Doorlopend krediet bij Neckermann met 15% rente

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snuffel1

Re: Doorlopend krediet bij Neckermann met 15% rente

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Het betreft een postorderkrediet van voor 2000 dus loopt al 20 jaar en dat is wel erg lang tenzij er tot aan het faillissement van Neckermann actief van dat krediet gebruik gemaakt is en nu afbetaald dient te worden waarbij de maximale rente die in 2016 van toepassing was wordt gehanteerd. Ik ben er in 2003 ook ingestonken in januari van dat jaar ging de wasmachine stuk en bij Wehkamp een nieuwe op afbetaling aangeschaft met de bedoeling dat als het vakantiegeld binnen is het restant in één keer te betalen in de tijd dat die afbetaling nog liep werd de maandelijkse betaling door Wehkamp stelselmatig omlaag gebracht en in vette cijfers stond een te besteden bedrag met de bedoeling om nog meer te gaan kopen ik heb daar geen gebruik van gemaakt en het restant met het vakantiegeld voldaan. Wehkamp was er blijkbaar niet blij mee want ik bleef maar brieven krijgen met een steeds hogere bestedingsruimte en een lager bedrag per maand. Als je dan niet sterk in je schoenen staat trap je er zo in en kom je er nooit meer vanaf. Die postorderkredieten zijn al eerder in de media aangekaart maar toen bleek dat ze binnen het wettelijke kader uit die tijd bleven en het advies was weet wat je doet en lees de kleine lettertjes zorgvuldig door.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De ooit 21% rente?

Die zou nog steeds gelden met een vaste looptijd en dan zit je er aan vast.

Maar alles wat je later kocht na verlagen en nu 14%.... ik denk dat doorlopende gelijk naar 14% zijn gegaan.
Bij elke keer iets kopen komt er een nieuw maand bedrag en bijbehorende rente bij.

Een vaste looptijd, zou je nog op 15 of 21% kunnen zitten.
Maar bij variabele doorlopende kredieten is bij eerste wissel de nieuwe voorwaarden van kracht.
Net als bij Ziggo of KPN, bij aanpassen vaak nieuwe jaarcontract met huidige voorwaarden.

Als je in 2016 iets hebt gekocht of later zou de nieuwe 14% moeten gelden voor de rest termijnen lijkt mijn, meer vragen is contract ongeldig maken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
16 feb 2020 09:25
Die postorderkredieten zijn al eerder in de media aangekaart...
Waar?
snuffel1 schreef:
16 feb 2020 09:25
toen bleek dat ze binnen het wettelijke kader uit die tijd bleven
Stond toen ook ter discussie, dat de wettelijke rente, en daarmee de max rente gedaald is?

Wat mij betreft is die 15% destijds niet in beton gegoten. Sterker, was de wettelijke rente tussentijds verhoogd, dan zouden de postorderbedrijven de weg omhoog wel weten te vinden.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

deze vraag is al ouder maar was toen al aan de orde en het postorder krediet is in consumenten programma's wel aan de orde geweest.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Die link zegt me weinig.
Zoals ik art16.a uitleg, is handhaven van die 15% wel toegestaan
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005233/2011-06-02
Al vraag ik me af, of er sprake is van regelmatige afwikeling, als weer nieuw krediet wordt opgenomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klopt helemaal, voor kredieten met een vaste rente. Die 15% blijft van kracht zolang de kredietovereenkomst niet wordt gewijzigd.

Neckermann handelt keurig volgens de regels, exact zoals het ook aan TS is uitgelegd.

Klachtenteam VF

Ongelezen bericht door Klachtenteam VF »

Beste heer/mevrouw,

In uw bericht laat u weten dat u het niet eens bent met de hoogte van de rente op uw schuld.

Op basis van de gegevens hebben wij helaas niet kunnen achterhalen op welke schuld uw klacht betrekking heeft. Wij willen u graag helpen en kijken of wij uw klacht kunnen oplossen, maar dan hebben wij meer informatie nodig.

Kunt u ons per email uw gegevens (naam, adres, geboortedatum en dossiernummer) toesturen? Wij zien uw reactie graag binnen een week na vandaag tegemoet op ons e-mailadres [email protected]. Als wij binnen deze termijn geen reactie van u hebben ontvangen, zullen wij de kwestie als afgedaan beschouwen.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw medewerking.

Klachtenteam Vesting Finance

bijl65RB

Ongelezen bericht door bijl65RB »

Ook ik had een krediet bij Neckermann, wel is die na het failliet gaan bij invest financien geheel afbetaald, dus loopt daar geen krediet meer en ook ik heb die hoge rente betaald.

Plaats reactie