LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jeroenvs
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2015 13:13

Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door jeroenvs »

Ik heb een discussie met mijn trouwlocatie. Tijdens de feestavond is er bij een voordracht één confettiknaller afgeschoten. Na het feest heb ik een eindafrekening ontvangen en tot mijn verrassing stond hier €150 op voor schoonmaakkosten confetti.

Schijnbaar staat in de algemene voorwaarden dat er geen confetti gebruikt mag worden. Echter welke kosten hieraan verbonden zijn is niet genoemd / overeen gekomen. Ik heb opheldering gevraagd over de kosten en een onderbouwing gekregen van 9 uur schoonmaken, 4 uur in de avond en 5 uur de volgende dag om de snippers op te ruimen die gedurende de avond ook wat verplaatst waren tot in toiletten en buiten. M.i. zwaar overdreven. Ik heb aangegeven €75 te willen betalen en niet meer.

Men gaat niet in op mijn voorstel en zegt kosten te gaan verhalen via Incasso. Ik vraag me af of ze dit daadwerkelijk gaan doen, toch ben ik benieuwd of ik sterk sta. Heeft het bedrijf recht om €150,- bij mij in rekening te brengen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door moederslink »

jeroenvs schreef:Ik heb een discussie met mijn trouwlocatie. Tijdens de feestavond is er bij een voordracht één confettiknaller afgeschoten. Na het feest heb ik een eindafrekening ontvangen en tot mijn verrassing stond hier €150 op voor schoonmaakkosten confetti.

Schijnbaar staat in de algemene voorwaarden dat er geen confetti gebruikt mag worden. Echter welke kosten hieraan verbonden zijn is niet genoemd / overeen gekomen. Ik heb opheldering gevraagd over de kosten en een onderbouwing gekregen van 9 uur schoonmaken, 4 uur in de avond en 5 uur de volgende dag om de snippers op te ruimen die gedurende de avond ook wat verplaatst waren tot in toiletten en buiten. M.i. zwaar overdreven. Ik heb aangegeven €75 te willen betalen en niet meer.

Men gaat niet in op mijn voorstel en zegt kosten te gaan verhalen via Incasso. Ik vraag me af of ze dit daadwerkelijk gaan doen, toch ben ik benieuwd of ik sterk sta. Heeft het bedrijf recht om €150,- bij mij in rekening te brengen?
Ik heb het woordje schijnbaar even dik gedrukt , want daarin zit hem natuurlijk de clou lijkt mij:
dat is na te gaan in het eventuele contract en de gemaakte afspraken bij het bespreken van deze locatie,
er is niets zo erg en arbeidsintensief als opruimen van confetti, het zit echt overal tussen en onder en in ,zelf zou ik om € 75 deze dag niet laten verpesten en het niet op een incassoprocedure laten aankomen, maar dat is slechts mijn mening/ advies.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door CB »

Laat thuis is een confettibom exploderen en ga vervolgens een avond door je huis lopen banjeren. Wellicht dat u meer begrip voor deze rekening kunt opbrengen.

Ik heb eens collega's een avond op bezoek gehad, die mij trakteerde op zo'n confetti regen. Je wilt niet weten hoe lang en waar ik overal die confetti tegen kwam in mijn huis.

Zoals voorgaande poster al opmerkte, neem dit verlies op de leukste dag (mag ik hopen) van je leven. De incassokosten liegen er ook niet om tegenwoordig.

jeroenvs
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2015 13:13

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door jeroenvs »

@moederslink. In de door ons ondertekende offerte staat: "Er mag niet met confetti, rijst en bloemblaadjes worden gestrooid rondom Kasteel". Dit is ook besproken met de partij en gaat m.i. over in en om het kasteel (bijvoorbeeld buiten in de bestrating). En niet in de Kasteelhoeve (een los gebouw) waar het feest is gehouden. Verderop in de offerte staat "Het is niet toegestaan om in en rond het Kasteel en de Kasteelhoeve vuurwerk te plaatsen en af te steken". Daar wordt specifiek gesproken voer de Kasteelhoeve. Bij een latere aanpassing van offerte (die niet getekend is) is aan de laatste passage confetti toegevoegd bij vuurwerk. Dit is mij nooit opgevallen en ook niet ondertekend.

