LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Corpus justitia beslaglegging!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Beste Mensen,

Ik heb vandaag een brief binnen gekregen van Corpus Justitia Amsterdam.

In de brief wordt gezegd dat na meerdere verzoeken van zowel hun cliënte als de incasso bureau zelf! Ik nog steeds niet het genoemde bedrag van 129,- betaald heb!

Ik ben mij nergens van bewust nooit eerder een brief/telefoon of email gekregen.

Nu dreigen ze mij dat ze me negatief laten registreren en dat ik dus in de toekomst geen hypotheek, dure aankopen en/of leningen meer kan afsluiten en dat ik een oproep van de rechtbank kan verwachten tenzij ik binnen 5 werkdagen alles op hun rekeningnummer stort. Er stond een telefoonnummer bij 0900-2020794 a 0,20 cent per minuut. Ik denk ik bel even.

Na 25 minuten wachten heb ik maar opgehangen.

ik heb geprobeerd via google hun op te zoeken maar kwam heel moeilijk aan hun gegevens dus mij vraag is kent iemand dit bedrijf? Of kan het zijn dat dit een nep factuur heb gehad?

Ook hun crediteur Prime Collections komt mij niet bekend voor! Heb nog nooit een brief gehad en heb alles netjes betaald en afgehandeld.

alvast bedankt voor de reacties

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door dhc »

Pure oplichterij! Corpus Huppeldepup bestaat niet, via Google is er niets te vinden over dit "bedrijf".

Factuur gewoon weggooien, ik neem aan dat u weet dat u nergens uitstaande betalingen heeft?

Dat telefoonnummer is uiteraard alleen bedoeld om geld te genereren. Niet meer bellen dus.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Dat telefoonnummer is van:


Corpus Justitia BV
Luchthavenweg 81
5657EA Eindhoven

Het is dus wel een bestaand incassoburo.

vcau32
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:50

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door vcau32 »

Correctie,

het is een bestaand adres.. dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een incassobureau is..
als je kijkt naar de logo's op de brief zie je dat ze buitenlands zijn. En in mijn geval is de eiser ene prime collections. google dat en dan kom je uit in Australie. Daarbij staat er in de brief zelf ook niet vermeld om wie en wat het gaat. Normaal gesproken wordt dat altijd vermeld, Ik zeg oplichterij. Ik stuur een mail en bewaar deze brief. Kijken waar het eindigt..

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door ArneLH »

vcau32 schreef:dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een incassobureau is..
Als je incassohandelingen uitvoert ben je per definitie een incassobureau in Nederland...

salarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:53

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door salarie »

Hallo,
Ik heb vandaag ook zo'n brief ontvangen!
En ben mij ook niet bewust van enige schuld waar dan ook!!
Gaat om bedrag van 129.80.
Ik heb al geinformeerd bij rechts bijstand!!
En contact zoeken lukt idd niet,hoop dat ze veel plezier beleven aan de belkosten.
Erg vaag verhaal dit en ga er ook zeker niet op in.

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

bij mij is het precies hetzelfde bedrag! Oplichting pur sang dus!
salarie schreef:Hallo,
Ik heb vandaag ook zo'n brief ontvangen!
En ben mij ook niet bewust van enige schuld waar dan ook!!
Gaat om bedrag van 129.80.
Ik heb al geinformeerd bij rechts bijstand!!
En contact zoeken lukt idd niet,hoop dat ze veel plezier beleven aan de belkosten.
Erg vaag verhaal dit en ga er ook zeker niet op in.

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Helaas wel gebeld! laat ze erin stikken! heb ook mail verzonden en wacht nu af!
vcau32 schreef:Correctie,

het is een bestaand adres.. dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een incassobureau is..
als je kijkt naar de logo's op de brief zie je dat ze buitenlands zijn. En in mijn geval is de eiser ene prime collections. google dat en dan kom je uit in Australie. Daarbij staat er in de brief zelf ook niet vermeld om wie en wat het gaat. Normaal gesproken wordt dat altijd vermeld, Ik zeg oplichterij. Ik stuur een mail en bewaar deze brief. Kijken waar het eindigt..

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

vcau32 schreef:Correctie,

het is een bestaand adres.. dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een incassobureau is..
Het is een bestaand adres en het telefoonnummer is volgens de gids gekoppeld aan een incassoburo met de naam Corpus Justitia, alleen wel in Eindhoven en niet in Amsterdam. Op de lijst van incassoburo's komen ze niet voor, maar dat zegt niets want iedereen kan een incassoburo beginnen.

