LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Wolf84
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2013 15:37

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Wolf84 »

Mijn ervaring met Lindorff incasso.

Het begon ongeveer 2,5 jaar terug toen ik ineens een paar brieven tegelijk ontving van Lindorff. Het zou gaan om een factuur van KPN over een abonnement dat ik nooit gehad heb. Ik zit zelf al 14 jaar met veel plezier bij Vodafone. Maar dat ter zijde.

Er zou een overeenkomst zijn en omdat ik niet meer betaalde moest ik de afkoopsom en de resterende maandbedragen in 1x voldoen. En dan nog de incassokosten die erbij kwamen. Totaal: €1987,54. Daar was ik het totaal niet mee eens en ik dus die dag gelijk bellen met Lindorff. Aan de telefoon werd me verteld dat ik gewoon moest betalen en dat er anders wel even een paar mannetjes langs zouden komen. (eerste bedreiging). Ik in mijn verhitte toestand ertegenin. Niet handig maar ja. emotie doet dat met een mens. Ik vertelde ze zeer duidelijk en vriendelijk dat het langs sturen van die mannetjes nooit een goed idee voor die mensen zou zijn.. Daarna bleef het een week stil.

Na een week een brief van Lindorff met daarin een verhoging ivm te laat betalen. Weer €250 erbij.. Weer gebeld. Weer geen antwoord. En ik heb daarop contact gezocht met mijn advocaat. Deze adviseerde mij om te vragen om een duplicaat van het contract zodat ik zelf kon zien dan er een handtekening van mijzelf onder stond. Weer contact Lindorff en gevraagd om het duplicaat. Hadden ze niet. Dat lag bij de opdrachtgever (KPN). Dus contact met KPN. Deze gaf aan dat er geen contract bij KPN was en dat die doorgestuurd was naar Lindorff ivm de openstaande vordering.

Dit ook in schrijven gekregen en een duplicaat naar Lindorff gestuurd. In de tussentijd werd ik elke dag op mijn mobiele nummer en huistelefoon minimaal 3 tot 4 gebeld met de vraag wanneer ik ging betalen. Mijn antwoord was altijd erg simpel en duidelijk: Nooit! En dan werd er weer gedreigd dat je maar verstandig moest zijn want je wilt geen ruzie met een paar grote deurwaarders.(Tweede bedreiging) In mijn geval ben ik een nogal uit de kluiten gewassen beveiliger dus daar ben ik niet van onder de indruk. In totaal ben ik 4 maanden elke dag gebeld. Alleen op zondag had ik rust. Na die 4 maanden heb ik mijn huistelefoonnummer veranderd en geheim laten maken bij mijn provider.

Mijn advocaat heeft meerdere malen aangegeven bij Lindorff dat alles correspondentie via haar moest lopen. Desondanks bleven ze mij aanschrijven en bellen en in de gesprekken bedreigingen uiten. Tot ik haar aangaf dat ik een verbod via de rechter ging zoeken omdat het gewoon stalking was. Pas nadat er een brief van mijn advocaat met daarin mijn intentie om ze voor de rechter te dagen hielden ze op met bellen.

Drie weken rust. Heerlijk. Maar het begon daarna gewoon opnieuw. Weer de advocaat ingeschakeld en geëist om het duplicaat waarvan Lindorff nog steeds geen duplicaat kon leveren. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat ik er klaar mee was en dat ik het in totaal voor de rechter wilde gooien en Lindorff aansprakelijk zou stellen voor de stress die zij bij mij veroorzaakte.

