LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Robinson Crusoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2006 23:59

Deurwaarders

Ongelezen bericht door Robinson Crusoe »

Ongelooflijk dat een deurwaarder zo ethisch onverwantwoord te werk kan gaan. Dacht dat NGC in Buitenpost juist altijd zo goed te boek stond? Klaarblijkelijk gaat het deze gerechtsdeurwaarder alleen om zijn eigen profit in plaats van om zijn medemens te helpen, die sowieso al zo zijn best doet om uit al die schulden te komen. Ach ja, waar komt het mooie kantoor anders dan vandaan? Dit was wel duidelijk te zien in de opname.

Wel erg laf van de deurwaarder dat hij zijn personeel het "vuile werk"laat opknappen, maar misschien typeert hem dit juist wel. Niet dat ik hem ken, maar heb al erg veel gehoord.

Daarentegen moet ik wel bekennen dat de heer Jaarsma van het GKB het doet voorspiegelen alsof de familie Visser alles dient te voldoen van €75,- doch is dit € 75,- per week en zijn alle vaste lasten inclusief verzekeringen reeds voldaan.

Hoe denken jullie hierover?

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik kom al jaren rond van een minimum minimum inkomen, ook nu nog terwijl de vaste lasten omhoog schieten. Het gaat mij prima af zonder dat ik n de problemen kom door gedisiplineerd te leven en gebruik te maken van de voorzieningen die je kan treffen.

Mensen die in de schulden geraken moeten niet janken, de meesten leven gewoon willens en wetens ver boven hun stand en gaan dan terecht op hun bek als het even tegen zit. Zo denk ik erover.

MKB-er
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2006 08:10

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door MKB-er »

Best zielig voor die Visser, maar hij vergeet dat mening mkb-er op een houtje zit te bijten omdat hij niet (heeft) betaald.

Das pas zielig!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

@Eddie2

En gelijk heb je, hier sluit ik me volledig bij aan.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door donn@ »

Tuurlijk is het zielig, geldproblemen hebben is niet leuk. Maar............terwijl dhr. Visser aan de tafel zat te piepen dat hij geen cadeautje voor de kleinkinderen kon kopen zat mvr. Visser er heftig op los te roken. Dus stoppen met roken, beter voor de gezondheid en misschien blijft er dan iets over voor de kleinkinderen.

ps: Denk nu niet daar heb je weer zo'n niet roker want ik rook zelf ook en dat zou het eerste zijn waar ik op ging bezuinigen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend heeft schulden die door zijn ex zijn ontstaan (dus niet door zijn eigen schuld!!). 1 Van die schulden loopt bij deurwaarder Timmermans en Verdult. Omdat mijn vriend bij eentje al 300 betaalde en bij een andere een mondeling voorstel had liggen, had hij bij Timmermans en Verdult het voorstel gedaan om voorlopig (tot de boedelscheiding) 400 euro per maand te betalen.

Daar gingen ze niet mee accoord en ze hebben de zitting die al gepland stond door laten gaan. Die was op 29 maart. Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en hij heeft nog helemaal niets gehoord!!! Dat klopt toch niet? Hoe kan je nu mensen zolang laten wachten? Ik vind dat niet normaal, dat is niet menselijk. Het is te hopen dat ze dat niet bij iedereen doen, maar ben bang van wel.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door gjvisser »

@donn@ inderdaad, dat viel mij ook meteen op :D

Wel een paar pakjes sigaretten kunnen betalen per week... Dan gaat het snel die 75 euro...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies wat ik bedoel, mensen klagen over schulden etc maar doen er ondertussen niets aan om er vanaf te komen.

Ik heb het zo vreselijk slecht allemaal maar kan me wel 10 pakjes sigaretten of 5 kratten bier per week veroorloven. Kom op zeg.....

Carlotta4
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:37

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Carlotta4 »

Wat dat roken betreft ben ik het met jullie helemaal eens. Maar dat even terzijde.
Ik ben een paar jaar geleden ook in de WSNP terechtgekomen. Dit om schulden die buiten mijn schuld waren ontstaan, (dat kan ook dus, voor degenen die denken dat het altijd je eigen schuld is!) En godzijdank dat de WSNP bestaat want ik ben er schuldenvrij uitgekomen en dat was anders nooit gelukt. En dat zou dan niet in de laatste plaats komen doordat de heren (en dames) deurwaarders de schulden zo verschrikkelijk opdrijven, zo liep er bij mij een schuld van fl. 700 (toen nog) binnen de korste keren op naar fl. 2000, alleen al door de deurwaarderskosten. Zo kom je er natuurlijk ook nooit af! En minnelijke schikkingen zijn al helemaal niet aan de orde, ze intimideren je en zetten je onder druk, en houden totaal geen rekening met je persoonlijke omstandigheden. Kortom zeer, zeer a-sociaal, ik vind het ratten, en daar blijf ik bij. Ze verdienen geld aan andermans ellende, dus daar heb ik geen enkel respect voor!

