LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bos Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

Vanwege conflict met timmerman (zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 16&t=73726) te maken met Bos Incasso. Iemand ervaring met deze club?

Contact is tot nu toe via 2 brieven van hun kant en 1 bezwaarbrief van mijn kant geweest. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze kennis hadden genomen van de inhoud van mijn brief.

Maurits

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door davidwd »

Incasso- deurwaarders reageren sinds kort ook op geplaatste reactie's waarvan ze vemoedden dat het over hun bedrijf gaat en zo de schrijver proberen monddood te maken

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste David,

Hoe kun je nou iemand monddood maken via een forum?

Je kan natuurlijk in 10 verschillende topics ongefundeerde kreten gaan lopen spammen, dat lijkt er in ieder geval alvast een beetje op.

Groet,

Luctor

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Iemand ervaring met deze club?
Bos Incasso zijn amateurs.......
Zoek maar eens op "Bos Incasso" op (onder andere) dit forum.
Niet teveel van aantrekken, dit is net als Intrum Justitia een incassobureautje dat niet al te best bekend staat omdat ze vorderingen (proberen) te incasseren die niet terecht zijn en altijd ontkennen dat je gereageerd hebt.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

Vanwege conflict met timmerman (zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 16&t=73726) te maken met Bos Incasso. Iemand ervaring met deze club?

Contact is tot nu toe via 2 brieven van hun kant en 1 bezwaarbrief van mijn kant geweest. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze kennis hadden genomen van de inhoud van mijn brief.

Maurits
Heeft Bos de ontvangst van je bezwaarbrief bevestigd? Zolang je verweer niet inhoudelijk is behandeld mogen ze ook geen gerechtelijke procedure starten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

david - da`s 'grappig' - hoe willen ze dat dan doen?

Dit is een open forum, en je mag veel plaatsen hier. Hoe zou zo`n cluppie dan iemand die ze belazerd hebben, het zwijgen op willen leggen?

(Tot op heden heb je deze vraag niet beantwoord - is dit 'dus' een loze uitspraak?)

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door davidwd »

@Guardian72, Hallo. Sorry voor mijn late reactie dit i.v.m. ziekte. Enige weken gelden heb ik tevens op een ander fora e.e.a. geschreven over de praktijken van een incassobureau welk deurwaarders in dienst heeft. Heb op dat forum de feiten weergegeven aan de hand van de correspondentie. Betreffende incassobureau gaan nu dus dreigen met gerechtelijke stappen als ik niet per direct alles verwijder en stop. Vanaf dat moment komen reactie's op de fora binnen die een persoonlijk tintje bevatten.
Groet

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hmm..
Klinkt vaag - dat zou betekenen dat men (die incassoburo`s) iets te verbergen hebben.

Want anders kan men reageren als "David heeft dit en dit onjuist, want..."

Door te gaan dreigen geven ze al aan niet zo`n sterke zaak te hebben, want men grijpt naar andere middelen.
Ik hoop dat je een en ander schriftelijk hebt - dan kan je nog aangifte wegens bedreiging doen ook.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door amelissen »

Heb 1 x te maken gehad het Bos incasso die zaken behartigt voor in ons geval Ziggo. Naar mijn mening doen ze niets, behalve dan doorsturen van klachten/reacties naar het betreffende bedrijf.

Brief ontvangen en op gereageerd via de mail zoals in de brief vermeld. Later ook nog gebeld en zij gaven aan dat zij en Ziggo de overeenkomst hebben dat Ziggo binnen 1 werkdag antwoord geeft op onze vraag en dat zij anders het contract met Ziggo zouden opzeggen (zo werd het letterlijk gezegd). Uiteindelijk na 2 maanden en vele e-mailtjes later, eindelijk antwoord en excuses van Ziggo.
Uiteraard heb ik Bos Incasso nog een laatste mailtje gestuurd dat ze nu zeker het contract met Ziggo gingen opzeggen, want Ziggo kwam hun overeenkomst om binnen een bepaalde tijd te reageren, niet na.

U raad het al, geen antwoord.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door jlthkoch »

amelissen schreef:Heb 1 x te maken gehad het Bos incasso die zaken behartigt voor in ons geval Ziggo. Naar mijn mening doen ze niets, behalve dan doorsturen van klachten/reacties naar het betreffende bedrijf.

Brief ontvangen en op gereageerd via de mail zoals in de brief vermeld. Later ook nog gebeld en zij gaven aan dat zij en Ziggo de overeenkomst hebben dat Ziggo binnen 1 werkdag antwoord geeft op onze vraag en dat zij anders het contract met Ziggo zouden opzeggen (zo werd het letterlijk gezegd). Uiteindelijk na 2 maanden en vele e-mailtjes later, eindelijk antwoord en excuses van Ziggo.
Uiteraard heb ik Bos Incasso nog een laatste mailtje gestuurd dat ze nu zeker het contract met Ziggo gingen opzeggen, want Ziggo kwam hun overeenkomst om binnen een bepaalde tijd te reageren, niet na.

