LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
didymus2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2020 10:00

Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Ongelezen bericht door didymus2 »

Ik heb momenteel geen vaste woon of verblijfplaats, wel een briefadres door de gemeente toegekend gekregen bij een familielid.
Als het goed is kan op een briefadres geen beslaglegging plaatsvinden.

Maar als ik tijdelijk voor een maand een kamer huur via een Airbnb boeking kan een deurwaarder dan eventueel beslag leggen op spullen die van de Airbnb verhuurder zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Ongelezen bericht door berndv »

didymus2 schreef:
01 jul 2020 10:10
Maar als ik tijdelijk voor een maand een kamer huur via een Airbnb boeking kan een deurwaarder dan eventueel beslag leggen op spullen die van de Airbnb verhuurder zijn
nee, dat kan normaliter niet.

Maar waarom niet in gesprek gaan met de deurwaarder? Als u voor een maand een airbnb kunt huren, is er ook geld, dus zou een eventuele schuld toch ook afbetaald kunnen worden? Desnoods in een regeling? Volgensmij bijten de meeste deurwaarders niet, en eigen initiatief wordt vaak wel gewaardeerd. Natuurlijk kunt u zich ook blijven verstoppen, in de hoop dat het vanzelf overwaait, maar ik zou gewoon zelf het initiatief nemen.

HansdenVB

Re: Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Volg de tip van Berndv op en ga in gesprek als ze geen beslag op goederen kunnen leggen volgt beslag op eventueel inkomen en bankrekening.

didymus2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2020 10:00

Re: Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Ongelezen bericht door didymus2 »

Dank voor het antwoord. Er is momenteel nog geen sprake van een beslaglegging. Ik kan op het moment nog financieel voor een korte tijd iets betaalbaar huren en daarna zal ik mij aanmelden als dakloze bij een opvang. Het voornaamste is dat ik niet wil dat een verhuurder mogelijke problemen ondervindt door mij.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beslaglegging mogelijk in gehuurde Airbnb woning?

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
01 jul 2020 13:06
didymus2 schreef:
01 jul 2020 10:10
Maar als ik tijdelijk voor een maand een kamer huur via een Airbnb boeking kan een deurwaarder dan eventueel beslag leggen op spullen die van de Airbnb verhuurder zijn
nee, dat kan normaliter niet.
Iets genuanceerder: het kan wel degelijk, maar het gebeurt niet snel. Maar de beste oplossing is inderdaad: ga in gesprek en regel iets.

Gesloten