LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder Inkassier

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
janwk010
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2019 18:19

Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door janwk010 »

Klacht over Deurwaarder Inkassier,

Doordat ik mijn zorgverzekering niet had betaald bij Univé is deze uitbesteed bij Deurwaarder Inkassier,in Maart 2018 kreeg ik het vonnis Betalen € 781,- deze direct betaald ,gebeld naar Deurwaarder Inkassier of het bedrag binnen was het antwoord was ja het is binnen maar er staat nog een bedrag van € 181,12 en een bedrag van € 162,60 ( Nakosten en nog andere kosten )open ,ook deze direct betaald .Geen schrijven gekregen dat alles was voldaan (Deurwaarder Inkassier stuurt bijna nooit een schrijven ) Het laatste contact met Deurwaarder Inkassier was in Mei 2018 daarna niets meer gehoord tot November 2018 er ineens een Deurwaarder op de stoep stond met een Dagvaarding om opnieuw voor de rechter te verschijnen over dezelfde vordering als waar ik alles van had betaald ,maar nee er stond nog een klein bedrag open en de kosten ( Deurwaarder Inkassier was voor een bedrag van € 500,- naar de rechter gegaan terwijl de hoofdsom € 721,- was )er stond dus nog € 221,- open plus kosten totaal € 441,- daar nooit een schrijven over gekregen ,ook in de nieuwe dagvaarding niets bijgesloten alleen blanco pagina”s ,dus heen en weer geschreven naar de rechtbank ,bij het repliek kreeg ik te horen dat er door een fout geen bijlage”s waren bijgesloten ,weer een schrijven gestuurd waar de bewijzen zijn dat ik nog iets moest betalen ,bij het volgende repliek kreeg ik als antwoord dat er geen brieven verstuurt zijn over deze nieuwe factuur en dat Univé beter had gedaan om wel een brief te sturen ( pardon het is Deurwaarder Inkassier die het behandeld en niet Univé de schuld geven )De rechter gaf mij gedeeltelijk gelijk en ik hoefde alleen de proceskosten te betalen .zelfs de rechter leest alles maar half op het vonnis staat dat ik het bedrag moet betalen aan Zilvere kruis ik ben verzekert bij Univé. Het hele bedrag over gemaakt naar Deurwaarder Inkassier .Wel een schrijven gestuurd naar Deurwaarder Inkassier en kreeg als antwoordt dat de rechter uitspraak had gedaan en het kwam er op neer dat ik blij mocht zijn dat ik korting kreeg . Brief terug gekregen van mevr Me….. klachten af handelaar
Conclusie:
Het vonnis betaald niets meer gehoord ,dan een nieuwe dagvaarding zonder bewijzen dat er nog iets betaald moest worden ,een dagvaarding zonder bijlage”s en dan de proceskosten door de schuldenaar laten betalen terwijl er geen reden was om een nieuwe dagvaarding te sturen .Deurwaarder Inkassier moet eens leren brieven te sturen neem een voorbeeld aan Deurwaarder Flanderijn van Eck die stuurt na elke betaling een nieuwe brief wat er nog openstaat ,Deurwaarder Inkassier probeer met weinig moeite veel geld te verdienen. Bij het KBvG staat het volgende :Een deurwaarder mag geen onnodige kosten maken om een schuld te innen
Deze dagvaarding was totaal overbodig met extra kosten .
Janwk010

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, heel vervelend, maar in principe kon u natuurlijk zelf ook weten welke premies en tot welk bedrag, u niet betaald had.

Zondegeld.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

In die eerste dagvaarding zal gestaan hebben dat de vordering werd beperkt en dat de rechten op het meerdere werden voorbehouden. Daarmee is het juridisch kloppend. Maar een briefje was wel netter geweest.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raar verhaal van die zorgverzekeraar. Al die grote jongens hebben een één op één systeemkoppeling met de gerechtsdeurwaarder. Zij zien even snel dat alles is betaald als de gerechtsdeurwaarder.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, DSW is niet groot, maar wel belangrijk genoeg. En de Ts was verzekerd bij Unive.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jun 2019 22:40
In die eerste dagvaarding zal gestaan hebben dat de vordering werd beperkt en dat de rechten op het meerdere werden voorbehouden. Daarmee is het juridisch kloppend. Maar een briefje was wel netter geweest.
en geen briefje sturen is lonend.......

