LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
saraarab
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2017 19:30

Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door saraarab »

Beste Radar,

Ik heb een vraagje inzake LAVG gerechtsdeurwaarde. Ik heb een brief ontvangen dat er een bedrag openstaat. Het bedrag betreft €0.27. Ja u leest het goed. Ik heb jaren niks gehoord en er schijnt dus een hoofdsom van €0.27 open te staan. Nu heeft LAGV executoriaal beslag gelegd. Het totaal bedrag is nu €579,66. Mijn vraag is hoe inhemelsnaam kan een bedrag van €0.27 naar een executoriaal beslag worden gelegd????

Met vrienelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2017 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door sjohie »

saraarab schreef:Beste Radar,

Ik heb een vraagje inzake LAVG gerechtsdeurwaarde. Ik heb een brief ontvangen dat er een bedrag openstaat. Het bedrag betreft €0.27. Ja u leest het goed. Ik heb jaren niks gehoord en er schijnt dus een hoofdsom van €0.27 open te staan. Nu heeft LAGV executoriaal beslag gelegd. Het totaal bedrag is nu €579,66. Mijn vraag is hoe inhemelsnaam kan een bedrag van €0.27 naar een executoriaal beslag worden gelegd????

Met vrienelijke groet,
Dat kan niet zonder een behoorlijk lang voortraject, inclusief uitspraak van een rechter meen ik zelfs, waar je niks over schrijft, dus dan wordt het lastig voor een derde, zeg een lid van dit forum, om hier iets definitiefs over te zeggen. :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, dit hoge bedrag kan nooit zomaar uit de lucht zijn komen vallen.
Verder zal de gerechtsdeurwaarder wel kunnen uitleggen via hun rekening hoe het bedrag is samengesteld.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er is beslag gelegd, dus er is een vonnis. Verder kopieer ik maar even uit een ander topic:
Ik zou het simpel houden: stuur een (aangetekende) brief naar heb waarin je bij gebrek aan wetenschap ontkent iets schuldig te zijn en eis onderbouwing van de vordering middels een specificatie alsmede een kopie van alle aan jou verzonden en/of betekende stukken. Geef aan dat je beslaglegging zonder voorafgaande beantwoording van jouw brief onrechtmatig acht en dat je dan een klacht zult indienen en een executiegeschil zult starten.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

oftewwel, vraag ze naar de bewijzen van de onderliggende schuld en bij wie deze schuld ligt???

grote kans dat dit weer een of andere truc is om je knip leeg te trekken...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door crazyme »

Vertel eerst eens het hele verhaal. Voor 27 cent gaat alleen een waanzinnige naar de rechter en zal alleen een waanzinnige rechter loonbeslag leggen.

Met een half verhaal kunnen we je niet helpen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door witte angora »

De postzegel voor de eerste herinnering is al duurder dan de vordering. Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal eerlijk gezegd. Ik ben er ook wel benieuwd naar hoe dit nu zit.

atlas1302

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Jaren geleden stond er denk ik 27 cent open, dat is de hoofdsom. Nu er jaren voorbij zijn gegaan met aanmaningskosten, deurwaarderkosten, gerechtskosten etc. is het bedrag opgelopen tot 579.66 euro, zo lees ik het.

In de afgelopen jaren heeft TS waarschijnlijk hier niks over gehoord, adreswijziging misschien, en is ze bij verstek veroordeeld.

Of TS heeft in de afgelopen alles over haar kant laten gaan en gedacht, wie gaat er nu beslag leggen voor 27 cent.

Nu ben ik ook zeer benieuwd hoe het echt in elkaar steekt, 27 cent.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door sylvesterb »

atlas1302 schreef:Jaren geleden stond er denk ik 27 cent open, dat is de hoofdsom. Nu er jaren voorbij zijn gegaan met aanmaningskosten, deurwaarderkosten, gerechtskosten etc. is het bedrag opgelopen tot 579.66 euro, zo lees ik het.

In de afgelopen jaren heeft TS waarschijnlijk hier niks over gehoord, adreswijziging misschien, en is ze bij verstek veroordeeld.

Of TS heeft in de afgelopen alles over haar kant laten gaan en gedacht, wie gaat er nu beslag leggen voor 27 cent.

Nu ben ik ook zeer benieuwd hoe het echt in elkaar steekt, 27 cent.
Staat er niet gewoon nog € 0,27 open van de hoofdsom die voorheen veel hoger was. En dient TS nog de € 0,27 + aanmaningskosten, deurwaarderkosten, gerechtskosten etc. te voldoen?

TS reageert niet meer, dus eigenlijk weinig zin om nog antwoorden te geven zonder alle informatie.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
Staat er niet gewoon nog € 0,27 open van de hoofdsom die voorheen veel hoger was. En dient TS nog de € 0,27 + aanmaningskosten, deurwaarderkosten, gerechtskosten etc. te voldoen?

TS reageert niet meer, dus eigenlijk weinig zin om nog antwoorden te geven zonder alle informatie.
Dat is inderdaad een vraag die bij mij op kwam. Maar zonder verdere info kunnen we hier niks, dus het topic kan net zo makkelijk gesloten worden, als de ts inderdaad niet meer terug komt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
sylvesterb schreef:
Staat er niet gewoon nog € 0,27 open van de hoofdsom die voorheen veel hoger was. En dient TS nog de € 0,27 + aanmaningskosten, deurwaarderkosten, gerechtskosten etc. te voldoen?

