LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarders worden steeds agressiever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jboere
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 aug 2003 09:57

deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door jboere »

Deurwaarders worden steeds agressiever
Ze hebben geen hart meer voor de mensen
Omdat de economie heel slecht is pikken ze je geld-
Gewoon af ze hebben geen begrip voor de situatie
Ze nemen beslag op een heel loon voor 20 euro.
Je bouwt schuld naar schuld op omdat deze deurwaarders
Alles van je pikken het is gewoon van de gekken
Dat dit kan gebeuren ik vind dat tros radar er eens
Aandacht moet gaan schenken dus radar redactie
Reageer eens hier op.
Groetjes jboere
Rotterdam

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ze hoeven ook geen hart voor mensen te hebben, je moet gewoon op tijd betalen dan is er niets aan de hand. Zelfs een Radaruitzending zal daar niets aan veranderen.

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

heeft niets temaken met willen betalen zie mijn forum ik heb er ook niet omgevraagt en zit ook in de problemen aangezien mijn vaste lasten hoger zijn dan mijn inkomsten.
Alles is te duur en dan heb ik al op een heleboel dingen bespaart.
ben je een wanbetaler dan zeg ik eigenschuld maar wil je wel maar kan het niet en kan je het ook bewijzen zoals in mijn geval vind ik dat ze wel wat soepeler mogen zijn.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je vaste lasten hoger zijn dan je inkomen dan doe je toch echt iets verkeerd lijkt mij. Dan blijft het in mijn ogen nog steeds je eigen schuld en is er dus nog steeds geen reden voor soepelheid.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door S. »

Vaste lasten hoger dan je inkomen?
Dat lijkt me een situatie die niet vol te houden is.

Wellicht kan deze instantie helpen om alles ( inkomsten/ uitgaven) in evenwicht te brengen.
www.nibud.nl

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

Dilbert ik denk dat je eerst maar is mijn verhaal moet lezen voordat je oordeelt.
je lijkt zelf wel iemand van incasso buro.
Nogmaals ik heb er niet omgevraagt en ik ben erg willig met betalen mits het in het normale gaat.
Tegenwoordig zijn de kosten al heel erg hoog.
Me huur zit ik op 536 euro kaal per maand.
me gas en ligt zit ik op 198 euro per maand.
dan komen mijn verzekeringen van de auto, ziekenfonds, verzekering huis, telefoon, kinderdagverblijf, naschoolse opvang ( inverband met werken) huursubsiedi krijg ik maar 30 euro voor, mijn man moet elke maand 457 euro betalen voor alementatie voor zijn ex en kids.
Heb je al gerekend en ons inkomen is bruto rond 1600 euro.
Misschien dat je nu snapt wat ik eigenlijk bedoel.
Mijn man zoekt werk maar heeft zijn leeftijd niet mee hij is namelijk 38 en hij heeft altijd hard gewerkt bij een bedrijf wat hij met veel plezier ruim 15 jaar heeft gedaan en dat bedrijf is falliet gegaan daar krijgt ie nog geld van.nu zit hij in een intregastie gebeuren van het CWI als dank.
Nergens word rekening mee gehouden er word gewoon geeist dat je betaald wat ik snap ik bedoel iedereen hoort gewoon netjes te betalen maar als je al aangeeft dat het te duur word en je vraag bepaalde subsidies aan waar je op afgewezen word word de situatie wel erg rot of niet.

golfje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:57

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door golfje »

Waarom zitten je kinderen in naschoolse opvang (waar grof voor betaald moet worden) als je man op zoek is naar werk?

Is niet lullig bedoeld maar vroeg me het gewoon even af...

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

dat komt omdat toen mijn man werkte zaten ze daar op en heb je een opzeg termijn van 2 maanden stel dat wij na 2 maanden opzeggen en hij opeens een baan vind is er een hele lange wachtlijst.
mijn mna heeft volgende week zijn tweede gesprek en dat risico willen we niet lopen.
het verhaal was anders geweest als mijn man thuis zou blijven.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar waar kan ik je verhaal vinden dan?

