Dreigende taal van UseNet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ekn67 » 21 apr 2017 19:56

Ik zie een heleboel oude topics over UseNet, maar eigenlijk niets actueels. Eind 2016 ben ik dan uiteindelijk in de Usenet val getrapt.

Op 4 december ging ik een gratis proefabonnement bij UseNet aan. Dezelfde dag heb ik dit opgezegd, omdat het enige dat ik downloadde virussen waren.

Ik heb via de applicatie direct in het Nederlands opgezegd, immers de applicatie is ook in het Nederlands.

Een dag later kreeg ik een email waarin werd verteld dat er geen support in het Nederlands wordt gegevens, alleen in het Engels en Duits. Ik heb direct op die email geantwoord, en alsnog met alle argumenten mijn opzegging in het Engels gedaan.

Gevolg. Geen reactie meer, maar betalingsherinneringen. Wederom een mail gestuurd. Het enige dat Usenet roept is dat de regels duidelijk zijn en dat ze het volledige bedrag blijven opeisen. Na mijn laatste reactie in februari 2017 niets meer gehoord, tot in maart een brief van TeschInkasso op de mat ligt.

Veel heen en weer mailen met Usenet, maar ook met TeschInkasso. Usenet geeft geen duimbreed toe, en blijft maar hameren op de regels en op hoe duidelijk het wel niet is dat support alleen in het Nederlands wordt gegeven.

Ook blijven ze bij hoog en laag beweren dat ze mijn Engelstalige opzegging niet hebben ontvangen. Achteraf als ik mijn Engelstalige opzegging, het antwoord dat ik gaf op de email die ik van support kreeg, teruglees, staat er in kleine rode lettertjes onderaan de supportmail dat antwoorden niet mogelijk is omdat de supportmail van een "noreply emailadres afkomt. Bizar dus, een supportmail ontvangen waarin wordt aangegeven dat support in het Nederlands niet mogelijk is, en daar niet op kunnen antwoorden. Nee, dit kan alleen via het contactformulier.

Alsof ik nog de applicatie of de website van UseNet wil opstarten met al die virussen die worden aangeboden.

Ik krijg van TeschInkasso nog uitstel tot 21 april 2017, vandaag dus om de oorspronkelijke rekening van € 85,41 verhoogd met € 65,40 aan kosten te betalen. Ondertussen blijf ik in gesprek met UseNet, die totaal niet meedenken. Het antwoord blijft hetzelfde standaard antwoord, "DE REGELS"...... En daar zou ik voor hebben getekend, niet dus.......

Dan de kosten van het incassobureau, dit gaat ook nergens over. Een verhoging van € 65,40. Dat is een verhoging van ruim 76% van de oorspronkelijke nota. In Nederland is het sowieso al verboden om zulke exorbitante incassokosten te rekenen. Ook van opmerkingen daarop trekken ze zich helemaal niets aan.

De incassokosten zijn als volgt opgebouwd:

- Rente € 0,40
- Aanmaningskosten/uitgaven krachtens art. 280, 286 BGB € 11,00
- Verzoeningsvergoeding, krachtens art. 4 al. 5.......... € 45,00
- Post- en telecommunicatievergoeding € 9,00

Als ik op diverse klachtensites kijk zie ik continue dezelfde klachten. Usenet pakt op deze manier heel veel mensen die hun applicatie gratis wil uitproberen. Ze weten ook absoluut dat ze alleen maar slechte kwaliteit vol met virussen leveren. Ze blokkeren de normale toegang tot hun supportafdeling, en persen je dan onder dwang af met extreme kosten.

Ze trekken zich niets aan van rechtstreekse klachten. Onderhandelen, zoals in Nederland gebruikelijk is (mocht een vordering terecht zijn, wat deze absoluut niet is) accepteren ze niet. Betaling in termijnen, omdat je zo onder druk wordt gezet, dat je haast wel wordt gedwongen te betalen, accepteren ze ook niet. Dit bedrijf stelt zich keihard op, en oefenen door hun manier van terug communiceren zeer dwangmatige druk uit.