Het gaat mij meer op het principe. De mensen die het hebben afgestoken voelen zich schuldig over de door hen veroorzaakte kosten. Als het op dat moment kenbaar was gemaakt had er in 5 minuten even een bezem door de zaal gehaald kunnen worden, zodat de snippers zich niet zouden verspreiden.

Thuis heb ik die zooi ook wel eens gehad en dat is inderdaad niet fijn. Maar 9 uur poetsen?!? Daar kun je heel wat voor stofzuigen, dweilen e.d.

Ik vraag mij af of ik kans van slagen heb om de incasso aan te vechten. Ik vind mijn betaling van €75 al een tegemoetkoming. Overigens doet e.e.a. niks af aan de fijne dag die we gehad hebben.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

jeroenvs schreef:@moederslink. In de door ons ondertekende offerte staat: "Er mag niet met confetti, rijst en bloemblaadjes worden gestrooid rondom Kasteel". Dit is ook besproken met de partij en gaat m.i. over in en om het kasteel (bijvoorbeeld buiten in de bestrating). En niet in de Kasteelhoeve (een los gebouw) waar het feest is gehouden. Verderop in de offerte staat "Het is niet toegestaan om in en rond het Kasteel en de Kasteelhoeve vuurwerk te plaatsen en af te steken". Daar wordt specifiek gesproken voer de Kasteelhoeve. Bij een latere aanpassing van offerte (die niet getekend is) is aan de laatste passage confetti toegevoegd bij vuurwerk. Dit is mij nooit opgevallen en ook niet ondertekend.

Het gaat mij meer op het principe. De mensen die het hebben afgestoken voelen zich schuldig over de door hen veroorzaakte kosten. Als het op dat moment kenbaar was gemaakt had er in 5 minuten even een bezem door de zaal gehaald kunnen worden, zodat de snippers zich niet zouden verspreiden.

Thuis heb ik die zooi ook wel eens gehad en dat is inderdaad niet fijn. Maar 9 uur poetsen?!? Daar kun je heel wat voor stofzuigen, dweilen e.d.

Ik vraag mij af of ik kans van slagen heb om de incasso aan te vechten. Ik vind mijn betaling van €75 al een tegemoetkoming. Overigens doet e.e.a. niks af aan de fijne dag die we gehad hebben.


Hmmm 9 uur lijk mij ook vrij lang en heb die zooi ( want dat is het wel na enige tijd :mrgreen: ) ook wel eens de volgende dan mogen / moeten opruimen.

150,- uur / 9 uur is 16,66 euro per uur. Ik reken gemakshalve geen eventuele toeslagen oid.
De geboden 75,- / 16,66 uur is 4,50 uur.

Mij lijkt dat je met de geboden 75,- behoorlijk goed mee uitkomt en ook wel terecht zou zijn. Maar dat dit bedrijf meteen met incasso's gaat dreigen vindt ik toch wel erg snel en ver gaan.
Jammer dat er zon stempeltje op een mooie dag komt.

Wat ik zou doen is een bericht sturen dat je bij de 75,- euro blijft en deze met plezier zal overmaken ondanks dat dit niet helemaal duidelijke in de AV stond. En als dit bedrijf erbij blijft dat zij met Incasso's gaan dreigen ook jij juridische hulp zult inschakelen.

Er zitten op dit forum enige juristen welke wellicht reageren wat de wettelijke regels zijn.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als er in de alg. voorwaarden staat geen vuurwerk, dan geldt dit waarschijnlijk ook voor een confettibom die kan worden gezien als vuurwerk. Er is dus terecht een schadeclaim ingediend. De hoogte hiervan is een ander verhaal.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door crazyme »

jeroenvs schreef:
Het gaat mij meer op het principe. De mensen die het hebben afgestoken voelen zich schuldig over de door hen veroorzaakte kosten. Als het op dat moment kenbaar was gemaakt had er in 5 minuten even een bezem door de zaal gehaald kunnen worden, zodat de snippers zich niet zouden verspreiden.
.
Welnee, het gaat alleen om het geld.