U raad het al, geen antwoord.
Bos voert zelf geen flikker uit, incasseert voor bedrijven die oplichten of administratief de zaken niet op orde hebben en denken een ander de les te kunnen lezen.

Het blijven toch ook grappenmakers die Bos..........

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door davidwd »

@Guardian72, Ja ik heb alles zwart op wit. Ik laat mij echt niet monddood maken door dit soort bedrijven. Heb zelfs de politie bezocht n.a.v. hun brief en halen deze hun schouders op en weigeren aangifte op te nemen. Ga het eens andersom proberen, wedden dat de politie aan jou deur komt? Heb dit bedrijf danook aangeschreven en wacht nu hun reactie af. In hun eerdere reactie hebben ze zelfs feiten aantoonbaar verdraaid ( als je alle stukken leest).
Hulde aan diegenen die met hun kennis de mensen hier proberen te helpen maar vraag mij soms van sommigen af, hoe oprecht dit allemaal is. Groet

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Pavlova »

davidwd: Komt de brief van een gerechtsdeurwaarder? Dan direct naar de KvG. En anders naar het NVIO. Ik ben ook erg benieuwd waarvan ze je precies beschuldigen in hun schrijven en hoe ze achterhalen wie degene is die op fora stukjes plaatst. En waarmee dreigen ze je aan te klagen, laster? Kortom, ik weet nog maar weinig gezien je weinige info maar het klinkt alsof dit niet door de beugel kan.

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door davidwd »

@pavlova, jammer dat je niet meer reageerde.
Laatst gewijzigd door davidwd op 22 sep 2009 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

Bos heeft ontvangst van bezwaarbrief niet met zoveel woorden bevestigd, maar in hun tweede aanmaning reageren ze halfslachtig op een paar punten uit mijn bezwaarbrief.

Inmiddels heb ik opnieuw bezwaar gemaakt. Dat is nu ruim 2 weken geleden. Sindsdien nog niks gehoord. Wel opmerkelijk aangezien ze zelf een termijn van 5 dagen hanteren.

Maurits
Pavlova schreef:
Vanwege conflict met timmerman (zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 16&t=73726) te maken met Bos Incasso. Iemand ervaring met deze club?

Contact is tot nu toe via 2 brieven van hun kant en 1 bezwaarbrief van mijn kant geweest. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze kennis hadden genomen van de inhoud van mijn brief.

Maurits
Heeft Bos de ontvangst van je bezwaarbrief bevestigd? Zolang je verweer niet inhoudelijk is behandeld mogen ze ook geen gerechtelijke procedure starten.

mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

Het verhaal Bos gaat verder: omdat de timmerman zijn werk niet heeft afgemaakt, heb ik hem een aangetekende brief gestuurd (met Cc naar Bos Incasso) waarin ik hem een termijn van 4 weken geef om zijn werk naar behoren af te ronden. Daarin geef ik ook aan dat ik het nog resterende bedrag aan hem overmaak, en dus niet aan Bos Incasso. Mocht dat binnen 4 weken niet lukken, dan schakel ik een andere partij in en breng de kosten in mindering op het oorspronkelijke bedrag. Bij een negatief bedrag volgt een vordering van mijn kant.

Krijg ik afgelopen vrijdag middag een mailtje van Bos dat hun client (de timmerman) deze dinsdag op de stoep zal staan om zijn werk af te maken, maar wel met de oorspronkelijke houtje/touwtje oplossing die wij nu juist hadden afgewezen en waar heel dit conflict om begonnen is. Met deze mail geven ze impliciet aan dat 1) het werk niet af is en 2) dat ze akkoord gaan dat ik het bedrag rechtstreeks aan de timmerman overmaak. Er wordt nergens meer over incassokosten gerept.

Ik heb aangegeven dat deze oplossing niet acceptabel is. Twee dagen later volgt er opnieuw een brief waarin het hele standaard verhaal weer staat: timmerman niet nalatig geweest. Hout op hout is altijd moeilijk, etc. etc. En dat we uiteraard onmiddelijk moeten betalen, binnen een termijn van 5 dagen. Om hun 'argumenten' nog wat kracht bij te zetten hebben ze de rente weer met 50 Euro verhoogd. Het gaat hier om een totaalbedrag van 1500 Euro. 3 % rente per maand lijkt mij wat aan de hoge kant ;)

Deze week komt er een onafhankelijk deskundige langs en die gaat het afgeleverde werk beoordelen.

To be continued

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Royalflush »

Heb je al een deel betaald of is de openstaande vordering van de Timmerman nog steeds de volledige som van 3000 euro? Hoe dan ook, de maximale incassokosten die Bos Incasso zou mogen rekenen staan vermeld in het Rapport Voorwerk II.