Joyce R
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:04

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Joyce R »

Met het bovenstaande kan ik het alleen maar eens zijn.
Ik vind het heel makkelijk om te zeggen dat mensen niet van hun schulden af willen komen, of dat ze er niks aan doen. Je zult maar door toedoen van je ex in de problemen komen of door baanverlies of iets dergelijks. Deurwaarders hebben geen boodschap aan jouw persoonlijke omstandigheden of jouw verhaal, je zult en moet betalen, of het nou terecht is of niet, en dan die belachelijke kosten die ze erbovenop gooien, zo kom je nooit van je ellende af al zou je het willen.
Het is verschrikkelijk om in zo'n situatie terecht te komen, en natuurlijk zullen er ook mensen zijn die het er zelf naar gemaakt hebben, maar ik vind het beneden de maat dat er gewoon maar van wordt uitgegaan dat alle schulden je eigen schuld zijn. Pas als je zelf in zo'n situatie terechtkomt weet je waar je over praat.

Robinson Crusoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2006 23:59

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Robinson Crusoe »

Alleen MKB-er en Dilbert29 wat jullie vergeten is dat wanneer de deurwaarderskosten zo ontzettend hoog oplopen en de debiteur alsnog in de WSNP geraakt of nog erger failliet wordt verklaard dan worden de extra kosten op de schuldeiser verhaald door de deurwaarder. Ik ben van mening dat je dan beter kunt proberen om hetvia een minnelijk traject te laten lopen zonder dat er nog meer kosten bij komen waardoor het percentage van de hoofdsom uiteindelijk lager wordt aangezien er zulke hoge kosten bij zijn gekomen.

Robinson Crusoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2006 23:59

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Robinson Crusoe »

Bailey: Wanneer reeds een zitting gepland is worden de kosten sowieso berekend door de rechtbank (voor de lagere vorderingen sector kanton). Alleen door volledige betaling van de gehele vordering zal men deze zitting intrekken.

Wanneer jouw vriend verstek heeft laten gaan, dus niet aanwezig is geweest noch schriftelijk heeft gereageerd duurt het 6 weken voor het vonnis uitgesproken wordt. Ik zou alsnog trachten een betalingsregeling te bewerkstelligen. Probeer de deurwaarder uit te leggen dat met een eventueel (loon)beslag minder te halen valt aangezien zij dan naar rato de onder het beslag te vallen gelden zullen moeten verdelen indien andere deurwaarders ook beslag zullen leggen.

Ik zou niet te lang wachten, want een betekening van het vonnis aan jouw vriend kost ook weer veel geld. D.w.z. dat een afschrift van het vonnis aan jouw vriend wordt gegeven.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Bailey »

De volledige vordering is 45.000, dat heeft hij helaas niet op zijn rekening staan. Het advies van de advocaat was niet naar de zitting te gaan. Mijn vriend kon ook niet, want hij moest met zijn moeder naar het ziekenhuis.

Mijn vriend heeft diverse malen contact gehad met de deurwaarder. Een voorstel gedaan van 400 euro, overzichten van zijn inkomsten en uitgaven gestuurd, maar volgens mij wilden ze het liefst 1000 euro in de maand. En dat gaat niet als je al 300 euro in de maand betaalt en nog een ander voorstel heb liggen van 300 euro. In totaal kom je dan al op 1000 euro per maand en zou hij dus nog maar 700 overhouden.

Na de boedelscheiding kan hij het misschien wel, want als het goed is gaan 2 leningen naar zijn ex. 1 Vanwege de boedelscheiding, de ander omdat zij de handtekening van mijn vriend vervalst heeft en hij daar dus niet verantwoordelijk voor is (daar is ook aangifte voor gedaan).

Daarom had mijn vriend 2 maanden geleden dus het voorstel gedaan om voorlopig 400 euro per maand te betalen, wat dus eventueel straks meer per maand kan worden. Maar ja...blijkbaar willen ze helemaal niets.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Jammer dat ook hier weer verschillende mensen klaar staan met hun oordeel...eigen schuld, dikke bult, volgens jullie als je in de schulden geraakt! hoe dom en naief kun je zijn en dat in deze tijd!
Ik ga me hier zeker niet zitten verandwoorden want dat komt toch niet door die betonnen plaat heen die sommige soms hebben als het over dit onderwerp gaat. Het KAN iedereen overkomen, let daar goed op!
wordt maar eens ziek, en dan chronisch ziek en dan in de WAO belanden, partner vervolgens ook in de ziektewet, wao keuring, minder dan 15%, WW en een UVW die er 6 maanden voor nodig heeft om tot een betaling te komen en dat nog met DWANG door onze dokter!!! Ook hier kwam een goed salaris binnen waar we makkelijk mee konden leven met een gezin van 5 personen en wat katten. Nu in de WSNP beide. leuk he, lachen hoor mensen dat we daarom zelf hebben gevraagd!!! Niet iedereen met schulden is overantwoordelijk geweest! niet elke schuldenaar is verslaafd, koopziek of achterlijk!!! Den daar eerst eens aan voordat je mensen met schulden loop te veroordelen, jullie weten niet waar je over praat!

mark100
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2005 07:51

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door mark100 »

Laten we even een ding duidelijk stellen. Als je schulden maakt moet je die ook betalen! Maar daar gaat het naar mijn mening ook niet om. En dat die mensen roken, nou so what!!! Je ziet maar een glimp uit iemands leven en jullie oordelen, veroordelen en hangen ze maar gelijk op in 1 en dezelfde adem. Ontzettend kortzicht, dom en stom bovendien.