Had men het direct kenbaar gemaakt had u hier geschreven dat ze de mooiste dag van uw leven hadden verpest.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

jeroenvs schreef:Schijnbaar staat in de algemene voorwaarden dat er geen confetti gebruikt mag worden.
En blijkbaar hebben ze daar ook daadwerkelijk belang bij.
jeroenvs schreef:Heeft het bedrijf recht om €150,- bij mij in rekening te brengen?
Ja, als dat de schade is. Straks komt er nog € 40,- bovenop aan incassokosten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door CB »

jeroenvs schreef:Ik vraag mij af of ik kans van slagen heb om de incasso aan te vechten. Ik vind mijn betaling van €75 al een tegemoetkoming. Overigens doet e.e.a. niks af aan de fijne dag die we gehad hebben.
Volgens mij is er niemand, die je voor de volle 100% kan garanderen dat je deze zaak gaat winnen. Gewoon uitproberen dus, dan kom je er snel genoeg achter. Wellicht win je de zaak en ben je klaar voor € 75, of je verliest en kost het je ongeveer € 200.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door moederslink »

jeroenvs schreef:Het gaat mij meer op het principe. De mensen die het hebben afgestoken voelen zich schuldig over de door hen veroorzaakte kosten. Als het op dat moment kenbaar was gemaakt had er in 5 minuten even een bezem door de zaal gehaald kunnen worden, zodat de snippers zich niet zouden verspreiden.
Ik vind het ietsje te optimistisch gesteld dat het in 5 minuten bij elkaar geveegd zou kunnen zijn :roll: , want tijdens het vegen wappert het sowieso al alle kanten op....
Geen vuurwerk, geen bom, wat voor bom dan ook , dus lap met zn allen deze € 75 extra, ook de " veroorzakers " .
Het bedrijf kan ws niet bewijzen dat er idd 9 uur is schoongemaakt , maar waarom zou je vanwege een principe de zaak op de spits gaan drijven?
Wat is nu helemaal € 75 extra aan kosten op een trouwdag?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:
jeroenvs schreef:Het gaat mij meer op het principe. De mensen die het hebben afgestoken voelen zich schuldig over de door hen veroorzaakte kosten. Als het op dat moment kenbaar was gemaakt had er in 5 minuten even een bezem door de zaal gehaald kunnen worden, zodat de snippers zich niet zouden verspreiden.
Ik vind het ietsje te optimistisch gesteld dat het in 5 minuten bij elkaar geveegd zou kunnen zijn :roll: , want tijdens het vegen wappert het sowieso al alle kanten op....
Geen vuurwerk, geen bom, wat voor bom dan ook , dus lap met zn allen deze € 75 extra, ook de " veroorzakers " .
Het bedrijf kan ws niet bewijzen dat er idd 9 uur is schoongemaakt , maar waarom zou je vanwege een principe de zaak op de spits gaan drijven?
Wat is nu helemaal € 75 extra aan kosten op een trouwdag?

Er staat nergens dat de verwachting is dat in 5 minuten klaar zou zijn maar dat 9 uur ter discussie wordt gesteld.
Daarbij zijn de extra kosten 150,- en niet 75,-. De 75,- is door TS aangeboden wat mij acceptabel lijkt.

Als de locatie deze 75,- accepteert, eens dat een verdeling van deze kosten eerlijk zou zijn maar persoonlijk zou ik deze 75,- kosten voor lief nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door moederslink »

zoals ik het lees : er had in 5 minuten even met een bezem geveegd kunnen worden , als deze voorwaarde op dat moment kenbaar was gemaakt, ik denk dat hij bedoelt dat mogelijk de gasten zelf hadden willen en kunnen vegen .. :(

TS is bereid € 75 te betalen en géén € 150 , dan praat je m.i over € 75 extra waar nu het gebakkelei over is...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:zoals ik het lees : er had in 5 minuten even met een bezem geveegd kunnen worden , als deze voorwaarde op dat moment kenbaar was gemaakt, ik denk dat hij bedoelt dat mogelijk de gasten zelf hadden willen en kunnen vegen ..

TS is bereid € 75 te betalen en géén € 150 , dan praat je m.i over € 75 extra waar nu het gebakkelei over is...

Ah, de spreekwoordelijke 5 minuten staan in de 2de post van TS, begrijp je.