Wat staat me te doen? Kan ik hier nog wat tegen doen? Zowel Usenet als hun incassobureau overtreden volgens mij duidelijk de Nederlandse wetten, daar waar het gaat om incasso, nog los van het feit of de vordering wel of niet terecht is. In mijn ogen onterecht.

Kan ik dit nog bestrijden? Kan ik nog actie ondernemen?

redhead55
Berichten: 726
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:53

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door redhead55 » 21 apr 2017 20:44

De eerste vraag die opkomt is of wel Nederlands recht van toepassing is. art 280, 286 BGB staat voor Buergerliches Gesetzbuch, de Duitse evenknie
van ons BW. Dat zou er dus op duiden dat Duits recht van toepassing is.
Teschinkasso klinkt ook Duits. Vermoedelijk wordt ook de dienst zelf eveneens vanuit Duitsland geleverd (middels aldaar geplaatste servers).
Mogelijk zult U zich dus in dit recht moeten verdiepen om te bezien welke verweermogelijkheden U heeft.

gebruiker3
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2016 23:26

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door gebruiker3 » 22 apr 2017 18:22

Voor de hoofdsom welke je noemt mag 15% incassokosten voor worden gerekend met een minimale bedrag van 40 euro. Dit staat wettelijk geschreven. Verder wat betreft usenet zoals je die hier omschrijft. Een abonnement om via nieuwsgroepen te kunnen downloaden lijkt mij niet verstandig om hier een abonnement voor af te sluiten. Meestal zijn het prepaid account. Je betaalt voor een periode en wanneer de periode is verstreken dan werkt het account niet totdat je hem hebt opgewaardeerd.

ps : incassokosten mogen overigens pas verekend worden als je gemaand bent met de mogelijkheid van 2 weken het bedrag alsnog te voldoen.

Verder weet ik niet wat in hun regels staat. Lijkt mij niet logisch dat je een contract aangaat zonder handtekening, maar het zou kunnen zijn dat in hun regelement staat dat wanneer je gebruik maakt van het downloaden dat je daarmee akkoord gaat. Ik noem gwn effe wat.

Moneyman
Berichten: 13443
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 apr 2017 21:10

gebruiker3 schreef:Voor de hoofdsom welke je noemt mag 15% incassokosten voor worden gerekend met een minimale bedrag van 40 euro. Dit staat wettelijk geschreven. Verder wat betreft usenet zoals je die hier omschrijft. Een abonnement om via nieuwsgroepen te kunnen downloaden lijkt mij niet verstandig om hier een abonnement voor af te sluiten. Meestal zijn het prepaid account. Je betaalt voor een periode en wanneer de periode is verstreken dan werkt het account niet totdat je hem hebt opgewaardeerd.

ps : incassokosten mogen overigens pas verekend worden als je gemaand bent met de mogelijkheid van 2 weken het bedrag alsnog te voldoen.

Verder weet ik niet wat in hun regels staat. Lijkt mij niet logisch dat je een contract aangaat zonder handtekening, maar het zou kunnen zijn dat in hun regelement staat dat wanneer je gebruik maakt van het downloaden dat je daarmee akkoord gaat. Ik noem gwn effe wat.
Volgens Nederlands recht ja. Wat hier waarschijnlijk niet van toepassing is.

redhead55
Berichten: 726
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:53

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door redhead55 » 22 apr 2017 22:09

Heeft TS ook de AGB (Algemeine Geschaefts (und Vertrags) Bedingungen, in het Nederlands de AV) gelezen ?
Die zijn hier te vinden: https://www.usenext.de/agb
met name par. 3 : Vertragsbeginn, Widerruf en par 4: Laufzeit, Testzeitraum, Kündigung und Paketwechsel. (m.n. 4 c en d)
Heeft TS een BEVESTIGING van de opzegging ontvangen ? Nee ? dan is Par 4 onder 4 d van toepassing met als gevolg dat de testtijd overgaat in een abo.
Voorts komt nog de vraag op welke van de 2 opties TS gekozen heeft.
Er zijn nl 2 mogelijkheden:
UseNeXT kostenlos testen und mit Highspeed ins Usenet starten.
Bij deze optie dienen diverse gegevens te worden opgegeven, w.o. betalingsgegevens. Bij deze optie is opzegging binnen 14 dagen VERPLICHT.
Für Unentschlossene: Unser unverbindliches Testangebot
Bij deze optie, waarbij alleen een emailadres als registratie nodig is, stopt de testperiode na 14 dagen en is GEEN opzegging nodig.