Het programma ging om de werkwijze van incassobureau’s en deurwaarders. Incassobureaus hebben totaal geen macht. Het enige wat ze kunnen vragen of je wilt betalen. En dat doen ze ook. En dat er incassobureaus tussen zitten die niet zo op hebben met normen en fatsoen is ook algemeen bekend. Daarom lijkt het ons verstandig dat er wettelijk regels komen en tarieven, en dat deze bureau’s ook aangesloten moeten zijn bij een overkoepelend orgaan. Zodat uitwassen bestreden kan worden.

De laatste jaren is een stijgende lijn te zien dat steeds meer gezinnen in financiële problemen komen. Door die problemen kunnen ze o.a. de huur niet meer betalen en komen mede dank zij de discutabele handelswijze van deurwaarders en incassobureau’s na een lange lijdensweg uiteindelijk op straat te staan. Incassobureau’s denken alleen maar aan euro’s en dat dit ten koste gaat van gezinnen interesseert ze niet. Geen enkel geldelijke gewin mag boven het gezin prevaleren. Bij constatering van misbruik op welke manier dan ook moet de ambtenaar (deurwaarder) uit zijn functie ontzet worden.

Kauwie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2006 19:37

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Kauwie »

Ik ben het er helemaal mee eens dat niet iedereen er iets aan kan doen als hij/zij in de schulden raakt of is geraakt. Ook vind ik dat deze mensen baat hebben bij goede hulp, als ze bij de gemeente aan kloppen voor hulp dan moeten ze vaak minimaal 3 maanden wachten en dat kan al te laat zijn. Ook moeten deze mensen serieus genomen worden, vaak willen ze heel graag hun schulden af betalen maar weten ze niet meer hoe ze dat moeten doen. Ik ben zelf al een aantal jaren werkzaam in deze sector en ben nu bezig om voor mezelf te beginnen omdat ik vind dat je voor iedereen tijd moet vrij maken om te kijken hoe het bij deze persoon allemaal in elkaar zit en dan kon ik niet op mijn oude werkplek omdat ze daar alleen maar bezig zijn met zoveel mogelijk geld binnen halen in zo'n kort mogelijke tijd. Hoe dat maakt niet zoveel uit als je maar niet te vriendelijk blijft en dat kan ik dus niet. Ik vind dat je eerst alles samen met degene die schulden heeft op een rijtje zet en dan moet je gaan proberen te bemiddelen tussen de schuldeisers en de debiteur zodat iedereen zich daarin kan vinden. Ik vind het heel jammer en eigenlijk ook kwalijk dat er mensen zijn die andere mensen veroordelen zonder dat ze de situatie van die persoon kennen. Ik denk altijd maar, je zult het zelf maar zijn dan zou je ook graag hulp hebben. Ik hoop in ieder geval op deze manier veel mensen te kunnen helpen en ook hoop ik dat ik een aantal mensen heb laten inzien dat je niet zomaar iemand kan veroordelen zonder je in die persoon te verdiepen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Laurent »

Hij Zij die overbodige schulden maken moeten op hun eigen blaren zitten, niets overheidssteun maar zelf dokken

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door G7 »

Wat heerlijk om te lezen, dat er nog mensen als u, "Kauwie" bestaan!

Kauwie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2006 19:37

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Kauwie »

Laurent weet dus duidelijk niet waar hij over praat en ik hoop voor hem dat hij zelf nooit in deze situatie terecht komt want dan piept hij wel anders. En G7 ik beloof je dat ik mijn uiterste best ga doen om de mensen die hulp nodig hebben zo goed mogelijk te helpen en in ieder geval naar ze te luisteren en ze serieus te nemen.

j.l.van den broek
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 23:27

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door j.l.van den broek »

1. Ik ben het natuurlijk eens met de stelling, dat er een gedragscode moet komen voor dit soort gevallen, al dan niet door de overheid geregeld.
2. Uw programma toont een "zielige" heer, die tot over zijn oren in de schulden zit. Vijftigduizend euro is niet niks! Dat komt echter niet zo maar. Een deurwaarder zit hem nu achter de broek vanwege een onbetaalde rekening van 1.400 euro. Voor dat bedrag is hem dus iets geleverd. Die bestelling had hij - gezien zijn overige schulden - dus nooit mogen doen.
3. Het komt mij voor, dat het onverantwoordelijke financiële gedrag van betrokkene in Uw programma behoorlijk onderbelicht wordt.

Gesloten