LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met Lindorff Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2016 12:58

Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door DDB »

Vandaag Anno 2016 heb ik gebeld met lindorff
Over een openstaande facturen van t-mobile over totaal 3 maanden in 2009.
Van een telefoon die op mijn naam stond maar die een vriend gebruikte en waarvan het op zijn adres stond en ik dus nooit facturen heb ontvangen wat ik ook heb uitgelegd. (Wat overigens niet slim is maar ik was 18jaartjes jong en dacht niet na)


De hoofdsom is volgens lindorff €750 maar ik kan dat nergens zien nog controleren, in 2012 heb ik een betaling gedaan van €120,00 omdat ik bang was en in een hoek gedreven voelde door de eventuele gevolgen bij nalatigheid omdat ik dreigementen kreeg vanuit lindorff dat het bij de deurwaarder terecht zou komen, dat er hogere kosten aan zitten te komen en de dat het voor de rechter zal komen en dit jaar in jaar uit blijven ze mij bellen met het zelfde verhaal dat ze een afspraak willen maken en het gesprek eindigt iedere met " we gaan het doorsturen naar de deurwaarder' terwijl ik hiervoor ook om specificaties heb gevraagd en die nooit naar behoren heb ontvangen.
Ik ben zelfs doorgestuurd naar t-mobile om de desbetreffende facturen op te vragen maar die had niets meer staan en kon niets meer inzien.
Daarna heb Ik heb 1 keer een zogenaamde specificatie ontvangen van lindorff waar er maand bedragen genoteerd stonden maar niet overeen komen met de data's van de openstaande facturen zoals lindorff mij heeft doorgegeven.

Lindorf zegt vandaag de dag anno 2016 dat ze de facturen die ik altijd al wilde inzien wel hebben liggen, aan de telefoon heb ik gevraagd of het de originele facturen van t-mobile waren en er werd mij gezegd 'ja dat klopt' en dat gaan ze nu opsturen.

Lindorff heeft mij ook in dit gesprek een betalings regeling aangeboden en dat was als volgt: Ik hoef alleen de hoofdsom te betalen en dat moet binnen een maand op hun rekening staan en alle bijkomende kosten en dergelijke hoef ik niet meer te betalen.
De hoofdsom van €750 was door de jaren heen al opgelopen naar €1500.
MAAR aangezien ik het eerst wil controleren dus die afspraak nu niet wil maken, is mij verteld dat de afspraak dan komt te vervallen en het me niet opnieuw aangeboden gaat worden.

Wat moet ik doen in deze situatie?
En is dit wel een normale en goede werkwijze want ik voel me bedreigt en in een hoekje gedreven en ik ben naar mijn mening gewoon gestalkt met al hun telefoontjes.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door Dozo »

DDB schreef:Vandaag Anno 2016 heb ik gebeld met lindorff
Over een openstaande facturen van t-mobile over totaal 3 maanden in 2009.
Van een telefoon die op mijn naam stond maar die een vriend gebruikte en waarvan het op zijn adres stond en ik dus nooit facturen heb ontvangen wat ik ook heb uitgelegd. (Wat overigens niet slim is maar ik was 18jaartjes jong en dacht niet na)


De hoofdsom is volgens lindorff €750 maar ik kan dat nergens zien nog controleren, in 2012 heb ik een betaling gedaan van €120,00 omdat ik bang was en in een hoek gedreven voelde door de eventuele gevolgen bij nalatigheid omdat ik dreigementen kreeg vanuit lindorff dat het bij de deurwaarder terecht zou komen, dat er hogere kosten aan zitten te komen en de dat het voor de rechter zal komen en dit jaar in jaar uit blijven ze mij bellen met het zelfde verhaal dat ze een afspraak willen maken en het gesprek eindigt iedere met " we gaan het doorsturen naar de deurwaarder' terwijl ik hiervoor ook om specificaties heb gevraagd en die nooit naar behoren heb ontvangen.
Ik ben zelfs doorgestuurd naar t-mobile om de desbetreffende facturen op te vragen maar die had niets meer staan en kon niets meer inzien.
Daarna heb Ik heb 1 keer een zogenaamde specificatie ontvangen van lindorff waar er maand bedragen genoteerd stonden maar niet overeen komen met de data's van de openstaande facturen zoals lindorff mij heeft doorgegeven.

Lindorf zegt vandaag de dag anno 2016 dat ze de facturen die ik altijd al wilde inzien wel hebben liggen, aan de telefoon heb ik gevraagd of het de originele facturen van t-mobile waren en er werd mij gezegd 'ja dat klopt' en dat gaan ze nu opsturen.

Lindorff heeft mij ook in dit gesprek een betalings regeling aangeboden en dat was als volgt: Ik hoef alleen de hoofdsom te betalen en dat moet binnen een maand op hun rekening staan en alle bijkomende kosten en dergelijke hoef ik niet meer te betalen.
De hoofdsom van €750 was door de jaren heen al opgelopen naar €1500.
MAAR aangezien ik het eerst wil controleren dus die afspraak nu niet wil maken, is mij verteld dat de afspraak dan komt te vervallen en het me niet opnieuw aangeboden gaat worden.

Wat moet ik doen in deze situatie?
En is dit wel een normale en goede werkwijze want ik voel me bedreigt en in een hoekje gedreven en ik ben naar mijn mening gewoon gestalkt met al hun telefoontjes.
Zo werkt een incassobureau anno 2016. Wacht maar tot je die facturen hebt.

