LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag inboedel, waarde nihil

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kirstenp80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:51

beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Kirstenp80 »

vandaag heeft deurwaarder Yards beslag gelegd op mijn inboedel , opgeschreven zijn, bankje nep leer 2ehands kleine scheurtjes in, tv van 11 jaar oud en een pc met beeldscherm van 2009.
In de stukken staat dat de verkoop gepland staat voor na 20 augustus.
Gaat om een schuld van 936 euro, inboedel is mischien 80 euro waard?, mogen ze de inboedel verkopen, of wegen de kosten niet op tegen de baten, en zal een rechter hier geen toestemming toe geven?
Ik heb al beslag op uitkering + zorgtoeslag, ja eigen schuld, moet zelf maar op de blaren zitten, maar had ergens gelezen dat wanneer de waarde van inboedel niet opweegt tegen de kosten dat ze de inboedel dan niet mogen verkopen, is dit waar?

stofzuigertje

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geld hebt, niets meer afbetalen maar aan vriendje geven...
Die mag dan na betalen hoogste bod alles meenemen, en als hij dat vergeet....

Zo koop je via een stroman alles voordelig terug....
De PC die nog enige waarde zou kunnen hebben vies maken met vettigheid en na afloop weer reinigen voorkomt een hoog bod.
Vermoedelijk komt er niemand en is je vriend of vriendin als hoogste bieder voor 20 Euro klaar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door dhc »

ZE HEEFT GEEN GELD!!!
En de schuld blijft gewoon staan, los je dus niks mee op.

Met je posting zet je ook nog eens aan tot, in mijn optiek, crimineel gedrag.(Het onttrekken van goederen aan beslaglegging).
Laatst gewijzigd door dhc op 18 jul 2014 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bovendien zou het fraude zijn en verspeelt ze daarmee mogelijk de kans op schuldsanering

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door crazyme »

Iemand in haar omgeving is altijd vrij om een paar tientjes te investeren.

Kirstenp80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:51

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Kirstenp80 »

Bedankt voor de reacties, ik ga maandag naar het Juridisch loket, want wat ik heb kunnen vinden is dat als een deurwaarder een inboedel gaat verkopen van weinig waarde er meestal sprake is van Beslag als oneigenlijk drukmiddel, en kan dat voorkomen met een kort geding, verder ga ik volgende week naar schuldhulp, ik heb al niet veel spulletjes, en tegenwoordig heb je een pc nodig voor oa betalen van rekeningen, belasting aangifte, soliciteren etc. als het een nieuwe en dure pc was kan ik het me voorstellen maar een 5 jaar oude pc levert geen cent op, zie ze te koop voor een prikkie.
Dus ja Juridisch loket vanwege beslag & verkoop als oneigenlijk drukmiddel en naar schuldhulp.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoezo zou het fraude zijn, als ze op de dag van de veiling haar eigen spullen terug koopt? Waar ze het geld vandaan haalt maakt verder niet uit.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door dhc »

Kirstenp80 schreef: ik ga maandag naar het Juridisch loket.... en naar schuldhulp.
Als je al beslag op je uitkering hebt had je misschien eerder actie moeten ondernemen?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door prem »

Je moet je je schulden betalen maar om nou een oud bankje mee te nemen en een t.v. waar je je een liesbreuk aan tilt, ( is er nog een met een kont neem ik aan), is wat over de top.
Betalen gaat sowieso niet meer als ze de antieke desktop meenemen...mooi excuus!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door kweenie »

Een paar tientjes zijn meer dan niets. Is dus ook voor de schuldeisers beter dan niets krijgen. Als je zegt dat ze dit net zo goed niet zouden kunnen verkopen, waar zou je dan de grens moeten trekken? 100 euro? 200? 500?

De schuldeisers zullen dit ook niet voor de lol doen. Er zal al een heel traject aan vooraf zijn gegaan. Sneu voor TS, maar vooral niet handig om het zo ver te laten komen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:Een paar tientjes zijn meer dan niets. Is dus ook voor de schuldeisers beter dan niets krijgen.
Wat denk je dat het kost om die paar tientjes te kunnen innen? Als de opbrengst zo laag is als TS aangeeft, dan houden schuldeisers daar helemaal niets aan over.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door witte angora »

Aangezien de deurwaarder ook niet voor niets werkt, en als eerste geld uit het geheel weghaalt, wordt de schuld alleen maar groter. De enige die er beter van wordt (extra klus) is de deurwaarder. Niet de TS of de schuldeisers.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Aangezien de deurwaarder ook niet voor niets werkt, en als eerste geld uit het geheel weghaalt, wordt de schuld alleen maar groter. De enige die er beter van wordt (extra klus) is de deurwaarder. Niet de TS of de schuldeisers.
Het is de keuze van de schuldeisers om tot verkoop over te gaan, dus ze zullen er wel wat aan overhouden.

Kirstenp80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:51

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Kirstenp80 »

Er ligt al jaren een beslag op mijn uitkering, en voordat Yards kwam om beslag te leggen op inboedel, zijn er 2 andere deurwaarders geweest die beslag erop wilde leggen, die hebben gekeken, gezegt, is niks waard, leggen we geen beslag op, heb ze de situatie uitgelegd, en hebben zich aangesloten bij de deurwaarder die beslag op uitkering had gelegd.

maar goed, schuldhulp, ik wilde er eigenlijks niet heen omdat ik volledig schuldig ben in het maken van die schulden, en als ik kon, zou ik ze willen betalen. Schuldhulp en waarschijnlijk dan wsnp, omdat er altijd schuldeisers zijn die niet mee willen werken aan het traject, zou betekenen dat ik na 3 jaar uit de schulden ben en de schuldeisers krijgen amper een cent, terwijl ze er wel recht op hebben.