Nog geen 2 dagen later kreeg ik een brief van Lindorff en gelijk ook een van een gerechtsdeurwaarder die als je goed online zoekt gewoon een verlengde is van Lindorff. Ook hierop niet gereageerd. Weer heeft mijn advocaat contact opgenomen met Lindorff en ineens kreeg ik te horen dat ik maar een kopie van mijn rijbewijs moest opsturen zodat zij konden kijken of het wel klopte. Ehh NEE, dat doen we niet. En omdat ik het niet deed kon Lindorff geen fraudeonderzoek doen en was ik dus gelijk weer aansprakelijk voor de kosten die zij gingen maken. Kreeg een nota bovenop de orginele vordering en totaal zat ik op: €2834,82. En dat moest ik gelijk maar even overmaken. En als ik dat niet deed moest ik maar aangifte doen omdat er fraude zou zijn. Op naar oom agent. En daar kreeg ik te horen dat ze pas aangifte volledig opnemen als ik kan aantonen dat er fraude is gepleegd. Dus had ik het contract met mijn handtekening nodig en die heb ik nooit gekregen. Dus dat ging ook niet..

Na vele maanden gedonder en ellende kreeg ik de volgende brief van Lindorff:

Geachte heer, mevrouw .....

Enige tijd geleden heeft u aangegeven dat er vermoedelijk sprake is van identiteisfraude.

Om een fraudeonderzoek te starten hebben wij aanvullende informatie en onderbouwende stukken opgevraagd bij KPN B.V. waaronder een contract. KPN B.V. geeft aan dat zij geen contract kan overleggen. Zonder contract kunnen wij geen fraudeonderzoek uitvoeren. Om die reden hebben wij besloten om de vordering wegens gebrek aan bewijs te sluiten. Lindorff spreekt zich niet uit over de rechtmatigheid van de vordering.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
afhandeling fraude
Lindorff B.V.

Nou geweldig denk je maar al die irritante telefoontjes en die brieven. De bedreigingen en altijd hinderlijk zijn? Geen excuus helemaal niets.

Mijn mening over Lindorff? Hinderlijk malafide bedrijf met geen ruggengraat. Schreeuwen dreigen en draaien om aan geld te komen. Als je niets gedaan hebt blijven ze je stalken en lastig vallen. Het is een waardeloos bedrijf.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

. KPN B.V. geeft aan dat zij geen contract kan overleggen. Zonder contract kunnen wij geen fraudeonderzoek uitvoeren.

Zonder contract kan KPN de vordering wel overdragen aan Lindorff?
En zonder contract meent Lindorff 'vrolijk' geld te kunnen vragen?
Lindorff zou 's door iemand met geld voor de rechter gedaagd moeten worden en flink op z'n bek gaan.

Wolf84
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2013 15:37

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Wolf84 »

Jolijn schreef:. KPN B.V. geeft aan dat zij geen contract kan overleggen. Zonder contract kunnen wij geen fraudeonderzoek uitvoeren.

Zonder contract kan KPN de vordering wel overdragen aan Lindorff?
En zonder contract meent Lindorff 'vrolijk' geld te kunnen vragen?
Lindorff zou 's door iemand met geld voor de rechter gedaagd moeten worden en flink op z'n bek gaan.
Jolijn,

Je hebt helemaal gelijk maar ik heb niet de financiële mogelijkheden om ze voor de rechter te dagen. Helaas want als ik die wel had zou ik Lindorff met veel plezier voor het gerecht gooien en ze aan alle kanten te pakken nemen. Ze hebben zich schofterig gedragen en pas als degene die ze lastig vallen met advocaten politie en rechter begint te zwaaien gaan ze kijken of de opgelegde claim wel terecht is. Dat is geen manier van werken en in mijn ogen een malafide manier van omgaan met mensen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wolf84 schreef:
Jolijn schreef:. KPN B.V. geeft aan dat zij geen contract kan overleggen. Zonder contract kunnen wij geen fraudeonderzoek uitvoeren.

Zonder contract kan KPN de vordering wel overdragen aan Lindorff?
En zonder contract meent Lindorff 'vrolijk' geld te kunnen vragen?
Lindorff zou 's door iemand met geld voor de rechter gedaagd moeten worden en flink op z'n bek gaan.
Jolijn,

Je hebt helemaal gelijk maar ik heb niet de financiële mogelijkheden om ze voor de rechter te dagen. Helaas want als ik die wel had zou ik Lindorff met veel plezier voor het gerecht gooien en ze aan alle kanten te pakken nemen. Ze hebben zich schofterig gedragen en pas als degene die ze lastig vallen met advocaten politie en rechter begint te zwaaien gaan ze kijken of de opgelegde claim wel terecht is. Dat is geen manier van werken en in mijn ogen een malafide manier van omgaan met mensen.