De_Onwetende
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2016 17:43

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door De_Onwetende »

Natuurlijk moet een incassobureau onderliggende stukken (dus de facturen) kunnen overleggen.
Dat ze telefonisch contact met je zoeken is niet meer dan normaal tegenwoordig, zij moeten er voor zorgen dat de openstaande facturen betaald worden door de schuldenaar. Laten ze niks van zich horen dan zijn ze in mijn ogen geen geschikt incassobureau. Dus stalking? Nee, ze doen gewoon hun werk.

Mijn ervaringen met Lindorff zijn wel redelijk positief overigens. Je kunt met hen duidelijke en redelijk soepele afspraken maken en wanneer je om stukken vraagt zorgt men er wel voor dat deze snel verstuurd worden.

stofzuigertje

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij een factuur van €1500,- naar €750,- verlagen krijg ik twijfels.

Is dit wel Lindorff of iemand die misbruik maakt van hun naam?
Ze moeten specificatie geven en waarvoor is de €120,- in 2012 betaald, was dat eerste termijn of....????

Het snel laten betalen van helft is teken van zwakte en of je na 2009 dus kan verjaard zijn, maar helaas, de 2012 nog niet dus loopt het nog.

Vraag duidelijke specificatie en betaal niet zomaar en plaats eventueel hier als je de ontvangen info niet vertrouwde.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Als zij een factuur van €1500,- naar €750,- verlagen krijg ik twijfels.

Is dit wel Lindorff of iemand die misbruik maakt van hun naam?
Ze moeten specificatie geven en waarvoor is de €120,- in 2012 betaald, was dat eerste termijn of....????

Het snel laten betalen van helft is teken van zwakte en of je na 2009 dus kan verjaard zijn, maar helaas, de 2012 nog niet dus loopt het nog.

Vraag duidelijke specificatie en betaal niet zomaar en plaats eventueel hier als je de ontvangen info niet vertrouwde.
Onzin. Veel incassobureaus bieden kortingen aan.

TS kan het beste schriftelijk (bijvoorbeeld via de mail of per aangetekende brief) vragen om bewijzen van de vordering plus een overzicht van wat er wel en wat er nog niet betaald is. Geef aan dat je bereid bent te betalen nadat deze bewijzen zijn geleverd en niet daarvoor. Geef ze een termijn van (bijvoorbeeld) 14 dagen om deze bewijzen te tonen en stel dat, als deze bewijzen uitblijven, je de vordering niet erkent omdat dit een situatie was waar een ander de rekeningen had moeten betalen en jij geen enkel overzicht hebt gekregen van deze persoon.

Als Lindorff niet met bewijzen komt en wel doorgaat met eisen zal dit niet in hun voordeel werken bij een eventuele rechtzaak, dus wacht op de bewijzen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat je betaling van 2012 weer in je nadeel werkt als je de vordering gaat betwisten, maar goed. Het is je recht om bewijs te zien alvorens je betaalt.

Natuurlijk kun je hier sowieso van meenemen dat die "vriend" helemaal geen vriend was en dat dit (of erger) de consequenties kunnen zijn wanneer je andermans verantwoordelijkheden op je naam laat zetten. Beter vroeg geleerd, dan erger gedupeerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

DDB schreef:Vandaag Anno 2016 heb ik gebeld met lindorff
Over een openstaande facturen van t-mobile over totaal 3 maanden in 2009 ......
in 2012 heb ik een betaling gedaan van €120,00 ...........
Wat is er gecommuniceerd/ gebeurd tussen 2009-2012 en 2016??
2009--- een factuur; 3 jaar later ( pas! ) 1 betaling en nu weer 7 jaar (!) na de factuur alsnog gedoe....
De hoofdsom was €750 , er is dus blijkbaar toch ook nooit een deurwaarder aan te pas gekomen in de afgelopen 7 jaar , ook niet na de eenmalige betaling van" slechts " €120 na 3 jaar ;
t- mobile weet ook van niks ,( waarom betaalde u dan toch de € 120?? ) .....en nu voelt u zich bedreigd en gestalkt. :shock:
Als de hoofdsom, toen €750 was en u 3 jaar later €120 betaald heeft , dan weet u toch ook dat er nog wat te betalen viel ?
U heeft verder never nooit iets gehoord in de afgelopen 7 jaar , dan valt dat bedreigen en stalken , op zich, wel mee, toch?
Desalniettemin , als zij nu een verschuldigde betaling claimen heeft u uiteraard recht op inzage van de factuur.
Voor mij is onduidelijk wat hier speelt, ik vind het vreemd.
En ook dat u alle opgelopen en bijkomende kosten niet meer hoeft te betalen vind ik raar na zoveel jaar :?:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Stuur de incassobrief. Pas deze enigszins aan naar je eigen situatie.
Kans is groot dat je hierna niks meer van ze hoort!
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Stuur de incassobrief. Pas deze enigszins aan naar je eigen situatie.
Kans is groot dat je hierna niks meer van ze hoort!
De verjaring is gestuit, dus grote kans dat men een deurwaarder inschakelt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Conflict met Lindorff Incasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Stuur de incassobrief. Pas deze enigszins aan naar je eigen situatie.
Kans is groot dat je hierna niks meer van ze hoort!
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Zoals gewoonlijk: onnodig. Jouw brief heeft bijzaken die niet relevant zijn.
TS moet gewoon bewijzen vragen en aangeven niet te betalen tot deze er zijn. Blijkbaar heeft Lindorff hier al geen zin in, dus dat is gewoon stap 1.

Gesloten