LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag op roerende zaken...wat nu..?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

hallo

ik heb een aantal jaar geleden een schuld opgebouwd. Er is toen uiteindelijk een betalingsregeling met de deurwaarder getroffen waar ik me geruime tijd aan heb gehouden en de schuld is aanzienlijk geslonken.

Helaas ben ik zo dom geweest om de betalingen te laten verzaken...ik hoorde niets meer van de deurwaarder en dacht, heel naief, 'geen slapende honden wakker maken'. Na ruim een jaar niets gehoord te hebben krijg ik vandaag een brief dat ze over anderhalve week langskomen om mijn spullen in beslag te nemen. Nu zie ik wel in dat het ontzettend dom van me geweest is om de boel te laten versloffen..

het gaat nog om een bedrag van ongeveer 600 euro. In de brief word het bedrag niet genoemd, noch de mogelijkheid om voor die tijd te betalen waardoor de inbeslagname niet door gaat. Het staat er alsof het hoe dan ook gaat gebeuren en ik ben nu best wel bang...

ik ga ze maandag uiteraard meteen bellen maar misschien is hier iemand die me gerust kan stellen? Als ik voor die dag betaal kan ik dan de inbeslagname voorkomen? En kunnen ze er in dat jaar weer allerlei kosten bovenop hebben gedaan waardoor het bedrag aanzienlijk hoger is geworden?

alvast bedankt

bert incasso
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 apr 2008 20:38

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door bert incasso »

Het ligt denk ik ook wel aan de behandelaar of die als nog accoord gaat. Maar het enige doel dat zij hebben is om de vordering te incasseren en niet je spullen in beslag nemen, tenzij je iets hebt gekocht op basis van huurkoop bijvoorbeeld. Dan nemen ze niks in beslag, maar komen gewoon hun eigendom terug halen. Indien het betaald is dan hoeven zij niet meer langs te komen.

Het lijkt mij wel zo dat er gewoon nog iets te regelen valt, maar de vordering zal wel wat hoger zijn. Vermoedelijk geen honderden euro's meer of zo. Maar rekening maar op zo'n € 100 of zo aan rente en wat informatie kosten.

In het ergste geval moet je alles 1 dag van te voren hebben voldaan. Misschien is een regeling nog bespreekbaar, maar dan wel 1 waarbij het ook echt op korte termijn is voldaan. Dus geen € 50 p/m, maar minimaal de helft aanbetalen en voor het restant een regeling voor max een paar keer.

Dus maak je vooral geen zorgen. Geniet nog even van het weekend en neem gewoon contact op met hun. Maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag. Laat je nog weten wat er uit is gekomen?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door antonh »

Ja :D ja :?
Dus maak je vooral geen zorgen. Geniet nog even van het weekend en neem gewoon contact op met hun.
Volgende week ben je je spullen kwijt :( :(

Wat een onzin schrijf je bert incasso.
Het is gewoon nu alles betalen plus kosten of beslag.
De tijd van overleg is voorbij.

leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

bedankt voor je snelle reactie bert!
klinkt inderdaad logisch wat je zegt...ik probeer er ook een beetje vanuit te gaan dat er nog iets te regelen valt.
Ik ben student en woon op kamers en ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze voor mijn spulletjes 100 euro kunnen krijgen...wat het voor hun niet aanlokkelijk zou maken om mijn spullen mee te nemen. Maar ja daar gaat het ze natuurlijk niet om..

ik heb nog even in mijn (slechte) adminustratie gezocht en zie dat hun laatste brief van maart vorig jaar is. In die brief dreigden ze ook al met een inbeslagname, er stond geen datum van langskomen bij, maar wel een mogelijkheid tot per kas betalen om het te voorkomen..
dat staat er nu dus niet bij ( ben er nog niet echt gerust op )

ik zal in dit topic even posten over mijn ontwikkelingen volgende week, hopelijk loopt het goed af :wink:

leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

wat bedoel je precies Anton...?
dat ik mijn spullen ook kwijt ben als ik voor die tijd betaal..?
het gevoel dat mijn rechten voorbij zijn had ik ook al een beetje... :?
maar als ik zeg maar maandag betaal komen ze dan alsnog langs?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door antonh »

@ leetah83,
als je maandag betaald heb je waarschijnlijk kans dat je ze niet ziet.
maar anders ben je alles kwijt hoor.
Of het nu maar € 100,00 is of meermaakt ze niets uit.
En of je student bent of niet.
Ze kunnen ook op het geld van je beurs beslag leggen hoor.

