Dus advies...
- neem nooit een lening
- zorg dat je niet rood komt te staan
Dan kom je namelijk niet met deurwaarders en incassobureau's in contact en die kunnen heel normaal doen als je maar mee werkt en ze op de hoogte houd van de stand van zaken want ik ken mensen die op een minnelijke wijzen van hun schulden zijn afgekomen omdat ze zoveel aan 1 incasso bureau hebben gehad
@Botj3
Dit ben ik niet met je eens. Ik heb op mijn betaalrekening slechts een kredietMOGELIJKHEID, waar ik zelden of nooit gebruik van hoef te maken. En ALS het dan eens gebeurt, dan is het omdat een verzekeraar de premies (ik heb verschillende polissen bij 1 verzekeraar lopen, wel zo gemakkelijk bij het innen van de premie) een of twee dagen te vroeg heeft ingehouden.
Je weet dat je die premies moet betalen, je weet ook dat je rond hetzelfde tijdstip je slararis krijgt. En meestal gaat dat goed. De bedoeling is dat de verzekeraar de premie op de laatste werkdag van de maand inhoudt, en meestal staat het salaris dan al op mijn rekening. Maar soms is dat te vroeg en kom ik 1 of 2 dagen even in de min te staan.
Je kan het dus voor een groot deel ''sturen'', maar het lukt dus niet om in alle gevallen je inkomsten en uitgaven zo te sturen dat je nooit rood kan komen te staan. Wanneer ik de kredietmogelijkheid niet had, zouden in voorkomende gevallen dus automatische incassso's niet worden uitgevoerd, en dat gebeurt nu wel. Handig, want ik heb door het systeem nog nooit een betalingsachterstand voor mijn vaste lasten opgelopen.
Ik KAN geld opnemen, wanneer ik rood sta, en ook een behoorlijk bedrag. Ik HEB een creditcard. Maar dat gebruik ik alleen maar als er geen andere mogelijkheid is om te betalen (dat tweede: internet-aankopen. En dan kun je wel zeggen dat iemand niet op internet moet gaan kopen, maar sommige dingen KUN je alleen via internet krijgen).