TS reageert niet meer, dus eigenlijk weinig zin om nog antwoorden te geven zonder alle informatie.
Dat is inderdaad een vraag die bij mij op kwam. Maar zonder verdere info kunnen we hier niks, dus het topic kan net zo makkelijk gesloten worden, als de ts inderdaad niet meer terug komt.
TS is vandaag al terug geweest maar reageert niet meer.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Vertel eerst eens het hele verhaal. Voor 27 cent gaat alleen een waanzinnige naar de rechter en zal alleen een waanzinnige rechter loonbeslag leggen.

Met een half verhaal kunnen we je niet helpen.
Een rechter legt geen beslag, dat doet de gerechtsdeurwaarder.

Het gebeurt vaak dat er een kleine hoofdsom of zelfs geen hoofdsom in het vonnis staat. Voorbeeld (even met makkelijke bedragen): er is een vordering van 500 euro. Daar komt 50 euro incassokosten bij. Er wordt niet tijdig betaald, dus er wordt gedagvaard. Er komen dan dus proceskosten bij. Betrokkene denkt "****" en maakt gauw even die 550 euro over. De deurwaarder geeft dat keurig aan de rechter door. Resultaat: een vonnis met een hoofdsom van 0 euro, maar wel met een proceskostenveroordeling. En als je dan weer je kop in het zand steekt loopt de meter weer aardig op.

Ik heb jaren geleden een vordering met een hoofdsom van 0,10 euro geïncasseerd middels meerdere beslagen. Totaal nadien betaalde bedrag: bijna 1300 euro. Bizar? Ja, best wel...

Ik ben LAVG Zat
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2018 15:15

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Ik ben LAVG Zat »

Ik ben deze gasten echt zat aan het worden. De laatste 6 maanden word ik gebombardeerd met brieven over verschillende zaken. Zaken van 7 jaar oud, zaken die niet op mijn naam staan, zaken waarvan ik van de orginele eiser nooit een herinnering of wat dan ook heb gehad. Deze Schoften verdienen echt een pak slaag. Ze kopen al deze vorderingen waar niets gedaan mee kan worden voor een habbekrats op en denken dan bij jou alles te komen innen. Als jullie meelezen daar in Groningen, dan heb je echt de verkeerde voor jullie. Ik heb mijn advocaat deze dingen laten behandelen. Maar als ze blijven scjrojven denk ik toch dat ik naar Groningen rijd met een paar MAATEN

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u beter met mate reageren om de problemen op te lossen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door berndv »

Ik ben LAVG Zat schreef:
14 dec 2018 16:23
Ik ben deze gasten echt zat aan het worden. De laatste 6 maanden word ik gebombardeerd met brieven over verschillende zaken. Zaken van 7 jaar oud, zaken die niet op mijn naam staan, zaken waarvan ik van de orginele eiser nooit een herinnering of wat dan ook heb gehad. Deze Schoften verdienen echt een pak slaag. Ze kopen al deze vorderingen waar niets gedaan mee kan worden voor een habbekrats op en denken dan bij jou alles te komen innen. Als jullie meelezen daar in Groningen, dan heb je echt de verkeerde voor jullie. Ik heb mijn advocaat deze dingen laten behandelen. Maar als ze blijven scjrojven denk ik toch dat ik naar Groningen rijd met een paar MAATEN
Maar ik lees nergens in uw verhaal dat u de vorderingen betwist, alleen dat u niet lastig gevallen wenst te worden. Nu is dit over het algemeen denk ik wel geldig voor de meesten onder ons. Lastig vallen is niet fijn, dus ik denk niet dat iemand dat zou willen, om welke reden dan ook.

U kunt inderdaad met "een paar MAATEN" naar Groningen rijden. Hoewel het denk ik constructiever is om die "MAATEN" thuis te laten, dan zult u vermoedelijk meer gedaan krijgen, of in ieder geval een beter resultaat boeken en waarschijnlijk diezelfde dag ook nog weer gewoon naar huis mogen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Beslaglegging, dan heb je de rechtszaak al gehad en zal de rekening ondertussen meer dan € 0,27 zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik ben LAVG Zat schreef:
14 dec 2018 16:23
...zaken waarvan ik van de orginele eiser nooit een herinnering of wat dan ook heb gehad.
Dus wel een factuur?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja van dat dreigement zullen ze niet onder de indruk zijn. Doet uw zaak ook niet goed. Ik snap dat dit in een emothioneel moment makkelijk eordt gezegd maar bij contact met dit soort instanties is het belangrijk om uw emotie "uit te schakelen" zodat u rationeel kunt denken.
Daarbij er is dus al een vonnis dus de rechter vond het niet een belachelijke vordering
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 dec 2018 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor die beslaglegging toch wel een dagvaarding ontvangen?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beslaglegging LAVG vanwege openstaand bedrag van 27 cent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben LAVG Zat schreef:
14 dec 2018 16:23
Ik ben deze gasten echt zat aan het worden. De laatste 6 maanden word ik gebombardeerd met brieven over verschillende zaken. Zaken van 7 jaar oud, zaken die niet op mijn naam staan, zaken waarvan ik van de orginele eiser nooit een herinnering of wat dan ook heb gehad. Deze Schoften verdienen echt een pak slaag. Ze kopen al deze vorderingen waar niets gedaan mee kan worden voor een habbekrats op en denken dan bij jou alles te komen innen. Als jullie meelezen daar in Groningen, dan heb je echt de verkeerde voor jullie. Ik heb mijn advocaat deze dingen laten behandelen. Maar als ze blijven scjrojven denk ik toch dat ik naar Groningen rijd met een paar MAATEN
Je schrijft aantoonbare leugens. Waarom zou ik de rest dan serieus nemen?

Gesloten