Maar die reactie van bert incasso vondt ik onzin.

:? :?
Dus maak je vooral geen zorgen. Geniet nog even van het weekend en neem gewoon contact op met hun.
Is dat genieten omdat je je spullen nog even hebt :?: :?:

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door D@J »

Als antonh ervaring in de incasso/ deurwaardersbranche zou hebben zou die goed weten dat bij een aankondiging beslag er nog voldoende mogelijkheden zijn om onder een dergelijk beslag rz uit te komen....

bert incasso
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 apr 2008 20:38

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door bert incasso »

Is gewoon onzin wat antonh schrijft. Gewoon maandag even bellen en een betalingsafspraak maken. En als je het direct overmaakt is het opgelost. Je kan nu toch niks doen en heeft geen zin om daar over na te denken. Maandag ochtend ff bellen en dan verder kijken.

Daarnaast mag er helemaal geen beslag worden gelegd op je studiebeurs. Ook al onzin. Misschien een bankbeslag, maar goed studenten staan ook altijd rood dus treft het geen doel.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door antonh »

@bert incasso,

wat denk je waarom beslag gelegd gaat worden?
Echt niet omdat het een student is hoor.
Gewoon kort weg gezegd, er is een schuld die betaald moet worden.
Gewoon maandag even bellen en een betalingsafspraak maken
Gewoon bellen?
Er was al een betalings afspraak.
Maak het toch niet mooier dan het is.

leetah83 heeft gewoon een schuld waar ze een jaar niets meer aan betaald heeft, (slapende honden niet wakker maken, schrijft ze zelf).
En of ze nu wel of niet iets gehoord heeft de schuld is er.

bert incasso kan lekker schrijven van
Is gewoon onzin wat antonh schrijft.
En een bankbeslag is makkelijk hoor.
Als dat gebeurt worden alle inkomsten meteen ingepikt dus ook de studie beurs!
En dan hebben ze heel snel hun geld.

leetah83 probeer maandag te betalen en dat zal inclusief kosten zijn.
Dan ben je er waarschijnlijk van af, die domme dingen van gewoon even bellen en een regeling treffen.............., die tijd is waarschijnlijk al lang voorbij.
Probeer er zo snel mogelijk van af te komen.

Ik heb geen ervaring met de deurwaarders/incassobranche.
Maar weet wel als de deurwaarder komt is het tijd om te betalen.
En vorig jaar is er al aangekondigt dat er een beslag komt.
Dus er was tijd genoeg.

Ik ben benieuwd water gebeurtt.

leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

ik ga maandag meteen bellen en hoop dat er niet al teveel kosten zijn bijgekomen...
en ik reken idd niet op een betalingsregeling omdat die er al was..
misschien dat ze het me nog in twee keer laten betalen ( zou fijn zijn)
ik hoop in ieder geval op het beste..en dat ik er met de deurwaarder kan uitkomen.

ik hou jullie op de hoogte

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je schrijft ook: "Ik ben student en woon op kamers en ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze voor mijn spulletjes 100 euro kunnen krijgen...". Het vervelende is dat je spullen in de verkoop waarschijnlijk heel weinig opbrengen, maar als je ze niet meer hebt en je moet ze opnieuw (tweedehands) kopen, dan ben je toch een hoop geld kwijt.

Maar ik neem aan dat je (op het moment dat ze langskomen) geen spullen op je kamer hebt waar je erg aan gehecht bent (bijvoorbeeld CD's of boeken).

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door wiltin »

Ook tussen het beslag en de daadwerkelijke openbare verkoop is nog tijd om te betalen echter dan komen er wel flink wat kosten boven op.

bert incasso
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 apr 2008 20:38

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door bert incasso »

Sommige deurwaarders laten expres een vordering 1 jaar stil liggen om dan maar eens verder te kijken. Het heeft geen zin om oneindig door te gaan indien er geen verhaal is (lees : inkomen of bezittingen)

Antonh roept allerlei dingen maar je schrijft ; Ik heb geen ervaring met de deurwaarders/incassobranche dus dat zegt al genoeg.

Gewoon morgen even bellen en vragen wat er nog mogelijk is. Een regeling van € 50 zal niet mogelijk zijn, tenzij degene erg coulant is. Indien maandag alles is voldaan is er niks aan de hand. Maar kom deze keer wel je afspraak na en betaal het op korte termijn.