Nu met de dreigende verkoop, kosten 800 euro, over een inboedel die mischien 50 euro oplevent, zou betekenen dat mijn schuld bij Yard twee keer zo hoog wordt dan dat ie nu is, zal ik wel moeten.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Het is de keuze van de schuldeisers om tot verkoop over te gaan, dus ze zullen er wel wat aan overhouden.
Als de door TS genoemde bedragen kloppen , dan is het enige dat schuldeisers hier aan overhouden, het "goede" gevoel dat huis TS leeg gehaald is.

...en als deurwaarder meer kost dan opbrengst inboedel, volgt een extra rekening voor schuldeiser.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Kirstenp80 schreef:... en als ik kon, zou ik ze willen betalen.
Meestal kan men meer als men doet. Als u werkelijk zoveel schuld hebt gemaakt, ga dan eens echt op de blaren zitten. Ga werken en ga zeer zuinig leven.
In die tv programmas zie ik mensen met diepe schulden gewoon door paffen, eten laten ze bezorgen door de appie heijn (in plaats van naar de aldi te gaan met de fiets) en de smartphone met het dure abonnement daar kunnen ze ook niet zonder.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door gilas »

Kirstenp80 schreef:maar goed, schuldhulp, ik wilde er eigenlijks niet heen omdat ik volledig schuldig ben in het maken van die schulden, en als ik kon, zou ik ze willen betalen. Schuldhulp en waarschijnlijk dan wsnp, omdat er altijd schuldeisers zijn die niet mee willen werken aan het traject, zou betekenen dat ik na 3 jaar uit de schulden ben en de schuldeisers krijgen amper een cent, terwijl ze er wel recht op hebben.
Je had ook gewoon deze misplaatste eigenwijze houding kunnen laten varen en meteen naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
Het maakt de schuldhulpverlening weinig uit of je nou zelf wel of niet schuldig bent aan de schulden,als je maar laat zien dat je wil werken aan je schulden.
Dikke kans dat je nu inderdaad in de WSNP komt omdat je al een beslaglegging hebt op je uitkering en de gewone schuldhulp je nu niet meer kan helpen.
Het is zelfs de vraag of je met je beslaglegging in de WSNP komt omdat het eigenlijk al te ver is gegaan maar mocht je in het aanvraagtraject komen,zorg dan dat je laat zien dat je weet dat het je fout is en dat je er echt wat aan wil doen.

Kirstenp80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:51

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door Kirstenp80 »

werken, ik soliciteer gemiddeld 10 keer per week en nee niet alleen maar reageren via internet, ik ga langs bedrijven om persoonlijk mijn solicitatiebrief en cv te overhandigen, maar er is gewoon geen werk, behalve dagjes werk en de verdiensten worden afgetrokken van de uitkering, ik laat geen eten bezorgen, ga naar de aldi en lidl en loop aanbiedingen af, koop geen dure kleding en schoenen, ga naar kringloop winkels, en dat doe ik wanneer iets echt af is, zoals mijn 2 spijkerbroeken nu echt af zijn, gaten zitten erin.
Ik heb geen telefoon, alleen internet, wat incl is met de kamer die ik huur, maar geen telefoon, heb geen mobieltje, wanneer ik echt moet bellen, koop ik een klein skype tegoed om dat te doen.

Je hebt wel gelijk dat ik eerder naar schuldhulp had gemoeten, maar ga ik maandag direct doen, alle papieren al bijelkaar gezocht.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als je al beslag op je uitkering hebt had je misschien eerder actie moeten ondernemen?
Mijn ervaring met schuldhulpverlening is dat een eenvoudig briefje naar de deurwaarder, waarin je de deurwaarder laat weten dat je geen bezittingen hebt, helpt. Vraag ze mee te doen aan de beslaglegging op je inkomen. Je kan dit alsnog doen. Dit voorkomt de kosten van een openbare veiling. De deurwaarder mag dit redelijk verzoek niet weigeren. Gaan ze toch door met de openbare verkoop dat weet ik nog wel een paar manieren om dit te stoppen. In dat geval stuur me een PM.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel, waarde nihil

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het is beter beslaglegging op je bezittingen te voorkomen door tijdig maatregelen te nemen. Een manier on dit te doen is je eigendommen te verpanden aan een vriend of familielid waarbij je al een bestaande schuld hebt. Die schuld moet minstens even groot, of groter zijn dan de waarde van de te verpande bezittingen. Doe dit voordat er een executoriale titel is van de schuldeisers, anders zou dit gezien kunnen worden als paulianeus handelen.(andere schuldeisers benadelen) Dus niet aan te bevelen voor TS omdat er al beslag op inkomen is).Je maakt een officiële lijst met al je bezittingen die duidelijk omschreven zijn: merk, type nummer enz. Je voegt deze toe als bijlage van de pand akte, waarvan je voorbeelden op Google kan vinden. Deze laat je tekenen door de pandgever en door je zelf, waarna je deze bij de belastingdienst in Rotterdam kosteloos laat registreren.

Gesloten