LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
NetNiels
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2012 19:02

Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door NetNiels »

Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb een bekeuring gekregen van 316 euro omdat ik mijn brommer niet verzekerd had.
Ik ben de eerste rekening kwijt geraakt tussen mijn troep en heb deze dus niet kunnen betalen.
Krijg ik op 8 juni 2012 weer een brief binnen dat het bedrag verhoogd was. 471 kei harde euros! Als ik dit weer niet zou betalen zou mijn boete verhoogd worden naar €936,00 euro!
Van deze bedragen ben ik zo erg geschrokken dat ik DIRECT het bedrag van 471 euro heb overgemaakt.
Ik dacht dat ik er nu vanaf was maar vandaag kreeg ik weer een brief binnen en dit was de brief van 936 euro of ik dat even wilde voldoen...

Ik heb de eerdere brief van 471 euro erbij gepakt en even goed gaan lezen.
Uiterste betaal datum 1 juni 2012 ???
Deze brief heb ik dus te laat ontvangen en kon dus nooit weten wat ik moest betalen.
Heb bij ontvangst van deze brief direct de 471 euro's overgemaakt.

Moet ik nu alsnog dat overige bedrag betalen? Aangezien ik die brief te laat heb ontvangen en direct dat bedrag heb overgemaakt?

Mvg, Niels

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door sephora30 »

Welke datum staat er op de brief?

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door Protheus »

Ik denk dat je niet echt sterk staat. Probleem is dat de termijnen op de 1e brief al worden gemeld. vanaf de 1e brief had je de betaling dus al kunnen uitvoeren, en of kunnen lezen wat de extra kosten zouden worden bij niet of niet tijdig betalen.

Let wel: Betaal je dit bedrag niet of minder dan de 900 euro, dat het CJIB je bank opdracht kan geven om het resterende bedrag in te houden van je rekening. De bank is bij wet verplicht om dit uit te voeren.

Het beste is om direct na ontvangst van de brief bezwaar te maken. Het regelement voor het maken van bezwaar is ook op de brief terug te lezen.

Andere optie is om de betaling uit te voeren, en dan bezwaar te maken. Vermeld dan in je bezwaar dat je de vordering al hebt voldaan, en dat je deze wenst terug te ontvangen indien je bezwaar gegrond wordt verklaar en je in gelijk wordt gesteld. Voeg ook een kopie van je betaling bij.

Protheus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2012 02:14

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door Protheus »

Of je moet kunnen aantonen dat je betaling voor de vervaltermijn is voldaan.
Dan is het geen probleem en kan je de bewijzen naar het CJIB sturen. De termijn van 8 juni en 16 juni is erg kort. Meestal zit er 1 tot 2 maanden tussen. Anders toch maar even de brieven opzoeken en contact opnemen met het CJIB.

NetNiels
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2012 19:02

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door NetNiels »

De verval datum was 1 juni. Ik heb de brief ontvangen op 8 juni dus ik kon nooit op tijd betalen, heb het geld direct overgemaakt toen ik de brief ontving.

De dagtekening is zelfs al 2 mei.
Zou die dus meer dan 1 maand onderweg zijn geweest.
Of gewoon te laat verstuurd het is natuurlijk een zeer gemakkelijke manier om wat extra geld in de schatkist te krijgen.
En ja ik zie onze overheid daar vooraan.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien is het verschoonbaar, maar ik weet er niet genoeg van om je goed te kunnen adviseren. je zou de Jurofoon eens kunnen bellen of het forum rechtenforum.nl kunnen bezoeken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door nevermind »

NetNiels schreef:De verval datum was 1 juni. Ik heb de brief ontvangen op 8 juni dus ik kon nooit op tijd betalen, heb het geld direct overgemaakt toen ik de brief ontving.

De dagtekening is zelfs al 2 mei.
Zou die dus meer dan 1 maand onderweg zijn geweest.
Of gewoon te laat verstuurd het is natuurlijk een zeer gemakkelijke manier om wat extra geld in de schatkist te krijgen.
En ja ik zie onze overheid daar vooraan.
Het CJIB en ook de belastingdienst hebben meestal een briefdatum wat vooruit ligt.
D.w.z. als je de brief al in handen hebt, de datum nog moet komen.
Let maar eens op.
Dat zie je al aan de dagtekening van 2 mei, en 4 weken later is pas het vervaldatum.
Ik denk niet, dat de overheid met de door jouw aangehaalde trucs gaat werken.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik meen me te herinneren dat er in Brabant grote problemen waren met de post.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door Jolijn »

NetNiels schreef:De verval datum was 1 juni. Ik heb de brief ontvangen op 8 juni dus ik kon nooit op tijd betalen, heb het geld direct overgemaakt toen ik de brief ontving.