Maar, als men ondanks deze mail nog doorgaat - kan je toch aangifte doen?
Ze geven aan dat hun vordering op niets gebouwd is (de mail is m.i. een verklaring dat ze helemaal geen papieren of onderliggende stukken hebben, voorzichtige conclusie is dan ook dat die er helemaal niet zijn en deze hele vordering verzonnen is) - en toch proberen op bedreigende wijze geld los te krijgen...
De Mafia pakt het zelfs vriendelijker aan.

Maar, serieus - ze proberen je te laten betalen voor niets (want: geen bewijzen), en dreigen met van alles - dan valt dat onder afpersing (onder dreiging proberen iemand tot betalen te bewegen).. en mogelijk ook stalking (brieven/telefoontjes) - maar zowiezo kan je melden dat het hele gedrag voor jou zeer bedreigend overkomt - en dan is het dus bedreiging - de politie kan dan onderzoeken of het alleen jouw ervaring is, of dat ze echt bedreigend zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aanvullend bericht - zie de Telegraaf van 2/12 (online)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2210 ... aus__.html

Als mensen dus ten onrechte benaderd zijn - zoekt de Telegraaf naar U.
Ik verwacht toch zeker wel een paar Lindorff "klanten" die wat kunnen vertellen. (snepke?)

A Ahammad
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 18:40

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door A Ahammad »

Ik heb een abn rekening die geblokkeerd werd nadat ik mijn inkomen verloren was.Toen kreeg ik te maken met solveon/lindorrf die mij een brief stuurde.Toen ik ze telefonisch te woord wilde staan deed de meneer aan de telefoon heel naar tegen mij(alsof ik een crimineel ben of zo!)Ik ben 400 euro per maand gaan aflossen bij een schuld bedrag van 11.500 euro.Ik heb na 24 maanden aflossing nog eens telefonisch contact opgenomen met lindorff om te kijken of het mogelijk was om het aflossings bedrag nu te halveren aangezien ik in die 24 maanden vader ben geworden.Ik wil de schuld afbetalen maar het moet wel menselijk blijven.Die man van lindorff stond mij niet netjes te woord en zei tegen mij dat ik maar meer dan 400 moest aflossen.lindorff vind ik geen goed bedrijf om voor een grote bank als abn de incasso afhandeling te doen.Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die niet willen betalen of wanbetalers zijn maar ze moeten niet alle mensen over 1 kam scheren.Ik heb ook om een kwijtschelding van een deel gevraagd maar dat wilde zij ook niet doen,,,ok begrijpelijk!!!maar toch ik kijk een dubbeltje op zijn kant en daar krijgen die mensen van alles geregeld met CAMARA.Dhr in kwestie die mij te woord stond en over mijn dossier gaat is M.Levedag..die man doet naar tegen mij ik heb vorige week nogmaals een aanvraag gedaan via de mail maar kreeg een brief met weer een afwijzing!!!! Vreemd!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef:Aanvullend bericht - zie de Telegraaf van 2/12 (online)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2210 ... aus__.html

Als mensen dus ten onrechte benaderd zijn - zoekt de Telegraaf naar U.
Ik verwacht toch zeker wel een paar Lindorff "klanten" die wat kunnen vertellen. (snepke?)
Er is een mailtje naar de telegraaf Guardian 72

dannyklo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2013 14:55

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door dannyklo »