redhead55
Berichten: 726
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:53

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door redhead55 » 22 apr 2017 22:22

@Moneyman ook al is Duits recht van toepassing kan de zaak wel voor een Nederlandse rechter worden gebracht.
Art 2 Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering luidt nl:
Artikel 2

In zaken die bij dagvaarding moeten worden ingeleid, heeft de Nederlandse rechter rechtsmacht indien de gedaagde in Nederland zijn woonplaats of gewone verblijfplaats heeft.

Gedaagde zal in dit geval TS zijn.

Uiteraard kan eiser een afweging maken of in dit geval in Duitsland of Nederland geprocedeerd gaat worden.
Voor TS kan dit een aardig wespennest gaan worden.

Moneyman
Berichten: 13443
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 apr 2017 23:02

Uiteraard, maar dan wordt de zaak ook in Nederland nog steeds naar Duits recht behandeld.

alfatrion
Berichten: 15474
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 apr 2017 23:24

Welk recht van toepassing is wordt bepaald door de verordening Rome-I. De Nederlandse incasso regels zijn van dwingend recht. Dat maakt dat deze ook van toepassing kunnen zijn als voor Duits recht is gekozen.

Waar is de overeenkomst afgesloten? In welke taal is deze afgesloten?

redhead55
Berichten: 726
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:53

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door redhead55 » 22 apr 2017 23:29

Moneyman schreef:Uiteraard, maar dan wordt de zaak ook in Nederland nog steeds naar Duits recht behandeld.
Volledig mee eens. Een "probleem" is echter dat er steeds minder Nederlanders zijn die de Duitse taal machtig zijn.
De betreffende artikelen 280 en 286 BGB zijn voor mij nog wel "leesbaar" maar hoeveel Nederlanders zouden de tekst
ueberhaupt (om maar even in het Duits te blijven) begrijpen ?

kweenie
Berichten: 14725
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door kweenie » 23 apr 2017 09:06

Ik denk dat iemand die zijn opzegging stuurt naar een 'noreply'-mailadres ook weinig zal begrijpen van die afgesloten overeenkomst...

ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ekn67 » 23 apr 2017 13:47

Ik zie diverse mensen reageren met verwijzing naar UseNext. Ik heb het hier echter over UseNet. Misschien wel hetzelfde bedrijf, maar de website van Usenet is https://nl.usenet.nl