De brief zelf kan natuurlijk wel nep zijn en gezien de reacties is die kans dus wel heel groot.

Vjh78
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:12

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Vjh78 »

Ook ik heb een brief gekregen met Corpus Justitia €129,80 (prime collection)
Dit was van een niet bestaand bedrijf in Amsterdam.

Ik ga toch even aangifte doen. Hopelijk kunnen ze bij de kraag gevat, met beprekte gedupeerden.

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Laat aangifte nummer weten zodat we kunnen koppelen aan mekaar!
Vjh78 schreef:Ook ik heb een brief gekregen met Corpus Justitia €129,80 (prime collection)
Dit was van een niet bestaand bedrijf in Amsterdam.

Ik ga toch even aangifte doen. Hopelijk kunnen ze bij de kraag gevat, met beprekte gedupeerden.

tassie31
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:22

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door tassie31 »

hallo wij hebben ook vandaag deze brief gekregen.
129,80 te betalen.ik ken prime collections dus ook niet.
ik heb helaas gebeld en ben daar dus ook een vermogen aan kwijt,ondertussen had ik al op google gekeken maar werd niet veel wijzer.
ook maar aangifte doen

cuub007
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 16:36

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door cuub007 »

ik heb vandaag dezelfde brief gekregen en ik moet ook 129.80 betalen .

Ook het bedrijf Prime Collections staat erop vermeld.

Dus dit klopt allemaal niet. Heb ook een mail gestuurd en 10 min geprobeerd ze aan de telefoon

te krijgen , zonder resultaat.

Mensen trap hier niet in

tassie31
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:22

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door tassie31 »

politie gebeld zijn ook op de hoogte .
eventuele volgende post terugsturen en niks betalen.

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Als er eventueel een dossiernummer bekend is kunnen we onze zaken eraan koppelen?

Rudy68
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:25

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Rudy68 »

Hallo, Ik heb ook een brief vanmorgen van Corpus justitia, ben inderdaad ook gelijk gaan bellen heb 20 min aan de telefoon gehangen (0,45)pm en had ook steeds wachtende voor mij en heb op gehangen . Wij kregen hier ook een vreemd gevoel over , we kennnen het bedrijf niet op internet gekeken niks van dit alles kun je vinden. het totale bedrag wat wij ook moeten betalen is 129,80 incl 40 euro incasso kosten. en dat binnen 5 dagen na Dagtekening te voldoen.
Mijn gevoel is nu wel bevestigd naar al deze mails die ik van jullie ook lees. (pure oplichting).
ik ben naar de politie gegaan vanmorgen die hebben het ook proberen op te zoeken, en konden ook niks vinden, en ze zeiden ook al we denken ook aan oplichting, ze hebben er een copie van gemaakt en gaan het verder onder zoeken.
Wij doen in iedergeval niks met deze brief......

PS dossier nr is 26993017 mis hebben jullie het zelfde nr

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Nee heb nummer 26998050 op de brief! Kenmerk client PC3425/BH

Vandaag ook maar eens naar de politie toe
Rudy68 schreef:Hallo, Ik heb ook een brief vanmorgen van Corpus justitia, ben inderdaad ook gelijk gaan bellen heb 20 min aan de telefoon gehangen (0,45)pm en had ook steeds wachtende voor mij en heb op gehangen . Wij kregen hier ook een vreemd gevoel over , we kennnen het bedrijf niet op internet gekeken niks van dit alles kun je vinden. het totale bedrag wat wij ook moeten betalen is 129,80 incl 40 euro incasso kosten. en dat binnen 5 dagen na Dagtekening te voldoen.
Mijn gevoel is nu wel bevestigd naar al deze mails die ik van jullie ook lees. (pure oplichting).
ik ben naar de politie gegaan vanmorgen die hebben het ook proberen op te zoeken, en konden ook niks vinden, en ze zeiden ook al we denken ook aan oplichting, ze hebben er een copie van gemaakt en gaan het verder onder zoeken.
Wij doen in iedergeval niks met deze brief......

PS dossier nr is 26993017 mis hebben jullie het zelfde nr

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Komen jullie allemaal vandaan? Weet niet of landelijk is of misschien bepaalde omgeving!

ik Woon zelf in Zoetermeer

cuub007
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 16:36

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door cuub007 »

ik heb nummer 26992662 client nummer PC3425/BH

Ik ben wel opgelucht ,dat ik niet de enige ben met zo een brief. pffff

cuub007
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2011 16:36

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door cuub007 »

ik kom uit het zuiden van het land . Beek ( limburg)

Gesloten