LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
B.O.Z.
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2012 12:00

Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door B.O.Z. »

Ik betaal het VGZ ( ziekenfons) altijd automatie's, maar van de maand febr.2012 was het niet gelukt.
Ook niet nagekeken ( doe ik nooit )
Nou, normaal zou je denken geen probleem.

Maar op 29 febr een brief van de incasso unie met 75.04 extra op de rekening.
Op 1 maart heb ik het bedrag van febr. aan de VGZ betaald en op 13 maart de maand maart betaald.
Maar van maart hebben ze zelf die van 1 maart af geboekt op maart en die van 13 maart afgeboekt op febr.
En april hebben ze weer gewoon afgeschreven.

Gebeld met VGZ krijg je een antwoord, als je op vakantie ben dan moet je de adminitratie toch door iemand na laten kijken of alles wel betaald is.
waarop ik antwoord nou lijkt mij sterk als u een weekje weg ga dat u een derde uw gegevens laat na kijken.
bij Inkasso unie kom ik ook niet verder die verwijzen mij na VGZ.

Dus mijn vraag, mogen ze dit.
Want in vind het echt ongelooflijk, van de zelfde maand doorsturen + zoveel kosten er boven op

Alvast bedankt voor jullie advies.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »


Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik begrijp niet waarom je de termijn van maart op 13 maart hebt betaald, als je eerder schrijft dat je automatisch betaalt.
€75.04 zijn incassokosten + administratiekosten/dossierkosten of iets dergelijks? Dat zou sowieso te veel zijn.
Je hebt geen bericht gehad dat de automatische incasso van februari was mislukt?

Als je geen aanmaningen hebt ontvangen, klopt dat niet met wat op se site van VGZ staat. http://www.vgz.nl/service/veelgestelde- ... anmaningen
Handel 1 en ander schriftelijk (mail) af, zowel naar VGZ als incasso unie toe.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kosten van 75 euro zijn te hoog. Tot een hoofdsom van 250 euro mag dit mag maximaal 44 euro en 3 cent zijn, omdat een verzekeraar niet BTW-plichtig is.

Op welke datum had welk bedrag betaald moeten zijn?
Wat staat er in de algemene voorwaarden over te laat betalen bij automatische afboekingen? (Misschien is het 't makkelijkste als je een link naar de algemene voorwaarden geeft die bij jou van toepassing zijn.)

Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen? (internet, telefoon, tussenpersoon, ect.)
Hebben ze daarbij hun algemene voorwaarden aan je gegeven?

(Gelukkig gaat over een paar maanden een wet in werking waarin staat dat je altijd eerst een aanmaning moet krijgen waarbij je veertien dagen de tijd moet krijgen om alsnog te betalen voordat er kosten in rekening mogen worden gebracht.)

B.O.Z.
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2012 12:00

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door B.O.Z. »

[quote="Jolijn"]Ik begrijp niet waarom je de termijn van maart op 13 maart hebt betaald, als je eerder schrijft dat je automatisch betaalt.
€75.04 zijn incassokosten + administratiekosten/dossierkosten of iets dergelijks? Dat zou sowieso te veel zijn.
Je hebt geen bericht gehad dat de automatische incasso van februari was mislukt?

Nou, omdat ik gewoon echt vergeten was om geld over te schrijven op die rekening.
En er dus de 29febr er achter kwam toen ik terug kwam door de brief van Incasso Unie.
En ze schrijven altijd de einde van de maand af voor de volgende maand.
Vandaar dat ik ook gelijk mrt heb betaald waar ik wel een accep giro van heb gehad.
en april zoals ik al schreef hebben ze weer gewoon afgeschreven.

B.O.Z.
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2012 12:00

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door B.O.Z. »

alfatrion schreef:De kosten van 75 euro zijn te hoog. Tot een hoofdsom van 250 euro mag dit mag maximaal 44 euro en 3 cent zijn, omdat een verzekeraar niet BTW-plichtig is.
is incasso 62 + 11.78 BTW + 1.26 rente = 75.04

Op welke datum had welk bedrag betaald moeten zijn?
Wat staat er in de algemene voorwaarden over te laat betalen bij automatische afboekingen? (Misschien is het 't makkelijkste als je een link naar de algemene voorwaarden geeft die bij jou van toepassing zijn.)

Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen? (internet, telefoon, tussenpersoon, ect.)
Hebben ze daarbij hun algemene voorwaarden aan je gegeven?
Dat zal wel gewoon bij hun zijn geweest, is al zo lang geleden. Zit al mijn hele leven daar.


(Gelukkig gaat over een paar maanden een wet in werking waarin staat dat je altijd eerst een aanmaning moet krijgen waarbij je veertien dagen de tijd moet krijgen om alsnog te betalen voordat er kosten in rekening mogen worden gebracht.)Dat is fijn , maar helaas voor mij
En heb trouwens nu vandaag ook weer een brief gehad dat de incasso kosten nog niet betaald zijn.
En tot volgende week de tijd heb anders wenden zij zich tot de rechter ????

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nog een keer:
Jolijn schreef: Je hebt geen bericht gehad dat de automatische incasso van februari was mislukt?

Als je geen aanmaningen hebt ontvangen, klopt dat niet met wat op se site van VGZ staat. http://www.vgz.nl/service/veelgestelde- ... anmaningen
Handel 1 en ander schriftelijk (mail) af, zowel naar VGZ als incasso unie toe.
De rechter (loopt vlgs mij zo'n vaart niet, kan IncassoUnie niet zelf beslissen, IU handelt in opdracht van VGZ en VGZ heeft z'n geld al rechtstreeks van jou gehad, IU mist nu z'n inkomsten voor het gedane 'werk') hoeft toch niet persee in het voordeel van IU te beslissen?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De aankomende wetswijziging geeft weer hoe rechter nu al ongeveer handelen. Over het algemeen moet men nu ook al eens aanmaning moeten sturen. Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je half feb moest betalen, ze een halve maand later recht zouden hebben op incassokosten. Laat maar voor komen, zou ik zeggen.

Je kunt laten vertegenwoordigen door een jurist die voor het gemachtigde salaris werkt. Dat hoeft dus geen dure advocaat te zijn. Het gemachtigde salaris krijg je vergoed bij gelijk.

Je kunt ook eens met Jurofoon bellen. Of naar een rechtswinkel bij jou in de buurt gaan en dan de stukken mee nemen.

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door thieskuh »

Hallo B.O.Z.

Wat jou is overkomen is mij ook overkomen.
Bij mij was ook de maand februari niet bij VGZ ontvangen.
Sterker nog het was teruggeboekt met als rede "onvoldoende saldo"!

Onzin! want er stond gewoon genoeg geld op de bank.
Heb hierover ook terug gebeld en verhaal gehaald.
Wellicht kan dit ook bij jou gebeurt zijn. Dus de afboeking liep niet vlekkeloos.
En jij bent hier NIET van op hoogte gesteld.

Als je daar al bewijs van hebt, dan kan de schuld al niet bij jou liggen.
Dan heb je al een punt! en een rechter vindt dit ook aanneembaar.
Echter wel vreemd dat je direct een incasso hebt ontvangen. ik daar en tegen kreeg rond die zelfde tijd een herinnering. (daar waar jij een incasso kreeg).

Als je geen herinnering hebt ontvangen dan kun je daar naar refereren.
Dus procedureel is VGZ al in de fout gegaan. Twee punten voor jou!
(vandaag de dag is de werking tussen automatisering en personeel dramatisch).

Maak je daarom voor een aankondiging van de rechter niet druk.
Ik kom net uit een andere zaak waar het ging om €9,00.
De opmerking "we zien elkaar voor de rechter" is vaak gevallen.

Dit zijn puur dreigementen, een incassobureau handelt alleen in opdracht van...
en gaan PUUR PROCEDUREEL te werk. Wij "de nette burger" zijn vaak bang van dit soort maffia praktijken en betalen met veel tegenzin.
(Ik heb na veel dreigementen hun maar eens voor de rechter gedaagd en mijn vorige week een brief ontvangen en daarin staat mijn gegronde klacht.)
Dus vooral niet bang zijn. HEt zijn vooral vervelende en tijdrovende zaken.
Veel mensen willen dit niet en betalen dan maar om er van af te zijn.

Als ik je verhaal zo lees ben je gewoon de dupe van een verkeerde administratie van VGZ. Helaas zijn dit soort organisaties slecht met communicatie. Je krijgt altijd een ***** aan de lijn die geen verantwoordelijkheden heeft.