Kijk ik dan naar de algemene voorwaarden (https://nl.usenet.nl/algemene-handelsvoorwaarden/#art8) en met name artikel 8 over opzegging dan staat hier dat je op kunt zeggen via het contactformulier. Dit heb ik dus gedaan. Hier staat niet dat opzegging dient plaats te vinden in het Engels of Duits, zoals men achteraf eist.
Art. 8 contracttermijn, proefperiode, opzegging
8.1.1. Het contract wordt afgesloten voor de afgesproken looptijd.
8.1.2. Indien de klant bij de aanmelding heeft gekozen voor een gratis testperiode, dan omvat de contractduur zowel de testperiode met bijzonder beëindigingsreccht alsmede de looptijd van het gekozen productpakket. Gedurende de gratis testperiode wordt de klant een bijzonder beëindigingsrecht toegekend tot aan het einde van de laatste dag van de gratis testperiode.
8.1.3. De klant kan een gratis proefperiode slechts één keer te gebruiken, tenzij de provider kan de klant uitdrukkelijk een andere, extra gratis proefperiode.
8.1.4. In het geval de klant van het lopende productpakket naar een ander pakket wil overstappen voordat het einde van de contractduur is bereikt, dan is dat slechts mogelijk als hij het totale dataquotum opgenomen of verbruikt heeft. Heeft de klant een deel van het dataquotum wel opgenomen maar nog niet verbruikt en wisselt hij vervolgens naar een ander productpakket, dan vervalt het opgenomen dataquotum.
8.2.1. De contractduur wordt steeds automatisch verlengd, met de binnen de voorafgegane bestelling aangegeven duur, voor zover de gebruiker zijn contract voor verloop van de lopende duur niet beëindigt.
8.2.2. Maakt de klant gedurende een gratis testperiode geen gebruik van het bijzonder beëindigingsrecht, dan wordt de contractuele relatie voortgezet met de bepalingen en de looptijd van het gekozen standaardpakket. De automatische aansluitende contractverlenging van 8.2.1 geldt dan eveneens.
8.3.1 De Klant heeft het recht om het contract op ieder gewenst moment via het opzegformulier op te zeggen. De opzegging zal van kracht worden op het moment van ontvangst door de Aanbieder. Aanspraak op vergoeding van de betalingen die voor de gekozen en bevestigde termijn van het contract gemaakt zijn, is uitgesloten.
8.3.2 Bij paketten met een looptijd van een maand bedraagt de opzegtermijn 7 dagen voor het einde van de contractduur.
8.3.3 Bij paketten met een langere looptijd bedraagt de opzegtermijn een maand voor het einde van de contractduur.
8.3.4 Het bijzondere beëindigingsrecht voor de testperiode kan tot aan het verlopen van de periode worden gebruikt.
8.4 Naast de redenen die expliciet in deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vermeld worden, behoudt de Aanbieder zich het recht voor om het contract op grond van een goede reden zonder voorgaande kennisgeving en zonder voorgaande mededeling op te zeggen krachtens de voorwaarden die in Art. 9 vermeld worden.
In geval van opzegging, ongeacht door welke partij, zullen vooruitbetalingen niet terugbetaald worden.
Wat voor mij van belang is, is of hier vanaf kan zonder kosten, en hoe het zit met die belachelijke incassokosten die nu worden gerekend. Overigens op de vraag in welke taal de overeenkomst is gesloten. Dit is gebeurd in het Nederlands, via de Nederlandstalige applicatie en de Nederlandstalige website.

alfatrion
Berichten: 15474
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door alfatrion » 23 apr 2017 16:00

De Republiek San Marino is geen lid van de EU, dus ik denk dat je niet zoveel hebt aan Rome-I.

Maar als je in het Nederlands de overeenkomst bent aangegaan en deze hebt opgezegd, zoals aangegeven, dan lijkt het mij dat ze je niets kunnen maken. Als je op je opzegging hebben reageert door aan te geven dat dit in het Engels of Duits had gemoeten, dan heb je nu bewijs dat je opzegging is aangekomen. Dat is altijd fijn.

stofzuigertje

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 23 apr 2017 16:39

Je moet een contract op dezelfde manier kunnen stoppen als je bij aanmelding hebt gedaan.

Dus online aanmelden = online afmelden toegestaan.

Als het aanmelden in NL gebeurde = afmelden in Nederlands toegestaan en Engels of Duits hoeft dan niet.
Als je een NL site maakte moet je ook Nederlandse brieven accepteren.

Gewoon negeren hun incasso want bij het Nederlands aanbieden gelden ook Nederlandse regels tenzij ze in België zaten...

ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ekn67 » 23 apr 2017 17:08

stofzuigertje schreef:Je moet een contract op dezelfde manier kunnen stoppen als je bij aanmelding hebt gedaan.

Dus online aanmelden = online afmelden toegestaan.

Als het aanmelden in NL gebeurde = afmelden in Nederlands toegestaan en Engels of Duits hoeft dan niet.
Als je een NL site maakte moet je ook Nederlandse brieven accepteren.

Gewoon negeren hun incasso want bij het Nederlands aanbieden gelden ook Nederlandse regels tenzij ze in België zaten...
Is dit aan te tonen door middel van juridische documentatie?

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Snoodaard » 23 apr 2017 19:30

ekn67 schreef:
stofzuigertje schreef:Je moet een contract op dezelfde manier kunnen stoppen als je bij aanmelding hebt gedaan.

