LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] edr incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door prem »

huub63 schreef:HOI IK HEB EN HEEL GROOT PROBLEEM MET EDR INCASSO ,IK HEB EN MELDING GEKREGEN VAN ZE DAT IK 104 EURO MOET BETALLEN ,MAAR IK HEB ZE GEMAIL DAT DIE REKENING IS BETAALT AAN DE BETREFFENDE PEROON EN HEB EN AFSCHIJFT MEE GESTUURT NAAR ZE IK HEB 6 MAANDE NIKS MEER GEHOORT VAN EN EN OP EEN STUREN ZE EN MAIL DAT IK DAT MOET BETELLEN MAAR HEB WEER EN MAAIL GESTUURT NAAR ZE EN EEN WEEK LATTER NOG EENS EN ZO HEB IK 4 MAILS GESTUUR NAAR ZE ,MAAR ZE BLIJVEN MAAR DRIEGEN DAT ZE EN RECHZAAK ER VAN GAAN MAKEN ALS IK BINNEN 3 DAGEN DAT NIET BETAALT ,IK HEB TELLEFOONS KONTAKT MET ZE GEHADT EN HEN NEDE GEDEEL DAT IK 4 MAILS HEB GESTUUR EN ZE ZIE DAT NIKS HEBBEN ONVANGEN ,JA ZE KUNNEN VEEL ZEGGEN VAN DAT ZE NIKS HEBBEN ONVANGEN ,IK VIND DAT ZE NIET VIA I MAIL MOETEN WERKEN STUUR EN BRIEF ZO DAT IK OOK NAAR KAN GAAN ,WAT ER PRESIES AAN DE HAND IK ,ZO ALS IEDERE INCASSO BUROUW HET DOET ,IK HEB NU NOG EENS TWEE MAILS GESTUURT VAN MIJ I MAIL EN MIJN VRIENDIN EN MOET MORGEN TERUG BELLEN DAAROVER ,EN ALS ZE ZEGGEN DAT ZE GEEN I MAIL HEBBEN ONVANGEN HOE IK NIET MEER DAAR OP IN GAAN HET KAN NIET DAT ER 6 MAILS MIS LOPEN IN MIJN OGEN IK VIND HET MAAR OPLICHTERS DAT INCASSO EDR ,RADER IK HEB DE AFSCHRIJFT VAN DE BANK HIET IN DE HANDEN MOET IK DAN DAT NOG GAAN BETALLEN ,OP DEZE MANIER KAN IEDERE EN MAIL STUREN DAT JE MOET BETALLEN ANDERS GA JE VOOR DE RECHTER ,IK GA MET ZE VOOR DE RECHTER EN ZULLEN ZIJN WAT IK ERUIT GA HALLEN ,ALS IK TOCH MOETGAAN BETELLEN GA IK OOK ZO TE WERK OM GELD TEVERDIENE GEMAKKELIJK TOCHT LAAT MAAR WAT EENS HOREN WAT IK MOET GAAN DOEN MET ZE MVB HUUB
U hebt helemaal geen probleem, laat ze in hun sop gaar koken. Ik lach ze gewoon uit, en de mooiste vind ik altijd " aankondiging van dagvaarding" , in de Jan Leentvaarstraat in Rotterdam zit er zo een.
Na twee weken kan ik het nooit laten even een mailtje te sturen waar de dagvaarding nou blijft, haha, woest worden ze.
Het is niet dat ik wanbetaler ben maar sommige bedrijven denken bij dag 31 al een IB in te moeten schakelen.

Xandra B.
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2012 20:12
Locatie: Zaanstad

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Xandra B. »

Guardian72 schreef:
Xandra B. schreef:Kennelijk `hengelen` ze wéér...of nog steeds...

Ze hebben mij op mijn mobiel gebeld met nummer; 0880016684 (niet opgenomen)
En later een sms ontvangen; Wij verzoeken u contact op te nemen met EDR Incasso inzake een openstaande vordering op telefoonnummer 0704525355 Uw dossiernummer is ******** (********=Geanonimiseerd door mij)

Ik betaal altijd alles netjes op tijd en ik heb geen schulden.
Wees gewaarschuwd!
Stel dat u wel een schuld heeft - zullen ze u maar per post moeten benaderen.
Want dit is wel heel erg vaag...

