LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Coen1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019 22:14

Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door Coen1234 »

Ik had als leverancier E-on. Toen ik mijn huis verkocht bleek dit bedrijf overgenomen te zijn door Eneco en bleek ik daar klant te zijn
Ik heb daar geen bericht van gehad. Terwijl ik dus geen overeenkomst had met Eneco krijg ik nu een boete van 100€ omdat ik de overeenkomst vroegtijdig heb beeindigd. Dit lijkt mij niet te kunnen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is u nooit opgevallen dat u sinds februari 2018 aan Eneco betaalde? E-on is toen overgenomen door Eneco. Overigens maakt dat voor het contract niet uit, deze bleef onveranderd.
U wil nu onder uw contract uit en schijnbaar had deze een einddatum. Dan heet dat contractbreuk en zal u de afkoopsom moeten betalen. Verhuizen is geen reden om niet te hoeven betalen. Eneco wil zich graag aan het contract houden, u niet.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Coen1234 schreef:
08 apr 2019 22:45
Ik had als leverancier E-on. Toen ik mijn huis verkocht bleek dit bedrijf overgenomen te zijn door Eneco en bleek ik daar klant te zijn
Ik heb daar geen bericht van gehad. Terwijl ik dus geen overeenkomst had met Eneco krijg ik nu een boete van 100€ omdat ik de overeenkomst vroegtijdig heb beeindigd. Dit lijkt mij niet te kunnen.
Anders had je die 100 euro aan Eon moeten betalen. Wat is het probleem?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je je contract mee verhuisd had naar je nieuwe adres dan had je geen boete gekregen. Dat E-on overgenomen is moet U toch bericht over hebben gehad. Natuurlijk loopt dat contract verder voor dezelfde prijs en voorwaarden. Dat betreft natuurlijk ook de boeteclausule.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door KR1275 »

Is het wel een boete? Of is het een afrekening?

Beetje raar om je aan een contract te houden bij een verhuizing, terwijl er geen dienst wordt geleverd. Je verzekering stopt ook als je woning verkocht is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die verzekering moet je dan opzeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KR1275 schreef:
10 apr 2019 18:10
Beetje raar om je aan een contract te houden bij een verhuizing, terwijl er geen dienst wordt geleverd. Je verzekering stopt ook als je woning verkocht is.
Als er een contract met een bepaalde duur afgesproken wordt, dan kan je niet zomaar tussentijds opzeggen. Een verzekering is vaak per maand opzegbaar, een vast contract niet. Een tijdelijk werkcontract kan ook niet zomaar tussentijds ontbonden worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door renewouters »

KR1275 schreef:
10 apr 2019 18:10
Is het wel een boete? Of is het een afrekening?

Beetje raar om je aan een contract te houden bij een verhuizing, terwijl er geen dienst wordt geleverd. Je verzekering stopt ook als je woning verkocht is.
Noem eens een adres in Nederland waar Eneco niet kan leveren?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij dat niet kan.
Verhuizing naar een studentenkamer of naar een verzorgingshuis;
samenwonen/intrekken bij iemand, waarbij één van beide contacten moet komen te vervallen;
Een contract inclusief gaslevering bij een verhuizing naar een woning zonder gas;
Etc.

Maar volgens mij is dit niet echt relevant voor de vraag van TS.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Boete van Eneco om vroegtijdig beëindigen contract

Ongelezen bericht door berndv »

De vraagstelling heeft niets te maken met mogelijkheden tot levering of iets dergelijks, de vraag is dat TS een overeenkomst heeft/had met E.On en dat hij nu een opzegboete krijgt van Eneco, omdat laatstgenoemde E.On heeft overgenomen. En ja, dat kan als je opzegt, Eneco heeft bij de overname ook de contracten en de daaruit voortvloeiende verplichtingen overgenomen.

Gesloten