LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslag leggen op mijn bankrekening.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Vinhbao
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2020 20:45

Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door Vinhbao »

Ik heb sindskort een brief van de deurwaarder ontvangen, met daarin dat ze een beslag wil leggen op mijn bankrekening.
Ik heb een studieschuld en heb een betalingsregeling lopen bij deze deurwaarder. Ik betaal ze elk maand netjes, maar sinds
26 augustus 2020 heb ik een brief ontvangen dat ze beslag wil leggen op mijn bankrekening. Uit het niets heb ik deze brief gekregen. Ik heb geen achterstand op mijn betalingsregeling, ik betaal ze gewoon netjes zoals afgesproken dus ik begrijp niet waarom ik deze brief heb ontvangen. Of is deze brief gewoon een waarschuwing, of willen ze gewoon dat ik maandelijks meer ga betalen? Ik weet het echt niet, misschien weet iemand het. Graag reactie.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2020 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door kweenie »

De enige die dit zal weten is de deurwaarder. Dus maandag even contact opnemen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
06 sep 2020 11:09
Geen contact opnemen met adresgegevens uit de brief of mail. Kan zomaar oplichtingspoging zijn. En dan bel je met de verkeerde.

Eerst zou ik DUO bellen en vragen waarom zij incassoburo hebben ingeschakeld. Terwijl jij gewoon maandelijks je schuld afbetaalt.
Misschien hebben zij fout gemaakt of iets vergeten in hun administratie.
TS geeft toch aan dat DUO de schuld uit handen heeft gegeven aan een deurwaarder en dat hij met deurwaarder een regeling heeft lopen, waarom zou hij dan DUO moeten bellen om te vragen waarom ze een deurwaarder (geen incassobureau) hebben ingeschakeld? Hij weet de rede toch.....

Zou gewoon de deurwaarder bellen en navraag doen waarom ze een bankbeslag willen leggen terwijl jij je afspraken over het aflossen nu nakomt.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien duo de zaak aan een deurwaarder heeft gegeven en TS daar een betalingsregeling mee heeft is de deurwaarder hierover te benaderen en niet DUO.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door moederslink »

Inderdaad, als dit klopt heeft DUO de zaak uit handen gegeven en moet je de deurwaarder contacten en niet DUO , zij staan er nu buiten.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar kijk op internet of het telefoonnummer in de brief van diedeurwaarder overeenstemt met de gegevens van dat deurwaarderskantoor op internet.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Inderdaad, neem contact op met de deurwaarder waarmee je je afbetalingsregeling hebt afgesproken. Hij zal ongetwijfeld weten waarom de brief is verstuurd, als hij bij hem vandaan komt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door kuklos »

Bel de deurwaarder. Op basis van de informatie die hier gegeven is kunnen wij ook niet weten waarom er beslag wordt gelegd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
06 sep 2020 12:19
@sylvester het is toch beter om direct contact op te nemen met de organisatie waar je je schuld aan aflost? Incassobureaus en deurwaarders zijn tussenpersonen.
Nee, dat is juist iets wat je pertinent niet moet doen. De oorspronkelijke schuldeiser heeft vaak geen flauw idee van wat er speelt in zijn dossiers - dat heeft hij immers niet voor niets uitbesteedt aan de gerechtsdeurwaarder. De verkeerde partij gaan bellen levert slechts onnodige ruis op.

TS moet gewoon even de deurwaarder bellen op het hem bekende telefoonnummer, of even inloggen in zijn mijn-omgeving.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Beslag leggen op mijn bankrekening.

Ongelezen bericht door Radar »

Leestekens toegevoegd aan bericht van TS en berichten van andere gebruikers over het gebrek hieraan zijn verwijderd. Graag weer ontopic. Fijne dag! ^YB

Gesloten