Gezien de reputatie van EDR (werken voor oplichters) - zou ik hier geen belminuten aan besteden - tenzij u de strijd aandurft, en het gesprek volledig kan opnemen.
Ik kan mijn tijd (en geld) beter besteden dan aan deze onzin.

sabiem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2015 16:38

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door sabiem »

Ook ik heb een brief van EDR incasso ontvangen. Dit zou een openstaande vorderingen betreffen bij KPN. Dit vond ik nogal vreemd gezien ik nog nooit iets van KPN heb afgenomen. Dus ik bellen naar EDR, wordt mij verteld dat het om een openstaande rekeningen uit 2008 gaat. (Nog vreemder).
Ik verzoek EDR om mij de rekeningen per mail toe te zenden, dit zeggen zij te doen. Maar een dag later heb ik nog niks ontvangen. Ik besluit KPN zelf te bellen. Deze trekken alles na en vertellen mij dat ik nooit klant bij hen ben geweest en er dus ook geen rekeningen open staan. Ik wordt voor de zekerheid doorverbonden naar hun incasso afdeling, maar ook hier hebben zij geen gegevens van mij.
Dus ik bel naar EDR. En die komen met de smoes dat de KPN deze gegevens niet kunnen inzien omdat het 2008 betreft. Dus ik vertel dat ik nooit klant van KPN ben geweest, dus ik onmogelijk een openstaande vordering van KPN kan hebben. Hier wil de brutale medewerker absoluut niet naar luisteren. Dus ik vertel de medewerker dat ik al mijn gegevens van 2008 tot 2010 voor mij op tafel heb liggen en hier ook niets van KPN in staat. Dan verteld de medewerker ineens dat het om 2007 gaat. Het begint steeds ongeloofwaardiger te worden. Het vervelende van dit alles vind ik dat dit zogenaamde incasso bedrijf wel in het bezit is van al mijn gegevens.
Maar betalen ga ik zeker niet voor iets wat ik nooit heb afgenomen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sabiem schreef:Ook ik heb een brief van EDR incasso ontvangen. Dit zou een openstaande vorderingen betreffen bij KPN. Dit vond ik nogal vreemd gezien ik nog nooit iets van KPN heb afgenomen. Dus ik bellen naar EDR, wordt mij verteld dat het om een openstaande rekeningen uit 2008 gaat. (Nog vreemder).
Ik verzoek EDR om mij de rekeningen per mail toe te zenden, dit zeggen zij te doen. Maar een dag later heb ik nog niks ontvangen. Ik besluit KPN zelf te bellen. Deze trekken alles na en vertellen mij dat ik nooit klant bij hen ben geweest en er dus ook geen rekeningen open staan. Ik wordt voor de zekerheid doorverbonden naar hun incasso afdeling, maar ook hier hebben zij geen gegevens van mij.
Dus ik bel naar EDR. En die komen met de smoes dat de KPN deze gegevens niet kunnen inzien omdat het 2008 betreft. Dus ik vertel dat ik nooit klant van KPN ben geweest, dus ik onmogelijk een openstaande vordering van KPN kan hebben. Hier wil de brutale medewerker absoluut niet naar luisteren. Dus ik vertel de medewerker dat ik al mijn gegevens van 2008 tot 2010 voor mij op tafel heb liggen en hier ook niets van KPN in staat. Dan verteld de medewerker ineens dat het om 2007 gaat. Het begint steeds ongeloofwaardiger te worden. Het vervelende van dit alles vind ik dat dit zogenaamde incasso bedrijf wel in het bezit is van al mijn gegevens.
Maar betalen ga ik zeker niet voor iets wat ik nooit heb afgenomen!
Afgaande op bovenstaande, zou je toch kunnen concluderen dat dit echt oplichting is.
Jammer dat je gebeld hebt - want zo is niets schriftelijk aan te tonen - maar ik zou zeker aangifte doen.
Dit kan geen foutje meer zijn, dit moet wel een bewuste poging zijn om middels nepvorderingen mensen van hun geld te scheiden.

sigrid19731973
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017 02:24

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door sigrid19731973 »

hallo
ik heb uit het niets ook een brief van de edr gekregen of ik even binnen 7 dagen een bedrag wilde betalen van 447,64
ik zou volgens hun dat bedrag verschuldigd zijn aan de Nederlandse energie maatschappij terwijl ik nog nooit gas en Electra van hun heb gehad nog geleverd of heb aangevraagd het gaat over de datums 2009 nooit iets van dat bedrijf gehoord nog gezien en opeens komen ze 9 jaar na dato opeens boven water ik heb hun een mail gestuurd met tekst en uitleg ook eis ik van hun de papieren van de aanvraag zowel schriftelijk als via mail of telefonisch op dat zijn ze verplicht mochten ze daar niet mee over de brug komen zal ik aangiften tegen hun gaan doen voor oplichting en fraude ik heb 20 jaar bij de nuin gezeten en sinds 4 jaar bij de essent ik ben goed maar niet gek volgens mij zijn dit gewoon oplichters