Verder blijf ik bij het standpunt dat ik nog steeds geen reden zie waarom een incassobureau niet zou mogen doen wat ze doen. Als je maandelijkse lasten hoger zijn dan je salaris lijkt me dat toch echt je eigen schuld, niemand die jou dwingt om daar te wonen.

Verder kost naschoolse opvang inderdaad een vermogen, dus alleen al daarop zou je kunnen besparen, zelfs als het daarna langer duurt om ze weer terug te krijgen. In mijn bescheiden mening is naschoolse opvang uberhaupt overbodig, aangezien er altijd een van de ouders thuis is om de kinderen op te vangen. Als je geen tijd hebt voor kinderen, moet je ook geen kinderen nemen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Maarschalk »

desjuh, ik kan het niet met je eens zijn.
De leveranciers hebben ook recht op hun geld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door SJZ »

Deurwaarders worden steeds agressiever ... Ze nemen beslag op een heel loon voor 20 euro
Als dat waar is, is het natuurlijk een schande. Ze mogen wel loonbeslag leggen, maar dan voor 20 euro (plus kosten). Dat zal toch niet je hele loon zijn?

irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door irish1 »

Beslag leggen op het hele salaris is niet mogelijk. Er is altijd sprake ban een beslag vrije voet van 90% van de bestandsnorm. Dit bedrag kan worden verhhoogd met onder andere te betalen particuliere ziektekosten verzekering. Dus beslag leggen voor € 20,00 op het hele salaris kan niet en zal ook door een werkgever niet mogen worden afgedragen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door karr-2 »

En meteen reageert er niemand meer, dus waarschijnlijk een hoop verzonnen verhalen om vooral maar zielig te lijken.

Betaal gewoon je rekeningen op tijd dan is er helemaal niets aan de hand.

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

wat een onzin allemaal zeg tuurlijk wil ik betalen en tuurlijk hebben ze recht op hun geld.
Maar als ik aangeef dat ik maar zo veel te besteden heb en hun een bord voor hun kop hebben en toch alles opeisen terwijl ik me kapot werk en probeer eten op tafel te krijgen.
Dit is geen zielig verhaal dit is de waarheid en noumeteen te zeggen dat ik geen kinderen had moeten nemen waar slaat dit op.
Toen ik kinderen nam had ik deze problemen niet en de problemen die ik nu heb heb ik niet om gevraagt en jij karr moet helemaal je mond houden waarschijnlijk ben je alleen of verdien je meer dan mordaal.
En kan jij het wel goed rooien en ergens anders wonen ik zou niets anders willen maar waar tegenwoordig word alles koop of is er een wacht lijst van hier tot tokio.
Ik kan me best wel voorstellen dat er mensen zijn die het zich niet kunnen voorstellen en vooroordeelt zijn omdat hun het waarschijnlijker breder hebben.
ik bedoel laten we sde rollen dan maar is een keer omruilen.
Ik wil helemaal niet zielig doen ik vind alleen nadat ik aangetoont heb dat ik er niets aan kon doe dat mijn exwerkgever falliet ging en mij weigert uit te betalen en nu ook niet kan uitbetalen waar ik nog loon van krijg van ruim 6 maanden en dan in die tijd zoalng voorschotten heb gehad om rond te komen brood nood heet dat kan je niet echt je vaste lasten betalen ik vind gewoon dat jullie niet zo vooroordeelt moeten reageren als jullie niet in deze situatie zitten.
De deurwaarders worden steeds harder en gaan alleen maar in op hoge aflossingen of leggen ze beslag op je rekening precies op de einde van de maand wanneer je loon gestort word zodat je niets kan betalen niet eens kan eten.
Dat ebdoel ik emt agressief
nogmaals ik ben het er mee eens dat rekeningen betaald moeten worden en ik begrijp ook dat er incasso buro bestaat, maar als ik met mij hele hebben en houden kan bewijzen en laten zien dat het voor mij onmacht is vind ik dat ze soepeler kunnen zijn en bijv aflossing op langer tijdstip afspreken wanneer ik gesetteld ben met me baan en mijn man ook die overigens aangenomen is en gelukkig maandag kan beginnen.
Dus toch maar goed dat ik naschoolse opvang niet heb opgezegt anders had mijn man niet kunnen werken.
En helaas moeten we onze kinderen op naschoolse opvang doen aangezien we allebei verplicht zijn om te gaan werken tot tijden dat de scholen allang al uit zijn.
Mochten jullie een andere oplossing daarvoor vinden laat dan maar horen ik heb namelijk alles al uitgeprobeert.
en ga niet iemand aanvallen en veroordelen en zeggen dat we een zielig geval zijn ik ben absoluut geen zielig geval maar een knokker voor me kids en me gezin en daar is niets zieligs bij ik zal door blijven knokken.
En als jullie is logisch nadenken wat waarschijnlijk niet kan met dat goede salaris wat jullie waarschijnlijk verdienen bestaat er helaas toch nog iets van mensen die minder hebben.
kijk maar naar het nieuws hoe het is gestegen.
is niet voor niets en ik ben niet de enige .