Dus online aanmelden = online afmelden toegestaan.

Als het aanmelden in NL gebeurde = afmelden in Nederlands toegestaan en Engels of Duits hoeft dan niet.
Als je een NL site maakte moet je ook Nederlandse brieven accepteren.

Gewoon negeren hun incasso want bij het Nederlands aanbieden gelden ook Nederlandse regels tenzij ze in België zaten...
Is dit aan te tonen door middel van juridische documentatie?
Tip: als je iets van ''Stofzuigertje'' voorbij ziet komen, geen eens op in gaan, schiet je toch niks mee op.
Heeft een hele grote natte duim en te veel tijd over, verder geen toegevoegde waarde aan dit forum.

Hawk-Eye
Berichten: 609
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 28 apr 2017 15:30

je hebt bewijs toch van je opzegging doordat zij hierop hebben gereageerd, laat maar sturen dan en niet meer reageren...

ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ekn67 » 01 jun 2017 12:38

Uiteindelijk op 11 mei weer eens een een e-mail ontvangen van Tesch Inkasso. Heel merkwaardig, ineens in het Nederlands, met een aanbod dat UseNet bereid is een deel van de aanmaningskosten te schrappen. Heel merkwaardig dat zij schrijven dat zij niets van mij gehoord hebben, aangezien ik al die tijd contact met ze heb gezocht, en zij geen antwoord gaven.
TeschInkasso schreef:Vordering van Usenet.nl S.r.l. , referentienummer NX17/03990, clantnummer ....................

Geachte ..................,

Aangezien wij dit op heden helaas nog geen reactie van u hebben mogen ontvangen met betrekking tot onze vorige brieven schrijven wij u vandaag. Echter, ditmaal heeft ons schrijven een positieve achtergrond.

Onze opdrachtgever is gerechtigd een betaling van u te eisen voor het bedrag van 151,44 euro. Dit bedrag bestaat naast de hoofdvordering echter grotendeels uit kosten die gemaakt zijn door rente en bewerkingskosten na betalingsverzuim. Om deze zaak tot een goed einde te brengen is onze opdrachtgever, na overleg met ons, bereid om u een deel van de extra kosten kwijt te schelden. Voorwaarden hiervoor zijn dat u een eenmalige bank transfer maakt van 121,00 € niet later dan 01.06.2017 (betalingsontvangst).

De betalingsmogelijkheden zijn:

Bank rekening:
Commerzbank AG
IBAN: DE82 3844 0016 0722 0809 06
BIC/SWIFT: COBADEFFXXX
Houd er rekening mee dat wij alleen SEPA betalingen accepteren.

PayPal rekening:
[email protected]


Indien wij geen tijdige betaling ontvangen, moeten wij helaas aannemen dat u niet bereid bent om het openstaande bedrag te betalen en aan een buiten rechtelijke oplossing te werken. De vordering zal dan via juridische weg afgerond moeten worden.

Na afloop van de betalingstermijn is ons aanbod niet meer geldig en is de gehele vordering direct opeisbaar. Het is nu aan u om te bepalen op welke manier we deze zaak tot een einde brengen. We hopen echter dat u waardering heeft voor de bereidheid van onze opdrachtgever om een compromis met u te sluiten.

R. Weidmann
Tesch Inkasso Forderungsmanagement GmbH

Registered legal services provider for debt collection services pursuant to Section 10 of the Legal Services Act (Rechtsdienstleistungsgesetz)
Registry Court Cologne Reg. No. 39598, Managing Directors: R. Weidmann, VAT ID NO. DE 215665473
----------
This e-mail and any attachments are strictly confidential.
If you are not the intended recipient of this e-mail please delete it immediately and give us notice.
This e-mail was checked for virus contamination before being sent; however it is advisable to check for any contamination occurring during transmission.
Een week later op 18 mei komt er een mail van hetzelfde Tesch Inkasso (en nu in het Engels aangevuld met een beetje Duits), waarin wederom op dezelfde wijze als tot maart dit jaar met korte bewoordingen wordt aangegeven dat zij in hun recht staan, en de volledige vordering inclusief alle kosten gehandhaafd blijft. Heel merkwaardig, gezien de eerdere email van Tesch Inkasso die beweren dat de kosten worden verlaagd.
TeschInkasso schreef:Dear Mr................,

The matter has been discussed with you now thoroughly in our former correspondence.
Your contract with Usenet is valid and legally binding.