Inderdaad, daar is gebakkelei over, ik denk mede opdat de locatie meteen met incasso dreigt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door prem »

Als het bedrijf gewoon de factuur of weekstaat kan tonen waar 9 uur op staat ben je de sjaak.

jeroenvs
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2015 13:13

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door jeroenvs »

Het gaat mij er vooral om dat het allemaal achteraf komt.

Men kan toch in algemene voorwaarden opnemen dat confetti niet toegestaan is en dat kosten voor opruimen circa € 150 bedragen. Dan weet je waar je aan toe bent en zou ik ook geen moeite hebben om te betalen.

Dus we zijn van te voren niet gewaarschuwd, we zijn op het moment van het vooral niet geattendeerd op de te verwachten schoonmaakkosten en worden achteraf geconfronteerd met m.i. te hoge kosten.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je schade aan richt dan moet je die vergoeden. Hoe groot die schade is hoeft niet van te voren te worden aangeven.

Als je confetti wilt gebruiken dan weet dat je dit omgeving vervuild. Dan ligt het op je weg om dat aan te kaarten. Uit de onderhandelingen kan dan een "prima, als je het zelf opruimt" of "prima, als je de opruimkosten vergoed" of "nee, willen we niet hebben vanwege de rommel".

Als je het kamp schoner achterlaat dan dat je het hebt gevonden dan kom je niet voor onverwachte kosten te staan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door newmikey »

jeroenvs schreef:Het gaat mij er vooral om dat het allemaal achteraf komt.
Men kan toch in algemene voorwaarden opnemen dat confetti niet toegestaan is en dat kosten voor opruimen circa € 150 bedragen. Dan weet je waar je aan toe bent en zou ik ook geen moeite hebben om te betalen.
Men kan toch moeilijk alle mogelijke situaties van te voren inschatten? De tijd die benodigd is voor de opruimwerkzaamheden zal afhangen van hoel lang de confetti daar gelegen heeft, in hoeverre het is uitgelopen door de bezoekers en de hoeveelheid confetti die is verspreid.
Dus we zijn van te voren niet gewaarschuwd, we zijn op het moment van het vooral niet geattendeerd op de te verwachten schoonmaakkosten en worden achteraf geconfronteerd met m.i. te hoge kosten.
U was wel degelijk ruim van te voren gewaarschuwd om het niet te (laten) doen. De locatie had hier blijkbaar al eerder ervaring mee gehad.

Dat de kosten in uw ogen te hoog zouden zijn is uitermate subjectief. Ik ben het met andere posters in dit draadje eens dat het bedrag van €150 niet onredelijk lijkt. De helft ervan was u al bereid te betalen - ik zou gewoon de andere helft ook betalen om verdere potentiele kosten te vermijden.

motorhan
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2009 19:33

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door motorhan »

Gewoon betalen, waar krijg je nog personeel voor ca 17.00 per uur. en straks komen er incassokosten bij heb je dubbel de pest in.
Je hebt je ongenoegen nu kenbaar gemaakt en je hele familie en kennissen en ook die weten het inmiddels die zullen zich ook prettig voelen dat je er zo'n punt van maakt.

En degene die het hebben gedaan kun je niks kwalijk nemen die wisten van niks toch?
Ik zou de volgende keer daar niet meer trouwen.

stofzuigertje

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was je voor het tekenen contract op de hoogte van deze regel dat er schoonmaak kosten gerekend worden?

De hoogte hoeft niet want een Bom of bommetje en hoeveel wind of verspreiding?

De slierten bom is makkelijker dan de snipperbommen....
Opgave bedrag is dus niet verplicht en was die melding vooraf bekend?
U had prijsopgave kunnen vragen als je het wist.

Wel vraag ik me nu af, mag ik een duur schoonmaak bedrijf inhuren op 2 januari omdat ze elk jaar om 0.01 uur naar buiten komen en met Champange ook de rest laten knallen en ik afhankelijk van de wind soms een puinhoop kreeg?

Margarita48
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2012 14:13

Re: Discussie schoonmaakkosten trouwlocatie

Ongelezen bericht door Margarita48 »

Als de veroorzakers zich zo schuldig voelen waarom betalen zij de schoonmaakkosten dan niet.
Als het mij overkomen was dan had ik dat zeker gedaan.

Gesloten