LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering stopzetten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ahmed.abdalla
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 21:58

Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door ahmed.abdalla »

Ik wil met die Bewindvoedering stopzetten omdat ik heb wring geld per week en in problem fancailin

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door riddert »

U moet het positieve ervan inzien; het is wel lekker gemakkelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door moederslink »

ahmed.abdalla schreef:
06 jul 2020 22:02
Ik wil met die Bewindvoedering stopzetten omdat ik heb wring geld per week en in problem fancailin
Zomaar stopzetten zal niet gaan, dat moet via de rechtbank aangevraagd worden.
Je kunt wel schriftelijk om een andere bewindvoerder vragen bij de rechter.
Laat iemand je helpen met een brief opstellen, vraag hulp bij maatschappelijk werk van de gemeente.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
07 jul 2020 20:06
ahmed.abdalla schreef:
06 jul 2020 22:02
Ik wil met die Bewindvoedering stopzetten omdat ik heb wring geld per week en in problem fancailin
Zomaar stopzetten zal niet gaan, dat moet via de rechtbank aangevraagd worden.
Je kunt wel schriftelijk om een andere bewindvoerder vragen bij de rechter.
Laat iemand je helpen met een brief opstellen, vraag hulp bij maatschappelijk werk van de gemeente.
Ik kan weinig van het bericht maken, waarom zou TS dan moeten overstappen naar een andere bewindvoerder? Lees jij ergens dat er iets mis is met de huidige?

Als ik de zin een beetje lees wilt hij het stopzetten omdat hij niet kan rondkomen van het geld wat hij per week ontvangt. Maar een nieuwe bewindvoerder zal vermoedelijk niet meer per week geven. En bewind stoppen terwijl je nog financiële problemen hebt is ook niet mogelijk.

Maar mogelijk lees ik het bericht compleet verkeerd. Denk dat je op basis van het bericht geen enkele zinnig advies kan geven voordat TS een wat duidelijker bericht heeft geschreven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja, maar ik lees ook dat hij nu financiële problemen heeft.
Iets gaat er dan misschien niet goed in de bewindvoering?
In principe krijg je week/ leefgeld, dat is minimaal , maar je komt ook niét in financiële problemen als het goed gaat , dat zou niet meer mogelijk kunnen zijn .
Door sommige bewindvoerders worden de lasten of te laat of niet betaald.
Er is kaf onder het koren en heel vaak zijn cliënten daar de dupe van.
Ik heb het gezien.
Het leef/ weekgeld hoort voldoende te zijn , daar kun je mee rondkomen , het is weinig, maar te doen. Alle andere vaste lasten moeten gewoon betaald worden door de bewindvoerder. Dan heb je in principe geen financiële problemen meer.

sake1987

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
07 jul 2020 20:33
Tja, maar ik lees ook dat hij nu financiële problemen heeft.
Iets gaat er dan misschien niet goed in de bewindvoering?
In principe krijg je week/ leefgeld, dat is minimaal , maar je komt ook niét in financiële problemen als het goed gaat , dat zou niet meer mogelijk kunnen zijn .
Door sommige bewindvoerders worden de lasten of te laat of niet betaald.
Er is kaf onder het koren en heel vaak zijn cliënten daar de dupe van.
Ik heb het gezien.
Het leef/ weekgeld hoort voldoende te zijn , daar kun je mee rondkomen , het is weinig, maar te doen. Alle andere vaste lasten moeten gewoon betaald worden door de bewindvoerder. Dan heb je in principe geen financiële problemen meer.
Dat niet rond komen kan ook aan TS zelf liggen, is maar een aanname , maar misschien wil TS meer uitgegeven dan hij zich kan veroorloven

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

We weten uberhaupt niet over wat voor bewind het gaat. Is het een gewone bewindvoering, is het de schuldsanering? We weten totaal niet wat er speelt, zinnig concreet advies is zo onmogelijk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bewindvoering stopzetten

Ongelezen bericht door mahadma »

TS heeft te weinig geld lees ik als eerste. Dat KAN betekenen dat de bewindvoerder niet goed zijn werk doet maar het KAN ook aan het gedrag van de TS liggen. En dit is nu nog niet helder, dus vraagsteller, geef iets meer duidelijkheid zonder al te veel privé gegevens.

Gesloten