LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsachterstand

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Eizo
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:27

Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door Eizo »

Hallo allemaal,
Ben pas nieuw hier en heb al een en ander gelezen. Alleen mijn probleem heb ik nog niet gevonden.

Afgelopen jan. kreeg ik een jaaroverzicht van mijn oude bankrek.
er was door een firma getracht geld af te schrijven. IVM een betalingsachterstand. Hebben liggen bellen en zijn er achter gekomen dat het ging om een bestelling van augustus vorig jaar. deze bestelling is echter nooit geleverd geworden. Hebben toen ook al liggen bellen. En dachten dat het geregeld was. Hebben nu een overzicht gekregen van ze en gezien dat het eerste bedrag 15 euro lager was dan het eind bedreag tot nu toe. alleen boven dit overzicht stond al een ander adres dan waarmee we staan ingeschreven. Ze zeggen dat ze brieven hebben geschreven. Als dit echter ook na het verkeerde adres is gegaan. Kunnen ze me dan verplichten om de openstaande rekening te betalen.
Ik heb nooit gewoond op het adres en ook nooit opgegeven als woonadres.

Had vandaag gebeld en dit hele verhaal verteld, en ze zouden dat wel nakijken bij de gemeente zoals ik zelf voorstelde. aangezien ik zelf het beste weet waar ik gewoond heb. Maar kan deze firma dat trouwens ook doen???

Belangrijkste wat ik wil weten is of ze me kunnen verplichten te betalen. Aangezien er waarschijnlijk aan hun zijde iets is misgegaan mbt de adres gegevens.

Met veel hoop wachtende

Eizo

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je weet zelf dat er een levering niet heeft plaatsgevonden. Kan het theoretisch zijn dat ze die spullen dan ook naar het verkeerde adres hebben verstuurd?

In dat geval hebben zij een fout gemaakt door niet de juiste gegevens te hanteren.

Maar dat lost je probleem niet op.

Jij hebt niet geleverd gekregen waar je om vroeg, maar men verlangt toch betaling.

Vooralsnog lijkt me het enige dat je nu kunt doen, die firma in kennis stellen dat je nooit de bestelde spullen hebt ontvangen. Je kan dat aannemelijk maken, omdat ook op je bankafschriften een onjuist adres is gebruikt. Als ZIJ dat adres als afleveradres hebben gebruikt, ligt de fout bij die firma, en niet bij jou.

Eizo
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:27

Re: Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door Eizo »

Dat hebben we reeds gedaan. En we zouden nog horen hoe het verder afgehandeld zou gaan worden.
Ik wilde ff weten wat mijn rechten cq plichten zijn en de mogelijk te nemen stappen van mijn kant uit.

bedankt alvast voor je reageren.

grtz

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als ze maanden later alsnog leveren en jij al verhuist bent, dan is dan jammer voor hun, zij moeten bewijzen dat ze geleverd hebben, wie geld wil moet ook voor de bewijzen zorgen.

Ze weten dus nu jou adres, en vraag het geleverde, en welke bezorg datum, als je niet hebt ontvangen, en ook niet via buren geleverd, dan is het jammer voor hun, laat je niet gek maken met incasso buro's, ze hebben geen enkele waarde, alleen de rechter mag uitspraken doen, en die brieven, gewoon retour afz. als ze te gek maken, en vooral niet via dure 0900 nummers reageren....

Veel succes en maak je geen zorgen, U hoeft niet te betalen voor nooit ontvangen produkten, niet Uw zorg maar die van hun.

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door Guusje »

@Anastasia,
Eizo is niet verhuisd, tenminste niet vanaf het adres waar de post naar toe is gegaan, hij zegt namelijk dat hij daar nooit gewoond heeft.
de huidige bewoners van het vermeende adres zullen vermoedelijk ook niet weten wie Eizo is, hij was nl niet de voorgaande bewoner.
alleen als Eiso zelf bij zijn bestelling een onjuist adres/postcode heeft opgegeven dan is de fout hem te verwijten.

@Eizo,
vraag het bedrijf eens om een kopie van het bestelformulier, dan kan je een en ander nakijken.
navraag bij de gemeente is voor de meeste bedrijven niet toegestaan (Wet Bescherming Persoonsgegevens), ik ben dus benieuwd door wie je benaderd bent en wat hun status is.

Guusje

Eizo
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:27

Re: Betalingsachterstand

Ongelezen bericht door Eizo »

@guusje,
ik heb hun benaderd en gezegd controleer het maar bij de gemeente. Wetende dat alleen een deurwaarder dit mag. Waarop zij antwoorddde dat zullen dan ook doen. (mogen ze idd niet)
Maar kan idd een kopie opvragen. Slim idee.

Bedankt

Grtz Eizo

Gesloten