Ik kreeg vandaag ook een brief van Lindorff.
Op ik even wil betalen dat er nog een rekening openstaat van KPN van 1700 euro.
Een half jaartje geleden hebben we ook al een raar telefoontje gehad dat we moesten betalen.
Nu zeggen ze bij Lindorff dat het eerst bij de deurwaarder heeft gelegen en deze het weer terug gestuurd hebben naar hun nou heb nog geen een brief ontvangen anders had ik ze veel eerder gebeld daar wacht je niet mee. maar even naar KPN gebeld die weten van niks weer door gegeven een Lindorff krijg ik de tweede keer iemand aan de telefoon die zeg dat het toch open staat waarom krijg ik nu pas een brief dan. en dan zeggen het leg niet meer bij KPN maar bij ons waarop ik antwoorden als ik betaal waar gaat dat geld dan heen als KPN nergens van weet.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik wou dat ik maar weer eens een brief van Lindorff kreeg!
Nadat ik deze brief naar de Country Manager van Lindorff had geschreven, niks meer gehoord. Hij zal wel met vakantie zijn :lol:
Lindorff Credit Management BV
Postbus 2750
3800 GJ Amersfoort

verstuurd: 19-11-2013



Betreft klacht Mevr. <>


Geachte Henk Kroeze,

Ik doe hierbij het vriendelijke verzoek aan u als Country Manager van Lindorff Credit Management BV om aandacht te besteden aan de correspondentie die ik gevoerd heb met een van uw collega,s, Mevr. <>.
Uw collega gaat volledig voorbij aan mijn (wettig) verzoek voor informatie m.b.t. een vermeende vordering van ABNAMRO.
Als u faalt, weigert of vergeet om deze belangrijke informatie te beantwoorden in het daarvoor toegewezen tijdframe wordt dit gezien als het opzettelijk en moedwillig verzaken van de wet en de richtlijnen voor incassobureaus. In dat geval zal ik een formeel verzoek doen voor een grondig onderzoek.
Het op een latere datum alsnog produceren van deze documenten, bv bij een dagvaarding, wordt gezien als een verstoring van de goede procesorde omdat gedaagde de mogelijkheid is ontnomen een eventuele regeling buiten rechte te vinden.
Deze brief is geadresseerd aan u zodat uw organisatie zich geenszins kan beroepen op een foute berichtgeving van een van zijn gemachtigden. In het geval dat uw organisatie nogmaals weigert belangrijke formatie te verstrekken zal ik u persoonlijk aansprakelijk stellen.
Gaarne ontvang ik binnen 14 dagen de gevraagde documentatie.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Teken ik,
Misschien weet een van de juridisch onderbouwde forumleden de juiste term voor het achterhouden van belangrijke gegevens aan de kant van de eiser, voordat er een dagvaarding wordt uitgegeven.
“ een verstoring van de goede procesorde” is denk ik niet helemaal juist.
20-2-2014 Wat ik zocht was de term "rauwelijks dagvaarden"
Laatst gewijzigd door sacredfour op 20 feb 2014 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

fleur 49
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:29

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door fleur 49 »

Ik kreeg ook 12 januari 2014 een bericht van Lindorf, of ik maar even wilde reargeren op een openstaande rekening te betalen. Dat nummer als je die terug belt (0387110207) krijg je te horen dat je (0384268609) moet bellen. De volgende dag weer het zelfde word om 10.15 om 10.22 en 16.08, en om 16.20 gebeld en een bericht gestuurd. de laatste kee werd er een dossienr bij gegeven, en gezegt dat ik Josephine 163,60 moet betalen.
S'morgens gebeld, en gezegt dat ik dat niet ben, sta in de wacht voor 20 min, en de Mevr in kwestie zegt dat mijn 06 daar aan gekoppeld is. De dag er op weer gebeld en krijg andere persoon aan de lijn, en zegt dat het snachts pas veranderd word, dat dat wel eens kan gebeuren. Het is van de gekke dat ze info sturen van iemand anders, en als je zegt dat je weer in de wacht staat, dat ik opdraai voor onnodige telefoonkosten, zeggen ze helaas doen wij niets aan. Ik ben behoorlijk boos hierover.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door snepke »

Nooit daar naar toe bellen.
Gewoon niet op reageren, dan sturen ze vanzelf wel een brief, kan je altijd zelf een brief/mail terugsturen.

djericb
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2013 12:54

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door djericb »

ik heb ook problemen met ze,

had een achterstand op me prive rekening bij de Abn inmiddels voldaan .nu hebben ze mijn rekening opgezegd en het rest van het geld houden ze achter want dat willen ze gebruiken om mijn flex af te lossen maar daar heb ik een regeling mee met de deurwaarder.