De dagtekening is zelfs al 2 mei.
Zou die dus meer dan 1 maand onderweg zijn geweest.
Of gewoon te laat verstuurd het is natuurlijk een zeer gemakkelijke manier om wat extra geld in de schatkist te krijgen.
En ja ik zie onze overheid daar vooraan.
In die €900 zoveel euro zal tevens het bedrag van €400 zoveel euro zitten dat je al betaald hebt? ?
Is op de envelop een datum van afstempeling te zien?

NetNiels
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2012 19:02

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door NetNiels »

Nou 471 heb ik al overgemaakt dus hun zullen verwachten dat ik het resterende bedrag bij zou moeten betalen.
Er staat geen datum op de envelop.
Als dit tot een rechtszaak komt moeten hun toch aantonen dat ik de brief op tijd ontvangen heb en niet andersom toch?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door Jolijn »

De envelop is dus niet afgestempeld.
Als die brief niet aangetekend is verstuurd, kan niemand met zekerheid zeggen wanneer 'ie bij jou in de bus gedaan is.
Ik zou wel even (mail+brief) laten weten dat je betaald hebt (bewijs bijvoegen) en dat je hun brief met het bedrag van €400 nogwat met betaaldatum 1 juni, op 8 juni hebt ontvangen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door nevermind »

Jolijn schreef:De envelop is dus niet afgestempeld.
Als die brief niet aangetekend is verstuurd, kan niemand met zekerheid zeggen wanneer 'ie bij jou in de bus gedaan is.
Ik zou wel even (mail+brief) laten weten dat je betaald hebt (bewijs bijvoegen) en dat je hun brief met het bedrag van €400 nogwat met betaaldatum 1 juni, op 8 juni hebt ontvangen.
Ik kan mij niet herinneren, dat je een brief van het CJIB aangetekend krijgt.
Er is, en wordt geen enveloppe afgestempeld, omdat er duizenden brieven dagelijks worden verstuurd.
Hier is duidelijk iets mis, maar dat moet je nu dan proberen te achterhalen, waar de schoen wringt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Slaat de 1 juni niet op de vervaldatum van de originele rekening?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kim ten Voorde schreef:Niels zo werkt dat helaas niet. Als zij zeggen dat ze hem hebben verstuurd moet jij het tegendeel bewijzen. Belachelijk maar waar. Het zijn gewoon moderne roofridders
De eerste roofridder is natuurlijk degene die zijn rekeningen niet op tijd betaalt met als gevolg dat de kosten voor de mensen die wel netjes betalen hoger worden....

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door alfatrion »

NetNiels schreef:Als dit tot een rechtszaak komt moeten hun toch aantonen dat ik de brief op tijd ontvangen heb en niet andersom toch?
Ik zou er niet op rekenen. Het is de overheid.

NetNiels
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2012 19:02

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door NetNiels »

Ik ga er morgen ochtend achteraan bellen, ik zal laten weten hoe dat gesprek verloopt.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door witte angora »

NetNiels schreef:Ik ga er morgen ochtend achteraan bellen, ik zal laten weten hoe dat gesprek verloopt.
Dat is het beste denk ik, degene die jou precies kan vertellen wat je moet doen, en die een beslissing kan nemen wat je wel of niet moet betalen, zit nu eenmaal niet op dit forum.

Succes.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door electomonteur »

probleem is dat de cjib beweert de brief te hebben verstuurd maar jij ze niet ontvangt

als je dag van ontvangs direct hun belt dat je een bief ontvangt waar de betalings termijn al van is verlopen geloven ze je niet

bewijs is erg moeilijk van bijde kanten het is woord tegen woord
jij met ik heb mem op 8 juni ontvangen
hun zeggen op 21 mij verstuurd
probleem is dat post nl zelf toegeeft 97 % op tijd en correct te verwerken
van de 3 miljoen brieven per dag is dat 90 000 brieven die niet of veel te laat worden bezorgd
en dat per dag
op te wel een half miljoen brieven per week a 1 euro is dus een half miljoen verdienen zonder 1 dienst te leveren
schandalig tocht???
een niemand die er iets aan doet of kan doen

pij post nl heerst de cultuur als de directie te verden is met het salaris zijn wij het ook en de klant is maar bij zaak net als de post bezorgen

sorry er is al 2 weken gen bezorger beschikbaar in uw wijk dus de post ligt nog op het sorteer centrum tot er een bezorger is

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door Linoge »

Als zij beweren "21 mij" verstuurd is het wel duidelijk dat ze liegen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Briefontvangen van te laat ontvangen van CJIB

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het op tijd bezorgen is al enige tijd wat minder volgens PostNL zelf: in maart 91,5%.

Gesloten