LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chantal1101
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2014 22:07

CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Chantal1101 »

Goede avond.

Ik heb vandaag een brief ontvangen van CANNOCK CHASE. Hierin staat dat ik op 7 juni jl. geparkeerd heb ik Bergen aan de Jan Oldenburglaan om 10:57 uur.
Op 7 juni heb ik samen met een vriend een carpoort afgebroken in mijn tuin en afgevoerd naar de gemeentelijke stort. Ook heb ik die ochtend, dit was omstreeks 11:40 uur, oude metalen en koper naar een ijzerboer hier in de regio gebracht.
Ik en mijn auto zijn absoluut niet op het genoemde tijdstip en op de genoemde datum in Bergen geweest. Ik ben zowiezo nog nooit in Bergen geweest.

Zij claimen een Ibannummer te hebben met: NL03 DEUT 0424513463

Ik vertrouw dit absoluut niet!!!
Wie zou mij kunnen helpen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door dhc »

Voortschrijdend inzicht noodzaakt mij dit bericht te verwijderen, correctie in mijn volgende posting...
Laatst gewijzigd door dhc op 25 jun 2014 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door jerwarm »

ehm, het is zeker geen schimmig bedrijf... :?

maar wel een erkend incassobureau, http://www.ccc.nl/nl/bedrijven/incasso.html




INCASSO
Cannock Chase werkt – in het traject van minnelijke en juridische incasso – volgens het fullservice incassoconcept REACH (Responsible Effective Allround Collecting Help) waarbij het accent sterk op de minnelijke fase ligt. REACH rekent af met de traditionele wijze van incasseren en zorgt ervoor dat er op een maatschappelijk verantwoorde wijze het hoogste netto rendement wordt behaald. Door in de minnelijke fase persoonlijk, snel, innovatief en consequent te opereren, blijven de kosten laag en zijn de netto opbrengsten maximaal. Onze incassospecialisten zijn hoog opgeleid en bezitten mensen- en branchekennis en inlevingsvermogen. Zij zijn hard tegen mensen die wel kunnen, maar niet willen betalen. En coöperatief als mensen wel willen, maar niet kunnen betalen. Iedere medewerker werkt hierbij volgens de Cannock Chase 4C-code. Door direct de juiste medewerker in te zetten en het juiste behandelprofiel toe te kennen wordt de snelheid van incasseren vergroot. Tijdens het minnelijke traject maken we gebruik van alle (vernieuwende) mogelijkheden om de debiteuren te bereiken. Denk hierbij aan persoonlijke telefonische benadering tot in de avonden en weekeinden aan toe, maar ook aan sms-diensten, belcomputers, brieven, e-mails, betaalplatforms, iDEAL en desgewenst persoonlijke particuliere huisbezoeken via een eigen (gecertificeerde) buitendienst. Ervaren specialisten die weten hoe zij moeten omgaan met debiteuren. Mensen die ter plaatse betalingen ontvangen, betalingsregelingen afsluiten, verhaalsmogelijkheden inventariseren en direct door kunnen verwijzen naar hulpverlenende instanties. Als zaken na een intensieve korte behandeling niet minnelijk kunnen worden opgelost, worden de dossiers doorgezet naar uw eigen gerechtsdeurwaarder. Cannock Chase loopt voorop als het gaat om de professionaliteit van mensen, systemen en processen. Zo heeft Cannock Chase in eigen beheer het softwarepakket TRACE ontwikkeld. TRACE ondersteunt de diverse invorderings- en incassoactiviteiten van de Cannock Chase Groep en haar klanten. Met TRACE hebben alle klanten 24/7 inzage in de status van de lopende dossiers. Bovendien is Cannock Chase Incasso lid van de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI) en voert het Incassokeurmerk voor de privaatrechtelijke incassering van vorderingen. Omdat er een volledig andere wetgeving geldt voor publiekrechtelijke incassering van vorderingen is Cannock Chase Public, van waaruit deze dienstverlening wordt gevoerd, geen lid van de NVI. Cannock Chase Incasso houdt zich in alle gevallen aan de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens en conformeert zich aan het privacy statement van de NVI. Uiteraard zijn al onze processen ingericht op de nieuwe wet Incassokosten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door dhc »