Hoofdsom+rente <==> Incassokosten (ex btw)
€ 250 : € 37
€ 500 : € 75
€ 1.250 : € 150
€ 2.500 : € 300
€ 3.750 : € 450
€ 5.000 : € 600
€ 10.000 : € 700
€ 20.000 : € 800
€ 40.000 : € 1.000
€ 100.000 : € 1.500
€ 200.000 : € 2.500
€ 400.000 : € 3.500
€ 1.000.000 : € 4.500
Meer : € 5.500

Hoe dan ook, Bos Incasso zal niet zomaar naar de rechter stappen om het geld + rente en incassokosten te vorderen, want deze zaak is niet eenvoudig en de kans dat ze verliezen is aanzienlijk en verliezen kost geld. Alles hangt af van wat in de afspraak tussen jou en de timmerman is vastgelegd. Dit valt onder het verbintenissenrecht. Wanneer een partij bij een wederkerige overeenkomst tekortschiet in de nakoming van haar verbintenis, krijgt de wederpartij ingevolge 6:265 BW de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis de ontbinding en haar gevolgen niet rechtvaardigt.

De crediteur kan kiezen tussen:
[*]Nakoming
[*]Schadevergoeding
[*]Ontbinding

Een tekortkoming kan bestaan uit:
[*]Geheel niet presteren
[*]Niet tijdig presteren
[*]Ondeugdelijk presteren

Een oordeel van een derde, onafhankelijke partij kan je hierbij helpen. Misschien dat Eigen Huis je daarmee kan helpen/adviseren. Als ook deze derde partij van mening is dat de timmerman slecht werk heeft geleverd, dan kun jij met die conclusie naar Bos Incasso en die zullen dan nooit of te nimmer naar de rechter gaan om betaling te eisen. Met dit oordeel kun jij ook naar de timmerman om naleving van de overeenkomst of schadevergoeding te eisen. Je zou de werkzaamheden eventueel door een andere timmerman kunnen laten uitvoeren en de kosten daarvan verhalen op de slechte timmerman. Kondig deze stap, mocht je die gaan nemen, wel van te voren aan aan timmerman 1, zodat deze in de gelegenheid wordt gesteld om zijn gemaakte afspraken alsnog na te komen.

mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

@RoyalFlush: jazeker, ik heb al ongeveer 75 % betaald. Het totale bedrag lag rond de 6000 Euro, ik heb de laatste 1500 Euro nog niet betaald.

Op zeer korte termijn komt een onafhankelijk expert langs. Die gaat de zaak beoordelen. Gisteren nog even een filmpje gemaakt van de ramen en nu vallen me dus weer dingen op die ik eerst niet gezien had. Ongeveer de helft van de schroeven waarmee de scharnieren vastzitten, zijn gewoon stukgedraaid. Kennelijk heeft de timmerman een poging gedaan om hiermee de boel sluitend te krijgen. Persoonlijk noem ik dat prutswerk.

Ik heb de timmerman inmiddels via een aangetekende brief gemaand zijn werk correct af te ronden. Het enige waar hij (via het incassoburo) mee kwam was een herhaling van zetten: hij stelde opnieuw voor om tochtstrippen op het draaiende deel van het raam te bevestigen. Kortom, zelfde voorstel waar hij in april ook al mee kwam nadat hij 5 minuten naar de ramen had gekeken. Daarna is hij nooit meer langsgekomen om te kijken of er alternatieven zijn.

De onafhankelijk expert zal een offerte opmaken. Daarna geef ik de timmerman nog 1 keer de kans om de werkzaamheden volgens die offerte af te ronden, binnen de gestelde termijn van 4 weken.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door Royalflush »

Lijkt mij een juiste manier om het aan te pakken. Wel vervelend allemaal. Succes & houd ons op de hoogte.

mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

Vandaag twee (onafhankelijk van elkaar) deskundigen over de vloer gehad om het werk van timmerman te laten beoordelen. Dat was nogal vernietigend en ik krijg hier keurig netjes een rapportje van. Dat gaat richting timmerman en incassoburo en ik zie dan een eventuele rechtzaak met veel belangstelling tegemoet. Ik ben het eigenlijk wel meer dan beu om door zogenaamde vaklui voor veel geld met half werk afgescheept te worden.

mrijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Bos Incasso

Ongelezen bericht door mrijk »

Kleine update: vandaag is termijn van 4 weken verlopen. Timmerman heeft niet meer gereageerd. Bos Incasso heeft drie weken geleden nog een brief gestuurd dat ik toch echt wel moet betalen. Sindsdien is het stil.

Zojuist een brief gestuurd richting zowel timmerman als Bos Incasso dat de 4 weken zijn verlopen, dat ik nu offertes ga opvragen en die ronde ramen nu eindelijk (na ruim een half jaar) ga laten afmaken. De kosten daarvan breng ik in mindering op het bedrag dat ik had achtergehouden. Als de kosten hoger zijn dan dat bedrag ga ik op de timmerman vorderen. Uiteraard betaal ik alleen aan de timmerman als er iets overblijft, niet aan het incasso buro.

Wordt vervolgd...

Gesloten