We will not discuss this matter further and expect your payment until May 31st 2017 at
the very latest, to avoid further charges to be added.

Bei Rückfragen stehen wir Ihnen selbstverständlich gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
Liane Melton

Clerical Assistant
Tesch Inkasso Forderungsmanagement GmbH
Part of Lowell Group
Ahlefelder Str. 51, 51645 Gummersbach
Tel. + 49 2261 6066-316 | Fax. + 49 2261 6066-198
[email protected]| http://www.tesch-gruppe.de
Geschäftsführer: Robert Weidmann
AG Köln, HRB 39598 | USt.-Id.-Nr. DE 215665473
Wat moet ik hier toch mee? Ik kan het negeren, maar deze gasten zijn blijkbaar nogal agressief in handelen, en deinzen er blijkbaar niet voor terug om de rechter in te schakelen. Zou ik dit ook bij de Ombudsman kunnen aankaarten of een andere consumentenorganisatie? Wie weet raad?

olaf79
Berichten: 8264
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door olaf79 » 01 jun 2017 12:53

Bij de rechter aankaarten is ieders goed recht en niet direct agressief handelen. Als u geen contract bent aangegaan of als u bewijs heeft voor de deugdelijke opzegging dan heeft u van de rechter niks te vrezen en zal Teschinkasso bot vieren.

ArneLH
Berichten: 1666
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ArneLH » 01 jun 2017 13:46

In de algemene voorwaarden komt inderdaad een keuze voor het recht van San Marino voor:
13.1. Deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vallen onder de wet van de Republiek San Marino.

De rechtbanken van San Marino zijn verantwoordelijk voor wettelijke geschillen die voortkomen uit de geldigheid, de interpretatie en/of de toepassing van deze Algemene Termijnen en Voorwaarden van het contract.
De hiervoor al genoemde Rome I verordening vindt toepassing in alle zaken met een internationaal karakter voor zover het gaat om het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst in burgerlijke en handelszaken (artikel 2), tenzij San Marino en Nederland een afzonderlijk verdrag hebben gesloten over ditzelfde onderwerp (artikel 25). Dat San Marino geen lidstaat van de EU is maakt daarbij niet uit. In dit geval het recht van San Marino van toepassing, maar dwingendrechtelijke bepalingen van Nederlands recht hebben daarop voorrang (artikel 6 lid 2). De TS heeft dus wel de bescherming van het Nederlandse recht op bijvoorbeeld het gebied van incassokosten, oneerlijke handelspraktijken en onredelijk bezwarende algemene voorwaarden. Zowel op basis van de algemene voorwaarden als artikel 6:23o BW heb je inderdaad een herroepingsrecht binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst, tenzij de levering van de dienst is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument (atikel 6:230p BW).

ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door ekn67 » 01 jun 2017 15:06

Ik heb inmiddels contact gehad met het ECC (Europees Consumenten Centrum). Dit ook op advies van Consuwijzer.
ECC Nederland neemt de klacht in behandeling en laat de klacht afhandelen door ECC Duitsland.

Ze hebben op deze wijze meerdere klachten tegen Tesch Inkasso kunnen oplossen. Tegen UseNet zelf kunnen ze weinig doen, omdat UseNet niet in Europa zit, maar meestal houdt UseNet ook wijselijk de mond, als de mond van Tesch Inkasso is gesnoerd door de ECC.

Overigens heel merkwaardig wat betreft de vestiging van UseNet. Ze zitten in San Marino, maar geven op hun aanmaning ook een adres in Duitsland.
Usenet brief schreef: Usenet.nl S.r.l., Via XXV Marzo 4, 47895 Domagnano, San Marino
c/o Ahlefelder Str. 51, D-51645 Gummersbach

Plaats reactie