LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete van 1300 euro na overstappen energieleverancier

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
angelokcd
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2018 08:43

Boete van 1300 euro na overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door angelokcd »

20 maart 2018 werd ik gebeld door een medewerker van de Nederlandse Adviesbond. Het betrof een voorstel voor “besparing op de energiekosten van een zakelijk contract”. Met als doel dat je met je zakelijke energiecontract overstapt naar een nieuwe energieleverancier.

Tijdens het gesprek heb ik meerdere malen aangegeven dat ik kosteloos wil overstappen, en daarmee dus ook nadrukkelijk aangegeven dat het mij geen boete moet kosten. De medewerker heeft mij toen gezegd dat dit niet het geval is en ik mij niet druk hoefde te maken over eventuele boetes. Sterker nog, eventuele boetes zouden voor rekening zijn van tegenpartij (Is mij door De Nederlandse Adviesbond verteld.)

Helaas, na twee weken kreeg ik een boete op de deurmat van 1.301,75 euro. Dit was niet volgens de afspraak, want waarom zou ik als klant een zakelijk energiecontract vroegtijdig willen beëindigen als het het nog een looptijd heeft van 3 - 5 jaar? De Nederlandse Adviesbond heeft duidelijk aangegeven dat de boete voor hun rekening zou zijn. Maar gezien de boete die ik nu heb gekregen, komt het op mij over dat ik misleidende informatie als klant heb gekregen. Sterker nog op klachtenkompas heeft ene ... (Medewerkster bij De Nederlandse Adviesbond) gereageerd met het volgende bericht:

=============================================================================================
Beste heer,
Het is niet de bedoeling dat u extra kosten moet betalen, terwijl u iets anders is toegezegd. Wij willen dit probleem graag oplossen.
Kunt u een email sturen naar [email protected] met daarin een kopie van de eindnota?
Met vriendelijke groet,

=============================================================================================

Nou had ik hier nog een beetje hoop dat het goed zou komen, maar ook hier werd ik helaas weer teleurgesteld. Het email adres was niet correct, dus mijn mail kwam niet aan. Vervolgens lukte mij het wel de mail te versturen, maar wacht ik tot op de dag van vandaag nog op een antwoord van De Nederlandse Adviesbond.

Toen ik wel een reactie kreeg op mijn email kreeg ik te horen dat ze mijn contactgegevens niet meer hebben, maar ze konden mij wel mailen en bellen voor het afsluiten van een nieuw zakelijk contract.

Radar ik zit met mijn handen in het haar. Jullie zijn mijn enige hoop en ik wil dat dit stopt. Dit is niet de eerste keer dat ze dit doen, maar er zijn nog veel meer gedupeerden.

Ik zit nu vervolgens in de problemen door deze hoge boete en met mij tientallen andere.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Boete van 1300 euro na overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door Icasheb »

Overval word gewaarschuwd voor dit soort praktijken. Nooit akkoord gaan met een aanbieding aan de telefoon en al helemaal niet als het zakelijk is (geen bedenktermijn). Dit bedrijf word ook benoemd op consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... adviesbond

Sterkte in ieder geval. Helaas weinig nog tegen te doen op dit moment. Hopelijk kan je ze bereiken, 1300 euro is niet niks.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete van 1300 euro na overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook al zou die adviesbond de boete betalen, waarom zou u overstappen na een telefoontje?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Boete van 1300 euro na overstappen energieleverancier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van wie is die boete afkomstig en wie is uw nieuwe leverancier? U bent opgelicht door dit louche bedrijfje "De Nederlandse Adviesbond". Dat is in elk geval duidelijk.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31103104169

Gesloten