LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslaglegging.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sellie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 12:57

beslaglegging.

Ongelezen bericht door Sellie71 »

Goedemiddag.
Vanmorgen kwam zonder aankondiging de deurwaarder van de GGN voor beslag op de huisraad. Na de uitspraak van de rechter ben ik nog in onderhandeling over een betalingsregeling alleen gaan ze daar niet mee akkoord.Deze meneer nogmaals uitgelegd wat we allemaal aan het doen zijn (wegens ziekte van anderhalf jaar de inkomsten gehalveerd zijn of je nu 2600 pm heb of 1300 scheel heel veel en daardoor in de problemen geraakt) Nu hebben wij met de GGN al een betalingsregeling lopen van de gemeente van 200 euro in de maand en deze is met 4 maanden afgerond en daarna wil ik eigenlijk de KPN betalen. Deze is in loop van anderhalf jaar behoorlijk opgelopen met de rente. Alleen willen ze dit niet. Terwijl het lijkt mij deze meneer kan zien dat we het netjes betalen( GNN is toch GGN?)

Wat ik nu vreemd vind is dat hij als eerste over de auto begon, tja die is niet voor de deur want manlief heeft hem mee naar het werk. Maar een beslaglegging is toch door het hele huis en niet alleen de woonkamer?Ook heb ik van hem niet gehoord hoe nu verder? en liep hij zo de deur uit. Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken en hoe dat nu verder gaat? Krijg ik nog kans om te kijken of ik nog een regeling kan treffen van een minimaal bedrag? Waarom heeft die helemaal niks uitgelegd is dat ook niet nodig? word er heel onzeker van want ik wil echt wel betalen en het liefst gisteren dan vandaag maar kan nu niet..

Kan iemand mij uitleggen wat er nu kan gaan gebeuren zonder dreigende taal want daar word ik zo onzeker van. maar de kinderen moeten toch ook eten.

mvg

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ze hebben op dit moment alleen beslag gelegd op je inboedel. ze hebben een rapport opgesteld met al je spullen er op.

ze hebben nog geen papier met openbare verkoop opgeplakt toch?

zover ik weet kun je nu nog een regeling treffen.
dit zou ik dan ook vandaag nog doen.

schakel anders met spoed schuldhulpverlening in. of ga naar de gemeente en vraag om hulp.

verder hebben ze geen boodschap aan of je kinderen nu wel of geen eten hebben.

succes.

Sellie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 12:57

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door Sellie71 »

niet een echt rapport althans hij is de bank niet afgeweest... betalingregeling ben ik de hele tijd mee bezig maar de huur enzo moet toch ook echt betaald worden zonder dat we verder in de schullden komen. en van 60 euro per week wat ik nu over hou kan ik niks missen. Kunnen ze nu niet 4 maanden wachten. GGN is GGN toch? of zie ik dat verkeerd..
Er is nog niks geplakt in ieder geval. Ga er vanuit dat ik nog wel bericht krijg want nadat ik dat had gezegt over de betaling GGN was hij zo vertrokken zonder verder wat te zeggen... Liefst wil ik het zelf oplossen zonder de schuldhulpverlening het is alleen de GGN die we hebben lopen maar ja dan moeten ze wel meewerken..

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door gtp »

KPN is er toch ook? wat is ggn en/of gnn?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door ArneLH »

gtp schreef:wat is ggn en/of gnn?
Het deurwaarderskantoor.
In principe is een betalingsregeling een gunst, dus hier heb je geen recht op. Als KPN niet wil meewerken dan houdt dat op. Misschien kom je in aanmerken voor schuldsanering natuurlijke personen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U geeft aan via een andere betalingsregeling momenteel 200,- te betalen aan ggn. Is er misschien een mogelijkheid dat dit bedrag 200,- blijft maar dat ipv 200,- naar die ene vordering gaat er een splitsing gemaakt wordt. Vb 150,- naar nummer 1 en 50,- naar nr. 2. Dan zal het wel langer duren voordat nummer 1 ook afbetaald is.