Waarschijnlijk is het overbodig dat ik dit allemaal neerzet jullie zullen toch bij jullie standpunt blijven maar ik heb me zegje gedaan in de hoop dat er toch nog mensen zijn die denken dat niet alles over rozen gaat en voor mensen zoals ik dubbel hard knokken is.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door JH »

Als iedereen gewoon op tijd betaalt voor geleverde diensten of produkten dan is er ook geen deurwaarder nodig :roll:

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

laat maar dit heeft geen nut
ik trek me terug van deze discussie jullie mogen denken wat jullie willen
moeilijk he lezen

Cisca
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 00:37

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cisca »

Ik snap heel goed dat je gefrustreerd bent.
maar een goede deurwaarder zal altijd trachten de zaak in der minne te regelen.
Als er beslag gelegd wordt op je loon ben je al een heel lang traject verder.
Eigenlijk te lang !
Als je zoals ik lees teveel lasten hebt en er komen schuldeisers zou ik toch maar de moeite nemen om professionele hulp in te schakelen.
Denk aan de stedelijke kredietbanken of bedrijfsmaatschappelijk werk.
Of kijk eens op :http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/
handige tip van een deurwaarders kantoor :)

Of wat een deurwaarder mij ooit vertelde : "mevouw, ik ben er om geld te innen,niet om mevr (naam van mijn client) ongelukkig te maken. Wij zijn er ook om te helpen. Maar mijn geld krijg ik."

Kijk dat is nu waarheid als een koe!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door S. »

Omgaan met geld is en blijft een lange termijn planning.
Wat wil ik nu, kan het financieel ook.
Wat wil ik straks; kinderen, die ook de nodige centjes en zorg kosten en je minder flexibel maken qua werktijden.
Wat als ik ziek wordt, baan kwijtraak; zit er dan nog rek in mijn financiële situatie,........ of is het elastiek nu al tot het uiterste opgerekt en hoor je straks.....knap.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door karr-2 »

S. je bent een man/vrouw naar mijn hart. Dit is precies de manier waarop je zoiets aanpakt. Maar financiele planning is een vies woord voor de moderne Nederlander. We moeten toch wel in een peperduur huis wonen, met minimaal 2 auto's op de oprit en kinderen willen we ook, maar dan moeten we er vooral geen last van hebben.

Verder een lening hier en daar voor de nieuwe keuken en de 5 keer per jaar op vakantie en dan hebben we de moderne Nederlander wel omschreven denk ik. Tot over zijn oren in de schulden en dan maar klagen over het leven wat zo duur is.

En als de buren iets hebben moet dat van jou net iets mooier en bij voorkeur net iets duurder zijn, want je kunt toch niet achterblijven.....

Desjuh

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Desjuh »