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sigrid19731973 schreef:hallo
ik heb uit het niets ook een brief van de edr gekregen of ik even binnen 7 dagen een bedrag wilde betalen van 447,64
ik zou volgens hun dat bedrag verschuldigd zijn aan de Nederlandse energie maatschappij terwijl ik nog nooit gas en Electra van hun heb gehad nog geleverd of heb aangevraagd het gaat over de datums 2009 nooit iets van dat bedrijf gehoord nog gezien en opeens komen ze 9 jaar na dato opeens boven water ik heb hun een mail gestuurd met tekst en uitleg ook eis ik van hun de papieren van de aanvraag zowel schriftelijk als via mail of telefonisch op dat zijn ze verplicht mochten ze daar niet mee over de brug komen zal ik aangiften tegen hun gaan doen voor oplichting en fraude ik heb 20 jaar bij de nuin gezeten en sinds 4 jaar bij de essent ik ben goed maar niet gek volgens mij zijn dit gewoon oplichters
Kalm, kalm :wink:

Je hebt de juiste dingen al gedaan: de vordering betwist en informatie opgevraagd. Meer hoef je niet te doen. Voor de rest moet je je niet druk maken, en al helemaal niet ver oplichting en fraude, want dat is helemaal niet aan de orde.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moneyman schreef: Kalm, kalm :wink:

Je hebt de juiste dingen al gedaan: de vordering betwist en informatie opgevraagd. Meer hoef je niet te doen. Voor de rest moet je je niet druk maken, en al helemaal niet ver oplichting en fraude, want dat is helemaal niet aan de orde.
Nog niet. Als ze weigeren met bewijs te komen, danwel de vordering te staken - dan zou aangifte te overwegen zijn.

stofzuigertje

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2006?

Sigrid had beter nieuwe vraag kunnen stellen.
En gezien de eerdere berichten gewoon negeren.
Als ze al meer als 10 jaren zo werken zou ik niet eens reageren.
Laat ze eerst maar met deurwaarder en bewijs komen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:
Moneyman schreef: Kalm, kalm :wink:

Je hebt de juiste dingen al gedaan: de vordering betwist en informatie opgevraagd. Meer hoef je niet te doen. Voor de rest moet je je niet druk maken, en al helemaal niet ver oplichting en fraude, want dat is helemaal niet aan de orde.
Nog niet. Als ze weigeren met bewijs te komen, danwel de vordering te staken - dan zou aangifte te overwegen zijn.
Ook dan niet. Het blijft gewoon civiel recht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door berndv »

Guardian72 schreef:
Moneyman schreef: Kalm, kalm :wink:

Je hebt de juiste dingen al gedaan: de vordering betwist en informatie opgevraagd. Meer hoef je niet te doen. Voor de rest moet je je niet druk maken, en al helemaal niet ver oplichting en fraude, want dat is helemaal niet aan de orde.
Nog niet. Als ze weigeren met bewijs te komen, danwel de vordering te staken - dan zou aangifte te overwegen zijn.
aangifte van wat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heel kort door de bocht wellicht, maar.als deze club blijft proberen en gaat dreigen met hoge kosten, beslag en rechtszaken, zou dit als bedreiging / afpersing gezien kunnen worden. Als het tenminste onrechtmatig is, die.vordering.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door berndv »

Guardian72 schreef:Heel kort door de bocht wellicht, maar.als deze club blijft proberen en gaat dreigen met hoge kosten, beslag en rechtszaken, zou dit als bedreiging / afpersing gezien kunnen worden. Als het tenminste onrechtmatig is, die.vordering.
ook dan niet volgens de definitie van afpersing:
afpersing / afpersen / afgeperst Eng.: extorsion : strafrecht - misdrijf waarbij het slachtoffer met geweld of onder bedreiging daarvan wordt gedwongen geld af te geven, een schuld aan te gaan of kwijt te schelden. Art. 317 WvSr - Zie ook: tegenstelling dwangmiddel / (mv.) dwangmiddelen
http://www.juridischwoordenboek.nl/woor ... html#11387
Er wordt geen geweld toegepast en er wordt niet gedreigd met geweld. Dreigen met een rechtszaak is een legitieme manier van dreigen, de rechter zal immers recht spreken in deze zaak, mits het dreigement uitgevoerd wordt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:Heel kort door de bocht wellicht, maar.als deze club blijft proberen en gaat dreigen met hoge kosten, beslag en rechtszaken, zou dit als bedreiging / afpersing gezien kunnen worden. Als het tenminste onrechtmatig is, die.vordering.
De vordering is pas feitelijk onrechtmatig als de rechter dat gevonnist heeft.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: edr incasso

Ongelezen bericht door rvjapio »

Niet bellen. 'Aan de bewoners van dit perceel' betekent dat ze niete ens weten dat u er woont. Een incasso is altijd persoonlijk.

Gesloten