Ik moet mijn bericht inerdaad corrigeren. Ze doen incassoprocedrures voor lokale overheden. Niettemin, als TS kan bewijzen niet in Bergen te zijn geweest is er welicht sprake van kentekenfraude of een schrijffout. TS moet even bellen en uitleggen dat ze daar niet is geweest en dat kan bewijzen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door jerwarm »

het kan wel zijn dat dit een phishing/mallware brief is die gestuurd is naar u, om te LATEN DENKEN dat het dit bedrijf is die u deze vordering heeft gestuurd, maar in werkelijkheid een of andere malafide organisatie.
Dit gebeurt heel vaak met grote banken/instellingen.

ik zou even bellen/mailen met CC en al zeker helemaal niets overmaken op een rekening!

alle post/documentatie/ mails goed bewaren om eventueel dossier mee te kunnen maken. :)
Laatst gewijzigd door jerwarm op 25 jun 2014 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door jerwarm »

dhc schreef:Ik moet mijn bericht inerdaad corrigeren. Ze doen incassoprocedrures voor lokale overheden. Niettemin, als TS kan bewijzen niet in Bergen te zijn geweest is er welicht sprake van kentekenfraude of een schrijffout. TS moet even bellen en uitleggen dat ze daar niet is geweest en dat kan bewijzen.

Het is te hopen voor TS dat dit een vergissing is van CC of dat dit> [voorbeeld] http://nos.nl/artikel/646969-cjib-waars ... pmail.html

aan de hand is.


echter dacht ik ook meteen aan een hoax, meestal sturen gemeentes voor parkeer"belastingen"/boetes geen incassobureau met deurwaarders maar krijg je toch gewoon een vordering van het CJIB.
dit heb ik al vaker meegemaakt. :)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door dhc »

Volgens mij dient eerst de gemeente de boete op te leggen en komt er pas later een incassoprocedure.

Bob Schurkjens
Berichten: 9779
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan niet kloppen. De "overtreding" heeft minder dan drie weken geleden plaatsgevonden. Een incassobureau is pas aan zet na een veel langere tijd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: CANNOCK CHASE/ OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Neem eens contact op met de gemeente / boete uitschrijvende instantie en vraag om opheldering.
Er is eerder een topic geweest waarbij bleek dat die gemeente cannock gebruikte om boete`s te innen (al werd het daar parkeerbelasting geweest).
Zie ook: http://www.ccc.nl/nl/Lokale-Overheid/Parkeren.html

Er is OOK een topic geweest wat lijkt op deze: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 36&t=99600

Gemeente Bergen (5854 ZJ) zegt dit:
http://www.bergen.nl/inwoner/veelgestel ... _5641.html

Gemeente Bergen (Noord Holland):
http://www.bergen-nh.nl/inwoners/parkee ... r/parkeren

Ik kan echter niet direct iets vinden waaruit blijkt dat Bergen (NH) invordering van parkeerboetes via cannock laat lopen. Je kan de gemeente bellen - details onderaan hier:
http://www.bergen-nh.nl/home en vragen of dit klopt.

Gezien de straatnaam denk ik dat men Bergen NH bedoeld, de Jan Oldenburglaan is in het winkelgebied in het centrum.

Dan het vervelende - Cannock Chase is niet alleen maar legitiem bezig.
Men heeft een tijdje geprobeerd om een rekening van click & buy (applestore) te innen bij mij - terwijl ik aantoonbaar niet de rekeninghouder was, geen apple product bezat, en click & buy al meerdere malen had aangeschreven te staken met hun onzin. Echter, cannock is rustig doorgegaan toen click & buy ophield, en nadat ik had gedreigd met aangifte tegen hen beiden (misbruik mijn adres, onrechtmatige vorderingen) en een tegemoetkoming had geeist voor alle ellende bleef het ineens stil (nu al weer 3 jaar). Enig antwoord van click & buy of cannock heb ik nooit gehad, en ook geen excuses voor de bewust verkeerde vordering (bewust verkeerd door click & buy - cannock werkt alleen met hun gegevens)
Ik wacht ook nog steeds op de tegemoetkoming - maar ik hoor helemaal niets, dus ook geen neprekening/vordering meer.. (da`s dan wel weer prettig).

Mocht nu blijken dat men moeilijk doet - neem dan wel snel contact op met juridische hulp. (Zie link naar andere topic - ook als het onterecht is gaan ze naar de rechter!)

Gesloten