LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consult niet binnen 2 werkdagen van tevoren geannuleerd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kevin88
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2020 12:58

Consult niet binnen 2 werkdagen van tevoren geannuleerd

Ongelezen bericht door Kevin88 »

Beste allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. annuleringskosten.

Ik had op 12-02 een afspraak gemaakt voor een gesprek met een psycholoog op maandag 17-02. In de e-mail stond dat de afspraak bevestigd was en er tot 2 werkdagen van te voren geannuleerd kon worden, zo niet dan volgden er annuleringskosten.
Ik heb mij, omdat ik bang was geworden voor het gesprek, op vrijdagochtend netjes afgemeld met opgave van reden. Op zondagavond kreeg ik echter pas een e-mail dat opzeggen niet meer kon omdat het niet 2 werkdagen betrof.

Nu wordt het volledige consult in rekening gebracht.

Mijn vraag is of dit terecht is om het hele bedrag in rekening te brengen. Ik had aangegeven een redelijk deel van het consult te betalen maar hier gingen ze niet mee akkoord.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Consult niet binnen 2 werkdagen van tevoren geannuleerd

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Beste Kevin,

Bedoel je dat je de vrijdag voor je afspraak hebt afgezegd? Dan is dat niet 2 werkdagen van tevoren helaas. De maandag had je de afspraak en die dag valt dus niet onder '2 werkdagen van tevoren'. In dat geval zal je inderdaad de kosten moeten betalen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Consult niet binnen 2 werkdagen van tevoren geannuleerd

Ongelezen bericht door BL2 »

Kevin88 schreef:
07 apr 2020 13:04
Ik had aangegeven een redelijk deel van het consult te betalen maar hier gingen ze niet mee akkoord.
Dat lijkt me ook logisch, omdat jij te laat de afzegging deed, kon de psycholoog geen andere patient meer op jou tyd plaatsen. Waarom zou hij/zij met minder inkomsten akkoord gaan ?

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Consult niet binnen 2 werkdagen van tevoren geannuleerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een werkdag is ma t/m vr met uitzondering van bepaalde feestdagen. Dit is dus terecht.

Gesloten