Anders lijkt het mij echt wel tijd worden om schuldhulpverlening in te schakelen. Misschien kan gemeente u hierbij helpen om aan een goed adres te komen. Let wel op want hier zijn ook genoeg malafide bureaus onder te vinden. Heel triest maar misschien kunt u gebruik maken van een voedselbank. Als het nodig is, is het toch echt nodig.

Het volgende gaat heel zuur klinken, maar is helaas wel realiteit; zij hebben er echt lak aan hoe u uw kinderen te eten moet geven en hebben enkel oog voor de vordering die betaald moet en wel zo snel mogelijk.

@gtp:
https://www.ggn.nl/particulier

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door grun »

Sellie71 schreef:Vanmorgen kwam zonder aankondiging de deurwaarder van de GGN voor beslag op de huisraad.
Wat ik nu vreemd vind is dat hij als eerste over de auto begon, tja die is niet voor de deur want manlief heeft hem mee naar het werk.
Dat is niet vreemd. Van alle huisraad is de auto meestal het meeste waard, dat tikt meer aan dan de citruspers en de klokradio. Ik weet niet hoe groot de schuld is maar misschien houd je nog geld over zonder de auto. Kan manlief niet op de fiets, brommer of met het OV naar z'n werk?

Sellie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 12:57

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door Sellie71 »

heb nu eerst een e-mail gestuurd naar de GGN met het advies wat ik hier kreeg om bij de een wat minder te betalen zodat ik deze kan betalen.
Weet niet wanneer ik daar dan iets van hoor maar kan nu even niks meer doen. Beide dossiernummer vermeld en hopen dat ze snel iets laten horen.

Schuldhulpverlening is iets vind ik dan voor iemand die echt heel veel schulden heeft en wij hebben er twee dat is nogal een verschil. Heb altijd de vaste lasten betaald en ja die zijn wat hoger als je meer twee salaris had en dat is met een wat moeilijker maar we komen er wel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sellie71 schreef:Schuldhulpverlening is iets vind ik dan voor iemand die echt heel veel schulden heeft en wij hebben er twee dat is nogal een verschil. Heb altijd de vaste lasten betaald en ja die zijn wat hoger als je meer twee salaris had en dat is met een wat moeilijker maar we komen er wel.
Ja, en door die gedachte schakelen veel mensen pas schuldhulpverlening is als het eigenlijk al veel te laat is. In een vroeg stadium kan veel voorkomen worden. Het probleem is nu al heel erg nijpend.

Ik ga er van uit dat er 0,0 reserve is, anders was er beslag gelegd op een bankrekening of zou ik in ieder geval zo snel mogelijk de achterstanden inlopen als er reserve zou zijn. Er hoeft werkelijk maar dit (knipje met de vingers) te gebeuren of er ontstaan nieuwe schulden. Wat als iemand in het ziekenhuis belandt bijvoorbeeld even vallen met gladheid in de winter en een vieze botbreuk oploopt welke geopereerd moet worden? Ik weet niet wat uw stand van het eigen risico dit jaar is maar als die nog ongebruikt is en dat gebeurt dit jaar heeft u weer 170,- aan de broek hangen en als het 2 januari gebeurt gelijk 220,-. Hoe denkt u die dan te kunnen betalen ? Natuurlijk hoeft u hier niet te zetten wat de stand is van uw eigen risico, maar ik gaf dit voorbeeld even om eea te illustreren.

De goede schuldhulpverleningbureau's kunnen ook beter en harder onderhandelen met de schuldeisers. Op een gegeven moment is het "take it or leave it" en dan gaat er wel water bij de wijn vanuit de schuldeisers. Misschien kunnen ze er ook voor zorgen dat u sneller uit de schulden bent enz. Ik zeg altijd maar zo informeren hoeft niets te kosten maar wel even van te voren vragen of dat zo is.

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: beslaglegging.

Ongelezen bericht door tnt35 »

@Selly

Beslagleggingen zijn altijd nare dingen om mee te maken,
veelal voordat ze hier toe overgaan,is er al een hele poos overheen gegaan.
60 euro /week.
Dit is niet al te veel,misschien met spoed een baantje zoeken,al is het maar post rondrennen,hier is veel vraag naar bezorgers(ik weet dat het niet veel is,maar altijd meer dan nu)

Gesloten