gotver ik heb altijd hard gewerkt ik snap niet waar jullie op uit zijn maar dit grijpt mij heel erg aan.
Lees mijn ander verhaal dan ook onder incasso en bijv ook bij energie bedrijven werken voor homesafety essent.
Misschien dat jullie mijn verhaal dan wel begrijpen.
Ik vind dit een zware beschuldiging wat jullie doen en waarschijnlijk doet het jullie niets maar dit doet mij wel wat het enige waar ik waarschijnlijk een zielig geval in ben is het feit dat ik misschien te sociaal en een gevoels mens ben.
Kan ik over jullie niet zeggen zijn jullie dan zwart wit kijkers.
Ik ben me baan kwijt geraakt nadat ik ziek ben geworden en ben met een slap excuus ontslagen ik heb er niet om gevraagt om zo in de problemen te komen.
Ik heb altijd hard gewerkt en nooit steun getrokken en dat deed ik voor mijn gezin.
Ik werd ernstig ziek en me hele wereld viel in duigen.
Alles waar ik hard voor gewerkt heb is nu opeens niets meer waard ik maak me kwaad dat jullie zo in dit geval over mij denken zien jullie deze forum dan echt alleen als leed vermaak.
Ik had een rechtzaak afgelopen 21 spetembe om zo mijn loon te verhalen en mijn gelijk omdat ik kan aantonen dat ik onterecht ontslagen ben tijdens mijn ziektewet en wat blijkt zijn bedrijf bestaat maar zijn mederwerkes hebben opdracht gekregen om te zeggend at het bedrijf niet meer bestaat en het blijkt dat hij zijn fallisement heeft aangevraagt ik kan naar mijn geld fluiten 6 maanden loon en vakntie geld van een jaar plus me beloofde bonus.
Ik ben bij bepaalde instanties geweest en heb om hulp gevraagd maar om de beurd hebben ze gezegd we wachten de uitspraak van de rechter af nu nadat ik de brief heb gekregen van de deurwaarder die geprobeerd heb mijn ex wergever te dagvaarden die dus zwart en wit op papier heb geschreven dat het hem niet gelukt is nu pas krijg ik hulp nu ik dus ruim 8 maanden verder ben. 8 maanden vaste lasten die opgestapeld dus ook met toren hoge incasso kosten hoe kan je dan een regeling treffen als je geen inkomen heb leg me dat is uit.
Dit doet me pijn echt en dat zullen jullie waarschijnlijk wel weer zielig vinden maar ik wou dat ik met jullie om tafel kon zitten om het jullie uit te leggen dat niet iedereen die zo onder druk gezet word door incasso er om gevraagt heb
ik ben niet de enige die door dat bedrijf besodemieterd is.
Lees dat de forum maar dit is de link http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=26242 en lees
verdorie ik heb er niet omgevraagt echt niet ik wil niets liever betalen dat heb ik altijd gedaan.
Ik heb geen rijkeluis leven gehad was dat maar waar en ja ik heb kinderen en die heb ik uit liefde gekozen.
En ja tuurlijk heb ik een bepaald doel in meleven en hoop dat nog steeds te halen maar daar zat deze sores niet bij.
Snappen jullie dan niet hoe moeilijk het is hoe wanhopig ik ben ben zelfs zo wanhopig dat ik hier probeer uit te leggen hoe mijn situatie is.
IK HEB HIER NIET OM GEVRAAGT !!!!!!!!!!!!
En hou op met zout op open wonden te gooien nogmaals jullie hebben gelijk over mensen die misbruik maken van situaties die inderdaad met credit kaart gaan shoppen terwijl ze weten dat ze het niet kunnen betalen of hun loon vergokken of gebrukken voor andere verslaafde bedoelens zulke mensen moet gewoon betalen en goed ook me dubbel rente eigen schuld.
Maar niet de mensen die door derde in problemen komen waar je niet om heb gevraagd.
Ik kan het gotver aantonen dat ik geen wanbetaler ben ik hbe breif van ziekenhuis en huisarts dat ik ziek ben wat ik had en wat voor behandelingen ik moest ondergaan en brieven van mijn advokaat en dan toch het maximale eisen.
Ik vind dat dat niet kan.
Nu vandaag heb ik te horen gekregen dat ik eindelijk hulp krijg van planpraktijk hoewel de aanvraag ook 10 weken duurt maar ik heb een brief van hun waarin staat dat ik profi hulp heb gezocht en dat het in behandeling is nu 8 maanden later.
Die moet ik dan sturen met een begeleide brief naar de incasso buro`s in de hoop dat ze me tegemoet willen komen.
Stop met iemand oordelen jullie kunnen gewoon niet weten in wat voor situaties sommige mensen zitten.
Niet iedereen is een wanbetaler.

Gesloten