TIP:1 laat je niet afslepen bij z'n *****! vraag op z'n minst naar iemand met een verantwoordelijke taak binnen VGZ. VGZ kan ten alle tijden de vordering intrekken bij het incassobureau.

TIP:2 En vraag ALLES ZWART OP WIT!!!!!! dan sta je sterk. vraag naar de namen die je gesproken hebt van iedere organisatie.

En gooi het op knullige administratie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Hallo B.O.Z.,

Wat een vervelende situatie!
Ik werk bij het webcare team van VGZ en graag zoek ik een en ander voor u uit.
Mail mij alstublieft uw klant en telefoonnummer naar [email protected]

Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Melvin Boender
Webcare VGZ

MAXIEM

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Melvin Boender
Webcare VGZ

Het is schandelijk en zeer onfatsoenlijk dat uw klant B.O.Z niet eerst een herinneringsbrief heeft gekregen.

Shame on you!

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat de klant geen herinneringsbrief heeft gekregen wil niet zeggen dat die niet is verstuurd...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Melvin Boender
Webcare VGZ

Het is schandelijk en zeer onfatsoenlijk dat uw klant B.O.Z niet eerst een herinneringsbrief heeft gekregen.

Shame on you!

Maxiem.
En had je verder nog iets inhoudelijks toe te voegen?
Of zit je weer in je score-modus?

Je gaat er op voorhand maar weer vanuit dat die brief niet is verstuurd. Ik denk dat TS dat gemakshalve maar verzwijgt......

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat er niet om of de herinneringsbrief is verzonden, maar of deze is aangekomen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

alfatrion schreef:Het gaat er niet om of de herinneringsbrief is verzonden, maar of deze is aangekomen.
Ga eens een weekje op een willekeurige debiteuren afdeling werken en je krijgt een compleet andere kijk op de zaken!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Of zit je weer in je score-modus?

Wordt er hier met scores gewerkt :?:

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Frantic2 schreef:Ga eens een weekje op een willekeurige debiteuren afdeling werken en je krijgt een compleet andere kijk op de zaken!
Ik wil nog wel aannemen dat van de groep wanbetalers er een gedeelde is die aanmaningen wel hebben ontvangen, maar dat levert geen rechtvaardiging om maar aan te nemen dat post altijd aankomt. Dat doet het niet. Hoe moet iemand dan weten dat hij iets moet betalen? Daarbij is het voor de verzender wel mogelijk om te weten of het is aangekomen door in het track & trace te kijken of de klant heeft getekend voor ontvangst.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:Of zit je weer in je score-modus?

Wordt er hier met scores gewerkt :?:
Die memo heb ik ook gemist.

Wel weet ik dat het standaard is dat indien je (als regelmatige bezoeker) postitief bent over bedrijf X - je ook direct in dienst hoort te zijn van dat bedrijf.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

alfatrion schreef:
Frantic2 schreef:Ga eens een weekje op een willekeurige debiteuren afdeling werken en je krijgt een compleet andere kijk op de zaken!
Ik wil nog wel aannemen dat van de groep wanbetalers er een gedeelde is die aanmaningen wel hebben ontvangen, maar dat levert geen rechtvaardiging om maar aan te nemen dat post altijd aankomt. Dat doet het niet. Hoe moet iemand dan weten dat hij iets moet betalen? Daarbij is het voor de verzender wel mogelijk om te weten of het is aangekomen door in het track & trace te kijken of de klant heeft getekend voor ontvangst.
Daarbij komt TS niet op mij over als een wanbetaler, normaal gesproken wordt het bij hem automatisch afgeschreven, maar is dat niet gelukt omdat er een keer vergeten is geld over te boeken naar de rekening waarvan dit gebeurd.
Zo ik de berichten van TS lees, komt het niet op me over alsof het hem wel heel goed uit kwam om een betalingsherinnering te 'missen'.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Echt niet normaal, wie weet raad!!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Guardian72 schreef:
Wel weet ik dat het standaard is dat indien je (als regelmatige bezoeker) postitief bent over bedrijf X - je ook direct in dienst hoort te zijn van dat bedrijf.
:mrgreen: :lol:

Gesloten