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 jul 2019 07:00
Moneyman schreef:
30 jun 2019 22:40
In die eerste dagvaarding zal gestaan hebben dat de vordering werd beperkt en dat de rechten op het meerdere werden voorbehouden. Daarmee is het juridisch kloppend. Maar een briefje was wel netter geweest.
en geen briefje sturen is lonend.......
Betalen is "lonender". Want TS heeft natuurlijk al lang brieven gehad en genegeerd of in ieder geval niet betaald.
redhead55 schreef:
30 jun 2019 22:51
Ah, zit daar het probleem. DSW is geen grote jongen.
O nee hoor, DSW is groot genoeg om een systeemkoppeling te hebben. Vrijwel iedere schuldeiser die als repeatplayer gekenmerkt wordt, heeft dat. Is voor beide partijen veel eenvoudiger.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je €781 betaalde zou ik er vanuit gaan dat alles betaald was.

Die latere bedragen vind ik vreemd.
Als je geen duidelijke factuur kreeg zou ik verder geweigerd hebben en tot de rechtszaak laten komen.
Die kosten die erbij komen hadden gelijk bij die €781 factuur moeten zitten.

Achterstand + alles kosten en dat bedrag indien mogelijk in 1x te betalen.......
En geen nog 2x een bedrag voor overige zaken, en duidelijk een uiterste betaaldatum!

Ik vermoed dat de €781,- iets te laat betaald is en daarom het fout ging!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
01 jul 2019 09:44
Als je €781 betaalde zou ik er vanuit gaan dat alles betaald was.
Niet als je daarvoor al brieven hebt gehad waaruit blijkt dat de vordering hoger is, en een dagvaarding waarin staat dat de vordering beperkt was. De reden is heel simpel: door te beperken blijf je net onder de grens van het veel (een factor drie) hogere griffierecht.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
01 jul 2019 09:05
16again schreef:
01 jul 2019 07:00
Moneyman schreef:
30 jun 2019 22:40
In die eerste dagvaarding zal gestaan hebben dat de vordering werd beperkt en dat de rechten op het meerdere werden voorbehouden. Daarmee is het juridisch kloppend. Maar een briefje was wel netter geweest.
en geen briefje sturen is lonend.......
Betalen is "lonender". Want TS heeft natuurlijk al lang brieven gehad en genegeerd of in ieder geval niet betaald.
Met lonend doel ik natuurlijk op de extra werkzaamheden, en dus inkomsten, voor Inkassier.
Evident dat TS beter af zou zijn door gewoon alles op tijd te betalen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 jul 2019 11:57
Met lonend doel ik natuurlijk op de extra werkzaamheden, en dus inkomsten, voor Inkassier. Evident dat TS beter af zou zijn door gewoon alles op tijd te betalen.
Joh. Bedoelde je dat? :wink:

Natuurlijk was het netter geweest om een briefje te sturen. Maar dat "lonend" is een makkelijke conclusie vanaf de zijlijn. Want je vergeet daarbij even dat er ook opnieuw een proces- en kostenrisico gelopen wordt, waarbij het zomaar van lonend naar verliesgevend om kan slaan. Ook vanuit bedrijfsperspectief is het beter om eerst een briefje te sturen en pas daarna te dagvaarden. Snelle geldstroom met bijbehorende incassokosten is te prefereren boven eerst moeten investeren in een procedure, met de onzekerheid of je op de langere termijn wel kunt incasseren.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door yan »

neem een voorbeeld aan Deurwaarder Flanderijn van Eck die stuurt
Blijkbaar dus ervaring met meerdere partijen?

Mischien zelf eens een voorbeeld nemen aan mensen die welk hun rekeningen betalen: heb je ook geen "last" van deurwaarders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door moederslink »

Je weet natuurlijk nooit waarom iemand te maken krijgt met incassobureau' s of met een deurwaarder.
Daar kunnen diverse redenen aan ten grondslag liggen en het is ook niet altijd per definitie ' eigen schuld ' natuurlijk.

En ik denk ook , zo wat ik om me heen hoor , dat het ene bureau gewoon sympathieker en prettiger werkt dan het ander.
Je hebt altijd ook te maken , buiten de juridische kant, met de persoon als deurwaarder zelf.

Hoe dan ook , zij hebben zich wel te houden aan de juiste procedures.
Zo niet dan moeten ze daar uiteraard op aan te spreken zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder Inkassier

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:
01 jul 2019 12:15
neem een voorbeeld aan Deurwaarder Flanderijn van Eck die stuurt
Blijkbaar dus ervaring met meerdere partijen? Mischien zelf eens een voorbeeld nemen aan mensen die welk hun rekeningen betalen: heb je ook geen "last" van deurwaarders.
Da's waar, maar tegelijk veel te makkelijk. Het leven loopt soms anders dan je zou willen.
moederslink schreef:
01 jul 2019 12:42
Hoe dan ook , zij hebben zich wel te houden aan de juiste procedures. Zo niet dan moeten ze daar uiteraard op aan te spreken zijn.
Klopt. Alleen hebben ze dat hier gewoon gedaan. Er is geen regel overtreden.

Gesloten