kan dit ? was en heel simple zaak, ik weet het niet wat moet ik nou doen deze beslissing is gemarkt door vonis, Juristu €211,75 is voor dagvaarding produceren ? € 185 was voor kosten deurwaarder maar daar was niks gedaan ,
Tsja, als de rechter geoordeeld heeft dat je vordering onjuist is, houdt het op en ben jij aansprakelijk voor de kosten. Daar kan je niets tegen doen. In het vonnis staat overigens ook waaróm de vordering is afgewezen. Wat was daarvoor de reden?

diana7p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022 19:06

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door diana7p »

Geen reden daarom dit is zo raar,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

diana7p schreef:
13 jan 2022 17:58
Geen reden daarom dit is zo raar,
Dat kan niet. De rechter wijst nooit zonder reden een vordering af.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Zonder de inhoud gezien te hebben is moeilijk om iets te zeggen.

Bel of mail Juristu op en vraag naar uitleg. Zeg dat je niet snapt

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... assobureau staat wat je kunt doen bij een klacht tegen een incassobureau.

Misschien kan je in hoge beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter. Neem contact op met je zakelijke rechtsbijstandverzekering.

Misschien dat www.juridischloket.nl een tip kan geven.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
14 jan 2022 15:52
Misschien kan je in hoge beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter. Neem contact op met je zakelijke rechtsbijstandverzekering.
Dat kan niet, want je komt niet eens in de buurt van de appelgrens. Bespaar je dus die moeite.

diana7p
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022 19:06

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door diana7p »

bedankt voor jullie help, ik gaat toch naar rechtsbijstand , nou will Juristu dat ik nog € 120 betaald ,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandeling juristu

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het blijft een vaag verhaal. Succes dan maar.

Plaats reactie