Boeven zijn het
goed voor de naam Abn

Tortillabikini
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 13:05

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Tortillabikini »

Hallo allemaal.
Ook ik ben nu slachtoffer van deze fraudepraktijken van Lindorff. Ik keek gisteren op mijn telefoon en zag dat ik een gemiste oproep had van een nummer dat ik niet kende. Ik beluisterde mijn voicemail en het bleek dus van Lindorff te zijn. In eerste instantie dacht ik dat ze het verkeerde nummer hadden gedraaid en zo bij mij terecht kwamen, maar niet veel later ontving ik een sms van Lindorff met exact dezelfde boodschap als in de voicemail. Ik negeerde het, want ik had nooit gehoord van het bedrijf en ik heb ook geen onbetaalde rekeningen. Toen ik vanmorgen een brief van Lindorff in mijn brievenbus aantrof, met daarin alweer dezelfde boodschap als in de voicemail, begon ik me een beetje zorgen te maken en me af te vragen waarom ik plotseling zo dreigend benaderd word door een bedrijf, terwijl ik geen onbetaalde facturen heb en/of wanbetaler ben.
In de brief staat onder andere dat ik een aankoop heb gedaan bij Focum Commerce B.V. (Nooit van gehoord) en diverse aanmaningen heb gehad, wat helemaal niet waar is.
Ik zou de betaling moeten voldoen via de aangehechte acceptgiro, via iDeal of via http://www.eenvoudigbetalen.nl. Deze site vind ik er sowieso al onbetrouwbaar uit zien en heb er ook nog nooit van gehoord. Ook vind ik het vreemd dat die berichten aan mij gericht zijn en niet aan mijn ouders (ik ben zelf 17 jaar en doe daarom al mijn internetaankopen via de accounts van mijn ouders).
In elk geval ga ik die lage fraudeplegers nooit 1 cent betalen (zeker na het lezen van dit forum) en hoop dat ik niet als wanbetaler ingeschreven zal worden of dat dit nadelige gevolgen voor mij heeft.
Verder vind ik het maar een naar idee dat die gasten mijn telefoonnummer hebben en ik heb echt geen idee hoe ze hier aan komen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee; betaal niks aan die vuile bedriegers!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tortillabikini schreef: In de brief staat onder andere dat ik een aankoop heb gedaan bij Focum Commerce B.V. (Nooit van gehoord) en diverse aanmaningen heb gehad, wat helemaal niet waar is
Het is heel eenvoudig - wie eist, bewijst.
Het kan best zijn dat iemand jouw adres heeft opgegeven, of dat ze random combinaties hebben en kijken wie er dom genoeg is , of bang genoeg, om te betalen.

Ik zou niet niets doen - maar een (aangetekende) brief, een mail of een fax schrijven met daarin de melding dat je geen klant bent bij dat bedrijf, dat er nooit door jou noch enig ander op dit adres iets bij dat bedrijf besteld is, en als zij van mening zijn dat dat wel het geval is, ze dit dienen aan te tonen door bestelopdrachten / ondertekende bestellingen, afleverbewijzen, plus kopie van betalingsherinnering en afleverbewijs hiervan.

Trouwens wel vreemd - als ik de site bekijk van Focum (http://www.focum.nl/ - gevonden via google) lijkt het een betalingsprovider te zijn, en niet een bedrijf dat fysieke goederen levert)

Kennlijk heeft Focum er een handje van - zie: https://www.klacht.nl/focum-commerce-b-v/#more
Plaats ook je bericht bij klacht.nl.
Het lijkt er op dat men van Bazuin overgestapt is naar Lindorff.