Marc37
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 15:08

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door Marc37 »

Beslag roerende zaken betekend in de praktijk dat de deurwaarder uw spullen komt opschrijven en dit in een proces-verbaal verwerkt. De aankondiging ontvangt u op tijd. Mocht er niet worden opengedaan dan laat de deurwaarder een nieuwe aankondiging achter. Dit keer echter met de politie en slotenmaker. Doorgaans hebben deurwaarderskantoren een giga achterstand met zulk soort zaken en het kan soms wel 7 á 8 maanden duren voordat u een eerste aankondiging krijgt voor beslag roerende zaken, ná de laatste aanmaning. Dus nooit denken dat de zaak daar niet meer behandeld wordt, want het staat gewoon ergens in een kast op zijn beurt te wachten.

Het beste is toch om weer contact op te nemen voor een regeling, daar de deurwaarder zelden tot nooit over zal gaan tot verkoop, in de praktijk gebeurt dit zelden. Tenzij het zo een waardevolle inboedel is dat een verkoop wel iets kan gaan opleveren.

Deurwaarderskantoren zullen altijd wel een regeling afspreken onder verband van beslag roerende zaken.

Mocht u dan niet betalen, dat krijgt u een aanplakker, maar de advertentie wordt zelden geplaats.

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door D@J »

Helemaal met bert eens... Spreekt enkel indien gij verstand van zaken hebt... :idea:

Zoals al gezegd, aankondiging beslag en daadwerkelijk beslag zit sowieso ook al een tijdje tussen. Het dossier dient in een route gepland te worden, en mocht er uiteindelijk beslag gaan worden gelegd, is het nog maar de vraag of degene wordt aangetroffen. Zo niet, is er sprake van vergeefs beslag en gaat dossier herhaald de "route" in en tzt zal er met behulp van politie en slotenmaker beslag worden gelegd.. Al met al, voldoende tijd om in de tussentijd nog iets met de deurwaarder te regelen.. Maandag eventjes bellen, en een nieuwe regeling treffen, waarbij een opmerking "ik maak vandaag alvast € ... over en daarna zal ik maandelijks weer €.. gaan betalen"

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door antonh »

@bert incasso,
dit is pas grote onzin wat jij schrijft!
Dus maak je vooral geen zorgen. Geniet nog even van het weekend en neem gewoon contact op met hun.
En laat mij dan maar allerlei dingen roepen.
Het is wel een schuld die betaald moet worden.
En wat ik wel vreemd vind is dat er een jaar geleden beslag gelegd zou worden en men nu komt.
Neemt de schuldeiserdaar gewoon genoegen mee?

Sommige deurwaarders laten expres een vordering 1 jaar stil liggen om dan maar eens verder te kijken. Het heeft geen zin om oneindig door te gaan indien er geen verhaal is (lees : inkomen of bezittingen)
En beslag op bankrekening kan ook en dat is ze haar studie financiering gewoon kwijt en dat is inkomen!
En alle inkomsten gaan dan eerst naar de deurwaarder.

En gelukkig heb ik er niets mee te maken prive!
Maar zakelijk wordt er wel vaker een deurwaarder gestuurd als er niet betaald wordt.

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door D@J »

En alle inkomsten gaan dan eerst naar de deurwaarder.

Dat geldt enkel voor bepaalde derdebeslagen, waaronder niet het bankbeslag..

leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

vanochtend gebeld.
bedrag was een stuk lager dan ik had verwacht, er is in een jaar tijd helemaal niets bijgekomen ( wonderbaarlijk!) Ik heb meteen alles in een keer betaald en nu is de zaak afgehandeld.
ik was ontzettend opgelucht! het is allemaal heel erg meegevallen, bedankt voor jullie steun hier...Bert incasso, je zat dus goed :wink:
ik heb mijn les hierin wel geleerd, hoop ik en ben blij dat geen van mijn rampscenario's ( en die van sommige medeposters) zijn uitgekomen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door rene117 »

vraag wel een brief van hun dat het bedrag inzijn geheel is afgelost
voor dat uw weer een bedrag aan uw broek krijg van hun

leetah83
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:53

Re: beslag op roerende zaken...wat nu..?

Ongelezen bericht door leetah83 »

heb ik gedaan.
als het goed is ontvang ik morgen de bevestigingsbrief dat de zaak afgehandeld is.

Gesloten