Nog even een tip - DOE NIETS telefonisch, tenzij je zaken kan opnemen. Het kan heel goed zijn dat je allerlei beloften krijgt, die ze niet nakomen omdat je het niet kan bewijzen. Fax en mail zijn goedkope manieren om berichten te sturen waarvan je inhoud en bezorging (als je outlook gebruikt in elk geval) kan bewijzen.
Je kan focum direct benaderen - vragen wat voor onzin dit is, via [email protected]
Bij alle klachten op klacht.nl zeggen ze "opgelost" - maar overal plaatsen ze hetzelfde antwoord - dat ze geprobeerd hebben contact op te nemen...
http://www.klacht.nl/focum-commerce-b-v ... maning-57/

Dus, nogmaals - alles schriftelijk doen, vanwege dossiervorming.
Het lijkt aannemelijk dat dit een geval is van een mogelijk opzettelijke vergissing.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien heeft jouw telefoonnummer toebehoord aan degene die wel die aankoop heeft gedaan?
Ik zou er geen aangetekende brief aan spenderen, dat geld kun je je wel besparen...en dat doet Lindorff zelf ook niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Misschien heeft jouw telefoonnummer toebehoord aan degene die wel die aankoop heeft gedaan?
Ik zou er geen aangetekende brief aan spenderen, dat geld kun je je wel besparen...en dat doet Lindorff zelf ook niet.
Een fax of mail - maar in elk geval zo, dat jij kan aantonen dat je actie hebt ondernomen.
Lindorff gaat rustig naar de rechtbank ook al kan de tegenpartij aantonen dat het helemaal fout zit.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door sacredfour »

Lindorff zag het niet meer zitten na mijn laatste brief en heeft de vordering gecedeerd aan Flanderijn. Zo zie je maar dat als het even kan ze elkaar ook ***en. De nietsvermoedende Flanderijn krijgt nu mijn incassobrief toegezonden in hun eigen retour enveloppe met antwoordnummer!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door sacredfour »

Flanderijn geeft in een brief aan dat ze in opdracht van Lindorff handelen en dat deze vordering niet is gecedeerd. Of er verder in de keten is gecedeerd geeft Flanderijn geen antwoord op. Nu maar wachten of ze hier antwoord op gaan geven in hun volgend schrijven.

Betanga
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2014 16:49

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Betanga »

Via Lindorff moest ik een rekening van een kredietkaart betalen. Op een gegeven momenten kwam ik er achter dat ik 1096,61 te had betaald waarvan 400,08 euro's aan afbetaling van mijn schuld en 696,53 euro's teveel betaald aan rente. December 2011 heb een brief naar hun toe gestuurd met alle betalingsbewijs en berekeningen maar zonder resultaat. Mij laatste brief was van januari 2014 en ze hebben niet eens de moeite genomen om te beantwoorden. Ik ben meermalen bedreig met deurwaarder onder ander Vermeer Schutte & Musen maar is nog nooit iemand bij mij langs gewest maar ze bleven zegen dat ik nog een bedrag van € 590,43 terwijl ik nog geld van hun krijg. Enige wat ze kunnen zegen is...meneer u moet betalen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Dubieuze praktijken Lindorff / Eenvoudigbetalen.nl

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Lindorff.

Nieuwe methodieken om mensen onnodig te intimideren, lees maar.

Cytaat ondtvangen door een cliënt op: 29-04-2014.

LINDROFF (geen adresvermelding)

Aan (Cliëntgegevens moet ik helaas verzijgen)


Afdeling incasso: 088-11899900 E-mail: [email protected] Datum: 25 april 2014

Referentie : ******** Opdrachtgever Lindorff BV Inzake T-mobile.

Geachte heer, mevrouw ****************

Betreffende de vordering van onze opdrachtgever Lindorf BV inzake T-mobile delen wij u mee dat door de rechtbank bent veroordeeld tot betaling van een bedrag van € 1,156,78 (Deze text is letterlijk overgenomen)

Hoe gek kan men het maken? Met deze gek doen wij geen zaken meer. Schuldeisers zoeken maar een ander incassobureau, met Lindorff zijn wij klaar.

Gesloten